Autojen rakentelupykäliin tulossa muutoksia?
Re: Autojen rakentelupykäliin tulossa muutoksia?
Toisella foorumilla puhuttiin että moottorin tehon alentaminen mahdollista.
Noh, tämähän periaatteesa mahdollistaisi isomman ja modernimman moottorin vaikka 133:een.
Tosin, tilavuus jää edelleen raivostuttavan pieneksi...!
Noh, tämähän periaatteesa mahdollistaisi isomman ja modernimman moottorin vaikka 133:een.
Tosin, tilavuus jää edelleen raivostuttavan pieneksi...!
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Autojen rakentelupykäliin tulossa muutoksia?
kannattaa myös lukea perustelumuistio missä selitetty tarkemmin.
http://www.trafi.fi/filebank/a/14434324 ... isesta.pdf
Re: Autojen rakentelupykäliin tulossa muutoksia?
Olipas siinäkin tekstiä. No melurajat onkin paikoillaan mitattuna 98/103dB. En kyllä ymmärrä miten ne noin vääntyy, mutta kai ne tietää.. jälkimmäinen siis keski/takamoottorisille.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Autojen rakentelupykäliin tulossa muutoksia?
siiiismit vit... ruiskun saa laittaa ilman penkkilappua mut jos lyöt tuplat niin joudut penkittään?
Fiat 124 BC (Prokkis)
Fiat Linea (Abarth)T-Jet vm:'08 ( käyttis)
Suzuki grand vitara (käyttis)
Fiat 124 Sport Coupe CC 1.8TC (EX)
Fiat 131 Supermirafior 2L TC (EX)
Järkeä asennetaan. Odota ...
█░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
1,15%
Toiminto keskeytynyt
Fiat Linea (Abarth)T-Jet vm:'08 ( käyttis)
Suzuki grand vitara (käyttis)
Fiat 124 Sport Coupe CC 1.8TC (EX)
Fiat 131 Supermirafior 2L TC (EX)
Järkeä asennetaan. Odota ...
█░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
1,15%
Toiminto keskeytynyt
Re: Autojen rakentelupykäliin tulossa muutoksia?
Oliskos niin , että tuo toinen on ohiajomelu ja mitattu xx metrin päästä.Sämpy kirjoitti:Olipas siinäkin tekstiä. No melurajat onkin paikoillaan mitattuna 98/103dB. En kyllä ymmärrä miten ne noin vääntyy, mutta kai ne tietää.. jälkimmäinen siis keski/takamoottorisille.
Re: Autojen rakentelupykäliin tulossa muutoksia?
Missäs kohtaa näin on kirjoitettu?moonwolf kirjoitti:siiiismit vit... ruiskun saa laittaa ilman penkkilappua mut jos lyöt tuplat niin joudut penkittään?
Re: Autojen rakentelupykäliin tulossa muutoksia?
"Jos moottoriin on tehty alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, on muutetun moottorin
tehosta esitettävä tehonmittaustodistus. Tehonmittaustodistusta ei vaadita, jos kaasutin tai
kaasuttimet korvataan polttoaineen suihkutuslaitteistolla, minkä katsotaan lisäävän moottorin
tehoa 10 %." eikös tuo periaatteessa niin sano? tuplathan näkyy selkeästi ja jos kettumainen setä niin haluaa lapun. varsinkin jos on esim nokat vaihdettu myös. tuntuu selkeästi jo ajossakin.
tehosta esitettävä tehonmittaustodistus. Tehonmittaustodistusta ei vaadita, jos kaasutin tai
kaasuttimet korvataan polttoaineen suihkutuslaitteistolla, minkä katsotaan lisäävän moottorin
tehoa 10 %." eikös tuo periaatteessa niin sano? tuplathan näkyy selkeästi ja jos kettumainen setä niin haluaa lapun. varsinkin jos on esim nokat vaihdettu myös. tuntuu selkeästi jo ajossakin.
Fiat 124 BC (Prokkis)
Fiat Linea (Abarth)T-Jet vm:'08 ( käyttis)
Suzuki grand vitara (käyttis)
Fiat 124 Sport Coupe CC 1.8TC (EX)
Fiat 131 Supermirafior 2L TC (EX)
Järkeä asennetaan. Odota ...
