====MERSU====

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
jape
Viestit: 646
Liittynyt: 21.04.2005 21:07

====MERSU====

Viesti Kirjoittaja jape »

kootaan tänne yhteen kaikki meseilyyn liittyvät aiheet niin ÄSSÄ:lläkin piisaa tekemistä eikä tarttee sotkea koko fiatforumia !
itse en ole koskaan omistanut enkä omista jollen voita lotosta jotain suht suurta summa rahaa ! isällä on ollut joskus ysärillä sellainen iso paketti mersu, sen se maalas ja trokas etiä päin itse oli viel niin pieni etten ylettänyt ajamaan (samaan aikaan oli 128 fiude jolla sentään pääsin ajelemaan onneksi)
sit silloin auvoisella ysäri lama-aikana ilmestyi -80 mallinen 450sel joka oli aikas makeen näköinen peli . saudeista viety englantiin ja sieltä tänne suomeen kun se ratti oli meidän puolella ! vuoden tai pari se viihtyi ukolla ennekuin se sai sen trokattua etiä päin ! muistan ikuisesti ku tais olla sen paras auto ja paras autokauppa kehu saaneensa siitä 50tmk voitoo
ja sit tämä onneton mainittu isäni osti ensimmäisenä eläkepäivänä itselleen "paremman" auton w203 c 180 kompura mesen vähän ajettu tuonti auto ( sata ja jotain kymmentä tuhatta mittarissa) kuskin penkki kulunut ja samoin ratti joten naureskelin sille....kuukaus nii siitä poksahti laatikko mutta onnneks kuukauden odottelun jälkeen löyty pietarista käytetty laatikko ku piti saada halvalla
eilen illalla olin taas nosturin alla kun nitkutettiin ja etsittiin välyksiä sekä taka tukivartta mikä siellä narisee.....

mielestäni mersukin on huono auto
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Mersut on perseestä.

Uskotko jape et tuolla mersulla on mukamas reilu satanen ajettu jos kerran rattikin on kulunut puhki.
Nii i jos sillä on vaikka rullattu oikeasti 600 tkm ja nyt jo alkaapi väljää löytymään ja laatikkokin porsii niin onhan sen perkele huono oltava.

Mersut on perseestä, en minä sitä vähättele en.

Ja voihan fiatillakin ajaa miljoonan kunhan vaan se ensiksi pääsisi taksiksi. Mutta ei niillä taideta keskiverrosti yli kymppiä ajaa vuoteen. Eli mun mielestä on turha huutaa et ajappa samat kilsat fiattiin mitä mersuun. Toteamus on lähtökohtaisesti metsässä.

Mä olen nähnyt fire uunoja joilla on ruksutettu neljäsataatonnia tauluun. Huollettu jos jaksettu tyyliin vielä...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
jape
Viestit: 646
Liittynyt: 21.04.2005 21:07

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja jape »

juu en usko että se ml pitää paikkaansa ! ei se ratti ny puhki oo muttakin silminnähden kulahtanu niiku kuskin penkkikin ! ulkokuori samoin sameutunu ja nyt tokantalven jälkeen suomessa jo kukkii etusiivet ! sääli ku vanhus ei nää enää kunnolla eikä hoksottimet toimi nii terävästi ja saatikka ettei ottanu minuu mukaan auton ostoon tietty olisin vienyt sen tojotan tai nissanin viereen kerta sen piti saada "parempi" auto eläkepäiville....
tietty kun pääsin valkkaamaan eläkeläisen avoauton niin sen katsoin huolella paitsi etten tullut lukeneeksi alfan twinsparkin ölpän syömistä muttakin onneksi litra tuhannelle ja muutama tuhat kesään niin ei harmaannuta hiuksia !
tuo on ihan ok kommetti että kaikki juustokattolla kuuluis olla mersuja ja vielä pakosti kerman värisiä niin näkis sokeampikin ku musut ajaa vanhoilla takseilla :D
juu kaikki autot saa paskaks huonolla huollolla nii fiiun ku tojotsun sekä mersun ja nyky autoissa ei kestä niiku tukivarret kun sen x kilsaa ja sit ne o vaihettava =markkinatalous

