Rengaspaineista

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Rengaspaineista

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Olenko käsitykseni kanssa ihan metsässä? Olen saanut sellaisen kuvan, että moderneissa autonrenkaissa ilmanpaineet ovat huomattavasti kovemmat kuin esim. vielä 10 vuotta sitten.

Entiseen STW-Buickiin hommasin uudet SUV-talvirenkaat (Nokian), painetta käskettiin pitää 3 baria.

Nyt kun heitin Thesikseen alle kesärenkaat ja laitoin opaskirjan haluamat 2,3 baria, tuntui siltä, että renkaan kyljen tekstit ovat maata vasten ja painetta aivan liian vähän.

Laitatteko paineita enemmän kuin kirja käskee?
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
A Bart
Viestit: 903
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: Rengaspaineista

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Kappassa taitaa olla tuo 2.4-2.5 baria normaalipaine, ja renkaat kuluu silloin tasaisesti.
Kuormalla sitten voi nostaa peräpäästä (jos muistaa)
Lassin
Viestit: 91
Liittynyt: 23.02.2004 16:44
Paikkakunta: Kotka

Re: Rengaspaineista

Viesti Kirjoittaja Lassin »

Moi !

Viime syksynä ostin kesärenkaat ja asentaja antoi hyvän vihjeen, halkaisijan mukaan 14" = 2.4, 15" = 2,5 jne. Ja talvirenkaisiin sitten +0.3 bar lisää
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Rengaspaineista

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Olen noin 2,5 tavannut pitää. Usein tuo osuu normaali ja maksimikuorman välisiin paineisiin. Etuvedossa kyllä takana riittäisi vähän vähempikin. Sitten jos on joku lapin reissu, niin vähän lisää. Ei tietty ole iso vaiva viralliset kurkata jos ne jossain A-pilarissa tai tankin luukun alla lukee, mutta vähän reilummin olen tavannut pitää.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Vastaa Viestiin