Vakuutuksista

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Vakuutuksista

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Osui silmiin mainos POPin uudesta kilsa-vakuutuksesta. Tuohan on siis suunnattu autoille joilla ajetaan vähän (< 15 000). Monelle harrasteautolle siis melko sopiva. Mitä itse katsoin, niin Panoramaan saa liikenteen ja peruskaskon (Palo-, Varkaus-, Eläintörmäys-, Ilkivalta- ja Oikeusturva) samaan hintaan mitä nyt IF:ssä pelkkä liikenne :thumb:

Tällaisella vanhalla kalustolla kuitenkin nuo palo, varkaus ja ilkivalta ovat ihan varteenotettavia riskejä.

Hyvin on keväälle tähdätty lanseeraus. Itse taidan kyllä vaihtaa.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Zeta
Viestit: 118
Liittynyt: 23.05.2014 19:26
Paikkakunta: joutsa

Re: Vakuutuksista

Viesti Kirjoittaja Zeta »

Skootteri vakuutus POP, issa vuosimaksu 174e seuraavsksi paras oli Tapiola 372e tuntuu (on) edullinen.
pminetti
GFF
Viestit: 1247
Liittynyt: 31.10.2004 19:36
Paikkakunta: vilppula

Re: Vakuutuksista

Viesti Kirjoittaja pminetti »

mutta mites sit kun tarvis saada korvauksia.
Zeta
Viestit: 118
Liittynyt: 23.05.2014 19:26
Paikkakunta: joutsa

Re: Vakuutuksista

Viesti Kirjoittaja Zeta »

pminetti kirjoitti:mutta mites sit kun tarvis saada korvauksia.
Riskien hallintaa, vakuutettava kohde hinta /vakuutusmaksu on hyvä olla palanssissa itse en ole ottanut vakuutusta taloudellisen hyödyn maksimoimiseksi! käytetään ja säilytetään ajoneuvoja oikein ja turvallisesti katasroofinkin on varauduttava itse, ei se vakuutusyhtiö kaikesta vastuuta ota.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Vakuutuksista

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Itsellä ei ole korvauksista kokemusta kun IF:ssä. Joskus mopojat (?) purkivat moottoripyörästä sarvet pois etupäässä sivuleikkureilla. Kaikki vaijerit ja johtosarjat jne poikki vaan. Ilmoitin tuon ilkivaltana eikä varkautena jolloin omavastuu oli 0e. Kelpasi ja pärrä korjattiin. Sen puoleen ei valittamista IF:stä. POP:ista ei mitään tietoa.

Mutta jos miettii, että itsellä ei nyt kaskoa Panoramassa ole kun tuo oli hinnoiteltu kokolailla ulos, niin parempi kai tuo kasko on mitä ilman :roll:

Itseasiassa nyt katsoin IF:iä, niin sielläkin on nyt ainakin laskurissa kenttä arvioidulle ajomäärälle ja hinta tulee nyt reilusti alemmas mitä itse maksan tällä hetkellä. Esimerkiksi pelkkä liikenne 210 e -> 120 e!

Näemmä muutkin ovat heränneet tällaisiin vakuutuksiin. En ole kyllä aiemmin törmännyt.

Eli ei taida kannattaa vaihto, mutta päivittää tuo vakuutus tarvitsee.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Vakuutuksista

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Popin kilsaa ei saa kuin henkilöautoihin, olisin ite ottanut pakumaasturiin mutta ei saa. Pitää odottaa, ehkä vastaavaa tulee kohta muihinkin yhtiöihin.
Tekee meinaan bonusten vekslailun hankalaksi, jos vakuutukset hajaantuu eri yhtiöihin. Nimim. "11 autoa kilvissä ja vain kolmet bonukset."
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Vakuutuksista

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Mites tuo menee nykyään nuo bonukset ajoneuvoluokasta toiseen? Ennenhän vekslattiin autosta mp:hen kesäksi ja toisinpäin, mutta tuohon tuli stoppi. Itselläkin joskus kun oli pakuksi kilvitetty henkilöauto, niin noissa bonuksissa oli jotain vekslaamista. Tosin sai ne, mutta taisi prosentit olla eri. Vissiin viisi kertaa sai kyllä silloin soitella yhtiöön. Sittemmin pakusta henkilöautoon siirtyi ihan ok. Tapiolassa mulla on autot pl. tuo Panorama.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
fiatman2
GFF
Viestit: 2084
Liittynyt: 22.08.2004 19:40
Paikkakunta: Hollola

Re: Vakuutuksista

Viesti Kirjoittaja fiatman2 »

Minulla (perheen) kaikki vakuutukset LähiTapiolassa,ei tarttee veivaa yhtiöitten välillä.
Jari Salmensuo
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Vakuutuksista

