Saksinosturi talliin.

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.

Re: Saksinosturi talliin.

ViestiKirjoittaja dunaaja » 03.09.2016 09:03

TfP-Motors kirjoitti:http://www.ebay.de/itm/NEU-2-Saulen-Hebebuhne-4-0-T-inkl-Schwerlastanker-und-Adapter-Sofort-Lieferbar-/112055560760?hash=item1a17082a38:g:9JIAAOSwxndXT8yc

Ei saksi, mutta uutena ostin tuollasen saksalaisen (kiina) hydraulisen nostimen ja tyytyväinen olen ollut. eiköhän tuo lopun ikää palvele harrastekäytössä. vähän alle 1500e ja oli kotiovella. 4000kg luvataan, en ole kuitenkaan kuormittanut noin kahta tonnia enempää. lattian valukin on vähän ohkainen, pyyntö oli 180mm mutta on pysynyt noin 100mm laatassakin, laitoin kyllä vähän lisäkiinnityksiä lattiaan. Lattiavapaa tuo ei ole, joka on kyllä iso miinus, mutta köyhän on vaan pakko yrittää.

Tuossa lähikorjamolla meni MAHA merkkinen ruuvi useita kertoja jumiin heti uudekseltaan. Vaihtui takuuseen uuteen joka sekin jumitellut, mutta vähemmän. Monenlaista selitystä oli ainakin myyjäpuolelta löytynyt, liikaa rasvaa, liian vähän rasvaa, kalteva lattia, alhainen verkkojännite... Mukava yrittää saada asiakkaan autoa alas :)


Tuollaseen täytyy laittaa yläpäihin jotain pönkää jos vaikka vania meinaa nostaa,taipuu pysty tolpat sisään päin,on kokeiltu :D
dunaaja
GFF
 
Viestit: 1787
Liittynyt: 25.03.2004 00:48

Re: Saksinosturi talliin.

ViestiKirjoittaja Fiatmaster » 20.11.2016 00:56

Itsellä on päivittäisessä käytössä vm-89 2,5tn Stenhoj ja ei moittimista ole vempeleestä. Toki vähän liika vanhahtava nykyvehkeisiin. Joutuu aina välillä avittamaan tunkan kanssa että saa käpälät alle. Sähköt tehtiin uusiksi, ketju+rattaat ja mutterit on vaihdettu 2 vuoden sisällä ja ilmeisesti pitempi aika oli viime mutterien vaihdosta. Kunhan vaan pitää rasvauksesta huolen. Kohta saisi uusia kierretangot ekaa kertaa ja mutterit samaan syssyyn. Mietinnässä kiinan siltanosturi, mutta malttaneeko vaihtaa. Molemmissa hyvät ja huonot puolet
-Fiat Croma Ti.e -92
-Fiat Fiorino -95
-Fiat Bravo HGT -97
-Fiat Punto 1.9TD -95
-Fiat 127 -74
-Fiat Punto HGT -00
-Fiat Uno 1.4 16v
VCDS, Multiecuscan, Autocom, webasto + muu korjauskalusto E-P
Avatar
Fiatmaster
 
Viestit: 284
Liittynyt: 12.11.2006 22:30
Paikkakunta: Alavus

Re: Saksinosturi talliin.

ViestiKirjoittaja Wesulius » 20.11.2016 12:23

Fiatmaster kirjoitti:Itsellä on päivittäisessä käytössä vm-89 2,5tn Stenhoj ja ei moittimista ole vempeleestä. Toki vähän liika vanhahtava nykyvehkeisiin. Joutuu aina välillä avittamaan tunkan kanssa että saa käpälät alle. Sähköt tehtiin uusiksi, ketju+rattaat ja mutterit on vaihdettu 2 vuoden sisällä ja ilmeisesti pitempi aika oli viime mutterien vaihdosta. Kunhan vaan pitää rasvauksesta huolen. Kohta saisi uusia kierretangot ekaa kertaa ja mutterit samaan syssyyn. Mietinnässä kiinan siltanosturi, mutta malttaneeko vaihtaa. Molemmissa hyvät ja huonot puolet

Jos sulla stenhojssa nylatron mutterit niin kestää helvetin hyvin.
Mulla myös vanha ds 2 töissä (taitaa olla vuosimallia -94) , oli ensin mulla tallilla käytössä 4 vuotta ja nyt työkäytössä 8 vuotta ja samoilla mutereilla mennään ja joka arkipäivä käytössä.
Saksi ja silta on hyvä rengas ja jarrutöihin , isommissa hommissa ne on kokoajan tiellä.
Tuossa ds 2 on vaan se ketju harmittavasti siinä alla, toki jos tuonkin upottaa lattiaan , mahtuu 4cm matalamman auton alle.
Omassa tallissa stenhoj maestron laatat upotin lattiaan , pitäis mahtua matalampikin auto.
Avatar
Wesulius
GFF
 
Viestit: 4508
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki

Re: Saksinosturi talliin.

ViestiKirjoittaja mivot » 20.11.2016 22:33

Itselläkin ollut noin 4 vuotta launchin 4 tonnin lattiavapaa sähköhydrauli 2-pilarinosturi sähkölukoilla, olen ollut tyytyväinen.
Nosturissa oli parasta tuo lattiavapaus, yläjohteen ja tallikaton väliin jää vajaa 10cm eli aika passeli, mahtuu korkeata ducatoa leveässä haara-asennossa alla hitsaamaan, muuten taisi olla käpälistä nostokorkeus 195cm eli riittävä, tuotakin tuli huomioitua ostessa, koska pyörippä 185cm pitkänä hitsikypärä päässä auton alla, on polvetkin makaroonia kohta. Hyvin on ylhäällä kestäneet 4000kg autot ja allakin olen uskaltanut olla.
..ja jos en pahasti valehtele, maksoi silloin tingittynä toimituksineen alle 2,5t€, moni asiakas arponut tuon olevan 5t€ nosturi, olen vaan myötäillyt.. :D
Tämänhetkiset Italiaano projektit ja varaosaautot:
124 Spider 2200 -77
124 Special T 1800-71
124 Sport coupe 1608cc -71
124 Sport coupe 1800 -74
124 special T 3kpl, Coupe bc, regata 105tc....
Oho, onpas fiudeja kertyny!
mivot
 
Viestit: 284
Liittynyt: 01.03.2006 12:27
Paikkakunta: Joensuu

Edellinen

Paluu Off-topic

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä