2-tahtiseen turbo...
2-tahtiseen turbo...
Valitettavasti taas mennään kilometrejä fiat-aiheiden ohi, pahoittelen
(Mutta kun muualta ei löydy näin asiantuntevaa porukkaa )
Elikäs mitäs tapahtuu jos 2t-koneeseen laittaa turbon? Eihän se mitään varsinaista ahtopainetta varmaankaan tee, mutta palamisen luulisi tehostuvan huomattavasti, koska sylinterissä olisi taatusti täysin puhdasta seosta... tosin sitä seosta menee sitten mielin määrin pakoputkeen/harakoille, mutta haitanneeko tuo, mitä nyt vähän ehkä saastuttaa
Toinen asia mikä on aina vaivannut mieltä(hyvä kun on nukuttua saanut ) on että miksei pelkkää happea voi käyttää "ilokaasuna" 4tahtisessa? Puhdas happi ja öljy eivät ilmeisesti tykkää toisistaan?
Entäs voiko sitä käyttää 2tahtisessa??
Nimim. astetta omituisemmalla warrella Burnout partyyn Kiikalaan
(Mutta kun muualta ei löydy näin asiantuntevaa porukkaa )
Elikäs mitäs tapahtuu jos 2t-koneeseen laittaa turbon? Eihän se mitään varsinaista ahtopainetta varmaankaan tee, mutta palamisen luulisi tehostuvan huomattavasti, koska sylinterissä olisi taatusti täysin puhdasta seosta... tosin sitä seosta menee sitten mielin määrin pakoputkeen/harakoille, mutta haitanneeko tuo, mitä nyt vähän ehkä saastuttaa
Toinen asia mikä on aina vaivannut mieltä(hyvä kun on nukuttua saanut ) on että miksei pelkkää happea voi käyttää "ilokaasuna" 4tahtisessa? Puhdas happi ja öljy eivät ilmeisesti tykkää toisistaan?
Entäs voiko sitä käyttää 2tahtisessa??
Nimim. astetta omituisemmalla warrella Burnout partyyn Kiikalaan
2-tahdin ahtaminen on vähän erikoisempaa mitä nelitahtikoneen. 2-tahtikoneen tapauksessa yleensä helposti käy niin, että se ahdin ainoastaan parantaa koneen "huuhtelua". huuhteluhan kakstahtikoneessa tarkoittaa sitä, että kampikammiosta ylösvirtauskanavia pitkin tuleva polttoaineseos puhaltaa pakokaasut ulos sylinteristä.
Jos todella aiotaan saada ahtamalla sylinterin täytöstä radikaalisti paremmaksi, niinkuin nelitahdissa, niin se on aika tarkkaa mitoitusta pakoputken suhteen. Yleensä vielä käy niin, että tämä ahto huuhtelee myös osan palamattomasta polttoaineseoksesta pakoputkeen.
Kakstahtimoottorin ahtaminen on tehokasta kakstahtidieselissä, jossa polttoaine suihkutetaan suoraan sylinteriin juuri silloin kun halutaan sytytyksen tapahtuvan.
Jos todella aiotaan saada ahtamalla sylinterin täytöstä radikaalisti paremmaksi, niinkuin nelitahdissa, niin se on aika tarkkaa mitoitusta pakoputken suhteen. Yleensä vielä käy niin, että tämä ahto huuhtelee myös osan palamattomasta polttoaineseoksesta pakoputkeen.
Kakstahtimoottorin ahtaminen on tehokasta kakstahtidieselissä, jossa polttoaine suihkutetaan suoraan sylinteriin juuri silloin kun halutaan sytytyksen tapahtuvan.
Pelkkää happea, hmm. Aikamoinen riski saada metalli syttymään palamaan. Jos polttoainetta menisi niin paljon, että kaikki happi kuluu sen polttamiseen niin... Enpäs tiedä voisi toimiakin, mutta toisaalta saattaa siltikin metallia palaa.teemuv kirjoitti:Juuri tuota "huuhtelun" paranemista ajattelin, sylinteriin ei jäisi mitään pakokaasujen jäänteitä.
Tuo happikysymys yhä kiinnostais...
- fiat forever
- Viestit: 306
- Liittynyt: 15.04.2003 23:10
- Paikkakunta: kokkola
tuota happpea voi vapaasti kokeilla onhan oma kone
no jos kokeilet muista sitoa kansi autoon kinni jollain virityksellä jos et saat leikkiä pientä leikkiä nimeltä etsiminen noin puolen kilsan sätellä no tuo on toisin kuulopuhetta mutta mietippäs happen pitoisuus ilmassa MUISTAAKSENI 23% ja nx sun muut systeemit korottaa sen tuonne 27-29% mukavaa ja sinä tonne 100%.............
parempi idea lisä tehoa etsiessä on kokella sytytyskaasulla tuota on kokeiltu tuolla lada puolella mutta sielläkin jokin petti toisi ei tuotakaan suositella
no jos kokeilet muista sitoa kansi autoon kinni jollain virityksellä jos et saat leikkiä pientä leikkiä nimeltä etsiminen noin puolen kilsan sätellä no tuo on toisin kuulopuhetta mutta mietippäs happen pitoisuus ilmassa MUISTAAKSENI 23% ja nx sun muut systeemit korottaa sen tuonne 27-29% mukavaa ja sinä tonne 100%.............
parempi idea lisä tehoa etsiessä on kokella sytytyskaasulla tuota on kokeiltu tuolla lada puolella mutta sielläkin jokin petti toisi ei tuotakaan suositella
-Ei taitoa ilman tuuria-
-kyllä tässä menee tie ekkös sää näe?-
-kyllä tässä menee tie ekkös sää näe?-
No joo no tuskin tuo palotilassa olevan kaasun happipitoisuus ihan sataan nousee, jos happea syöttäis PIENIÄ määriä kaasuttimen suulle... Pari kertaa on tullut kokeiltua tuota pappa-tunturilla systeemillä säätösuuttimesta ruuvattu seos poskettoman rikkaalle(sitä sinivalkoisen savun määrää 8) ) mutta johan naukaisee kun antoi kaasupillillä vähän happea kaasuttimen suulle, ainakin otti kierrokset about tuplasti nopeammin kuin normaalisti, ja niitä kierroksia tuntui tulevan lähes rajattomasti, tässä kokeessa ei ainakaan tapahtunut mitään ihmeellistä, tottakai jos happea antaa liikaa seos pääsee laihalle, niin sittenhän tapahtuu kummia
-
- Viestit: 9
- Liittynyt: 15.09.2003 21:27
- Paikkakunta: Hyvinkää