"massasta poikkeavuus" kiellettyä(kö)???

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
Jokari
Viestit: 668
Liittynyt: 19.07.2007 22:17
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: "massasta poikkeavuus" kiellettyä(kö)???

Viesti Kirjoittaja Jokari »

wellu kirjoitti:Just tätä hain! Siis jos ihan yksinkertaisessakin asiassa haluaa kysyä neuvoa, että "mitenkäs toteuttasin tämän parhaiten tällä tyylillä?", niin välttämättä edes neuvoja ei suostuta tekemään vaan todetaan "tee sitten päin persettä...". Mistä helvetti moinen johtuu? :|
Siitä yksinkertaisesta tosiasiasta se johtuu että olemme maassa nimeltä Härmä. Kaveriani siteeratakseni; täällä asuu pohjoisen pallonpuoliskon typerin kansa. En voi tänä päivänä monesti todeta kuin että taitaa olla harvinaisen oikeassa.
Understeer is definitely a crime -Colin Mcrae
jaketech
Viestit: 254
Liittynyt: 27.11.2009 02:16
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: "massasta poikkeavuus" kiellettyä(kö)???

Viesti Kirjoittaja jaketech »

sedicivalvole1 kirjoitti:
GreenThing kirjoitti:Kyllä mä ainakin harrastan ajamista megan kanssa...
kuin myös ja se ei oo ollut "se" ongelma vielä ikinä
sama tääläkin ja vieläpä kaikkien hakumalla MS1 V2.2 :lol:
paljo noita oon tehnyt ku vaikka olis tarjolla V3:nki
enemän jokkisautoihin mutta muutama ralli ja siviiliautoihin.
alonap-1
Viestit: 352
Liittynyt: 11.10.2006 13:12
Paikkakunta: hollola

Re: "massasta poikkeavuus" kiellettyä(kö)???

Viesti Kirjoittaja alonap-1 »

Koko harrastus autojen kanssa on materialismia parhaimmillaan, mainonnalla myrkytettyjen ihmismielten ristiriitaisuuksia suunnitellusta käyttöiästä kärsivien tuotteiden parissa :mrgreen:
6+6=126
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: "massasta poikkeavuus" kiellettyä(kö)???

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Kuten arvasinkin. Ohjeita megan helppoudesta alkoi satamaan. :mrgreen:
Ottaako sen sitten vittuiluna. Varmaan moni herkkis ottaakin.
Varsinkin jos kommentoii takaisin megamanista silleen sopivalla provopainolla. Saahan sitä sitten turpaansa.
enihau. Mä ajan vakioruiskulla. Sitähän kun ei saa virikäytössä mitenkään toimimaan.

Rispektit kyllä ylläoleville megailijoille 8-)
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: "massasta poikkeavuus" kiellettyä(kö)???

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

väisänen kirjoitti:Kuten arvasinkin. Ohjeita megan helppoudesta alkoi satamaan. :mrgreen:
Ottaako sen sitten vittuiluna. Varmaan moni herkkis ottaakin.
Varsinkin jos kommentoii takaisin megamanista silleen sopivalla provopainolla. Saahan sitä sitten turpaansa.
enihau. Mä ajan vakioruiskulla. Sitähän kun ei saa virikäytössä mitenkään toimimaan.

Rispektit kyllä ylläoleville megailijoille 8-)
Jeep.

Toiset vaan osaa paremmin.
Tai sitten ne tyytyy vähempään...
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: "massasta poikkeavuus" kiellettyä(kö)???

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Megasta löytyy omalla kohdalla viel paljon käyttämättömiä resursseja, kun tuo mekaaninen puoli vaan yksinkertaisesti tulee vastaan. Voin hyvällä omatunnolla kertoa aloitteleville firen virittäjille notta mihin asti se 1-pisteruutta piisaa vanhan mallin spi-imusarjan kanssa. Väittäisin että omat setupit on ollu massasta poikkeavia, ja jos jotain olen oppinu niin ainakin sen että osaan sanoa että mitä jonkun muun on turha enää opetella kantapään kautta. Ja se ei oo vittuilua vaikka niin sanoo. ;)
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Avatar
sedicivalvole1
GFF
Viestit: 701
Liittynyt: 10.07.2010 09:35

Re: "massasta poikkeavuus" kiellettyä(kö)???

