Saksinosturi talliin.
Saksinosturi talliin.
Erinäisistä syistä johtuen rakennan tallia ja sinne laitetaan saksinosturi upotettuna lattiaan. Käytettyjä länsivehkeitäkin on välillä tullu katteltua mut taidan kiinan poikien uuden sijoittaa. Netistä asiaa selvitellessä on tasan kahta koulukuntaa, mut oisko jollakin ihan omakohtaista kokemusta jostakin mallista tai merkistä.
Auto tykkää kun sillä ajetaan.
Re: Saksinosturi talliin.
Mulla on nordlift huippu nostin ja on paska, launchin valmistama .
Jos nosturia pitää alhalla noin 30cm -50cm ja ajelee siinä edestakaisin ylös ja alas niin hetkenpäästä nosturillaolevassa autossa on kallistamaa yhtä paljon kuin estoniassa hukkuessaa.
Muutenkin Ajosillanpätkät on kokoajan edessä.
Stenhoj toimii.
On myös 3kpl stenhojn 2 tolppa nosturia, 3000kg ds2 , 3200kg maestro ja 5000kg maestro ja ne vaan toimii vuodesta toiseen ja on tukevia.
Sitte on nussbaum 3000kg 2 pilari, on ihan ok ja toimiva , mutta selkeesti rimpulampi ja vaatii huoltoa enemmän, iso + helppo nostaa madallettuja autoja - pakujen nostaminen taas hankalampaa.
Werther 4000kg tuli käytettynä, nosto varret taipuu pirusti painavampaa nostettaessa ja kerran joutunut jo vaihtaan nostoruuvit , on bronssia noissa muissa on nylatronia ja taitaa olla ikuisia.
Hydraulinen nostin on työläämpi käyttää .
Ite mitin kanssa joskus kotitalliin saksinosturia lattiaan upotettuna , mut sen mitä noita on tullu käytettyä ni Ei, jos renkaita vaihtaa ja jarruja korjaa nisitte , muuten On sillat ihan liikkaa kokoajan edessä.
Eli kotitallissakin on sitte stehnoj maestro.
Ruuvimalleissa on hyvä kun noihin saa helposti asennettua kauko ohjauksen niin helpottaa ja nopeuttaa paljon.
Toki lattiaan upotettuna saksi ei vie tilaa kun ei tarvitse ja sitä voi käyttää myös hyvin työpöytänä .Mutta kun autoja harrastaa niin melkeen aina tarvii.
Ja jos on vähänkään isompi talli ni 2 pilari on paras.
Jos nosturia pitää alhalla noin 30cm -50cm ja ajelee siinä edestakaisin ylös ja alas niin hetkenpäästä nosturillaolevassa autossa on kallistamaa yhtä paljon kuin estoniassa hukkuessaa.
Muutenkin Ajosillanpätkät on kokoajan edessä.
Stenhoj toimii.
On myös 3kpl stenhojn 2 tolppa nosturia, 3000kg ds2 , 3200kg maestro ja 5000kg maestro ja ne vaan toimii vuodesta toiseen ja on tukevia.
Sitte on nussbaum 3000kg 2 pilari, on ihan ok ja toimiva , mutta selkeesti rimpulampi ja vaatii huoltoa enemmän, iso + helppo nostaa madallettuja autoja - pakujen nostaminen taas hankalampaa.
Werther 4000kg tuli käytettynä, nosto varret taipuu pirusti painavampaa nostettaessa ja kerran joutunut jo vaihtaan nostoruuvit , on bronssia noissa muissa on nylatronia ja taitaa olla ikuisia.
Hydraulinen nostin on työläämpi käyttää .
Ite mitin kanssa joskus kotitalliin saksinosturia lattiaan upotettuna , mut sen mitä noita on tullu käytettyä ni Ei, jos renkaita vaihtaa ja jarruja korjaa nisitte , muuten On sillat ihan liikkaa kokoajan edessä.
Eli kotitallissakin on sitte stehnoj maestro.
Ruuvimalleissa on hyvä kun noihin saa helposti asennettua kauko ohjauksen niin helpottaa ja nopeuttaa paljon.
Toki lattiaan upotettuna saksi ei vie tilaa kun ei tarvitse ja sitä voi käyttää myös hyvin työpöytänä .Mutta kun autoja harrastaa niin melkeen aina tarvii.
