Waulis Motors
Re: Waulis Motors
Juu sen pitää ollakin. Ei kestä oikein muulloin.
Mä olen tuollaisen rakentanut yhteen huoltoautoon ja vaimennin veti itsensä vettä täyteen. Eli sitäkin joutuu vuntsimaan enempi kö normi avensiksessa.
Kieroa jälkimarkkinointia. Pakari kestää ät least 15 vuotta noissa hybrideissä. Maksaa ittensä takas kyllä. Mut mitä sen on väliä kertakäyttömaailmassa. Kuitenkin kahen vuoten päästä uusi peli taas alle...
Mä olen tuollaisen rakentanut yhteen huoltoautoon ja vaimennin veti itsensä vettä täyteen. Eli sitäkin joutuu vuntsimaan enempi kö normi avensiksessa.
Kieroa jälkimarkkinointia. Pakari kestää ät least 15 vuotta noissa hybrideissä. Maksaa ittensä takas kyllä. Mut mitä sen on väliä kertakäyttömaailmassa. Kuitenkin kahen vuoten päästä uusi peli taas alle...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Waulis Motors
Mutta otakaa huomioon, että tuolla sähköohjatulla cvt-hybrid vaihteistolla pysyy moottori kokoajan optimikierroksilla ja optimirasituksella. Toisinsanoen pakoputkessa on kokoajan reilu "pöhinä" päällä.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Waulis Motors
Itseasiassa ei noin.
Kierrokset pienet ja sylinterin täytös suurempi = vähemmän hukkalämpöä per tietty aika.
Vaikka koneessa olisi suuremmat kierrokset eteenpäin vievä teho on sama.
Ongelmaksi pakokaasujen jäähdytyksessä on vielä sellaista että vaatii paremman jäähdyttäjän. Pakoputkesta meinaan tuuppaa lämpöä ihan simona ja jos glygolivesi kierto niin keittää helpolla. Vaikka erillinen neste pakoputkella. Pitää sen kestää sitten kovaa painetta jos nestekierto pysäytetään...
Kierrokset pienet ja sylinterin täytös suurempi = vähemmän hukkalämpöä per tietty aika.
Vaikka koneessa olisi suuremmat kierrokset eteenpäin vievä teho on sama.
Ongelmaksi pakokaasujen jäähdytyksessä on vielä sellaista että vaatii paremman jäähdyttäjän. Pakoputkesta meinaan tuuppaa lämpöä ihan simona ja jos glygolivesi kierto niin keittää helpolla. Vaikka erillinen neste pakoputkella. Pitää sen kestää sitten kovaa painetta jos nestekierto pysäytetään...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: Waulis Motors
Vaikka onkin kaiken maailma hybridi järjestelmää sun muuta , mutta kulutus ei kuitenkaan ole sen pienempi.
Re: Waulis Motors
Kylläkyllä, mutta tarkoitinkin esim. kaupungissa pyöriessä tuon moottorin "yleisin" toiminta-rpm on luokkaa 2000-4500 tasaisesti, jonka jälkeen tippuu sinne 1200 tuntumaan/sähkölle. Ei tule niitä manuaalin "ryöpsäytyksiä" (jotka toki puhdistavat putkea nekin).väisänen kirjoitti:Itseasiassa ei noin.
Kierrokset pienet ja sylinterin täytös suurempi = vähemmän hukkalämpöä per tietty aika.
Vaikka koneessa olisi suuremmat kierrokset eteenpäin vievä teho on sama.
Mutta anyway, muistelen tämän kaverini kertoneen, että takaosa putkistosta on jotenkin erikoinen juuri kertyvien vesien vuoksi.
Totta. Kylmän ja mäkisen/kaupungin kulutusta saadaan alas, mutta lämpimänä kokonaiskulutus ei nyt "niin isosti" ole pudonnut.Wesulius kirjoitti:Vaikka onkin kaiken maailma hybridi järjestelmää sun muuta , mutta kulutus ei kuitenkaan ole sen pienempi.
Itse miettinyt aina seuraavaa:
Hyvin tehty kaasutinkone. Kylmänä käy huonosti ja juo, mutta lämmettyään toimii kevyesti ja tarkasti. Tekee just mitä pyydetään heti eikä kohta. Ainoa ajon aikana välttämätön elektroniikka on sytytys.
Nykyaikainen ruiskukone. Toimii hyvin lämpöisenä ja kylmänä, ja myös osakaasun toiminta varmaa. Toimii riittävän tarkasti ja nopeasti arkiajoon, ja ennenkaikkea aina oikea seos. Ajon aikana välttämätön sähkö on ruiskupumppu/pumput, ECU, ruiskutusjärjestelmä, pakokaasujärjestelmä.
Tunnetusti sähkö ei tule tyhjästä, sen tekemiseen tarvitaan polttoainetta.
