lasikuituosien tekijää
lasikuituosien tekijää
tietääkö ketään edullista lasikuituosien tekijää. tarvis tehdä 131 abarthtn takakyljet muotit on valmiina.
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: lasikuituosien tekijää
Hyvää ja edullista ei ole olemassakaanpminetti kirjoitti:tietääkö ketään edullista lasikuituosien tekijää. tarvis tehdä 131 abarthin takakyljet muotit on valmiina.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: lasikuituosien tekijää
Mikä tuollaisesta hommasta olisi edullinen? Ja lasketaanko tarvikkeet miten mukaan ? Voin kysäistä nuapurilta jos sitä hinnat miellyttäs...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: lasikuituosien tekijää
Minulla yks kaveri kuiduttelee,kysäisen kiinnostaisiko sitä tehdä?
Jari Salmensuo
Re: lasikuituosien tekijää
jos alle 300e pari tekis johon kuuluu tarveaineet.
Re: lasikuituosien tekijää
mikä ihmeen putkihässäkkä tuossa kolmannessa kuvassa (missä näkyy rekisterikilpi) takaluukun päällä
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: lasikuituosien tekijää
Se on välijäähdytin.ÄSSÄ kirjoitti:mikä ihmeen putkihässäkkä tuossa kolmannessa kuvassa (missä näkyy rekisterikilpi) takaluukun päällä
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: lasikuituosien tekijää
ahaa, minä ihan luulin että se on sateliitti antenniGreenThing kirjoitti:Se on välijäähdytin.ÄSSÄ kirjoitti:mikä ihmeen putkihässäkkä tuossa kolmannessa kuvassa (missä näkyy rekisterikilpi) takaluukun päällä
Re: lasikuituosien tekijää
Tarvikkeiden hinta on aika ratkaiseva homma kuituosien hinnoissa, halvalla tulee helposti hajoavat ja painavat, kestävät ja kevyet ovat arvokkaampia.
Jos tarvitset edullista epoksihartsia, niin Arsalin Oy on edullinen ostopaikka, sitten Kevra Oy taas myy hyviä lasipunoksia, toki sammutuspeitteenkin voi käyttää laminointiin...
Jos tarvitset edullista epoksihartsia, niin Arsalin Oy on edullinen ostopaikka, sitten Kevra Oy taas myy hyviä lasipunoksia, toki sammutuspeitteenkin voi käyttää laminointiin...
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Re: lasikuituosien tekijää
juu sammutus peiton lisäksi kanaverkkoa niin hyvä ja kestävä tulee ! tosiaan kun tekee epoksi hartsista niin tulee lämmönkestoa kun tuo sammutus peittokin siellä laminoinnissa ! jos rakentaa 131 takakylkiä niin siihen on olemassa nopeita ja yksinkertaisia (oikeita) tarvikkeita "lasikuidutukseen"
Re: lasikuituosien tekijää
Sammutuspeitto on oikeastaan aika tuhtia lasikuitupunosta, ainakin lennokinrakentajat ovat käyttäneet niitä hyvällä menestyksellä lujitteena jo vuosien ajan, suurin ilo noissa on se että niitä saa marketeista, eikä tarvitse odottaa Kevran aukeamista maanataihin kun viikonloppuna rakentaa
Sen verran täytyy sanoa että Kevralta haettu 300g/m2 twili taipuu kulmiin todella paljon paremmin kuin Bilteman lasipunos, katkokuitua ja polyesteriä ei kannata mun mielestä käyttää, tulee painava ja helposti halkeava.
Kanaverkkoa tuskin kannattaa tunkea lujitemuovin sekaan, mutta kukin tavallaan...
Sen verran täytyy sanoa että Kevralta haettu 300g/m2 twili taipuu kulmiin todella paljon paremmin kuin Bilteman lasipunos, katkokuitua ja polyesteriä ei kannata mun mielestä käyttää, tulee painava ja helposti halkeava.
Kanaverkkoa tuskin kannattaa tunkea lujitemuovin sekaan, mutta kukin tavallaan...
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Re: lasikuituosien tekijää
sammutuspeitto asia on ok ! maaseudulla pikku lasikuitupajat on 24/7 auki eli soitto kaverille niin 3-4km takaa löytyy tarvikkeita kun tarve tulee !
twili on jokin moderni nimi lie rovingille ? tai hitto noista nimi hirviöistä kun menee paikalle ja kattoo mitä tarvitsee ja ostaa !
paino on tosiaan asia johon noissa kuitu jutuissa kannattaa katsoa ja näin verkossa kirjoitettuna öögöneiden läpi kovalevylle siirto ja sieltä hanskaan niin siinä on jo liian monta muuttuvaa tekijää parhaaseen lopputulokseen !
jos siihen autossa olevaan kuitu osaan jokin suurempi voima kohdistuu niin ihan sama mistä se on tehty niin paskaks se menee ei vitsinä heitetty kanaverkkokaan sitä pidä ehjänä !
