Olenko käsitykseni kanssa ihan metsässä? Olen saanut sellaisen kuvan, että moderneissa autonrenkaissa ilmanpaineet ovat huomattavasti kovemmat kuin esim. vielä 10 vuotta sitten.
Entiseen STW-Buickiin hommasin uudet SUV-talvirenkaat (Nokian), painetta käskettiin pitää 3 baria.
Nyt kun heitin Thesikseen alle kesärenkaat ja laitoin opaskirjan haluamat 2,3 baria, tuntui siltä, että renkaan kyljen tekstit ovat maata vasten ja painetta aivan liian vähän.
Laitatteko paineita enemmän kuin kirja käskee?
Rengaspaineista
Rengaspaineista
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Re: Rengaspaineista
Kappassa taitaa olla tuo 2.4-2.5 baria normaalipaine, ja renkaat kuluu silloin tasaisesti.
Kuormalla sitten voi nostaa peräpäästä (jos muistaa)
Kuormalla sitten voi nostaa peräpäästä (jos muistaa)
Re: Rengaspaineista
Moi !
Viime syksynä ostin kesärenkaat ja asentaja antoi hyvän vihjeen, halkaisijan mukaan 14" = 2.4, 15" = 2,5 jne. Ja talvirenkaisiin sitten +0.3 bar lisää
Viime syksynä ostin kesärenkaat ja asentaja antoi hyvän vihjeen, halkaisijan mukaan 14" = 2.4, 15" = 2,5 jne. Ja talvirenkaisiin sitten +0.3 bar lisää
Re: Rengaspaineista
Olen noin 2,5 tavannut pitää. Usein tuo osuu normaali ja maksimikuorman välisiin paineisiin. Etuvedossa kyllä takana riittäisi vähän vähempikin. Sitten jos on joku lapin reissu, niin vähän lisää. Ei tietty ole iso vaiva viralliset kurkata jos ne jossain A-pilarissa tai tankin luukun alla lukee, mutta vähän reilummin olen tavannut pitää.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.