█░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
1,15%
Toiminto keskeytynyt
Fiat Linea (Abarth)T-Jet vm:'08 ( käyttis)
Suzuki grand vitara (käyttis)
Fiat 124 Sport Coupe CC 1.8TC (EX)
Fiat 131 Supermirafior 2L TC (EX)
Järkeä asennetaan. Odota ...
█░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░░
1,15%
Toiminto keskeytynyt
Re: Autojen rakentelupykäliin tulossa muutoksia?
^Noin tuon itsekkin tulkitsisin
Toisaalta ei ny penkkilappu kovin kummoinen rasite ole. Kuitenkin jos moottorin tekee, niin aika pieni lisäkustannus tuo on.
Edelleen vaan taitaa olla, että ahdetun tehot ei saa olla yli vertailutehon, mutta vaparina tuo 7 kg/kW on ok. Mikä logiikka tuossa on..
Myös nuo mallisarjojen sukupolvien tiukennus on huono homma. Onko nyt sitten niin, että SC ei käy enää mk2 kasin verrokiksi Ladoissahan tuosta on jo väännetty käykö kanttimalli vertailuksi pyöreälamppuiseen, maahantuojan mukaan käy ja onhan noita tehty rinnankin vaikka kuinka kauan. Kaikille konttoreille ei kuitenkaan ole kelvannut enää aiemminkaan. Nyt ei varmaan ainakaan.
Toisaalta ei ny penkkilappu kovin kummoinen rasite ole. Kuitenkin jos moottorin tekee, niin aika pieni lisäkustannus tuo on.
Edelleen vaan taitaa olla, että ahdetun tehot ei saa olla yli vertailutehon, mutta vaparina tuo 7 kg/kW on ok. Mikä logiikka tuossa on..
Myös nuo mallisarjojen sukupolvien tiukennus on huono homma. Onko nyt sitten niin, että SC ei käy enää mk2 kasin verrokiksi Ladoissahan tuosta on jo väännetty käykö kanttimalli vertailuksi pyöreälamppuiseen, maahantuojan mukaan käy ja onhan noita tehty rinnankin vaikka kuinka kauan. Kaikille konttoreille ei kuitenkaan ole kelvannut enää aiemminkaan. Nyt ei varmaan ainakaan.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Autojen rakentelupykäliin tulossa muutoksia?
Unossa vähän sama homma , tiedä sitten auttaako jos mulla sattuu olemaan maahantuojan lappu jossa ne tulkitaan samaksi.Stefa kirjoitti:^Noin tuon itsekkin tulkitsisin
Toisaalta ei ny penkkilappu kovin kummoinen rasite ole. Kuitenkin jos moottorin tekee, niin aika pieni lisäkustannus tuo on.
Edelleen vaan taitaa olla, että ahdetun tehot ei saa olla yli vertailutehon, mutta vaparina tuo 7 kg/kW on ok. Mikä logiikka tuossa on..
Myös nuo mallisarjojen sukupolvien tiukennus on huono homma. Onko nyt sitten niin, että SC ei käy enää mk2 kasin verrokiksi Ladoissahan tuosta on jo väännetty käykö kanttimalli vertailuksi pyöreälamppuiseen, maahantuojan mukaan käy ja onhan noita tehty rinnankin vaikka kuinka kauan. Kaikille konttoreille ei kuitenkaan ole kelvannut enää aiemminkaan. Nyt ei varmaan ainakaan.
Re: Autojen rakentelupykäliin tulossa muutoksia?
Jos moottoriin on tehty alkuperäistä tehoa ilmeisesti lisääviä muutoksia, on muutetun moottorin
tehosta esitettävä tehonmittaustodistus. Tehonmittaustodistusta ei vaadita, jos kaasutin tai
kaasuttimet korvataan polttoaineen suihkutuslaitteistolla, minkä katsotaan lisäävän moottorin
tehoa 10 %. Tehonmittaustodistusta ei myöskään vaadita, jos moottorin iskutilavuutta muutetaan.
Tällöin moottorin tehon katsotaan muuttuvan iskutilavuuksien suhteessa.
