Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Tälleen jälkikäteen on aina helppo sanoa, mutta jos......Tälläiseen rungolliseen lava-autoon jo uutenaan vetäis noiden palkkien sisään kunnolla jotain Öljyn ja Kotelosuoja-aineen seosta (siis ruiskuttamalla, että runkopalkin jokainen seinämä saisi pinnoitteen)....Niin antaisikohan merkittävästi lisäaikaa rungolle.?.
Näissähän on lähes poikkeuksetta jo muutaman vuoden käytön jälkeen runkopalkeissa sellanen paksu sora/savikerros....mikä ei sitten kuivu koskaan, ja täten runkopalkit muhii ja syöpyy alaosistaan
Näissähän on lähes poikkeuksetta jo muutaman vuoden käytön jälkeen runkopalkeissa sellanen paksu sora/savikerros....mikä ei sitten kuivu koskaan, ja täten runkopalkit muhii ja syöpyy alaosistaan
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Sekin auttaisi, että tukkisi pyöräkoteloiden puolella olevat reiät, jolloin kotelot ei olisi puolillaan kuraa.
Mutta asiaan. Vaihdettu kaikki suodattimet, moottoriöljyt, jakohihna kiristimineen, tyhjennetty vedenerotin (ei ollut mitään), hinkattu imurilla sisusta penkit ja vaihdekeppien konsoli irrottaen, nostettu takapääkin pukeille jarrunesteiden vaihtoa varten.
Etujarrusatulat irrottelin ja purin ja pistin porisemaan elektrolyysiin, kun en löytänyt tarpeeksi pientä teräsharjaa porakoneeseen.
Mutta asiaan. Vaihdettu kaikki suodattimet, moottoriöljyt, jakohihna kiristimineen, tyhjennetty vedenerotin (ei ollut mitään), hinkattu imurilla sisusta penkit ja vaihdekeppien konsoli irrottaen, nostettu takapääkin pukeille jarrunesteiden vaihtoa varten.
Etujarrusatulat irrottelin ja purin ja pistin porisemaan elektrolyysiin, kun en löytänyt tarpeeksi pientä teräsharjaa porakoneeseen.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Heitin eilen vajaan 800 kilometrin lenkin, ja hain 128:n etu- ja takaluukut, vähän vaihteiston rattaita ja sarjan Alfan? 13"-peltivanteita.
Luukut ja rattaat oli vaihdettu pois parempien luokiteltujen kisaosien tieltä ajamattomasta uudesta autosta vuonna -72
Luukut ja rattaat oli vaihdettu pois parempien luokiteltujen kisaosien tieltä ajamattomasta uudesta autosta vuonna -72
Fiat 128 rally -72
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Eilen:
Eli Mazdan satulat putsattu eletrolyysillä ja vielä hapotettu, vähempi ei riittänyt, oli sen verran hyvin ruostetta sylintereiden yläosissa. Uudet männät ja tiivisteet, ja väriksi löytyi purkki 70-luvun Saabin Savannah beigeä. Olisi hyvä väri vaikka koko autoon. Ei puuttuisi kuin raskas kk lavalta.If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Heti aamusta haettua leiman pickupiin.
Ajovalojen korkeussäädöstä tuli korjauskehotus, kuten jokaisessa katsastuksessa on vuosia aiemminkin tullut. Korkeudensäätömoottoreita ei ole saanut enää vuonna 2010, jolloin siitä on saatu maahantuojan todistus, mutta korjauskehotusta vaan pukkaa silti. No, sehän on vain kehotus, ei pakotus. Toinen tuli kytkinpolkimen kumin puuttumisesta. Sellaista ei tullut mukana, ja jos ei saa järkevään hintaan mistään, niin pitänee laittaa joku tuninkiosa tai jotain. Onhan se pelkkä pelti aika liukas.
Savutusarvot meni kertapolkaisulla 0.8:iin. Niin että olisikohan siellä vähän syöttöjä ruuvattu pienelle? Innostuin kuitenkin vielä ostamaan vajaan neljänkympin purkin suuttimienpuhdistusainetta, jonka katsuri valutteli tankkiin samantien.