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Viime vuonna kilpailutin autojeni vakuutukset, kun tuntui Tappiolan hinnoittelu vaan kiristyvän... Lopulta ainoastaan käyttöauto jäi Tapiolaan, sen vakuutushinnoissa ei ollut suurta eroa. Jeeppi meni If:iin, säästö muistaakseni n. 500€/vuosi (liikenne + osakasko) ja 164:n vakuutuksille löytyi uusi koti Pohjolasta. Heillä on olemassa harraste-täyskasko jossa saa itse määrittää auton lunastushinnan ;) Siinäkin säästöä tuli siltikin 300€/vuosi liikennevakuutuksesta ja täyskaskon vakuutusturva hakkaa mennen tullen noi osakaskot. 164 kun on liian uusi (vm-91) esim. Tapiolan harrastekaskoon :( Ihan mukava säästö vakuutusmaksuissa, parin tunnin työllä ;)
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Avatar
Eryo
Viestit: 116
Liittynyt: 18.11.2014 13:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Vakuutuksista

Viesti Kirjoittaja Eryo »

Zeta kirjoitti:Skootteri vakuutus POP, issa vuosimaksu 174e seuraavsksi paras oli Tapiola 372e tuntuu (on) edullinen.
Sen vuoksi meilläkin on Skootteri ja Kevari POP:issa, Skode tosiaan 2 paikkasena 202€ kaskolla ja kevarissa säästö n.100€/v ja ei aikarajaa eli on 12kk "liikenteessä"
Fiat Tempra 1.6 S I.E. -95. Fiat Tempra 1.6 S I.E. -94.
Avatar
Eryo
Viestit: 116
Liittynyt: 18.11.2014 13:13
Paikkakunta: Oulu

Re: Vakuutuksista

Viesti Kirjoittaja Eryo »

Zeta kirjoitti:
pminetti kirjoitti:mutta mites sit kun tarvis saada korvauksia.
Riskien hallintaa, vakuutettava kohde hinta /vakuutusmaksu on hyvä olla palanssissa itse en ole ottanut vakuutusta taloudellisen hyödyn maksimoimiseksi! käytetään ja säilytetään ajoneuvoja oikein ja turvallisesti katasroofinkin on varauduttava itse, ei se vakuutusyhtiö kaikesta vastuuta ota.

Hyvin on POP korvannut vahingot, autoon ja skodeen sekä kotivakuutuksista kodinkoneita, ihan yhtä hyvin korvannut meille kuin IF. Niin ja en oo POP:in asiamies tai palveluksessa. Nykyään auto IF:issä koska edullisempi tähän Fiudeen meille.
Fiat Tempra 1.6 S I.E. -95. Fiat Tempra 1.6 S I.E. -94.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Vakuutuksista

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Itselläkin varmaan kymmenkunta vakuutusta Tapiolassa, mutta tuo kaksipyöräinen ja Panorama on IF:ssä kun noissa oli hintaeroa roimasti. Nuo muut vakuutukset taas oli liki ihan yksi ja sama Tapiola/IF. Nuo oli ne kaksi kokonaisuudessaan halvinta jotka jokunen vuosi sitten pääsi "viimeiselle kierrokselle".

Sen kyllä noissa vakuutuksissa huomannut, että vaikka ajoneuvot kerää bonusta, niin joka vuosi vaan suurempi euromäärä taitaa silti vaihtaa omistajaa :roll:
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Vakuutuksista

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Taisi olla niin, että autoissa IF olisi ollut vähän halvempi, mutta firman ja kotivakuutukset oli roimasti halvempia LähiTapiolassa. Lisäksi niitä oli helpompi räätälöidä kun löytyi vakuutusmyyjä joka osaa asiansa. Eli siis kovin tapauskohtaista, ei tosiaan voi sanoa että joku yhtiö olisi yleisesti halvempi.

Kumpa lähitapiolaan tulisi pian tuollaiset "kilsa" vakuutukset kanssa. Ifissä sellainen vissiin jo on, kun tutulta oli kysytty ajomääriä ja ajaako autoa alle 24 vuotias?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Vakuutuksista

Viesti Kirjoittaja wellu »

Sämpy kirjoitti:Kumpa lähitapiolaan tulisi pian tuollaiset "kilsa" vakuutukset kanssa. Ifissä sellainen vissiin jo on, kun tutulta oli kysytty ajomääriä ja ajaako autoa alle 24 vuotias?
Jos -yhtiössä on minullakin, eikä ole mitään kyselty. :D
Jos siksi, että on minulle halvin (loistokuski -etu).
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
1800tc
Viestit: 586
Liittynyt: 10.01.2006 20:12
Paikkakunta: mikkeli

Re: Vakuutuksista

Viesti Kirjoittaja 1800tc »

ihmettelin kun minultakin kysyttiin IF:ssä vuotuisia ajokilometrejä :shock: siis kun uutta vakuutusta tein :)
EX-81 lada 2,0 tc turbo
Vastaa Viestiin