konginkangas animaatio
konginkangas animaatio
http://www.onnettomuustutkinta.fi/25848.htm
niin kamala asia kun onkin, mutta toteutus on kyllä hieno.
niin kamala asia kun onkin, mutta toteutus on kyllä hieno.
- Sergei the Eagle
- Viestit: 343
- Liittynyt: 12.04.2003 11:55
- Paikkakunta: Nikinoja
kuin myös. ihmettelen kyllä tota linja-auton myöhäistä jarrutusta, vai olisko ollu niin paljon lunta ilmassa ettei kärryn tuikut näkyny.
on se ihmeellistä kun noita valojuttujakin kokoajan vaan kiristetään, ei kai sitä kohta saa olla kun ajovalot ja vilkut. ite vältin tossa joku talvi kolarin ku oli edellä ajavassa "laittomat" valot hytin takana, oli kaikki muut valot tuiskannu umpeen ja sato lunta niin maan pe...leesti.
on se ihmeellistä kun noita valojuttujakin kokoajan vaan kiristetään, ei kai sitä kohta saa olla kun ajovalot ja vilkut. ite vältin tossa joku talvi kolarin ku oli edellä ajavassa "laittomat" valot hytin takana, oli kaikki muut valot tuiskannu umpeen ja sato lunta niin maan pe...leesti.
Kyllä se tosiaan on kummaa, ettei noita "lisäparkkeja" liiemmälti saisi laitella, erityisesti rekoissa on mielestäni ihan hyvä olla lamppuja kuin joulukuusessa, että näkevät muutkin, että rautaa on tulossa.. Onneksi tuntuu, ettei niihin liikenteessä paljon puututa, ainakin joka toisessa rekassa on ylimääräisiä tuikkuja keulalla, kunhan katsastukseen ottaa pois
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Eihän niitä ylimääräisiä mielestäni katsastukseen poiskaan tarvii ottaa - kunhan ovat vaan eri katkaisimen takana. Ruotsissahan noita apupitkiä saa olla vaikka kuinka paljon.
Lisäksi noissa uudemmissa led-äärivaloissa on se huono puoli etteivät ne lämmitä lamppua joten valo muurautuu entistäkin helpommin umpeen lumikelissä.
Noihin valoihin on selvästi kaksi koulukuntaa - toiset haluavat niitä hirveästi ja makselevat niistä jopa sakkoja ja sitten taas toiset haluavat juuri sen määrän mikä on laillinen koska silloin on vähemmän rikkimeneviä kohteita.
Lisäksi noissa uudemmissa led-äärivaloissa on se huono puoli etteivät ne lämmitä lamppua joten valo muurautuu entistäkin helpommin umpeen lumikelissä.
Noihin valoihin on selvästi kaksi koulukuntaa - toiset haluavat niitä hirveästi ja makselevat niistä jopa sakkoja ja sitten taas toiset haluavat juuri sen määrän mikä on laillinen koska silloin on vähemmän rikkimeneviä kohteita.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Jep, muttei niin paljon, kun sillon kun tuo tapahtui, kun siitä ensimmäiset kuvat saatiin, ja tieto että miten on tapahtunut.GreenThing kirjoitti:Veti kylmät väreet selkäpiitä myöten kun katsoi tuon filmin.... ...
Kylmii aikalailla ajatella, että oot linja-auton penkillä, ja yhtäkkiä auto pysähtyy kun seinään, tai ei itseasiassa edes seinään, vaan lähtee törmäyksen voimasta taaksepäin, ja samaan aikaan vielä auto suurinpiirtein hajoaa ympäriltä ja vielä pukkaa kuvaruudun täyteen paperirullaa, ja vähän toista sorttia kun soft embo
Onko mitään tietoa, että miten paljon pysyviä vammoja jäi niille, jotka hengissä selviytyivät?
On toi vaan niin kamala tapaus.
Täysin samaa mieltä. Kauhea tapahtuma kaikenkaikkiaan, mutta onnettomuus.Bravo00 kirjoitti:Kirjotin tonne mt3 palstalle rekkakuskin puolest, mut ei sinne ketään oo kirjotellu...Mun mielest se oli liikenne onnettomuus, josta ei pitäis KETÄÄN RISTIINNAULITA kuten KO tapauksessa on käynyt....