Ja jos on vähänkään isompi talli ni 2 pilari on paras.
- Croma T.i.e
- Viestit: 319
- Liittynyt: 21.01.2003 17:21
- Paikkakunta: Keuruu
- Viesti:
Re: Saksinosturi talliin.
Kiinalaiset kannattaa kyllä ainakin omasta mielestä jättää vielä kauppaan, samaan rahaan kun saa käytettyä laatumerkkiä netin syövereistä. Kiinan poikien laatu on vielä ainakin ollut heikohkoa, jo mainittu Launch toki on sieltä paremmasta päästä. Monesti nuo kinkit saa rakentaa asennuksen jälkeen uudestaan (sylinterin tiivisteet, laakeroinnit, joskus jopa hitsaus saumat, liukupinnat, sähköt...) ennen käyttöä. Toki niistäkin saa tehtyä toimivan nostimen, mutta "kuraa" on seassa melko paljon ja tiivisteet ym ei kaikissa ole edes millään standardimitoilla vaan ihan omiaan. Ja niitä kun ei sitten tahdo saada.
Käytetty Nordlift, Stenhöj, Zippo, rotarylift, finntool, nussbaum/ATT tai omcn melko turvallisia valintoja, toki stenikkaan ja ATT:hen osat tahtovat olla kalliita, jos niitä pitää vaihtaa. Ravagliolilla myös kohtuullisia nostimia mutta lyhyissä saksinostimissa (helmoista nostavat) tuo Nussbaum/ATT on parhaat kestolleen (ja muuten ainoat missä mm. rasvanipat nivelissä).
Nämä näin nostintarkastajan näkökulmasta, käyttökokemukset sitten erikseen. Eri hommiin pitäisi olla erilainen nostin, itse päädyin käytettyyn 4-pilarinostimeen ihan sen takia että sillä saa kohtuu turvallisesti/vaivattomasti jemmattua 2 autoa päällekkäin tarvittaessa. Toki onnistuu tuo 1- ja 2-pilareillakin...
lyhyt saksinostin?
Käytetty Nordlift, Stenhöj, Zippo, rotarylift, finntool, nussbaum/ATT tai omcn melko turvallisia valintoja, toki stenikkaan ja ATT:hen osat tahtovat olla kalliita, jos niitä pitää vaihtaa. Ravagliolilla myös kohtuullisia nostimia mutta lyhyissä saksinostimissa (helmoista nostavat) tuo Nussbaum/ATT on parhaat kestolleen (ja muuten ainoat missä mm. rasvanipat nivelissä).
Nämä näin nostintarkastajan näkökulmasta, käyttökokemukset sitten erikseen. Eri hommiin pitäisi olla erilainen nostin, itse päädyin käytettyyn 4-pilarinostimeen ihan sen takia että sillä saa kohtuu turvallisesti/vaivattomasti jemmattua 2 autoa päällekkäin tarvittaessa. Toki onnistuu tuo 1- ja 2-pilareillakin...
Mikä Nordliftille brändätty nostin on Launchin tekemä? UC, HDL, DH/BH-sarjat ainakin ihan SodankylästäWesulius kirjoitti:Mulla on nordlift huippu nostin ja on paska, launchin valmistama .
lyhyt saksinostin?
Fiat 500, Integrale 16v, Alfoja + Maserati
Re: Saksinosturi talliin.
Nyt ei heti muista , mutta alkuviikosta menen töihin niin katson mallin.Croma T.i.e kirjoitti:Kiinalaiset kannattaa kyllä ainakin omasta mielestä jättää vielä kauppaan, samaan rahaan kun saa käytettyä laatumerkkiä netin syövereistä. Kiinan poikien laatu on vielä ainakin ollut heikohkoa, jo mainittu Launch toki on sieltä paremmasta päästä. Monesti nuo kinkit saa rakentaa asennuksen jälkeen uudestaan (sylinterin tiivisteet, laakeroinnit, joskus jopa hitsaus saumat, liukupinnat, sähköt...) ennen käyttöä. Toki niistäkin saa tehtyä toimivan nostimen, mutta "kuraa" on seassa melko paljon ja tiivisteet ym ei kaikissa ole edes millään standardimitoilla vaan ihan omiaan. Ja niitä kun ei sitten tahdo saada.