Tosin vähäpäästöisten ruisku-vehkeiden "ongelma" on, että ruisku pyrkii aina pitämään arvon lambda1. Moottori toimisi ihan hyvin hieman laihemmallakin seoksella, mutta tuo maaginen arvo 1 on päästöjen kannalta hyvä.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Waulis Motors
Iso, ylimääräinen hatunnosto kyllä sille, joka osaa nykypäivänä vielä tehdä huolettoman ketjujakopään. Tai viitsii.wellu kirjoitti:Moottorissa ei ole mitään muuta huollettavaa, kuin suodattimet (ilma/öljy), öljy ja tulpat. Jakoketju pyörii öljyssä ja on ikuinen...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Waulis Motors
Saattaahan se "ikuinen" tarkoittaa 300tkm MAX. minkä jälkeen vaihdetaan kone.vvieri kirjoitti:Iso, ylimääräinen hatunnosto kyllä sille, joka osaa nykypäivänä vielä tehdä huolettoman ketjujakopään. Tai viitsii.wellu kirjoitti:Moottorissa ei ole mitään muuta huollettavaa, kuin suodattimet (ilma/öljy), öljy ja tulpat. Jakoketju pyörii öljyssä ja on ikuinen...
Muistaakseni Fordin 3-cyl ecoboost on juurikin "ikuinen" moottori jossa on öljyssä pyörivä kevlar-vahvistettu jakohihna.
Jos moottorista hajoaa jotain (esim. se jakohihna), niin halvempaa on uusia koko kone tai paalata auto. Kestävää kehitystä.
Kyllä sitä luulisi että myös ratasjakopää olisi öljyssä pyöriessään ikuinen. Pari kuukautta sitten pääsin yhdellä korjaamolla kurkkaaman VW Transporter TDI:n jakokopan sisälle kun oli yksi pikkuratas sanonut "morjens". Autohan oli jo kilometrien puolesta loppuun ajettu. Mittarissa huimat 103tkm...
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Waulis Motors
2005 BMW:n hammastanko oli voideltu sipaisemalla kevyt varastovaseliini pintaan. Haitareissa olisi ollut o-renkaat ja kaikkea, mutta kai ympäristösäädökset estää tuon täyttämisen öljyllä tai edes vaseliinilla. Lopputuloksena hammastanko vaihtoon.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Waulis Motors
Toista hakukierrosta on enää vain viikko jäljellä, ja koossa on vasta 20 prosenttia minimitavoitteesta 128 638 euroa. Kuudessa kuukaudessa on saatu kasaan vain 31 362 euroa. Tätä (lineaarista) keruuvauhtia tavoitteeseen pääsyyn kuluisi aikaa 2,5 vuotta.
Tuntuu kummalta, että rahankeruu on näin vaikeaa. Jossakin kerrottiin, että korvavalo-Valkee on saanut Tekes-tukea (eli sinun lompakostasi) yli kaksi miljoonaa euroa. Miten voi sitten olla mahdollista, että Waulis ei saa sieltä edes sataatuhatta euroa?
Talvivaaraan on upotettu satoja miljoonia euroja (ja myös verovaroja). Jokainen sinne sijoitettu euro tietää vain yhä pahenevia ympäristöongelmia.
Tuntuu kummalta, että rahankeruu on näin vaikeaa. Jossakin kerrottiin, että korvavalo-Valkee on saanut Tekes-tukea (eli sinun lompakostasi) yli kaksi miljoonaa euroa. Miten voi sitten olla mahdollista, että Waulis ei saa sieltä edes sataatuhatta euroa?
Talvivaaraan on upotettu satoja miljoonia euroja (ja myös verovaroja). Jokainen sinne sijoitettu euro tietää vain yhä pahenevia ympäristöongelmia.
Re: Waulis Motors
Joskus ei oikein ymmärrä, millä perusteilla noita tukia jaetaan. Ennemmin moottorikehitykseen rahat soisin menevän, kuin johonkin korvavalohumpuukiin. Kaipa se on siitä kiinni, kuinka hyviä myyntimiehiä rahankerääjällä on hallussaan...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Waulis Motors
Uusi hakukierros, joka päättyy 7 viikon kuluttua, on käynnistynyt. Taitaa vain valitettavasti olla turhaa... Onko mikään toisin heinäkuun lopussa..? Ehkäpä muutama tonni on tullut lisää...
Jossakin WM:n sivulla kerrottiin, että vanhempi Pohjalainen olisi tehnyt innovaationsa jo Helsingin olympiavuonna eli yli 60 vuotta sitten. On sääli, että WM ei saa rahaa (jostakin), jotta se voisi tehdä testinsä loppuun. Koska rahaa ei ole, testaaminen lieneekin pysähdyksissä tällä hetkellä.
Kaikki on tietenkin suhteellista. Tekesin budjetti on noin puoli miljardia euroa. Viime vuonna kehitysapuun upotettiin 1,1 miljardia euroa pahentamaan kolmannen maailman ongelmia, mm. liikakansoitusta ja korruptiota.
Jossakin WM:n sivulla kerrottiin, että vanhempi Pohjalainen olisi tehnyt innovaationsa jo Helsingin olympiavuonna eli yli 60 vuotta sitten. On sääli, että WM ei saa rahaa (jostakin), jotta se voisi tehdä testinsä loppuun. Koska rahaa ei ole, testaaminen lieneekin pysähdyksissä tällä hetkellä.
Kaikki on tietenkin suhteellista. Tekesin budjetti on noin puoli miljardia euroa. Viime vuonna kehitysapuun upotettiin 1,1 miljardia euroa pahentamaan kolmannen maailman ongelmia, mm. liikakansoitusta ja korruptiota.