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole1 »

P####t mä mitään osaa mä vaan säädän :mrgreen:

Ja siitä vakio kaasarista (22mm) vaan tuli tulppa vastaan, tuo mega oli budjetti viritykseen parasta A ryhmää :D
Ja se on totta tyydyn vähään...mutta tässä(kin) tullaan siihen, että tämä "väärin viritetty ja aivan väärän merkkinen vessa" liikkuu omin avuin vaikka joka päivä , toisin kun monet "virtuaali netti viritetyt hienot oikeat autot" ;)
Viimeksi muokannut sedicivalvole1, 26.12.2013 21:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: "massasta poikkeavuus" kiellettyä(kö)???

Viesti Kirjoittaja wellu »

No tuo kaasari vs. ruisku, kärjet vs. elektroniikka oli vain päästä keksitty esimerkki kuvaamaan ko. ilmiötä. Tosiaan välillä jopa näkee, että vaikka jollakin olisi tietoa vaikka niiden kaasuttimien säätämisestä, niin silti sitä ei anneta "koska minäkin sitten hankin ruiskun".

Eräässä tapauksessa oli virittäjällä turbokoneessa "laiska" nokka tehtaan "sport"-nokan sijaan. Tästä kirposi 3-4 sivua kestänyt sota "kuinka pitää olla *itun idiootti jos tuolla nokalla haluaa ajaa jne jne". Samoin ahtopaineen säädön toteutus kellon paineensäätimellä oli rikos sähköisen sijasta, taas haukut "koska sähkö on pop". Ei voi käsittää... :roll:
Jokari kirjoitti:
Siitä yksinkertaisesta tosiasiasta se johtuu että olemme maassa nimeltä Härmä. Kaveriani siteeratakseni; täällä asuu pohjoisen pallonpuoliskon typerin kansa. En voi tänä päivänä monesti todeta kuin että taitaa olla harvinaisen oikeassa.
Samaa mieltä...
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: "massasta poikkeavuus" kiellettyä(kö)???

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Mitä te niitä foorumijuttuja niin totisena faktana otatte. Unohtakaa semmottis paskanjauhanta.
Äläkä takertu wellu kärkihommaan juttu meni kyllä perille ihan ekassa viestissä. Vaikka mää pässi (lammas sano mää...) olenkin niin kyllä nyt senvert hoksottimet pelaa :?
Suomalainen on typerä, muuttakaa Venäjälle jos ei miellytä. Tai vaikka Etelänavalle. ei tarte maksaa veroja :mrgreen:
Ei se maata vaihtamalla parane. Typeriä suurinosa ihmisiksi kutsutuista olemme.

Eikä se ole typeryydestä kiinni. Pitäs kasvaa vaistoista pois ja kuunnella järkeä. Ei se sen sukkelampi juttu taida olla. Ikä opettaa suurintaosaa. Mut kaikilla ei tehoo ikäkään. Kaipa ne sit syntyy uudestaa päivänkakkarana tai v###u jotain :lol:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: "massasta poikkeavuus" kiellettyä(kö)???

Viesti Kirjoittaja väisänen »

sedicivalvole1 kirjoitti:P####t mä mitään osaa mä vaan säädän :mrgreen:

Ja siitä vakio kaasarista (22mm) vaan tuli tulppa vastaan, tuo mega oli budjetti viritykseen parasta A ryhmää :D
Ja se on totta tyydyn vähään...mutta tässä(kin) tullaan siihen, että tämä "väärin viritetty ja aivan väärän merkkinen vessa" liikkuu omin avuin vaikka joka päivä , toisin kun monet "virtuaali netti viritetyt hienot oikeat autot" ;)

Ai nii teillä oli firepiltit. No ei ne kyl kummoista kaipaa. Hajunverran annostelee soppaa koneeseen ja johan liikkuu. :D Ihme et megalla voi noin pieniä mehumääriä etes annostella. On se sit ihmeellistä toi diy. En tajuu.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
sedicivalvole1
GFF
Viestit: 701
Liittynyt: 10.07.2010 09:35

Re: "massasta poikkeavuus" kiellettyä(kö)???

