sirkkelissä vikaa

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

sirkkelissä vikaa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Vanha Boschin käsisirkkeli alkoi temppuilemaan. Luulin ensin, että hiilet loppui kun alkoi kipinöidä. Tilasin uudet hiilet ja tänään tuota purin. Ei siitä hiilet ole loppu. Kollektorissa on sellainen ehkä 5..6 -osakierroksen matka mattaantunut ja kun hiiliä seuraa, niin tuossa kohtaa kollektori kulunut.

Onkohan roottorista käämi poikki vai mikä lie voisi olla vikana? Konkka? Ihan ei ole kirkkaana mielessä miten nämä toimii..

Pyöriihän tuo vielä mutta kollektori/hiilet kipinöi ja haisee. Korvakuulolta myös kierroksia uupuu.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
juha66
GFF
Viestit: 1851
Liittynyt: 20.08.2004 13:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: sirkkelissä vikaa

Viesti Kirjoittaja juha66 »

Osa roottorin käämistä oikkarissa -> sökö...
-Juha-

-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: sirkkelissä vikaa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kiitokset. Jotain tuollaista vähän arvelinkin. Ei taida kannattaa korjata, uusi roottori maksaa liki saman minkä koko kone. PKS 66 tuo näytti olevan. Pöytäsirkkelinähän tuo on mulla palvellut, eli ollut ylösalaisin pöytään ruuvattuna. Täytynee varmaan investoida oikeaan pöytäsirkkeliin.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: sirkkelissä vikaa

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Tuolta voi kuitenkin katsella noihin kapistuksiin varaosia: http://www.poratuuli.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: sirkkelissä vikaa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kiitokset tiedosta. Kysäisin tuolta poratuulelta ja roottorin saisi, mutta hinta about satkun. Uutta sirkkeliä saa 135 e tienoille. Eipä siis taida kannattaa. Kai se on vain etsittävä uusi.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: sirkkelissä vikaa

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Riippuu vähän nykyisestä pöydästä mikä kannattaa, halvat pöytäsirkkelit ei ole mitään tarkkuustyökaluja ja tasokin ihan onneton. Itselläkin on B&D ikivanha käsisirkkeli kiinnitettynä kunnollisen kokoiseen vanhaan toimistopöytään ja puoltoista metriä pitkä ohjuri jonka saa lukittua sekä etu että takareunasta. Tuolla saa jo esim. kalusteissa ihan ammattitason jälkeä. Kallistusta siinä ei toki ole, mutta onpa sitten teräaukkokin vain terän kokoinen niin voi sahata vaikka 2mm lisuja pois muovilevyistä.

On mulla reissukäyttöön pikkunen halpa pöytäsirkkelikin, mutta kuten mainittin se on aika krouvi laitos ja vaikee sahata mitään isoja levyjä. Huono pysymään pystyssä ja noitten lisätasot on aika onnettomia ohjureista puhumattakaan. Ennemmin luopusin siitä ja pitäisin ite tehdyn hyvän pöydän. Toki molempi parempi ja rahalla saa mitä vaan.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: sirkkelissä vikaa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tuo pöytähän mulla on vain nopeasti kasaan heitettty kun joskus sattui tarvitsemaan. Jotain paksua vaneria, mutta nipin napin "kakkosnelonen" menee vielä. Ohjureita sitten käyttänyt mitä tarvinut, välillä 30 cm, välillä 150 cm. Kallistuksiin ei itselläkään ole ollut tarvetta ainakaan toistaiseksi.

Löytyi itse asiassa toinen samanmoinen: 30 e. Mentäneen tuolla. Ei nuo omat tarpeet nyt ihmeitä ole.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Vastaa Viestiin