Käytetty Nordlift, Stenhöj, Zippo, rotarylift, finntool, nussbaum/ATT tai omcn melko turvallisia valintoja, toki stenikkaan ja ATT:hen osat tahtovat olla kalliita, jos niitä pitää vaihtaa. Ravagliolilla myös kohtuullisia nostimia mutta lyhyissä saksinostimissa (helmoista nostavat) tuo Nussbaum/ATT on parhaat kestolleen (ja muuten ainoat missä mm. rasvanipat nivelissä).
Nämä näin nostintarkastajan näkökulmasta, käyttökokemukset sitten erikseen. Eri hommiin pitäisi olla erilainen nostin, itse päädyin käytettyyn 4-pilarinostimeen ihan sen takia että sillä saa kohtuu turvallisesti/vaivattomasti jemmattua 2 autoa päällekkäin tarvittaessa. Toki onnistuu tuo 1- ja 2-pilareillakin...
Mikä Nordliftille brändätty nostin on Launchin tekemä? UC, HDL, DH/BH-sarjat ainakin ihan SodankylästäWesulius kirjoitti:Mulla on nordlift huippu nostin ja on paska, launchin valmistama .
lyhyt saksinostin?
Tupla saksi on 2m nostaa.
Stenhojn osia saa maailmalta todella edullisesti.
Just ostin koti nosturiin uudet mutterit 80€ pari ja kumitassut 36€srj
Viel ku jaksais vaihtaa.
Viimeksi muokannut Wesulius, 11.08.2016 19:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Saksinosturi talliin.
Töissä meinattiin hävittää stenhoj, koska 10-vuotis tarkastus oli kalliimpi kuin uusi kiinalainen. Noh, meillä yksi kiinalainen paskakasa töissä jo onkin, joten kaikki ilmoitettiin "työnteko loppuu siihen kun stenukka viedään pois".
Kaikki haluaa tehdä 4-pilarilla tai 2-pilari stenulla. Tänäänkin aika voimalla sain alatukivartta riehua irti auton ollessa stenhojlla, pikkuisen heilui. Kiinanihmeellä jo pelkkä pakoputken irroittaminen pelottaa, kun koko komeus heiluu ja vatkaa kaikkiin ilmansuuntiin.
Omaan harrastetilaan ottaisin 4-pilarin. Nelipilarilla voit tehdä asioita, joita et 2-pilarilla pysty tekemään. Pienellä kikkailulla onnistuu 4-pilarilla myös 2-pilarisen hommat.
Kaikki haluaa tehdä 4-pilarilla tai 2-pilari stenulla. Tänäänkin aika voimalla sain alatukivartta riehua irti auton ollessa stenhojlla, pikkuisen heilui. Kiinanihmeellä jo pelkkä pakoputken irroittaminen pelottaa, kun koko komeus heiluu ja vatkaa kaikkiin ilmansuuntiin.
Omaan harrastetilaan ottaisin 4-pilarin. Nelipilarilla voit tehdä asioita, joita et 2-pilarilla pysty tekemään. Pienellä kikkailulla onnistuu 4-pilarilla myös 2-pilarisen hommat.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Saksinosturi talliin.
Kyllä siinä vähän saa kikkailla kun rupeet tälläseen http://www.dethleffs.fi/matkailuautot/esprit-comfort/" onclick="window.open(this.href);return false; vaihtamaan kytkintä 4 pilaarilla.wellu kirjoitti:Töissä meinattiin hävittää stenhoj, koska 10-vuotis tarkastus oli kalliimpi kuin uusi kiinalainen. Noh, meillä yksi kiinalainen paskakasa töissä jo onkin, joten kaikki ilmoitettiin "työnteko loppuu siihen kun stenukka viedään pois".
Kaikki haluaa tehdä 4-pilarilla tai 2-pilari stenulla. Tänäänkin aika voimalla sain alatukivartta riehua irti auton ollessa stenhojlla, pikkuisen heilui. Kiinanihmeellä jo pelkkä pakoputken irroittaminen pelottaa, kun koko komeus heiluu ja vatkaa kaikkiin ilmansuuntiin.