ÄSSÄÄÄ tuu keskustelee täällä on siun hiekka laatikko ! sekin pitää paikkansa et enneku pääsee rinta ruokinnasta eroon on äidin vietävissä ja sitteku pääsee viidenkympin paremmalle puolen häviää reaaliteetti asioihin ja tulee yltiömäinen pätemisen tarve kuinka ne asiat kuuluu tehdä tai kuinka ne tehtiin silloin ku me oltiin nuoria ;)

joo poistun ja annan areenan teille arvon mersuilijat
Vode131
GFF
Viestit: 1932
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
mikahai
Viestit: 483
Liittynyt: 11.09.2007 18:08
Paikkakunta: Haukipudas

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja mikahai »

mersusa näkyy nykyään ruostuvan muovi osatkin, mielestäni kans tosi huonoja ja yli arvostettuja kehon siirto välineitä.
ja bemareitahan ei meijään korjaamoon etes oteta remonttiin :)
Fiat X1/9 -81
Fiat X1/9 -80
Fiat Ducato Adriatik 2,8 -05
Volvo S60 2,4D -02
ex Fiat 131 abarth replika
ex Fiat Dethleffs 2,5 TDI -97
ex Arctic Cat ZR 500 -98
ex Fiat 600 SL-74
ex Fiat 850 Special -69
ex Volvo S80-00
ex Peugeot 205 T16 RWD
ex Fiat 850-75
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Löytyykö yksivärisestä Vitosta havaintoa? Kaikki näkemäni ovat varustettu ruskeilla koristeväreillä. Lienee syksyn muotiväri.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
fiatman2
GFF
Viestit: 2084
Liittynyt: 22.08.2004 19:40
Paikkakunta: Hollola

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja fiatman2 »

Vode131 kirjoitti:Maailma tarvitsee esikuvia. :mrgreen:

http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Tapahtu ... 210978.JPG
Sallisen Kainon kuussatku ja sillä on käyty Afrikassa asti:)
Jari Salmensuo
jape
Viestit: 646
Liittynyt: 21.04.2005 21:07

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja jape »

^legendaarinen tapaus niin kustu kun kuskikin ! tuollaisen kulkineen syntymiseen menee se ~40vuotta

mutta hei tää on mersuille varattu hiekkalaatikko kestää fiat aiheistenkeskustelujen kanssa sille varatulla alueella ;)
Avatar
kappa12
GFF
Viestit: 1493
Liittynyt: 14.01.2004 23:01
Paikkakunta: Yistaro

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja kappa12 »

Nipa kirjoitti:Löytyykö yksivärisestä Vitosta havaintoa? Kaikki näkemäni ovat varustettu ruskeilla koristeväreillä. Lienee syksyn muotiväri.
Aika huonosti taitaa sprinttereitäkään löytyä... Kaverin isällä oli kuljetus liikkeen käytös sprintteri jonka ruostepisteitä kävi maahantuojan edustajakin tutkimas, diagnoosina oli että se on lentoruostetta ja se ei kuulu takuun alaisiin asioihin, tähän auton omistaja totes että asia selvä, että hän ei sitten myöskään tee mitään asialle, olkoon sitten ruostuva mersun mainosauto... Tämä siis silloin n.4v vanhas autos... :lol:
Mikko Koivusalo

Fiat 127&Panda jne. :mrgreen:
Avatar
Tazio
Viestit: 439
Liittynyt: 08.11.2004 12:43

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Johtotähden nykylaatu ei todellakaan ole sitä mitä se joskus on ollut.