Lavassa ei käytännössä juuri ole poikittaispalkkeja, mutta siitä ei tullut mitään muuta, kuin maininta, että kannattaa laitella. Sen verran olen samaa mieltä, että taitaapa lava lähteä ensi kesänä irti.
Ajovalojen korkeussäädöstä tuli korjauskehotus, kuten jokaisessa katsastuksessa on vuosia aiemminkin tullut. Korkeudensäätömoottoreita ei ole saanut enää vuonna 2010, jolloin siitä on saatu maahantuojan todistus, mutta korjauskehotusta vaan pukkaa silti. No, sehän on vain kehotus, ei pakotus. Toinen tuli kytkinpolkimen kumin puuttumisesta. Sellaista ei tullut mukana, ja jos ei saa järkevään hintaan mistään, niin pitänee laittaa joku tuninkiosa tai jotain. Onhan se pelkkä pelti aika liukas.
Savutusarvot meni kertapolkaisulla 0.8:iin. Niin että olisikohan siellä vähän syöttöjä ruuvattu pienelle? Innostuin kuitenkin vielä ostamaan vajaan neljänkympin purkin suuttimienpuhdistusainetta, jonka katsuri valutteli tankkiin samantien.
Lavassa ei käytännössä juuri ole poikittaispalkkeja, mutta siitä ei tullut mitään muuta, kuin maininta, että kannattaa laitella. Sen verran olen samaa mieltä, että taitaapa lava lähteä ensi kesänä irti.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
...ja kohta se projekti karkaa täysin lapasesta ja siirtyy odottamaan MR-iän täyttymistä.
Saiskohan poljinraudan hiottua näppärästi jollekin muulle poljinkumikoolle, tuolla verkkokaupassa olis noita fibatin poljinkumeja.
Saiskohan poljinraudan hiottua näppärästi jollekin muulle poljinkumikoolle, tuolla verkkokaupassa olis noita fibatin poljinkumeja.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Varmaan saisi, mutta kaukaa Silkkitien päästä lähti tulemaan "OEM"-poljinkumipari vajaalla kuudella eurolla.
Lapasesta saattaa lähteä, kun ensi kesänä on melkeinpä lava irrotettava. Onneksi on muovikaukalo, niin ei tavarat pääse niin helposti tippumaan.
Lapasesta saattaa lähteä, kun ensi kesänä on melkeinpä lava irrotettava. Onneksi on muovikaukalo, niin ei tavarat pääse niin helposti tippumaan.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Lambdan vaihdettua tohon ruotsalaiseen "premium" tuotteeseen.
On se perkeleen********! Taas meni yksi yö ja toinen päivä vain, koska joku edellinen omistaja tehnyt virityksiään. Tarvikelambda, karvapersein ja sähköteipein liitetty. Ja tottakai kirrattu senverran kiinni, että poikkihan se meni irroittaessa ---> putki pöydälle.
Meinasi jo alkaa **tuttamaan.
On se perkeleen********! Taas meni yksi yö ja toinen päivä vain, koska joku edellinen omistaja tehnyt virityksiään. Tarvikelambda, karvapersein ja sähköteipein liitetty. Ja tottakai kirrattu senverran kiinni, että poikkihan se meni irroittaessa ---> putki pöydälle.
Meinasi jo alkaa **tuttamaan.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Haettu puita ja kaadettu lisää. Hajotettu lavan takaluukun kahva ja revitty sormi auki hajonnen kahvan reunoihin. Olisi varmaan kannattanut rasvata, kun oli sellainen, että vaati aina rivakan otteen auetakseen. No, nythän se tulee rasvattua, kun vaihtaa uuden. Kunhan näpin vekki umpeutuu.
