Peräkärryn valot

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Peräkärryn valot

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Kyllä mun tietääkseni etuvalot pitää olla kapeassakin kärryssä. Olikohan se jotenkin niin, että äärivalot pitää sitten olla leveämmässä ja sivuvalot tarpeeksi pitkässä.

Vaan mistään en oo löytänyt wanhoja valomääräyksiä, omakin on 80-luvulta. Jätin äärivalot laittamatta vaikka kärry mittojen puolesta jo sellaiset vaatisi, ehkä silloin oli eri systeemit.. eli pelkillä etuvaloilla mennään.

Mulla on sellainen jatkoaisamuuli piha/metsäkärrynä. Saattaa olla mallia 500. Siinä on ihan pultti aisassa eli selkeästi näkösällä, jonka avaamalla voi vetää lisää aisaa.
Mallissa 400 oli säätöaisa, jonka kiinnitystä kärryyn pystyi säätämään korkeussuunnassa. ja 8" pyörät. :D
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Peräkärryn valot

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Kyllä mun tietääkseni etuvalot pitää olla kapeassakin kärryssä. Olikohan se jotenkin niin, että äärivalot pitää sitten olla leveämmässä ja sivuvalot tarpeeksi pitkässä.

Vaan mistään en oo löytänyt wanhoja valomääräyksiä, omakin kärry on 80-luvulta. Jätin äärivalot laittamatta vaikka kärry mittojen puolesta jo sellaiset vaatisi, ehkä silloin oli eri systeemit.. eli pelkillä etuvaloilla mennään.

Mulla on sellainen jatkoaisamuuli piha/metsäkärrynä. Saattaa olla mallia 500. Siinä on ihan pultti aisassa eli selkeästi näkösällä, jonka avaamalla voi vetää lisää aisaa.
Mallissa 400 oli säätöaisa, jonka kiinnitystä kärryyn pystyi säätämään korkeussuunnassa. ja 8" pyörät. :D
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Peräkärryn valot

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tuo mun muuli on maalattu, eli jostain -72..-83 väliltä. Eikä siinä ole valoja kun perässä, ei edes heijastimia. Kotipuolessa on Kärppä jostain 90-luvun alkupuolelta ehkä, voi olla 80-luvun loppupuoleltakin ja siinä on ainakin lokasuojissa heijastimet ja taisi olla etukulmissakin. Valoja vain takana. Voisihan nuo selvittää miten pitäisi olla.

Kävin tuota mun Muulia tutkimassa ja ei siinä kyllä jatkoaisaa ole :( Täytynee sopivaa putkea etsiä. Teleskooppi on kyllä hieno idea ja helppo tuohon tehdä. Hitsattu jatko voinee herättää turhaa huomiota kun ei kai näitä saisi muutella ihan miten tahtoo...

Aisa tuossa on 70 mm päältä ja ehkä 2 mm seinämällä. Ei olis kellään jouten paria kolmea metriä jotain 65 putkea 2 tai 3 mm seinämällä :mrgreen:

Ps. Miksi ihmeessä liki kaikki kärryt on jonkun eläimen mukaan nimetty..?
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Peräkärryn valot

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Siitä oli aikoinaan pakinakin, kuinka kevään myötä taas erilaiset eläimet ilmestyy maanteille. :D
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Peräkärryn valot

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Tuli testattua sellaista ledeillä olevaa irtovalopatteria Alfan perässä. Muuten pelasi ok eikä herjoja, mutta vilkun kanssa vilkkuu myös parkki ja kilpivalo. Taajuus kyllä ihan normaali. Äkkiseltään ei tuota edes huomannut, mutta tarkemmalla tutkiskelulla paljastui liikaa vilkkuvia valoja.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
jaketech
Viestit: 254
Liittynyt: 27.11.2009 02:16
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: Peräkärryn valot

Viesti Kirjoittaja jaketech »

Stefa kirjoitti:

Ps. Miksi ihmeessä liki kaikki kärryt on jonkun eläimen mukaan nimetty..?
meijän kylällä teki yks ukko majava merkkisiä karryjä 70-80 luvulla, sitte lopetti valmistuksen ja sen poika alko tekee eri merkkisiä kärryjä ja erilaisella rakenteella. on lehtijousilla ja parempia vetää ku kumijousiakselilla olevat.
Vastaa Viestiin