Saksinosturi talliin.

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
dunaaja
GFF
Viestit: 1802
Liittynyt: 24.03.2004 23:48

Re: Saksinosturi talliin.

Viesti Kirjoittaja dunaaja »

TfP-Motors kirjoitti:http://www.ebay.de/itm/NEU-2-Saulen-Heb ... SwxndXT8yc

Ei saksi, mutta uutena ostin tuollasen saksalaisen (kiina) hydraulisen nostimen ja tyytyväinen olen ollut. eiköhän tuo lopun ikää palvele harrastekäytössä. vähän alle 1500e ja oli kotiovella. 4000kg luvataan, en ole kuitenkaan kuormittanut noin kahta tonnia enempää. lattian valukin on vähän ohkainen, pyyntö oli 180mm mutta on pysynyt noin 100mm laatassakin, laitoin kyllä vähän lisäkiinnityksiä lattiaan. Lattiavapaa tuo ei ole, joka on kyllä iso miinus, mutta köyhän on vaan pakko yrittää.

Tuossa lähikorjamolla meni MAHA merkkinen ruuvi useita kertoja jumiin heti uudekseltaan. Vaihtui takuuseen uuteen joka sekin jumitellut, mutta vähemmän. Monenlaista selitystä oli ainakin myyjäpuolelta löytynyt, liikaa rasvaa, liian vähän rasvaa, kalteva lattia, alhainen verkkojännite... Mukava yrittää saada asiakkaan autoa alas :)
Tuollaseen täytyy laittaa yläpäihin jotain pönkää jos vaikka vania meinaa nostaa,taipuu pysty tolpat sisään päin,on kokeiltu :D
Avatar
Fiatmaster
Viestit: 329
Liittynyt: 12.11.2006 21:30
Paikkakunta: Alavus

Re: Saksinosturi talliin.

Viesti Kirjoittaja Fiatmaster »

Itsellä on päivittäisessä käytössä vm-89 2,5tn Stenhoj ja ei moittimista ole vempeleestä. Toki vähän liika vanhahtava nykyvehkeisiin. Joutuu aina välillä avittamaan tunkan kanssa että saa käpälät alle. Sähköt tehtiin uusiksi, ketju+rattaat ja mutterit on vaihdettu 2 vuoden sisällä ja ilmeisesti pitempi aika oli viime mutterien vaihdosta. Kunhan vaan pitää rasvauksesta huolen. Kohta saisi uusia kierretangot ekaa kertaa ja mutterit samaan syssyyn. Mietinnässä kiinan siltanosturi, mutta malttaneeko vaihtaa. Molemmissa hyvät ja huonot puolet
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Saksinosturi talliin.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Fiatmaster kirjoitti:Itsellä on päivittäisessä käytössä vm-89 2,5tn Stenhoj ja ei moittimista ole vempeleestä. Toki vähän liika vanhahtava nykyvehkeisiin. Joutuu aina välillä avittamaan tunkan kanssa että saa käpälät alle. Sähköt tehtiin uusiksi, ketju+rattaat ja mutterit on vaihdettu 2 vuoden sisällä ja ilmeisesti pitempi aika oli viime mutterien vaihdosta. Kunhan vaan pitää rasvauksesta huolen. Kohta saisi uusia kierretangot ekaa kertaa ja mutterit samaan syssyyn. Mietinnässä kiinan siltanosturi, mutta malttaneeko vaihtaa. Molemmissa hyvät ja huonot puolet
Jos sulla stenhojssa nylatron mutterit niin kestää helvetin hyvin.
Mulla myös vanha ds 2 töissä (taitaa olla vuosimallia -94) , oli ensin mulla tallilla käytössä 4 vuotta ja nyt työkäytössä 8 vuotta ja samoilla mutereilla mennään ja joka arkipäivä käytössä.
Saksi ja silta on hyvä rengas ja jarrutöihin , isommissa hommissa ne on kokoajan tiellä.
Tuossa ds 2 on vaan se ketju harmittavasti siinä alla, toki jos tuonkin upottaa lattiaan , mahtuu 4cm matalamman auton alle.
Omassa tallissa stenhoj maestron laatat upotin lattiaan , pitäis mahtua matalampikin auto.
mivot
Viestit: 377
Liittynyt: 01.03.2006 11:27
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Saksinosturi talliin.

Viesti Kirjoittaja mivot »

Itselläkin ollut noin 4 vuotta launchin 4 tonnin lattiavapaa sähköhydrauli 2-pilarinosturi sähkölukoilla, olen ollut tyytyväinen.
Nosturissa oli parasta tuo lattiavapaus, yläjohteen ja tallikaton väliin jää vajaa 10cm eli aika passeli, mahtuu korkeata ducatoa leveässä haara-asennossa alla hitsaamaan, muuten taisi olla käpälistä nostokorkeus 195cm eli riittävä, tuotakin tuli huomioitua ostessa, koska pyörippä 185cm pitkänä hitsikypärä päässä auton alla, on polvetkin makaroonia kohta. Hyvin on ylhäällä kestäneet 4000kg autot ja allakin olen uskaltanut olla.
..ja jos en pahasti valehtele, maksoi silloin tingittynä toimituksineen alle 2,5t€, moni asiakas arponut tuon olevan 5t€ nosturi, olen vaan myötäillyt.. :D
124 Spider 2200 20vt -77
Vastaa Viestiin