Lisäksi tuli todettua, että halvin virityskeino ikinä oli laittaa purkki BG 245:sta tankkiin. Unohdin jo koko asian, ja ihmettelin töihin mennessä, että mikähän on, kun kaasupolkimessa alkoi olemaan muitakin asentoja, kuin tyhjäkäynti ja yrittäisitnytedesjotain. Ja sitten huomasin, että kylmästartti ei enää olekaan, kuin vanhalla tähtimoottorilla, ja nyt täydellä kuormallakin laitos kulkee kuin normaali auto. Eli dieselin suuttimet tai mikä liekään voi olla niin jankkiintuneet, että tehoista häviää ehkä parikymmentä heppaa ja se voi korjaantua tuollaisella käärmeöljylläkin. Ainakin joksikin aikaa.
Lisäksi tuli todettua, että halvin virityskeino ikinä oli laittaa purkki BG 245:sta tankkiin. Unohdin jo koko asian, ja ihmettelin töihin mennessä, että mikähän on, kun kaasupolkimessa alkoi olemaan muitakin asentoja, kuin tyhjäkäynti ja yrittäisitnytedesjotain. Ja sitten huomasin, että kylmästartti ei enää olekaan, kuin vanhalla tähtimoottorilla, ja nyt täydellä kuormallakin laitos kulkee kuin normaali auto. Eli dieselin suuttimet tai mikä liekään voi olla niin jankkiintuneet, että tehoista häviää ehkä parikymmentä heppaa ja se voi korjaantua tuollaisella käärmeöljylläkin. Ainakin joksikin aikaa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Kiskoin jarrujumisen tyhjärenkaisen Ivecon pois tieltä että sai 103:sen Fiatin lahjoitettua varaosiksi. Haravoin monta tynnyrillistä lehtiä, vaihdoin kolmeen autoon talvirenkaat ja pesin molemmat pakut, mikä taisikin olla vuoden ensimmäiset pesut molemmille. Ynnä korjasin varastoteltan katon ja miljoona pienempää hommaa mitkä on viihtyisiä suoritteita räntäsateessa.
Taisi olla ensimmäinen kerta 1-2kk kun olin koko päivän kotona enkä työmaalla.
Taisi olla ensimmäinen kerta 1-2kk kun olin koko päivän kotona enkä työmaalla.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Kerätty noin 5 litraa suppilovahveroita. Kanssaeläjän Puntoon vaihdettu talvirenkaat. Suorittamista odottaa 5km:n iltakävely.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Siivottu talli, jotta saa Flavian talvihuoltoa varten sisään. Imuroitu helkkarinmoinen määrä hiirenpaskaa samalla. Ilmankos niitä on syksyn mittaan varmaan parisenkymmentä tallista loukutettukin. Pesty Flavia ja Punto. Ei sen enempiä, mutta joku oli taas muutamassa kuukaudessa saanut talliin sellaisen kaaoksen,että hyvä kun mahtui kävelemään, saatikka sitten ajamaan autoa sisälle...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Menetettu 48€ peräkärrin katsastukseen. Alkaa olemaan katteet kohdallaan. Kuulemma kumijousien kanssa pitäisi olla iskarit, mutta kun ei näkynyt mitään merkkiä, että olisi iskarit joskus olleet, niin leima tuli silti. Lehtijousien kanssa kuulemma ei tarvittaisi. Iskareiden asennus tuohon olisikin mielenkiintoinen projekti. Pitäisi jotkut sammakkoiskarit hommata, kun ei tuonne putki-iskareita saa mitenkään mahtumaan.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Joissain vanhoissa Englantilaisissa autoissa on noita sammakkoiskareita käytetty (Austin, Morris)....Luigi kirjoitti:Menetettu 48€ peräkärrin katsastukseen. Alkaa olemaan katteet kohdallaan. Kuulemma kumijousien kanssa pitäisi olla iskarit, mutta kun ei näkynyt mitään merkkiä, että olisi iskarit joskus olleet, niin leima tuli silti. Lehtijousien kanssa kuulemma ei tarvittaisi. Iskareiden asennus tuohon olisikin mielenkiintoinen projekti. Pitäisi jotkut sammakkoiskarit hommata, kun ei tuonne putki-iskareita saa mitenkään mahtumaan.
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Täh Onko se katsuri jostain varamiespalvelusta?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net