pitääkin laittaa sähköpostia tratechille ja kysyy mistä ne sen vanin kattokorotuksen oikein teki silloin -94 kun se 13 vuotta myöhemmin muljahti liukkaalla kattokoroketta vasten ojanpohjalle ja siinä rytäkässä gelgoattiin tuli niitä halkeamia
vinyyliesteriä olen käyttänyt hiilikuitu juttuihin jota taas diilasi toinen kaveri joka oli edesmenneellä plastilonilla....insinöörinä >turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä on hänen slogani
lujitemuovi > ikimuovi
muotti on se homman juoni tietty siihenkin saadaan laminoitua huono kappale ! muotteja on tullu oltua sen verran vääntämässä aikojen saatossa joten siihen on niksinä maltti on valttia eli ei paksuja kerroksia laminointia varsinkaan pieniin eikä tiukkoja muotoja oleviin kappaleisiin ! vanerista saa tehtyä hyvät tuet muottiin !
toivottavasti topicin aloittaja löytää hyvän (edullisen) laminoijan jonka työ helpottaa minun jatkotyöstöä ettei tarvii sorvata ylimääräistä näiden kylkien kanssa
twili on jokin moderni nimi lie rovingille ? tai hitto noista nimi hirviöistä kun menee paikalle ja kattoo mitä tarvitsee ja ostaa !
paino on tosiaan asia johon noissa kuitu jutuissa kannattaa katsoa ja näin verkossa kirjoitettuna öögöneiden läpi kovalevylle siirto ja sieltä hanskaan niin siinä on jo liian monta muuttuvaa tekijää parhaaseen lopputulokseen !
jos siihen autossa olevaan kuitu osaan jokin suurempi voima kohdistuu niin ihan sama mistä se on tehty niin paskaks se menee ei vitsinä heitetty kanaverkkokaan sitä pidä ehjänä !
pitääkin laittaa sähköpostia tratechille ja kysyy mistä ne sen vanin kattokorotuksen oikein teki silloin -94 kun se 13 vuotta myöhemmin muljahti liukkaalla kattokoroketta vasten ojanpohjalle ja siinä rytäkässä gelgoattiin tuli niitä halkeamia
vinyyliesteriä olen käyttänyt hiilikuitu juttuihin jota taas diilasi toinen kaveri joka oli edesmenneellä plastilonilla....insinöörinä >turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä on hänen slogani
lujitemuovi > ikimuovi
muotti on se homman juoni tietty siihenkin saadaan laminoitua huono kappale ! muotteja on tullu oltua sen verran vääntämässä aikojen saatossa joten siihen on niksinä maltti on valttia eli ei paksuja kerroksia laminointia varsinkaan pieniin eikä tiukkoja muotoja oleviin kappaleisiin ! vanerista saa tehtyä hyvät tuet muottiin !
toivottavasti topicin aloittaja löytää hyvän (edullisen) laminoijan jonka työ helpottaa minun jatkotyöstöä ettei tarvii sorvata ylimääräistä näiden kylkien kanssa
Re: lasikuituosien tekijää
Twili on tietyn tyyppinen punos, punoksia on erilaisia eri tarkoituksiin, palttinasidos, twili ja biaksiaali ovat kai yleisimmät, hifistelijä tekee levikkeet aramideista ajan hengen mukaisesti, eikös tuohon aikaan ollut jo Kevlar-levikkeitä?
Vinyyliesteri on parempaa kuin polyesteri, mutta taitaa hävitä lujuudessa epokseille aika reilusti, noihin levikkeisiin tuskin menee kovin paljoa materiaalia, joten ne voi laminoida kyllä punoksella ja epoksilla, mikä on oikeastaan myös helpompaa, Kevran myymissä Ampreg-epokseissa on kyllä paljon hyviä puolia, vaikka ovatkin melko arvokkaita, niissä aika pitkä työskentelyaika ja niistä huomaa milloin on syytä lopettaa, geeliytyminen on selkeä, lisäksi ne eivät ole äkäisiä, eli niissä ei ole pahemmin lämpöongelmia.
Liian kiireinen kappaleen muotista nostaminen on kai aika yleinen tapa saada levikkeistä yms. palikoista kieroja.
Tuolta voi katsoa mitä ylipäätään on tarjolla:
http://www.kevra.fi/fi/Etusivu/
Vinyyliesteri on parempaa kuin polyesteri, mutta taitaa hävitä lujuudessa epokseille aika reilusti, noihin levikkeisiin tuskin menee kovin paljoa materiaalia, joten ne voi laminoida kyllä punoksella ja epoksilla, mikä on oikeastaan myös helpompaa, Kevran myymissä Ampreg-epokseissa on kyllä paljon hyviä puolia, vaikka ovatkin melko arvokkaita, niissä aika pitkä työskentelyaika ja niistä huomaa milloin on syytä lopettaa, geeliytyminen on selkeä, lisäksi ne eivät ole äkäisiä, eli niissä ei ole pahemmin lämpöongelmia.
Liian kiireinen kappaleen muotista nostaminen on kai aika yleinen tapa saada levikkeistä yms. palikoista kieroja.
Tuolta voi katsoa mitä ylipäätään on tarjolla:
http://www.kevra.fi/fi/Etusivu/
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Re: lasikuituosien tekijää
tekijä löytyi kiitos kaikille asiaa auttaneille.