x1/9 T16 kesä -14 ennakot

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Re: x1/9 T16 kesä -14 ennakot

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Eihän tuossa vielä mikään tulppaa. Vapariteho nousee suoraan ahtopaineella kerrottuna. Tehohan tuosta nousee edelleen kun ahtoja saa nostettua. ;)

648,3 / 2,57 = 252 hv.
526,6 / 2,1 = 250,8 hv
428,4 / 1,7 = 252 hv.

Eikähän tuolla jo kymppi puhkea!
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: x1/9 T16 kesä -14 ennakot

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Pele kirjoitti:Uteliaisuudesta kysyn, minkälaisia Newtoneita kone antaa, ja millä kierroksilla?
Mä ainakin luulin että tuo manittu 651,9/6570 oli vääntö.

Hitto kun se 1.7bar ei onnistunut, laskeskelin vaan noita vaparitehoja kertoimella ja omaa arvausta... :D

10.8 on Grupon ratapäivä Apparalla.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: x1/9 T16 kesä -14 ennakot

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Kappas joo, noinhan se menee. Päässälasku ei koskaan ookaan ollut mun leipäheitto. :mrgreen: Mukavaakin olla väärässä, Parempi noin!
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: x1/9 T16 kesä -14 ennakot

Viesti Kirjoittaja Pele »

-HH- kirjoitti:
Pele kirjoitti:Uteliaisuudesta kysyn, minkälaisia Newtoneita kone antaa, ja millä kierroksilla?
Mä ainakin luulin että tuo manittu 651,9/6570 oli vääntö.

Hitto kun se 1.7bar ei onnistunut, laskeskelin vaan noita vaparitehoja kertoimella ja omaa arvausta... :D

10.8 on Grupon ratapäivä Apparalla.
Jaa juu, niinpäs tuo taisikin olla.Mukavat Newtonitkin. :)
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Avatar
x1/9 T16
Viestit: 1586
Liittynyt: 09.09.2003 11:42
Paikkakunta: Boostlandia

Re: x1/9 T16 kesä -14 ennakot

Viesti Kirjoittaja x1/9 T16 »

-HH- kirjoitti:
Pele kirjoitti:Uteliaisuudesta kysyn, minkälaisia Newtoneita kone antaa, ja millä kierroksilla?
Mä ainakin luulin että tuo manittu 651,9/6570 oli vääntö.
Unohtu Nm perästä. Tuossa 640-650Nm hujakoilla noilla 1.4-1.5 barin ahdoilla se on pyörinyt.
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Avatar
x1/9 T16
Viestit: 1586
Liittynyt: 09.09.2003 11:42
Paikkakunta: Boostlandia

Re: x1/9 T16 kesä -14 ennakot

Viesti Kirjoittaja x1/9 T16 »

Vode131 kirjoitti:
Eikähän tuolla jo kymppi puhkea!
Ei oikein tuo mailille tehty laatikko tue kiihotuskilpailua :cry: 1. 90 km/h, 2.150 km/h, 3.noin 220km/h eli loppunopeus on tuo kolmonen rajoittajaan, 8200rpm.
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: x1/9 T16 kesä -14 ennakot

Viesti Kirjoittaja Pele »

Mikäs laatikko tässä on? Vakio välityksistä koottu, vai ootko teettänyt jotain eri välityksiä?
Mikä perän välitys suhde?
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Avatar
x1/9 T16
Viestit: 1586
Liittynyt: 09.09.2003 11:42
Paikkakunta: Boostlandia

Re: x1/9 T16 kesä -14 ennakot

Viesti Kirjoittaja x1/9 T16 »

Vode131 kirjoitti:Eihän tuossa vielä mikään tulppaa. Vapariteho nousee suoraan ahtopaineella kerrottuna. Tehohan tuosta nousee edelleen kun ahtoja saa nostettua. ;)

648,3 / 2,57 = 252 hv.
526,6 / 2,1 = 250,8 hv
428,4 / 1,7 = 252 hv.

Eikähän tuolla jo kymppi puhkea!
Hittoako tästä enään dynoon, kun Vode tietää jo tasan tarkkaan :D Mie kumminkin ootan että jotkut pulssit osuu kohilleen ja tulee miljoona heppaa :roll: Uusi puola nyt ekaks voi auttaa hitusen!
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Avatar
x1/9 T16
Viestit: 1586
Liittynyt: 09.09.2003 11:42
Paikkakunta: Boostlandia

Re: x1/9 T16 kesä -14 ennakot

Viesti Kirjoittaja x1/9 T16 »

Pele kirjoitti:Mikäs laatikko tässä on? Vakio välityksistä koottu, vai ootko teettänyt jotain eri välityksiä?
Mikä perän välitys suhde?
Periä on 2.9, 3.11, 3.4. Nyt on 3.11 perä. Laatikot vakio rattailla 29 sarjan laatikoista. Viellä ei ole yksikään laatikon ratas antanut periksi mutta sunnuntaina asia voi olla toisin...
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Avatar
fiat-boy
Viestit: 992
Liittynyt: 08.06.2005 17:05

Re: x1/9 T16 kesä -14 ennakot

Viesti Kirjoittaja fiat-boy »

AMW dyno servicen facebook sivuilla luki tämmöistä "Motopark..fiat 11.1 sek 220kmh"
Aina oppii jotain uutta
Avatar
x1/9 T16
Viestit: 1586
Liittynyt: 09.09.2003 11:42
Paikkakunta: Boostlandia

Re: x1/9 T16 kesä -14 ennakot

Viesti Kirjoittaja x1/9 T16 »

Perk... se meni 230 loppu kovaa;) 60 jalkaa aivan persiilleen, jotain 2,3 sutien, dumpaten! Ei oo murtsikka näiden pikamatkojen vehe :evil: Pitäköön varttinsa!
1.57 bar ja 648 hv riitti sitten kovaan, järkky kovaan 11.1s aikaan :shock: Vituttaa oikeesti...
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Avatar
Karpo
Viestit: 344
Liittynyt: 30.11.2006 14:49
Paikkakunta: Parainen

Re: x1/9 T16 kesä -14 ennakot

Viesti Kirjoittaja Karpo »

No ei tosiaan lähde murtsikka viivalta! :shock:

Hittolainen, mä oon ajanu 60ft 2.4 sekkaan vapari-etuveto Dedralla, jossa luisti sekä kytkin että kiinalaiset renkaat... :D

Loppunopeus on kyllä X:ssä sairaan kova. :)
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot
Avatar
karkin
Viestit: 956
Liittynyt: 29.01.2003 19:35
Paikkakunta: Loch Troll

Re: x1/9 T16 kesä -14 ennakot

Viesti Kirjoittaja karkin »

No mä annan analyysin :mrgreen:
Lämpötila radalla huiteli 28 asteen paikkeilla.
8 vetoa joista 5 suurinpiirtein möhlimättä 11s puolelle,paras ET 11,114,paras loppunopeus 230,47,paras 60ft 1,985s,paras aika ja 60ft samassa vedossa 219,9loppunopeudella.
60jalkaset meni sutimiseen ja samalla kunnon ajatkin.
Käytännössä kiihdytys tapahtu vaan kakkosella ja kolmosella kun nelonen ei kerkee lopussa enää alueelle ja ykkönen menee läpi,tai tumppaa.
Katurenkaatkaan ei lienee optimaaliset tuohon touhuun kun eka veto meni kokonaan sutimiseen ykkösen kakkosen läpi ja pätkän kolmostakin,aika kuitenkin 11,7s/207km
Ajanottolaitteiden vian takia 330ft aikoja ei saanu mut 660ft meni parhaimmillaan 7.4s,990ft 9.4s ja viimenen 200m 3,5s
Ei tuo nyt pöllömpi tulos oo kun normaalisti vartilla pyritään kiihdytykseen kuitenkin käyttämään lootasta kaikki vaihteet eikä vaan kolmea ensimmäistä :mrgreen:
+30km/h
Kysy ihan mitä vaan,niin vastaan ihan mitä vaan
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: x1/9 T16 kesä -14 ennakot

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Ajettiinko liimaradalla? Monet hyvätkin katurenkaat on sellaisella aivan sairaan liukkaat... (nimim. lentokenttäradalla mun ei-mikään-tehokas 2L Mirkku olis halunnut ylikierroksille vielä kakkosvaihteella).

Loppunopeudesta näkee kyllä että voima puhuu...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
karkin
Viestit: 956
Liittynyt: 29.01.2003 19:35
Paikkakunta: Loch Troll

Re: x1/9 T16 kesä -14 ennakot

Viesti Kirjoittaja karkin »

Kai siellä joskus liimaakin on käytetty,mut nykyisin rata kasvaa heinää :mrgreen:
Kalkulaattori antas tuolla loppunopeudella ja höyhensarjalaisen kuskin kanssa auto puntaroituna vetopyörätehoks 581hp mikä lienee aika linjassa käytettyjen ahtojen kanssa ja dynoon verrattuna.
Vartille rakennettuna noilla tehoilla rottelon pitäs sit teoriassa kyetä vartilla tuollasiin 9,5s aikoihin :roll:
2bar ahdoilla tuon pitäskin laukata jo 8s:n puolelle :mrgreen:
+30km/h
Kysy ihan mitä vaan,niin vastaan ihan mitä vaan
Vastaa Viestiin