Omaan harrastetilaan ottaisin 4-pilarin. Nelipilarilla voit tehdä asioita, joita et 2-pilarilla pysty tekemään. Pienellä kikkailulla onnistuu 4-pilarilla myös 2-pilarisen hommat.
Tai ihan mihin tahansa etu vetoon.
Jännää se on jo isolla 2 pilaarillakin.
Re: Saksinosturi talliin.
Taitaa olla sama vehje tosin sini valkoisena ja nordliftin tarroilla.Croma T.i.e kirjoitti: Mikä Nordliftille brändätty nostin on Launchin tekemä? UC, HDL, DH/BH-sarjat ainakin ihan Sodankylästä
lyhyt saksinostin?
http://www.cnlaunch.com/en/m/product/de ... =304030517" onclick="window.open(this.href);return false;
- Croma T.i.e
- Viestit: 319
- Liittynyt: 21.01.2003 17:21
- Paikkakunta: Keuruu
- Viesti:
Re: Saksinosturi talliin.
Ok, aina oppii uuttaWesulius kirjoitti:Taitaa olla sama vehje tosin sini valkoisena ja nordliftin tarroilla.Croma T.i.e kirjoitti: Mikä Nordliftille brändätty nostin on Launchin tekemä? UC, HDL, DH/BH-sarjat ainakin ihan Sodankylästä
lyhyt saksinostin?
http://www.cnlaunch.com/en/m/product/de ... =304030517" onclick="window.open(this.href);return false;
Alas on suomalainen nostinvalmistajakin vajonnut...
Niin joo, MAHAn nostimet unohtui mainita myös noiden "luottopelien" listalta.
Fiat 500, Integrale 16v, Alfoja + Maserati
Re: Saksinosturi talliin.
No nyt vahingossa löysin tuon nord liftin asennusohjekirjan koti tallista , mitenköhän se tänne eksynyt.Croma T.i.e kirjoitti:Ok, aina oppii uuttaWesulius kirjoitti:Taitaa olla sama vehje tosin sini valkoisena ja nordliftin tarroilla.Croma T.i.e kirjoitti: Mikä Nordliftille brändätty nostin on Launchin tekemä? UC, HDL, DH/BH-sarjat ainakin ihan Sodankylästä
lyhyt saksinostin?
http://www.cnlaunch.com/en/m/product/de ... =304030517" onclick="window.open(this.href);return false;
Alas on suomalainen nostinvalmistajakin vajonnut...
Niin joo, MAHAn nostimet unohtui mainita myös noiden "luottopelien" listalta.
No mutta niin malli on XC3200 valmistaja nordlift oy seitatie 4 sodankylä.
http://www.nordlift.fi/web/index.php?id=420" onclick="window.open(this.href);return false;
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: Saksinosturi talliin.
http://www.ebay.de/itm/NEU-2-Saulen-Heb ... SwxndXT8yc
Ei saksi, mutta uutena ostin tuollasen saksalaisen (kiina) hydraulisen nostimen ja tyytyväinen olen ollut. eiköhän tuo lopun ikää palvele harrastekäytössä. vähän alle 1500e ja oli kotiovella. 4000kg luvataan, en ole kuitenkaan kuormittanut noin kahta tonnia enempää. lattian valukin on vähän ohkainen, pyyntö oli 180mm mutta on pysynyt noin 100mm laatassakin, laitoin kyllä vähän lisäkiinnityksiä lattiaan. Lattiavapaa tuo ei ole, joka on kyllä iso miinus, mutta köyhän on vaan pakko yrittää.
Tuossa lähikorjamolla meni MAHA merkkinen ruuvi useita kertoja jumiin heti uudekseltaan. Vaihtui takuuseen uuteen joka sekin jumitellut, mutta vähemmän. Monenlaista selitystä oli ainakin myyjäpuolelta löytynyt, liikaa rasvaa, liian vähän rasvaa, kalteva lattia, alhainen verkkojännite... Mukava yrittää saada asiakkaan autoa alas
Ei saksi, mutta uutena ostin tuollasen saksalaisen (kiina) hydraulisen nostimen ja tyytyväinen olen ollut. eiköhän tuo lopun ikää palvele harrastekäytössä. vähän alle 1500e ja oli kotiovella. 4000kg luvataan, en ole kuitenkaan kuormittanut noin kahta tonnia enempää. lattian valukin on vähän ohkainen, pyyntö oli 180mm mutta on pysynyt noin 100mm laatassakin, laitoin kyllä vähän lisäkiinnityksiä lattiaan. Lattiavapaa tuo ei ole, joka on kyllä iso miinus, mutta köyhän on vaan pakko yrittää.