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole1 »

väisänen kirjoitti:
sedicivalvole1 kirjoitti:P####t mä mitään osaa mä vaan säädän :mrgreen:

Ja siitä vakio kaasarista (22mm) vaan tuli tulppa vastaan, tuo mega oli budjetti viritykseen parasta A ryhmää :D
Ja se on totta tyydyn vähään...mutta tässä(kin) tullaan siihen, että tämä "väärin viritetty ja aivan väärän merkkinen vessa" liikkuu omin avuin vaikka joka päivä , toisin kun monet "virtuaali netti viritetyt hienot oikeat autot" ;)

Ai nii teillä oli firepiltit. No ei ne kyl kummoista kaipaa. Hajunverran annostelee soppaa koneeseen ja johan liikkuu. :D Ihme et megalla voi noin pieniä mehumääriä etes annostella. On se sit ihmeellistä toi diy. En tajuu.
Joo ei tajuu ei siks tää onkin niin hienoo hommoo :lol: firepilttipurkki yllättää oikeastaan aina :mrgreen:
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: "massasta poikkeavuus" kiellettyä(kö)???

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Saattaa vaan monia ärsyttää Megassa sekin, että joku on saanut samat tai paremmat ominaisuudet parin satkun boksilla ja itse on maksanut vastaavasta nelinumeroisen summan joka ei vielä sisällä edes antureita (ja moottorin omat anturit ei sovi käytettäviksi mistä ropsahtaa vielä lisää maksettavaa). :mrgreen:

Ahdasmielisyydestä tuli mieleen tuossa viime syksynä Neste-ralleissa eräs rallituristi, joka ihmetteli päälläni olevaa, mustaa GFF:n Mirafiori-teemaista T-paitaa. Jutusteltiin siinä tovi auton saavutuksista tuonkin kilpailun historiassa mutta sen jälkeen tyyppi alkoi veistellä miten rohkeaa on pitää tuota merkkiä edustavaa paitaa päällä yleisötapahtumassa. Mainitsin siihen vain lyhyesti, että en autojen lisäksi muissakaan valinnoissani tuppaa juoksemaan muiden kanssa samassa jonossa enkä myöskään kaipaa selkääntaputtelijoita. Tyyppi suuttui. Ei käynyt ilmi, millä suosikkimerkeistä hän ajoi. :lol:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Ippe
GFF
Viestit: 2606
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Re: "massasta poikkeavuus" kiellettyä(kö)???

Viesti Kirjoittaja Ippe »

Kaasuttimien osia oeln tutkiskellut ja tulim siihen tulokseen että tarvitsen hieman säätöosia, ett' pitikin mennä ostamaan "halvat" tuplakaasarit, olisi pitänyt ostaa vaan kalliit, niin olisi päässyt halvemmalla :oops:

Kyllähän se nykymaailmassa taitaa olla niin että ruiskun ja turbon saa edullisemmin kuin tuplat ja räyhänokan.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
jaketech
Viestit: 254
Liittynyt: 27.11.2009 02:16
Paikkakunta: ii/haukipudas

Re: "massasta poikkeavuus" kiellettyä(kö)???

Viesti Kirjoittaja jaketech »

vvieri kirjoitti:Saattaa vaan monia ärsyttää Megassa sekin, että joku on saanut samat tai paremmat ominaisuudet parin satkun boksilla ja itse on maksanut vastaavasta nelinumeroisen summan joka ei vielä sisällä edes antureita (ja moottorin omat anturit ei sovi käytettäviksi mistä ropsahtaa vielä lisää maksettavaa). :mrgreen:
eihän tää ole edes mahollista kaikkien mielestä koska ei 200e tommosta ominaisuuksia saa :lol:
meijän kylällä on B corsa. 16ventiilinen 1600 koneella, mun tekemä kansi ja mega. oulua myöten puhuivat ettei siittä lähe tehoa ku korkeintaa 120hv koska autossa on MEGASQUIRT ja koska mulla on ite tehty virtauspenkki joka ei kuulemma toimi :lol: . auto vietiin dtc penkkiin ja vakio nokilla saatiin 150hv irti. seuraavaksi vaihettii kireemät nokat ja puristussuhdetta nostettiin ja teho lukema oli 190hv :lol: tehot mitattiin boschin penkillä.
on siinä pojilla hymyt hyytyneet ;)

seuraava koneesta otettaa yli 200hv. kansi on mun pöydällä ja muotoilaan kanavaa lisää :lol:
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: "massasta poikkeavuus" kiellettyä(kö)???

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Tämähän menee juuri Wellun aloituksessa oudoksumaan suuntaan. Megaruutta on halvin ja paras. Muista saa maksaa moninkertaisia summia. Ei kannata kun megalla saa samat tehot. :lol:
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Vastaa Viestiin