====MERSU====

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
viatmies
Viestit: 286
Liittynyt: 11.10.2005 09:16
Paikkakunta: varsinaista suomea

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja viatmies »

mikah kirjoitti:
viatmies kirjoitti:Onhan näiltä lipsahtanut (omasta mielestä) hienoin sarjatuotantoon tarkoitettu kansi 80 luvulla,jonka itsekkin olen hyllyyni hommannut, tossa tenavassa käytetty 16v kansi. Tai no coswortillahan on näpit vahvasti pelissä. On todella pysty imukanava, alapuolinen välyksen säätö venoille, ontot nokka-akselit...vähän niinkun prätkien kannet auto käytössä.

Ja nyt tatvitaan mese tietämystä kellä sitä on ... Kansi mikä mulla on osottautui ns evon kanneksi jossa on vielä isommat venat mitä 2.3 normaali 16v. Kansi on tällä hetkellä koneistamolla ihmeteltävänä kun kierojen imuvenojen tilalle ei löydy mistään uusia, aihioista ei oikein löytynyt sopivaa tais lautanen olla 40mm varsi 7mm ja pituuta liki 15cm tarkistan vielä noi mitat jossain vaiheessa ja laitan vaikka kuvia kannesta ja venttiileistä.
Tokihan siihen venttiilejä saa. KL-Varaosat tai Veho ja varaosanumero A102 053 10 01.
Vai oletko jo kysynyt? Ainakin tehtaan tietojen mukaan on edelleen saatavana.
Vaihtoehto numeroa A102 053 14 01 ei enää hinnasto tunne.
Oletko varma että on Evon kansi? normi 2,5:ssa on samat ventiilit kun Evossa.
Joo numerot ja tähti on venttiileissä. Niitä jostain vanhoista kirjoista koneistamossa selattiin mutta ei se katalooki muuta tuntenut kun sen 2.3 16v. Olikos jotain valu numeroita mistä tietäis sen kannen alkuperän? Tämä kansi projekti on ollu jäissä 2 vuotta... Olis aika saada sekin valmiiksi tai ainakin kuntoon kun en omista muuta kun kyseisen kannen. Ostaessa oli 2.3 venakopan kansi hämäs aika paljon vaikka kansi on 2.5 litusesta.
Tämä on kaksrivisellä jako ketjulla mikä kyllä viittaa tohon 2.5/evo kantee.
Onhan kansi käyttökelvoton ilman vennttiileitä laitan tietoa ja kuvia jossain vaiheessa kun tulen reissusta kotiin...
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8342
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Mersullakos tää päivän "sankari" täräytti poliisiauton perään?
Kuva
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3373
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Auto eristää sisällä olijat erittäin tehokkaasti ulkomaailman äänistä, hajuista ja – no, kaikesta.
Ilmeisesti myös todellisuudesta. Pysähtynyttä autoa kannattaa väistää. Ainakin jos siinä on siniset vilkkuvalot katolla.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
mamu
Viestit: 1044
Liittynyt: 04.03.2007 13:58
Paikkakunta: Lahti

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja mamu »

Vaan taisipa olla onnea matkassa, ettei raatolaatikkoa tarvittu paikalle. Mesessäkin ohjaamo pikkuisen nytkähtänyt. Kylläpä tuo poliisi-"Caddyn" miehistökin on varmasti niskojaan valitellut...
Avatar
3P
GFF
Viestit: 354
Liittynyt: 24.05.2004 13:38
Paikkakunta: Riihimäki

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja 3P »

^ Toivottavasti kukaan ei ollut kopissa... :?
Fiat 128 3P 1.6tbo, vm. 1978
Alfa Romeo 147 GTA, vm. 2003
MB ML300, vm. 2011
Avatar
Luigi
Viestit: 9537
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Aikoinaanhan tehtiin fiiatteja mersun tekniikalla:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Fiat_G.55
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Meinas äsken yks mersukuski että omistaa koko tien.
http://goo.gl/maps/E0OmC
Ite ajoin Puntolla perheineni ihan oikeaa laitaa tuohon nypylle, ni tää sankari tuli ihan väärää laitaa vastaan nypyn takaa.
Onneksi pelaa refleksit, ni ei jouduttu tilailemaan meittin pesueelle piipaa-autoa. :evil:
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja Stefa »

-HH- kirjoitti:
Stefa kirjoitti: Loistava tuo Sämpyn kuva :lol: Taitaa aika hyvin kiteyttää mersun tämän hetken tilan, melko itsestäänruostuvalta tuo omakin välillä tuntuu. Tosin on silti ainoa Suomesa valmistettava automerkki, että kohta varmaan tuplaHoo moisella suhaa 8-) Voidaan vihdoinkin puhua oikeista Suomi-mersuista.
Ei sovi oikeen tohon mun todelliseen ekoautoilu-imagoon uus auto, muuten kyllä. Oon miettinyt kyllä että melkeen joku kotimainen baaS pitäisi hommata 8-) . Tai pitäiskö vaihtaa sportti-Fiiu kotimaiseen Caymaniin, tai Boxsteriin. Saiskohan vaihdettua päittäin? :mrgreen:
Kolera, vai mikäs Calibra se on kanssa mitä on Suomessa tehty ja sopisi kivasti sporttiseen Suomi-imagoon :D
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3373
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Ihamäki on tunnettu siitä että hakee osat romikselta ja asentaa itse.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Hyvä pointti tuossa jutussa kuitenkin on. Mä ajelen samaan tyyliin Cromalla ja ilveilen autokauppiaiden uhreille. :roll:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Ville500
Viestit: 80
Liittynyt: 28.09.2013 15:02

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Tänään kävin hakemas mercedekseen leiman konttorilta. Kunnon pesu ja peiton alle lepäilemään kevääseen. :) Leimalla nappasin yhden kuvan uudesta putkistosta:
Kuva
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja arpati »

:? Onpa tuo mersulla ajo kallista...
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

jep vaihdoin tänään siis itse , että säästyy rahaa omaan turbo unskiin siis 1.3 soho turboon jakohihnan.
Aikaa meni noin 15min ja hihna maksoi huimat 8.40€

Pitäis varmaan vaihtaa myös 2.0 16vT unskiin myös tuo hihna, hinta näkyi olevan 10.71€
Fiuden osat ei oo hinalla pilattuja :mrgreen:
Ville500
Viestit: 80
Liittynyt: 28.09.2013 15:02

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Niin, mulla on tuos harrastees tullu kahden vuoden aikana 22tkm ja polttoaineisiin on menny 4500e, vakuutuksiin 2400e käyttömaksuihin 440e, korjauksiin ja renkaisiin 1200e. Ostin liikkeestä mersun ja takuun piikkiin korjattiin kaikennäköisiä ominaisuuksia 5000eurolla. 8-) Sit itte tietty näit vähemmän pakollisia juttuja eli maalaus ja putkisto siihen päälle vielä.. Mä luulen et köyhille on kaikki kallista ja muille samanhintasta. :mrgreen:
Vastaa Viestiin