====MERSU====

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3373
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Ville500 kirjoitti:Mä luulen et köyhille on kaikki kallista ja muille samanhintasta. :mrgreen:
Näinhän se on. Laittaisin kuitenkin kiiltävät osat niin että näkyy muillekin.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Mä en oo töissäni tavannut ku köyhiä asiakkaita ja köyhimmät tuntuu olevan mersu miehiä.
Jos ei oo köyhä ni ei tarvii kysellä hintoja ,ei ainakaan tinkata , riittää kun kertoo mitä haluaa ja milloin tulee hakemaan.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Vakuutuksiin 2 vuodessa 2400€ ? Ja mä en raaski pitää 80€ kaskojakaan kun autot niin halpoja. Taidan mennä jatkamaan käpylehmillä leikkimistä..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
4d60elx
Viestit: 444
Liittynyt: 12.09.2007 23:23
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja 4d60elx »

Kyllä pilaa tuo ruosteinen perämötikkä ja kardaani tuon alustan kuvan.Aikanaan kun oli jenkkivehje itellä niin kelpas katella alustaa,oli maalissa kauttaaltaan ja osat käsitelty viimesen päälle.
-03 Chrysler Voyager 3.3 SE
-05 Fiat Panda 60
-95 Fiat Tempra 1.6 STW
-97 Fiat Coupe 2.0 20 V T
-88 Fiat Uno Tbo 4d
-89 Fiat Uno 60 S
-89 Laika Laserhome 57
-89 Lancia Y10
-89 Lancia Y10 Turbo
-02 Fiat Punto 60 elx
-02 Fiat Brava 1.6 elx
Ville500
Viestit: 80
Liittynyt: 28.09.2013 15:02

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Kaikki aikanaan... :) Noista vakuutuksista vielä. Eli mullahan on kattavin kasko tuossa, täysillä bonareilla ja keskittämisalennuksilla. Kokonaan ilman bonuksia ja alennuksia vuosihinta olis 3907e/vuosi. :twisted: Mutta suhteessa fiatissa kallis on, ku ilman bonareita unos on liikennevakuutus 295e!!! :o Se on aika raju suhteessa auton arvoon, tehoon ja kokoon.
Ville500
Viestit: 80
Liittynyt: 28.09.2013 15:02

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Wesulius kirjoitti:Mä en oo töissäni tavannut ku köyhiä asiakkaita ja köyhimmät tuntuu olevan mersu miehiä.
Jos ei oo köyhä ni ei tarvii kysellä hintoja ,ei ainakaan tinkata , riittää kun kertoo mitä haluaa ja milloin tulee hakemaan.
Tämä on taivaantosi! Jos käyn esim marmoritiskiltä kysymässä uutta etuiskunvaimenninta ja hinta on 1300e, niin mun mielestä kannattaa kysyä jostain muualtakin vielä. Hinnan kysymisessähän köyhyys mitataan?
4d60elx
Viestit: 444
Liittynyt: 12.09.2007 23:23
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja 4d60elx »

-03 Chrysler Voyager 3.3 SE
-05 Fiat Panda 60
-95 Fiat Tempra 1.6 STW
-97 Fiat Coupe 2.0 20 V T
-88 Fiat Uno Tbo 4d
-89 Fiat Uno 60 S
-89 Laika Laserhome 57
-89 Lancia Y10
-89 Lancia Y10 Turbo
-02 Fiat Punto 60 elx
-02 Fiat Brava 1.6 elx
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Voihan se hyvin olla, jos on todella joka nurkka kunnossa, että tuolla saa paljon enemmän huolettomia kilometrejä kuin samanhintaisella uudehkolla Audinpaskalla.
Vaan suomalainenhan ostaa aina sen nettiauton halvimman ja korjaa sitä loppuvuoden.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
mamu
Viestit: 1044
Liittynyt: 04.03.2007 13:58
Paikkakunta: Lahti

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja mamu »

Sämpy kirjoitti:Vaan suomalainenhan ostaa aina sen nettiauton halvimman ja korjaa sitä loppuvuoden.
Oi kyllä!

Itse olen kanssa tämänkaltaista säästäjä -tyyppiä.




Mikä on tyhmää.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Ei se silloon oo typerää jos sen itse laittaa kunnolla kuntoon - sit on jos hommat teettää vielä korjaamolla... Toki se itse kuntoon laittaminenkin maksaa helpolla sen verran että olisi ollut halvempaa ostaa valmis auto - mutta silloin tietää varmasti missä kunnossa vessa on kun sen on itse tehnyt. Mullakin yksi huussi odotellut aikoja parempia et joskus olis vielä kunnossa - ehkä se onkin. Piti se joskus laittaa suht ripeesti kuntoo ja hommasin siihen valmiiksi kalliilla rempatun koneen. Juu hyvä aihio se kone oli mutta remppa oli tehty ihan persiilleen vielä tunnetussa koneistamossa. Sai taas pikkasen kerätä sen jälkeen motivaatiota... Sama juttu pellihommissakin - tekemällä itse tietää mitä saa, kuten kaikissa muissakin rempoissa. Pitäis vaan olla paljon sitä vapaa-aikaa, ja inspiraatiota...

