ultimate ilmalämpöpumppu

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
matti
GFF
Viestit: 456
Liittynyt: 27.02.2004 00:43
Paikkakunta: Lappeenranta

ultimate ilmalämpöpumppu

Viesti Kirjoittaja matti »

Ilmat on sen verra lämmenny, et taas tuli ajankohtaiseksi ilmalämpöpumpun hankinta..
Ja ehkä sen tänä kesänä sais hommattua..

Ja köyhän kun olen niin, hinnaltaan ainakin kiinnostava on ultimatemarketin Ultimate 9 Pro Plus Inverter -pumppu

Omalla kohdalla tuo tulisi kutakuinkin pelkästään jäähdytys käyttöä silmälläpitäen..


Onko kokemuksia foorumin väellä Ultimatemarketin pumpuista? Muilla keskustelu palstoilla kyllä kritiikkiä on pumput saanut.. Mutta aika vanhoja topikkeja ovat mitä lueskelin.. Että vähän tuoreempaa kokemusta jos kellään on niin, mielenkiinnolla tietoa janoan..


Hinta vaan on Ultimatella puolet tai vähemmin kuin kilpailijoilla..
pessimisti ei pety.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: ultimate ilmalämpöpumppu

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Eroa on hyötysuhteessakin, ei vain kestävyydessä, mikä vaikuttaa takaisinmaksuaikaan. Pitää kysyä työkaverilta se perehtyi noihin melko perusteellisesti ennenkuin hankki itselleen ja on asennellut muille ultimateja vuosien varrella enempikin.

Ei kai ultimate silti huono hankinta ole, jos sattuu kestämään niin plussalle silläkin pääsee. Ja kun itse tarkkailee systeemin toimintaa pakkaskeleillä ja asentaa oikein ettei suoraan porotukseen ja ilman sadesuojaa. Vaan on noi ultimatet toimineet kohtuudella keskellä tiilikattoakin...
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
1800tc
Viestit: 586
Liittynyt: 10.01.2006 20:12
Paikkakunta: mikkeli

Re: ultimate ilmalämpöpumppu

Viesti Kirjoittaja 1800tc »

Meillä 3 vuotta ollut 2kpl ultimate pumppuja ja hyvin on pelannut,tosin ollu jäähdytys käytössä ja keväällä ja syksyllä lämmityksessä :D
EX-81 lada 2,0 tc turbo
Avatar
Jokari
Viestit: 668
Liittynyt: 19.07.2007 22:17
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: ultimate ilmalämpöpumppu

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Muuta en pysty tähän asiaan kommentoimaan itse kuin sen että kaikki kenellä tiedän olevan Mitsun ilmalämpöpumppuja niin mitään ongelmia ei ole ollut. Vanhimmat mitä tiedän niin alkaa olla jo yli 6 vuotta vanhoja. Samaa sanoo noita työkseen laittava asentaja, takuukorjauksia/ylimääräisiä remppoja on todella vähän.

Maksaahan ne toki mutta miten se sanonta menikään...
Understeer is definitely a crime -Colin Mcrae
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: ultimate ilmalämpöpumppu

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Essonbaarin papat ovat kuulleet huhuna että ultimaten laitteet eivät juurikaan kylmäkonehuoltoa kiinnosta. Hyvää ja halpaa ei saa samassa paketissa.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: ultimate ilmalämpöpumppu

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Eikös Ultimatemarket ole saneerauksessa tai selvityksessä? Voi vaikuttaa takuukäsittelyihin...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
1800tc
Viestit: 586
Liittynyt: 10.01.2006 20:12
Paikkakunta: mikkeli

Re: ultimate ilmalämpöpumppu

Viesti Kirjoittaja 1800tc »

Eipähän onneks oo enää takuuta ja toistaiseks toiminut hyvin :D
EX-81 lada 2,0 tc turbo
Avatar
matti
GFF
Viestit: 456
Liittynyt: 27.02.2004 00:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: ultimate ilmalämpöpumppu

Viesti Kirjoittaja matti »

No joo, kuulopuheet on aina kuulopuheita..

Käyttökokemukset lähinnä kiinnostaa, kuten joita 1800tc jakoi.. Kiitoksia siitä.
pessimisti ei pety.
Avatar
1800tc
Viestit: 586
Liittynyt: 10.01.2006 20:12
Paikkakunta: mikkeli

Re: ultimate ilmalämpöpumppu

Viesti Kirjoittaja 1800tc »

Hyvin on tosiaan nuo minun toiminut :D toinen on ultimate 10 premier invertter ja toinen halpa 13 pro plus fp hinta oli yhteensä 3vuotta sitten noin 1200e asennus tarvikkeineen :shock:

ja itse vielä asensin ne ja silti toimii edelleen :D

Ja kerran tuo 13 pumppu vielä siirretty ulkovuoraus remontin tieltä ja itse laitettu takaisin :D

ollut jäähdytyksessä koko kesän aina+kevään ja syksyn lämmitykset noin -10 asti sitten ole muilla tavoilla lämmittänyt kun sähkön kulutus alkaa varmaan kasvaa tuossa vaiheessa :shock:

Ja ollut kulutus mittaritkin kiinni eka kesän jäähdytykset noilla kahdella pumpulla maksoin sähköä 115e siirto maksut huomioitu.talo on rintamamiestalo missä kesällä todella kuuma yläkerta muuten...
EX-81 lada 2,0 tc turbo
Vastaa Viestiin