Miksi offtopic ja projektit on hävitetty?

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
fiat-boy
Viestit: 992
Liittynyt: 08.06.2005 17:05

Re: Miksi offtopic ja projektit on hävitetty?

Viesti Kirjoittaja fiat-boy »

En tiedä antaako foorumi softa mahdollisuuksia mutta jos projekti kertomuksen luoja voisi itse päättää onko topic sisäänkirjautumista vaativa vai ei?

Tai sitten tekis toisen projekti laatikon mikä vaatis sisään kirjautumisen johon vois siirtää sellaiset projektit jotka ei näkyisi muille käyttäjille? Jos joku piilotettua projektia kaipaa.

Ja kyllä minun mielestä tuommoisista foorumi muutoksista pitäs ylläpitäjien keskustella edes keskenään tai tehdä joku äänestys.
Aina oppii jotain uutta
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Miksi offtopic ja projektit on hävitetty?

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Hetkinen, käyttäjälistaa kun katsoon niin aktiivisista jäsenistä moon pitkäaikaisin, sitten Ville. Tarkottaaks tää sitä että niin mennään ettei me pahoiteta mieltämme? :twisted: Eli me saadaan Ville kanssa tämäkin asia päättä :mrgreen:

Näemmä kunnon hiekkalaatikkotappelu tästäkin tuli - jos ei leikitä meidän säännöillä niin me viedään hiekatkin kasasta. :roll: Puuh. Koittakaas nyt ihmiset olla taas ihmisiksi.

Molemmissa mielipiteissä on pointtinsa, ja enkä nyt tiedä onko täällä mitään niin salaista ettei kestäisi päivänvaloa, se on taas eri juttu haluaako jokainen että omat jutut on kaikki kaiken kansa näkyvillä. Osa kun voi haluta pitää osan jutuista pelkkien pienemmän piirin tietoisuudessa, nyt ne on äkkiä niitä ketkä ei niitä julkaise/täällä kirjuuta. Mitä enemmän asiaa on miettinyt niin sitä enemmän mielipide on kääntynyt siihen että kyllä tuossa Tapion ideassa on oma pointtinsa, ei kaiken tarttis olla kenen tahansa uteliaan ihmisen stalkattavana. Mut on toki niitäkin ketkä haluaa esitella projektejaan kaikille, joten molemmille olisi siis oltava oma osio/kanava. Tää taas aiheuttaa sen että sitten niitä on useemmassa paikassa, ja homma sen osalta taas sekaisin. Kyllä tääkin asia tarveisi perinpohjaisen pohdiskelun, ja päätökset tehdä vasta sen perusteella. Jokarin kommetti on erittäin huomionarvoinen, mutta on myös tod.näk. niitä jotka on taas päinvastaisesta mielipiteestä mielensä jo pahoittanut.

Sen varmaan kaikki jo ymmärsi että yhtä oikeaa mielipidettä asiaan ei ole, ja se että jos kaksi-kolme kovaan ääneen esittää yhden mielipiteen niin kannattaa muistaa että se ei edusta todellakaan koko käyttäjäkunnan mielipidettä. Tätäkin asiaa pitää pohtia että miten äänet saadaan tasapuolisesti kuuluville, joku käyttäjäkysely olisi siis tarpeellinen. Kunhan vaan senkin se kuuluisa JOKU taas tekis.

Nipa on todella oikeassa tuossa että tää homma ei mennyt nyt putkeen. Toki hyvin nihkeetä on keskutelu/ideat olleet noissa tulevaisuusselonteoissa ym. vastaavissa... Kyllähän foorumia ollaan kokoajan kehittämässä, ja sen osalta kyllä viimevuosien ylläpitäjät ovat kovasti kunnostautuneet.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
juha66
GFF
Viestit: 1851
Liittynyt: 20.08.2004 13:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Miksi offtopic ja projektit on hävitetty?

Viesti Kirjoittaja juha66 »

Eräällä naapurimaan forumilla on kaikki muu näkösällä eli luettavissa, mutta "korjaus" osio vaatii kirjautumisen. Enpä nyt osaa sanoa, että kumpi tapa olis parempi...kirjautuminen vai ei. Puolensa kummallakin. Taidan kuitenki kallistua Nipan kannalle, eli kaikille luku mutta kirjoittaminen vain rekisteröityneille.
-Juha-

-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Miksi offtopic ja projektit on hävitetty?

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Fiat-boyn ehdotus on varmaan paras eli käyttäjä saisi itse määrittää topicinsa näkyvyyden - siitä ei tosiaan hajuakaan että taipuuko foorumisofta siihen... Näin jokainen käyttäjä saisi itse määrittää kuinka isolle piirille haluaa jakaa, ja silloin varmasti kaikki olisivat tyytyväisiä ;)
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Vode131
GFF
Viestit: 1932
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Re: Miksi offtopic ja projektit on hävitetty?

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Tuo projektiosio on mielestäni foorumin ehdottomasti kiinnostavin osio. Jos se ei näy vieraille niin varmasti vähentää kiinnostusta koko foorumia ja foorumille rekisteröitymistä kohtaan. Itse käyn useallakin foorumilla vain katselemassa juttuja enkä välttämättä halua aina rekisteröityä ja kirjautua. Tunnen paljon autoharrastajia jotka seuraavat eri foorumeita osallistumatta ollenkaan niiden sisällön tuottamiseen. Minun mielestä näitä "salaseura" foorumeita on nykyään ihan liikaa ja enempi pitäisi olla mahdollisuus avoimesti lukea ja kirjoittaa (kirjoitus tietysti vain rekisteröityneille).
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Avatar
kappa12
GFF
Viestit: 1495
Liittynyt: 14.01.2004 23:01
Paikkakunta: Yistaro

Re: Miksi offtopic ja projektit on hävitetty?

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Mulle se on se ja sama näkyykö vai ei. Mutta muistakaa kuitenkin että tämäkin on kerhon ylläpitämä foorumi... Eräälläkin kotimaisella autofoorumilla kun yrittää kysellä tekniikkajuttuja niin vastaukseksi saa että tälläiset asiat käsitellään jäsenalueella... Täälä kuitenkin autetaan tasapuolisesti kaikkia...
JA tuo menee jo lapsellisuuden piikkiin että jos ei asiat mee niinkun mä haluan niin mä lähden sitten kotia täältä... :? Ja pidetään ne palkokasvit pois hengityskanavista...
Mikko Koivusalo

Fiat 127&Panda jne. :mrgreen:
Avatar
wellu
Viestit: 6161
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Miksi offtopic ja projektit on hävitetty?

Viesti Kirjoittaja wellu »

Minäkin haluun! Vaikkei enään Fiatia olekkaan. :mrgreen:
kappa12 kirjoitti:JA tuo menee jo lapsellisuuden piikkiin että jos ei asiat mee niinkun mä haluan niin mä lähden sitten kotia täältä...
Jos nyt Tfp-Motorsin kommenttiin viittaat, niin ei mielessäsi ole käynyt että jotkut tekevät sitä omaa autoaan ja pitävät siitä projektitopickia vain, että voi jakaa muille tekemisiään ja osaamisiaan? Mitä helvetin järkeä on pitää projektitopickia jos ei halua mitään kenellekkään näyttää? Toki ymmärrän, että topic voi olla ns. "päiväkirja", joka auttaa muistamaan mitä on jo tehty ja mitä vielä tekemättä.

Sitä on vain sitten kovin turha ihmetellä, miksi koko merkki kuolee pois ja muuttuu tuntemattomaksi, jos siitä ei saa tietoa mitenkään? FiatForumilla on kuitenkin aikalailla todella mielenkiintoisia projekteja, joissa löytyy ratkaisuja mitä voi käyttää melkein missä tahansa toisessakin (merkissä) projektissa.

Toki tähän voi joku vastata, että jos haluaa julkiseksi, tehkää blogi tjsp. :roll:


Eikös Fiat600forum mennyt aikanaan "vituiksi" koska ei sitä voinut lukea ilman rekisteröitymistä? Muistaakseni siitä nousi kunnon riita ja ihmiset pahoittivat mielensä?


Kertokaas viisaat mitä tässä nyt pelätään? Että joku "anonyymi" saa selville missä toinen asuu? -no laitetaan myyntiosiot salaisiksi...
Vai pelätäänkö tässä, että kun herra X asentaa autoonsa isomman ahtimen viranomaisilta salassa, tulee päättäjä K ja kieltää autorankentamisen vaarallisena harrastuksena?

Voivoi, mitähän tähän tuumaisi? Noh, paljon, PALJON isompia foorumeita on täällä suomenmaassakin ihan "avoimena" ja parillakin foorumilla tehdään todella härskejä laittomia muutoksia (sitä isompaa ahdinta, poistetaan kattia, isompaa cuuleria yms.). Yhdessäkin tapauksessa projektin pitäjä kyllä tiedostaa asian, mutta loppupeleissä sen auton lainvoimaisuuden tarkistaa katsastaja, ei anonyymi netti-trolli.

Ja jos joku pelkää, että kyseinen "skenaario" heikentää autorakentelun tulevaisuutta suomessa, saa nyt luvan perustella näkökantansa. Toki asumme Suomessa, missä ihan kaikki aina kielletään sen sijaan että kehitettäisi. Silti mielestäni tämä "ongelma" esim. autovirittämisen saralla (vaikkapa 133:een et vain saa asentaa 1,2 litraista moottoria, koska tilavuus...) ei koskaan miksikään muutu jos ollaan aina "hyshys". Jos on joku ongelma, pitää se tuoda esille. Jos ei ole ongelmaa, ei rutista ja valiteta. Eikös se näin ole?

Ja mikäli jossain osiossa on asiatonta juttua, on mielestäni ylläpitäjien/modenaattoreiden velvollisuus asiasta huomauttaa ja tarvittaessa poistaa kyseinen keskustelu/viestit.


Eikait tässä mitään hiekkalaatikolla tapella? Ihan keskustelua keskustelua. Mielenkiintoista nähdä mitä porukka ajattelee, sillä vastaavanlaisia on näkynyt välillä muillakin foorumeilla.
Minkä huollan, sen korjaan...
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Miksi offtopic ja projektit on hävitetty?

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Voihan sen ajatella, että kun pitää rekisteröityä, niin tulee sitten seurattuakin enempi kuin vain satunnaisena vierailijana.

Pelkän myynti-ilmon takia on pitänyt kolmelle autofoorumille rekisteröityä ja väittäisin, että on tullut noilla vierailtua enempi ihan sen takia "kun ne tunnuksetkin on".

Oma lukunsa onkin sitten se, että jos joku asia näkyy vaikka vain jonkin jäsenmaksun maksaneille, niin tuoko se lisää maksaneita jäseniä.

Kaupallisesta näkökulmasta tarvitaan niitä houkutustäkyjä sekä jotain millä saadaan massit himaan. En tiedä miten on käynyt erilaisille kotisivutarjoajille, jotka vuoden ilmaisjakson jälkeen alkaa pistämään pikkumaksuja palveluun.

Mutta ihan mukavaa että tämä ei ole mainosrahoitteinen palvelu! Eikä ole tarkoitus edes tuottaa voittoa. Eikä ole rajattu vain maksaneille.

Voisin itse olla motivoitunut tuottamaan sisältöä, jos sen lukeminen edellyttäisi kerhon jäsenyyttä. Edes Fiat-PR:n takia en halua nähdä tolkuttomasti vaivaa "ilmaiseksi". Siksi minun kirjoittamat Bellissima-jutut ei ole vapaasti netissä luettavissa. Toivottavasti.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3372
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Miksi offtopic ja projektit on hävitetty?

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Tarkoitin juuri sitä mitä Vode131 mainitsi. "Salaseura" foorumeita on tarpeeksi. En keksi syytä miksi foorumin minkään aihealueen pitäisi olla suljettu rekisteröimättömältä lukijalta.
Vain jäsenille tarkoitetut aihealueet saattavat karkoittaa satunnaista lukijaa. "Jos on salaista, pitäkää tunkkinne". Omalta kohdaltani huomaan tämän. Jos joku kiinnostava juttu on linkitetty veispuukkiin, saatan yrittää sitä katsoa. Mutta jos juttu vaatii kirjautumista, arvannette mitä totean. Liittyyy renkaanvaihtoon.
Kun foorumi on avoin, kävijät huomaavat ettei me mitään kummajaisia olla, paitsi tuo italoromujen kanssa peuhaaminen enkä arimpia ihmetyttää :D
Tiedosta ja paskasta on hyötyä vain yhdellä tavalla: Levitettynä.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: Miksi offtopic ja projektit on hävitetty?

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

tapi0 kirjoitti:Täytyy kyllä kysyä että onko se niin vaikeaa kirjautua sisään?
Itselläni ainakin pysyy koko ajan sisäänkirjautuneena.

Mutta noh...samapa tuo on sitte laittaa vierailijoille oikeudet nähdä ne.
Vaikkakin monella muulla foorumilla ei ilman sisäänkirjautumista näe juuri mitään.
Juurikin ei siinä kirjautumisessa mitään ongelmaa minulla ole, mutta kun esimerkiksi toi 131:kin on kimppa projekti eikä toisella kumppanilla ole tunnuksia, ei tarvitse, ei luultavasti osaa luoda, mutta oli jo huolissaan mihin on projekti hävinnyt. Tottahan minä voin lopettaa topiciin kirjoittamisen ja soittaa hänelle ja kertoa mitä olen taas projektiin tehnyt, keksinyt, oivaltanut ja siitähän hyötyy ja nauttii tasan kaksi henkilöä. En sitten tarkemmin tiedä mistä tuo n. 100-lukukertaa vuorokaudessa aina päivityksen jälkeen sitten kertoo, varmaan siitä että ei ketään joku lasikuitu-131 kiinnosta, salataan se.
kappa12 kirjoitti: JA tuo menee jo lapsellisuuden piikkiin että jos ei asiat mee niinkun mä haluan niin mä lähden sitten kotia täältä... :? Ja pidetään ne palkokasvit pois hengityskanavista...
Siis eihän säännöissä mitään vikaa ole, mutta se jos niitä muutetaan niin tottahan se varmasti harmittaa niitä joita se koskee. Itse olen täällä foorumilla tovin aikaa viettänyt, ja kirjottanut projektia aina senhetkisillä meiningeillä. Säännöt muuttuu -> voit itse vaikuttaa hyväksyäkö ne vai et.
Nipa kirjoitti:Jos joku kiinnostava juttu on linkitetty veispuukkiin, saatan yrittää sitä katsoa. Mutta jos juttu vaatii kirjautumista, arvannette mitä totean. Liittyyy renkaanvaihtoon..
Sama.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Miksi offtopic ja projektit on hävitetty?

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Nipa kirjoitti: En keksi syytä miksi foorumin minkään aihealueen pitäisi olla suljettu rekisteröimättömältä lukijalta.
No jos tänne lehden puutteessa koittaisi yhdistystoimintana omalla vapaa-ajalla vaikka tehdä jotain ihan tarkoituksella kirjoitettuja juttuja, niin ne ei todellakaan ole näkyvissä kaikille boteille sun muille ulkomaan vierailijoille. Tai sitten niitä ei tule ikinä. Sen verta lasken arvoa omalle työlle etten sitä lahjoita "kaikkitännenytmullehetiilmaiseksi" -periaatteella.

Eli toivoisin osiota, jota pääsevät lukemaan vain GFF jäsenet. Jos sellaisen saa jotenkin järjestettyä.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
kappa12
GFF
Viestit: 1495
Liittynyt: 14.01.2004 23:01
Paikkakunta: Yistaro

Re: Miksi offtopic ja projektit on hävitetty?

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Sämpy kirjoitti:Eli toivoisin osiota, jota pääsevät lukemaan vain GFF jäsenet. Jos sellaisen saa jotenkin järjestettyä.
Tälläinenkin osio voi olla jonne pääsee vain jäsenet... Nyt sitten ensimmäiset alkaa huutaa ettei missään tapauksessa, mutta tämä onkin ainoita kerhon foorumeita jossa ei sellaista ole... Sielä vois olla esim. vanhoja kerholehtiä .pdf tiedostoina, kuten Ladakerholla...
Mikko Koivusalo

Fiat 127&Panda jne. :mrgreen:
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Miksi offtopic ja projektit on hävitetty?

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Niin, eiköhän se pointti ole kuitenkin se että ei oteta ei-jäseniltäkään mitään pois nykyisestä tarjonnasta, vaan lisättäisiin uusi osio, johon jäsenille tulee näitä em. lisäjuttuja... perinteistä kerholehteä se ei siltikään korvaisi, mutta tämä on vain mun oma, vanhanaikainen mielipide.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
rokkitukka
Viestit: 134
Liittynyt: 19.07.2011 19:59
Paikkakunta: Jämsä

Re: Miksi offtopic ja projektit on hävitetty?

Viesti Kirjoittaja rokkitukka »

Jäsenmäärä ja keskustelufoorumin kävijämäärä lähtevät laskuun, jos on asiat piilossa ei-jäseniltä. Lisäksi vähenee myös sitä kautta, että kysellään miten sivustoa pitäisi uudistaa. Koska jokaisella on oma käsitys miten uudistetaan ja miten ei, niin aiheuttaa väittelyä ja jopa riitaa. Hyvänä esimerkkinä Opel-clubin foorumi, jossa piilotettiin korjaus-ohjeita ei-jäseniltä ja muutakin riitaa aiheuttavaa tehtiin, niin jäsenmäärä laskee ja foorumin kävijämäärä kanssa. Lisäksi kehitysideoista ei sielläkään ole yhteisymmärrystä ja riitaa on siitäkin.

Jos ylläpito haluaa kehittää sivustoa, niin ei kannata sulkea mitään pois ei-jäseniltä(mahdollisia uusia jäseniä) eikä kannata järjestää mielipidekyselyä mitä tehdään ja mitä ei. Teette ylläpidossa keskenään päätöksen uudistuksista ja tuotte esiin aikanaan, voi aiheuttaa aluksi pientä napinaa, mutta lopulta kaikki tottuu uuteen ja napina loppuu.
Ehkä otin, ehkä en, mitä väliä sen...
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Miksi offtopic ja projektit on hävitetty?

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Voi olla. Kärhämäähän näistä kyselyistä on aina syntynyt...

Tekniikkaa ja korjailuja koskevia keskusteluita nyt ei missään nimessä pidä lähteä siirtämään pois näkyviltä. Sehän on Internetin idea, että juttuja löytää ilmaiseksi.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin