2-tahtiseen turbo...

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
teemuv
Viestit: 692
Liittynyt: 08.03.2004 17:15

2-tahtiseen turbo...

Viesti Kirjoittaja teemuv »

Valitettavasti taas mennään kilometrejä fiat-aiheiden ohi, pahoittelen :oops:
(Mutta kun muualta ei löydy näin asiantuntevaa porukkaa :D )
Elikäs mitäs tapahtuu jos 2t-koneeseen laittaa turbon? Eihän se mitään varsinaista ahtopainetta varmaankaan tee, mutta palamisen luulisi tehostuvan huomattavasti, koska sylinterissä olisi taatusti täysin puhdasta seosta... tosin sitä seosta menee sitten mielin määrin pakoputkeen/harakoille, mutta haitanneeko tuo, mitä nyt vähän ehkä saastuttaa :lol:
Toinen asia mikä on aina vaivannut mieltä(hyvä kun on nukuttua saanut :lol: ) on että miksei pelkkää happea voi käyttää "ilokaasuna" 4tahtisessa? Puhdas happi ja öljy eivät ilmeisesti tykkää toisistaan?
Entäs voiko sitä käyttää 2tahtisessa??

Nimim. astetta omituisemmalla warrella Burnout partyyn Kiikalaan :lol: :lol:
Avatar
karkin
Viestit: 956
Liittynyt: 29.01.2003 19:35
Paikkakunta: Loch Troll

Viesti Kirjoittaja karkin »

Ikävä kyllä olet myöhässä tuon omituisuuden kanssa :lol:
Tuollanen ahdettu warren kone on jo istutettu 2-ovisen mirkun koppaan
eräässä tallissa missä on muitakin "omituisuuksia" :wink:
+30km/h
Kysy ihan mitä vaan,niin vastaan ihan mitä vaan
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

2-tahdin ahtaminen on vähän erikoisempaa mitä nelitahtikoneen. 2-tahtikoneen tapauksessa yleensä helposti käy niin, että se ahdin ainoastaan parantaa koneen "huuhtelua". huuhteluhan kakstahtikoneessa tarkoittaa sitä, että kampikammiosta ylösvirtauskanavia pitkin tuleva polttoaineseos puhaltaa pakokaasut ulos sylinteristä.

Jos todella aiotaan saada ahtamalla sylinterin täytöstä radikaalisti paremmaksi, niinkuin nelitahdissa, niin se on aika tarkkaa mitoitusta pakoputken suhteen. Yleensä vielä käy niin, että tämä ahto huuhtelee myös osan palamattomasta polttoaineseoksesta pakoputkeen.

Kakstahtimoottorin ahtaminen on tehokasta kakstahtidieselissä, jossa polttoaine suihkutetaan suoraan sylinteriin juuri silloin kun halutaan sytytyksen tapahtuvan.
Fiat 130
Viestit: 103
Liittynyt: 16.05.2004 18:41
Paikkakunta: Vammala

Viesti Kirjoittaja Fiat 130 »

Eipä taida 2-tahti bensakoneen ahtamisella ainakaan helposti isompaa etua saada.Ainakin polttoainekulutus helposti karkaa suureksi.
Avatar
teemuv
Viestit: 692
Liittynyt: 08.03.2004 17:15

Viesti Kirjoittaja teemuv »

Juuri tuota "huuhtelun" paranemista ajattelin, sylinteriin ei jäisi mitään pakokaasujen jäänteitä.
Tuo happikysymys yhä kiinnostais...
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

teemuv kirjoitti:Juuri tuota "huuhtelun" paranemista ajattelin, sylinteriin ei jäisi mitään pakokaasujen jäänteitä.
Tuo happikysymys yhä kiinnostais...
Pelkkää happea, hmm. Aikamoinen riski saada metalli syttymään palamaan. Jos polttoainetta menisi niin paljon, että kaikki happi kuluu sen polttamiseen niin... Enpäs tiedä voisi toimiakin, mutta toisaalta saattaa siltikin metallia palaa.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Mutta, mutta ,eikös se ole sen kaksitahtikoneen pakoputken tarkoitus imeä ne pakokaasut pois koneesta ja ahtaa se sen jälkeen ennen kuin pakokanava sulkeutuu.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19325
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Happikokeiluiden jälkeen todennäköisesti moottorista löytyy sulaneita mäntiä. :wink:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
teemuv
Viestit: 692
Liittynyt: 08.03.2004 17:15

Viesti Kirjoittaja teemuv »

Saattaa olla, mut jos ihan pienellä määrällä koittais...
Avatar
fiat forever
Viestit: 306
Liittynyt: 15.04.2003 23:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja fiat forever »

tuota happpea voi vapaasti kokeilla onhan oma kone :twisted:

no jos kokeilet muista sitoa kansi autoon kinni jollain virityksellä jos et saat leikkiä pientä leikkiä nimeltä etsiminen noin puolen kilsan sätellä no tuo on toisin kuulopuhetta mutta mietippäs happen pitoisuus ilmassa MUISTAAKSENI 23% ja nx sun muut systeemit korottaa sen tuonne 27-29% mukavaa :lol: ja sinä tonne 100%.............

parempi idea lisä tehoa etsiessä on kokella sytytyskaasulla tuota on kokeiltu tuolla lada puolella mutta sielläkin jokin petti :wink: toisi ei tuotakaan suositella
-Ei taitoa ilman tuuria-
-kyllä tässä menee tie ekkös sää näe?-
Avatar
teemuv
Viestit: 692
Liittynyt: 08.03.2004 17:15

Viesti Kirjoittaja teemuv »

No joo no tuskin tuo palotilassa olevan kaasun happipitoisuus ihan sataan nousee, jos happea syöttäis PIENIÄ määriä kaasuttimen suulle... Pari kertaa on tullut kokeiltua tuota pappa-tunturilla :lol: systeemillä säätösuuttimesta ruuvattu seos poskettoman rikkaalle(sitä sinivalkoisen savun määrää 8) ) mutta johan naukaisee kun antoi kaasupillillä vähän happea kaasuttimen suulle, ainakin otti kierrokset about tuplasti nopeammin kuin normaalisti, ja niitä kierroksia tuntui tulevan lähes rajattomasti, tässä kokeessa ei ainakaan tapahtunut mitään ihmeellistä, tottakai jos happea antaa liikaa :arrow: seos pääsee laihalle, niin sittenhän tapahtuu kummia :roll:
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Se hapen oikea määrä on muutama prosentti, ettei sulata koko konetta... Tuo annostelu ei välttämättä ole kaikkein helpointa...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
VITUIKSMAN
Viestit: 9
Liittynyt: 15.09.2003 21:27
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja VITUIKSMAN »

Semmonen Warren koneella varustettu Turbo Mirafiori on tosiaan olemassa,majailee tuolla Lohjan suunnalla.
Vastaa Viestiin