Tässä koko tekstissä ei ole mitään järjen häivää.
tehosta esitettävä tehonmittaustodistus. Tehonmittaustodistusta ei vaadita, jos kaasutin tai
kaasuttimet korvataan polttoaineen suihkutuslaitteistolla, minkä katsotaan lisäävän moottorin
tehoa 10 %. Tehonmittaustodistusta ei myöskään vaadita, jos moottorin iskutilavuutta muutetaan.
Tällöin moottorin tehon katsotaan muuttuvan iskutilavuuksien suhteessa.
Tässä koko tekstissä ei ole mitään järjen häivää.
Re: Autojen rakentelupykäliin tulossa muutoksia?
Onhan tuo toisaalta ihan fiksua, että mennään enempi penkkilapun mukaan ja vähempi kaikenlaisella laskennalla. Ei tuo penkkilappu tosiaan mielestäni kovin suuri rasite ole.
Noista mallisarjoista on tuolla 1.3 alla määritelmä: "Jos ajoneuvon mallisarjan eri sukupolvien välillä on olennaisia teknisiä eroja, tarkoitetaan tyypillä tyyppikatsastuksessa tai tyyppihyväksynnässä määriteltyä mallisarjan sukupolvea"
Tuosta tietysti voi aina kiistellä mikä on olennainen ero, onneksi seassa on kuitenkin tuo sana "teknisiä". Aika jännä tulkinta kyllä saa olla, että vaikka noista lLadoista löytää sen oleellisen teknisen eron. Eikä taida olla kaseissa eikä Unoissakaan. Kai tuolla juuri nämä tavallaan faceliftit on haluttu yhdistää. Eihän nyt millään voi ajovaloumpion muotoa tai koripellin pokkausta voi mieltää "olennaiseksi tekniseksi eroksi". Sen nyt ymmärtää, ettei vaikka kaikki Corollat tai C-sarjan mersut voi olla samaa sarjaa. Joku raja sukupolvillakin oltava. Jälleen se tulkintahan tuosta nouse pääosaan.
Noista mallisarjoista on tuolla 1.3 alla määritelmä: "Jos ajoneuvon mallisarjan eri sukupolvien välillä on olennaisia teknisiä eroja, tarkoitetaan tyypillä tyyppikatsastuksessa tai tyyppihyväksynnässä määriteltyä mallisarjan sukupolvea"
Tuosta tietysti voi aina kiistellä mikä on olennainen ero, onneksi seassa on kuitenkin tuo sana "teknisiä". Aika jännä tulkinta kyllä saa olla, että vaikka noista lLadoista löytää sen oleellisen teknisen eron. Eikä taida olla kaseissa eikä Unoissakaan. Kai tuolla juuri nämä tavallaan faceliftit on haluttu yhdistää. Eihän nyt millään voi ajovaloumpion muotoa tai koripellin pokkausta voi mieltää "olennaiseksi tekniseksi eroksi". Sen nyt ymmärtää, ettei vaikka kaikki Corollat tai C-sarjan mersut voi olla samaa sarjaa. Joku raja sukupolvillakin oltava. Jälleen se tulkintahan tuosta nouse pääosaan.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Autojen rakentelupykäliin tulossa muutoksia?
Mihinkä päästöluokkaan tuommonen -99 bravo kuuluu?
Onko mallisarja tyyppihyväskytty euro2 vai euro3 luokkaan?
Onko mallisarja tyyppihyväskytty euro2 vai euro3 luokkaan?
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Autojen rakentelupykäliin tulossa muutoksia?
Voisin veikata että on jo EURO3, kun ainakin -98 Volvo 960 3.0 kutosen koneella on jo.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: Autojen rakentelupykäliin tulossa muutoksia?
Volvon 900 -sarja on euro2 kokonaisuudessaan, myös s/v90.tapi0 kirjoitti:Voisin veikata että on jo EURO3, kun ainakin -98 Volvo 960 3.0 kutosen koneella on jo.
Siksi kiinnostaisi tietää, onko oma bravo e2 vai e3...
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Autojen rakentelupykäliin tulossa muutoksia?
1 lambda CF2
2 lambdaa tai enemmän CF3 ?
ePerihän sen myös sannoo valmistusnummerolla
2 lambdaa tai enemmän CF3 ?
ePerihän sen myös sannoo valmistusnummerolla