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Kyllähän se ehti jarruttamalla kahdellakympillä tms. vauhtia pudottaa.karkin kirjoitti:Herää vaan kysymys,että vetikö bussikuski sikeitä kun ei ees yrittäny jarruttaa tai väistää.Meinaan vaan kun rekkakuski sano vilkuttaneensa valoja pitkään ja olis bussi varmasti ennättäny vetää vaikka pellolle jos kuski olis tajunnu jotain.
Kosketti tuo itseä sen verta läheltä että piti yhdessä vaiheessa lähteä kaveriporukalla lähteä tuonne reissuun, pari viikkoa ennen tuli sitten peruttua kun kaikki ei päässeet. Aamulla heräsin siihen kun kaveri soitti että on muuten ajanu se bussi aika pahan kolarin... Hetkeen tuntu ettei pumppu lyö ollenkaan. Ei onneksi sitten tuttuja ollut tuolla.
Liikenneonnettomuus tuo oli eikä siitä voi ketään tuomita, itsekkin rekkaa talvella ajaneena tiedän mitä temppuja se kärry voi tehdä. Välillä tosiaan on todella kylmä rinki persiissä. Kuitenkin pidän edelleen autoilua suomessa erittäin turvallisena liikkumismuotona.
Liikenneonnettomuus tuo oli eikä siitä voi ketään tuomita, itsekkin rekkaa talvella ajaneena tiedän mitä temppuja se kärry voi tehdä. Välillä tosiaan on todella kylmä rinki persiissä. Kuitenkin pidän edelleen autoilua suomessa erittäin turvallisena liikkumismuotona.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
- sportspider
- Viestit: 282
- Liittynyt: 23.12.2003 11:51
- Paikkakunta: Seinäjoki
Aivan... Muistaakseni oli jossain vaiheessa vielä niin, että "autoilijat" tekivät vaarallaisia jarrutuksia transpointin rekkojen edessä, mielenosoituksenaan transpointia ja firman auton "osuudesta" konginkankaan turmaan liittyen.Bravo00 kirjoitti:Kirjotin tonne mt3 palstalle rekkakuskin puolest, mut ei sinne ketään oo kirjotellu...Mun mielest se oli liikenne onnettomuus, josta ei pitäis KETÄÄN RISTIINNAULITA kuten KO tapauksessa on käynyt....
Siis ÄLYTÖNTÄ!!!
Mä olen aika vähän seurannut kyseisen tapahtuman uutisointia, mutta siitäkin huolimatta, että rekkakuski olisi todettu syyllisyneen törkeään liikenteen vaarantamiseen, ei edellä kertomaani toimintaan ole MITÄÄN oikeutta!
Kaikenlaisia jälkiviisasteluita - kuinka onnettomuus olisi voitu välttää - on ollut jos jonkinlaisia. Paras oli mielestäni eräs nainen, joka kirjoitti sanomalehti ilkan yleisönosastolle jotain tämän tapaista: ...jos olisin päättäjä, vaatisin yhdistelmiin sellaisen systeemin, joka lukitsisi perävaunun vetoautoon kiinteästi, kun nopeus ylittäisi jonkun tietyn rajan... (en muista menikö aivan näin, mutta jotain tämän suuntaista) Voi hyvää päivää... Vois olla aika hauska ajettava, kun pitäisi tuota alkaa mutkaan taittamaan
Tommi T
Jep, tosiaan tuossavaiheessa kaikenmaailman B-kortillisia (tai oliko kaikilla niillä korttia ollenkaan?!?) asiantuntijoita riitti tuomitsemaan rekkaliikennettä, tekemään turmanrekan kuljettajasta sarjamurhaajan ja siirtämässä kaiken tavaraliikenteen rautateille - oikeen vihaksi silloin pisti. Onneksi nyt lienee meno taas hitusen rahoittunut mutta uskoisin että uusimman teknarin luettuaan taas nuokin heräävät henkiin - rekat kun suurten asiantuntioiden mukaan kauhiasti ylinopeutta joten kotipoliisit varmaan taas aktivoituvat teillämme rekkoja jarruttelemaan... Toivotaan että nuo suurimmat kiihkoilijat pitäisivät suunsa supussa ja olisivat tyytyväisiä kun tuoretta ruokaa saa kaupasta eikä sieltä rautatieasemalta .
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -