Ylen ja mainoskanavien rahoitus

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Ylen ja mainoskanavien rahoitus

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Sitä en tiijä. Mutta tota fuusiovoimaakin olis tolla yhden eurajojen voimalan hinnalla kehitelty...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ylen ja mainoskanavien rahoitus

Viesti Kirjoittaja wellu »

Fuusiovoiman ongelma on tällähetkellä plasman hallinta. Olikohan nyt venäläinen reaktori, jota on saatu poltettuakin jo noin kymmenkunta sekuntia hyötysuhteella, joka ylittää 100%. Kuitenkin suurin työ on hallita magneettikenttää oikein, jotta plasma saadaan pidettyä irti reaktorin seinämistä.

Nykyaikaisilla mittalaitteilla ja tietokoneilla ei kykene eikä pysty. Tähän pisteeseen ollaan tultu pitkän puurtamisen, laskemisen ja kokeilemisen kautta. On se "ihan nurkan takana", kuten viimeiset 30 vuotta...

Miten minä muistelisin, että OL3:sen "takaisinmaksuaika" on 9 vuotta nykyisellään? Olettaen, ettei tuotantoseisauksia tule.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Ylen ja mainoskanavien rahoitus

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Hmm. Mä taas väitän että fuusiovoiman suurin ongelma tällähetkellä on ihminen joka sen tulee valjastamaan energiakäyttöön.
Energian hassaus tulee räjähtämään (koska seo puhdasta) ja luonnonvarajen riistäminen lähtee lapasesta.
Sitä kun on skeptinen kaikkeen kaksijalkaisen sekoiluun. Öljyn ihmiskuntaa rikastava vaikutus on mun mielestä hyvä esimerkki hälläväliä asenteesta.
Mutta siis onneksi on ihmisiä ja jokka ei aattele näin vaan kehittelevät fuusio tekniikkaa.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ylen ja mainoskanavien rahoitus

Viesti Kirjoittaja wellu »

väisänen kirjoitti:Hmm. Mä taas väitän että fuusiovoiman suurin ongelma tällähetkellä on ihminen joka sen tulee valjastamaan energiakäyttöön.
Energian hassaus tulee räjähtämään (koska seo puhdasta) ja luonnonvarajen riistäminen lähtee lapasesta.
Sitä kun on skeptinen kaikkeen kaksijalkaisen sekoiluun. Öljyn ihmiskuntaa rikastava vaikutus on mun mielestä hyvä esimerkki hälläväliä asenteesta.
Mutta siis onneksi on ihmisiä ja jokka ei aattele näin vaan kehittelevät fuusio tekniikkaa.
Puhtaan energian haittavero siihenkin niin kyllä se siitä.

Maailmasta saattaa saada hiukan vääristyneen kuvan, jos katselee vain tämän valtion rajojen sisällä (soumifinlandperkele). Asutaan maassa, missä aivan kaikkea verotetaan perkeleesti. Omistat Teslan ja ajat sillä -- käyttövoimavero ja olikohan vielä joku "maksu".
Ainoa polttoaine autokäytössä, jonka polttoaineveroa ei valtio voi enään nostaa, on etanoli.
Minkä huollan, sen korjaan...
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Ylen ja mainoskanavien rahoitus

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Kun tää nyt kerran on sivuraiteella..

Verokertymä suhteessa BKT:hen on neljättä vuotta samalla tasolla, 44%:ssa. Silti usko siihen että julkishallinnon tulot lisääntyy verotusta edelleen nostamalla tuntuu elävän. Toisaalta julkishallinnon tulot ovat kasvaneet prosentin tahdilla eli ehkä bkt:n kasvun mukana, valtion menot ovat pienentyneet mutta paikallishallinnossa saati kelassa menot sen kun kasvavat.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Vastaa Viestiin