Isäni on vannoutunut Mercedes-mies vuodesta '64 alkaen. Eli olen lapsuuteni ja nuoruuteni aikana nähnyt kohtaisen monta huollon/korjauksen tarpeessa olevaa Märssyä (yeensä nuo on ostettu joku 100 - 200 tuhatta ajettuina ja vaihdettu seuraavaan 400 - 500 tuhannen nurkilla 3 -4 vuotta per auto). Minulla taas on ollut (myös) käyttöautona italialainen vuodesta '89 lähtien.

Näistä lähtökohdista olen sitä mieltä, että vaikkapa nyt Fiat:iin verrattuna on nykyinen(kin) E, C tai Sprinter huomattavasti tukevampaa tekoa sekä suunnittelun, materiaalien kuin työnlaadunkin osalta. Luonne, tyyli, fiilis, sprezzatura ja muut pehmeät arvot ovat sitten ihan eri pelinsä ;)

Joka tapauksessa pienimuotoinen MB:n nykylaadun testaus on meilläkin menossa. Signora Nuvolari hoitaa omia ajojaan 170 kiloa ajetulla C-sedanilla vuodelta '05 ja minä nokitan Fiateilla (ja Alfa Romeoilla) - koskien Märssyyn vain kun on pakko.

-Tazio
Avatar
fiat-boy
Viestit: 992
Liittynyt: 08.06.2005 17:05

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja fiat-boy »

Aina oppii jotain uutta
Avatar
Ippe
GFF
Viestit: 2606
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja Ippe »

Aika kehnosti on Fiat-konsernin Suomen edustajilla vaihtoehtoja mersun W460-mallille, eikä mersulla ole oikein vastinetta murtsikalle, kummassakaan ei mun mielestä ole autona mitään vikaa, ne ovat vaan kovin erilaiset.

Kyllähän mersun Unimog olisi hieno, portaalit ja kaikki, toisaalta näin tuossa jokin aika sitten Ivecon maasturin ja se oli oikeastaan aika hieno sekin, mutta turhan uusi, varmaan sellainen joka ei edes pysy käynnissä ilman sähköä :lol:
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja Nipa »

fiat-boy kirjoitti:Pienikin voi luulla olevansa suuri :D

https://www.dropbox.com/s/s21az4uoiiet6l5/peitetty.JPG
Hieno 600 pilattu tyylittömästi rumalla osalla. Viety puskaan häpeämään.
kappa12 kirjoitti: diagnoosina oli että se on lentoruostetta ja se ei kuulu takuun alaisiin asioihin
Osaisikohan se lentää Düsseldorffiin takaisin :lol:
Viimeksi muokannut Nipa, 03.10.2013 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Ippe kirjoitti:Aika kehnosti on Fiat-konsernin Suomen edustajilla vaihtoehtoja mersun W460-mallille, eikä mersulla ole oikein vastinetta murtsikalle, kummassakaan ei mun mielestä ole autona mitään vikaa, ne ovat vaan kovin erilaiset.

Kyllähän mersun Unimog olisi hieno, portaalit ja kaikki, toisaalta näin tuossa jokin aika sitten Ivecon maasturin ja se oli oikeastaan aika hieno sekin, mutta turhan uusi, varmaan sellainen joka ei edes pysy käynnissä ilman sähköä :lol:
Aika kivasti kiteytetty :D

Dieseli kommentti:
"mutta turhan uusi, varmaan sellainen joka ei edes pysy käynnissä ilman sähköä"

Herättää itsestäni nyt nauruhermoja jatkuvalla syötöllä, ei meinaa rauhoittua millään...käkäkäkäkähähäähekoheko.... :lol:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Ville500
Viestit: 80
Liittynyt: 28.09.2013 15:02

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Jees eli meikäläinen on pesunkestävä mersumies. :D tuossa entistä kalustoa:
Kuva
Kuva
Kuva
Ja nykyistä:
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Vastaa Viestiin