Sitä mä en oo koskaan ymmärätnyt että jos esmes tehdään remppaa niin miksi osa pitää laittaa parhaimmillaan paskasena takas? Eiks se oo kiva samalla pestä, putsata ruosteista ja vetää vaikka uudet värit päälle? On sit edes hetken aikaan siisti.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Ja silti saat vain tuolla summalla vajaan parikytvuotiaan 370tkm ajetun taksimallin mersun.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja -HH- »

arpati kirjoitti::? Onpa tuo mersulla ajo kallista...
Samaa mieltä. Laskeskelin että nykypolttoaineen hinnoilla ex.Bravan polttoainekustannus oli alle 10snt kilometrille joten siihen olisi vuodessa saanut laittaa yli 2000e rahaa kiinni muihin kustannuksiin. Pitäis ajan kanssa oikeen miettiä että mitä siihen meni vara- ja huolto-osiin, ja sitten kattoa mitä oli vakuutus ja verot. Väittäisin äkkiseltään että alle 20snt jäi siinä kilometrikustannus (about 60tkm sillä tais mun aikana tulla kilsoja, ja koitettiin pitää se kunnossakin). Nykyisellä lintalla pelkkä polttoainekustannus alkaa lähestyä samaa luokkaa - no onhan siinä sitten kanssa eritavalla tilaa ja mukavuuttakin. Ehkä turvallisuuttakin.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
jknracing
Viestit: 685
Liittynyt: 02.05.2004 22:38
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja jknracing »

fiatman2 kirjoitti:
Vode131 kirjoitti:Maailma tarvitsee esikuvia. :mrgreen:

http://vode131.kuvat.fi/#/kuvat/Tapahtu ... 210978.JPG
Sallisen Kainon kuussatku ja sillä on käyty Afrikassa asti:)
Työmaalla piruilivat, et kas kun et lähde saharaan sillä kusiaisella. No Sallinenhan käväs. :mrgreen:
No bodykits, no stereos, no bullshit...

1 x 156 V6
6 x Alfa 75
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja Stefa »

-HH- kirjoitti:
arpati kirjoitti::? Onpa tuo mersulla ajo kallista...
Samaa mieltä. Laskeskelin että nykypolttoaineen hinnoilla ex.Bravan polttoainekustannus oli alle 10snt kilometrille joten siihen olisi vuodessa saanut laittaa yli 2000e rahaa kiinni muihin kustannuksiin. Pitäis ajan kanssa oikeen miettiä että mitä siihen meni vara- ja huolto-osiin, ja sitten kattoa mitä oli vakuutus ja verot. Väittäisin äkkiseltään että alle 20snt jäi siinä kilometrikustannus (about 60tkm sillä tais mun aikana tulla kilsoja, ja koitettiin pitää se kunnossakin). Nykyisellä lintalla pelkkä polttoainekustannus alkaa lähestyä samaa luokkaa - no onhan siinä sitten kanssa eritavalla tilaa ja mukavuuttakin. Ehkä turvallisuuttakin.
Nopeasti varman päälle laskien löpöön menee itsellä sellaiset 9 c/km. Viimeiseen vuoteen olen tainnut vaihtaa yhden suuttimen tiivisteen 3 e. No kesällä laitoin ei pakollisina ilmastoinnin lauhduttimen ja kuivaimen noin 350 e osat ja työt. Öljyt ja filtteri kertaalleen ~50 e, tai no vaikka tuplana kun 15 tkm välein olen vaihdellut. Pakuna tulee diesel-penalttia vajaat 70 e normiveron päälle ja vakuutus kaskoineen joku reilu 400 e/v. Mutta ei taida kaikkineen mennä likikään 20 c/km. Toki tulee jotain 25 tkm vuoteen, joten tuo ajomääräkin syö noita oheiskuluja aika tehokkaasti. Olisi kyllä ylhäällä viimeisen noin 100 tkm remontit, että noista voisi helposti laskea kaikki ja tuona aikana on molemmat rengaskierroksetkin hangattu loppuun, niin saisi hyvin rengaskulutkin mukaan. Tainno talvipyörillä voisi vielä vajaan kesän köyhäillä. Karkeasti laskien, tulisiko jotain 6 c/km noista muista kuluista joten kaikkineen joku 15 c/km. Tuohon 23 c/km verraten arvonalenemaan jäisi pari tonnia/vuosi joten hankintahinta ja -hetki huomioiden oltaisiin jo pakkasella...

Ei taida kannattaa bussilla tai junalla paljoa ajella :roll:
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Ville500
Viestit: 80
Liittynyt: 28.09.2013 15:02

Re: ====MERSU====

Viesti Kirjoittaja Ville500 »

Tässähän olis uuden topikin paikka? Eli auton käyttäminen vuodessa. Mitä se maksaa? Miten säästetään kuluissa? Mielenkiintoista olis seurata eri merkkien käyttökuluja.. :idea:
Vastaa Viestiin