Ravistaa

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Ravistaa

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Laitan off-topicciin kun auton merkki väärä.

Eli ongelmana ae92 corollassa seuraavaa. Kun kierroksia 3500-4000 ja vaihteena 4 tai 5 ja polkaisee kaasun pohjaan alkaa aivan kauhea ravistus: ovetkin notkuu varmaan 20mm eikä meinaa autosta ulos nähdä. Kolmosella vain pientä tärinää, 1 ja 2 ei mitään. Kun kaasun nostaa niin katoaa tärinäkin ja tasanopeudella ei myöskään tärise. Oma auto ei ole kyseessä niin en ole vielä asiaan kerinnyt suuremmin perehtyä, kuitenkaan ympyrää ajellessa vetarit eivät pidä mitään ääntä.

Arvailin vian liittyvän jotenkin puörien kulmiin, jossain väljää ja kiihdyttäessä vääntyy pyörät jotenkin hassuun asentoon ja aiheuttaa tuon tärinän. Kuitenkaan ilmiö ei esiinny kuin 4 tai 5 -vaihteella. Outoa :shock:

Arvauksia viasta? Jos saisi jotain lähtökohtaa mistä aloittaisi vikaa etsimään.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Fiat 130
Viestit: 103
Liittynyt: 16.05.2004 18:41
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Fiat 130 »

Ehkä kannattaisi kurkata sisempien vetonivelten kunto.Ainakin jos on paljon ajettu vika voisi sieltä löytyä.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

En tiedä kilometreistä mutta osunee haarukkaan 250-300tkm. Täytyypä nuo nivelet katsella.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Hyvä arvaus :D Juurikin tuolla oli vika, apukuskin puolelta sen ristikon neulalaakerit ympäri maljaa ja koolitkin palasina. Tarvikkeena ei tuota ristikkoa löytynyt ja merkkiliikkeestä olisi pitänyt ottaa lähes koko vetari hintaan 270e ja risat. Turvauduin purkaamoon ja maksoin vähän ajetusta 25e...

Taas todisti tämä hieno foorumi toimivuutensa 8)
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Vastaa Viestiin