Tuossa lähikorjamolla meni MAHA merkkinen ruuvi useita kertoja jumiin heti uudekseltaan. Vaihtui takuuseen uuteen joka sekin jumitellut, mutta vähemmän. Monenlaista selitystä oli ainakin myyjäpuolelta löytynyt, liikaa rasvaa, liian vähän rasvaa, kalteva lattia, alhainen verkkojännite... Mukava yrittää saada asiakkaan autoa alas
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: Saksinosturi talliin.
Paras nosturi mulle olis kaks pilari jokka tulee lattiasta sylkyillä ylös. Ei ihan mene budjettiin. Saksinosturi upotettuna koska se tulee silloin lattian tasaan kun ei ole käytössä. Saattaa olla että se on työpöytänä huomattavasti enemmän kuin varsinaisesti autonosturina. Lyhkänen siis hakusessa, kyllä mulle länsivehkeetkin kelpaa jos löytyy ehjä järkevään hintaan. Töissä kävi nosturihuoltaja ja se oli sitä mieltä et niissä on osa hyviä ja osa huonoja ei kyl tullu siltä merkeistä kysyttyä.
Rupeaa oleen siinä mielessä vähä kiirus kun lattia valetaan joskus tässä syksyllä ja sais suoraan kaikki sopiin kun olis nosturi valmiina.
Rupeaa oleen siinä mielessä vähä kiirus kun lattia valetaan joskus tässä syksyllä ja sais suoraan kaikki sopiin kun olis nosturi valmiina.
Auto tykkää kun sillä ajetaan.
- Croma T.i.e
- Viestit: 319
- Liittynyt: 21.01.2003 17:21
- Paikkakunta: Keuruu
- Viesti:
Re: Saksinosturi talliin.
Nylonmutterisissa nostimissa saa ruuvin/mutterin väärällä rasvalla hyvinkin äkkiä jumiin ja jopa pilalle. Pahimmillaan kun ei myyjäpuolen tekninen tukikaan tunnu tietävän että mitä sinne pitäisi laittaa, niin silloin tulee sitten noita mitä käsittämättömämpiä selityksiä Manuaali käteen ja oikea rasva jumittavaan laitteeseen (toki väärien liukasteiden poispesu ensin...) niin eiköhän alkane toimimaanTfP-Motors kirjoitti: Tuossa lähikorjamolla meni MAHA merkkinen ruuvi useita kertoja jumiin heti uudekseltaan. Vaihtui takuuseen uuteen joka sekin jumitellut, mutta vähemmän. Monenlaista selitystä oli ainakin myyjäpuolelta löytynyt, liikaa rasvaa, liian vähän rasvaa, kalteva lattia, alhainen verkkojännite... Mukava yrittää saada asiakkaan autoa alas
Fiat 500, Integrale 16v, Alfoja + Maserati
Re: Saksinosturi talliin.
Tietysti kannattaa muistaa, että ammattikoneilla yleensä tehdään aika paljon enemmän hommia. Isälläni on kaksipilarinen Launch, palvellut nyt viitisen vuotta ilman ongelmia. Sillä on purettu viisi autoa, tehty pari moottorinvaihtoa, hitsailtu projekteja, korjattu käyttöautoja kerran kuussa, vaihdettu renkaat keväällä ja syksyllä. Varmasti hintansa väärti.
Re: Saksinosturi talliin.
Kaveri osti viallisen stenhöjn nosturin n.200€ hintaan. Putsaili ja uusi trapetsien mutterit. Pirun hyvä kampes harrastetalliin... Tuollaisen kun löytäis ittekkin...
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Saksinosturi talliin.
Mulla on tallissa lyhyt ja pitkä saksinostin jossa on helmakeventimet. Nyt upotan ne lattiaan vielä. Tykkään kun ei oo pilareja tiellä ja pitkällä nostimella on hyvä tehä pyörän suuntausta ja öljyjen vaihtoa.