Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Viikonloput on kovin lyhyitä. Perjantaina aktivoiduin perunanviljelyyn ja sotkin vähän maahan tuoretta turvetta ja lannoitetta sekä jyrsimellä pöristelyä perään. Aiemmin jo kompostia sotkinkin ja jyrsin kertaalleen sekaisin. Sitten vain perunoita maahan. Ehkä olisi aiemminkin voinut laitella jo, mutta toisaalta olen ollut huomaavinani että ei ne aikaisin istutetut välttämättä sen nopeammin kasva. Pahimmillaan kylmä maa pysättää kasvun ja myöhemmin istutetut ajaa ohi..
Lauantaina tulikin ajeltua varaosapäiville pyörähtämään ja jätskien kautta uimaan.
Eilen tuli taas jatkettua peltohommia ja kasvimaan perustusta sekä loput alasta jollekin kesäkukkaseokselle sekä jotain köynnöskasvitestiä ja niille jotain tolppia. Iltapäivästä juniorin kanssa crossiradalle ajelemaan ja sieltä sitten uimaan ja grillaamaan sekä saunaa lämmittelemään.
Kesäksi voisi kyllä kääntää tämän perustouhun päälaelleen, eli pari päivää töitä ja viisi vapaata
Lauantaina tulikin ajeltua varaosapäiville pyörähtämään ja jätskien kautta uimaan.
Eilen tuli taas jatkettua peltohommia ja kasvimaan perustusta sekä loput alasta jollekin kesäkukkaseokselle sekä jotain köynnöskasvitestiä ja niille jotain tolppia. Iltapäivästä juniorin kanssa crossiradalle ajelemaan ja sieltä sitten uimaan ja grillaamaan sekä saunaa lämmittelemään.
Kesäksi voisi kyllä kääntää tämän perustouhun päälaelleen, eli pari päivää töitä ja viisi vapaata
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Pari viikkoa sitten sain hitsailtua varastoducaton takapalkin umpeen ja tänään siirsin sijaintia 1 metrin kun oli sen verran väärässä kohdassa (vähän tiellä). Värkissä kun ei ole taka-akselia eikä helmoja niin piti tehdä tuo takapalkki loppuun että sai nostaa piikeillä ylös. Sitten kippasin traktorin peräkärryllisen klapia tuohon viereen ja aloittelin vähän jo pinoamista ducatoon. Nyt on kyllä puut kuivaneet toisinkuin viimekesänä...
Atlaksen BT3 kompurakin pääsi takaisin alustalleen - maalasin alustan viikko sitten kun hitsuuttelin siihen aiemmin lisäkiinnikkeitä kompuran lohkoon. Huomenna pitäis nypätä sähkömoottori irti että pääsee suunnittelemaan sovitteita traktorin perseelle. Tuon alkuperäisen apurungon alle on tarkoitus lisätä kaverin nurkista jonkun kuorma-auton rungon etupäästä jääneet hukkapätkät ja siihen lisäksi sitten jonkinlainen kehikko joka sopii traktorin nostolaitteisiin.
Atlaksen BT3 kompurakin pääsi takaisin alustalleen - maalasin alustan viikko sitten kun hitsuuttelin siihen aiemmin lisäkiinnikkeitä kompuran lohkoon. Huomenna pitäis nypätä sähkömoottori irti että pääsee suunnittelemaan sovitteita traktorin perseelle. Tuon alkuperäisen apurungon alle on tarkoitus lisätä kaverin nurkista jonkun kuorma-auton rungon etupäästä jääneet hukkapätkät ja siihen lisäksi sitten jonkinlainen kehikko joka sopii traktorin nostolaitteisiin.
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Punton 1-pisteruiskun kaasuläpän "vaihto".
Eli vaihdoin alkuperäisen alaosan 75SX:n vastaavaan, kaasuläppä kasvoi 30mm -> 38mm.
Yläosan kiinnitys on molemmissa samanlainen, mutta ongelmaksi tuli kartion muoto, 1-pisteruiskussahan yläosassa on polttoaine suutin, jolloin yläpään aukko on 10mm suurempi kuin monipisteruiskussa.
Ekassa kuvassa näkyy porras
KUVA 1
Seuraavassa kuvassa on piirretty tulevat reunat
KUVA 2
Pienen miettimisen jälkeen päädyin pylväsporakoneeseen ja erilaisiin hiomarulliin
KUVA 3
Ja parin tunnin askartelun jälkeen kanava on suurennettu ja siina samalla kiillotettu
KUVA 4
Läpän pinta-ala kasvoi 60%, ja kiillottaminenkin lisää virtausta ainakin hieman, eli luulisi tuon edes hieman tuntuvan.
Eli vaihdoin alkuperäisen alaosan 75SX:n vastaavaan, kaasuläppä kasvoi 30mm -> 38mm.
Yläosan kiinnitys on molemmissa samanlainen, mutta ongelmaksi tuli kartion muoto, 1-pisteruiskussahan yläosassa on polttoaine suutin, jolloin yläpään aukko on 10mm suurempi kuin monipisteruiskussa.
Ekassa kuvassa näkyy porras
KUVA 1
Seuraavassa kuvassa on piirretty tulevat reunat
KUVA 2
Pienen miettimisen jälkeen päädyin pylväsporakoneeseen ja erilaisiin hiomarulliin
KUVA 3
Ja parin tunnin askartelun jälkeen kanava on suurennettu ja siina samalla kiillotettu
KUVA 4
Läpän pinta-ala kasvoi 60%, ja kiillottaminenkin lisää virtausta ainakin hieman, eli luulisi tuon edes hieman tuntuvan.
Fiat 128 rally -72
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Yugo koral 45 -90
Zastavat -79 ja -80
Fiat puntot -95, -03 ja -06
Fiat Doblo 1.4 -06
Fiat Stilo 1.2 -04
http://jimin.galleria.fi/kuvat/
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Pihalla kaivellut tolppalampulle kaapelia maahan ja samalla toinen kaapeli kohti puuvajaa. Matkaa tulee n.13+13 m. Ja tietenki 70cm syvyyteen.
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Kippasin karttiauton. Nyt odottelen päivystyksessä tikkaamista ja haavojen puhdistusta. Liekö joku kylkiluukin mennyt kun pistelee.
Siihen asti meni kyllä ihan hyvin!
Siihen asti meni kyllä ihan hyvin!
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
^ Miten moinen onnistuu? Oliko ponttoonit jne?
Itse tuli eilen tehtyä huoltoa omaan enskapärrään ja pojan crossimopoon. Pesujen jälkeen perus suodattimien vaihtoa, ketjujen kiristelyä ja rattaan vaihtoa, vähän karburaattorin ropaamista ja pyöränlaakeria. Öljyt jäi vielä vaihtamatta. Kovin menee aikaa tuohonkin puuhaan. Pari tuntia jos ajaa, niin matkoineen haukkaa helposti kolme ja sitten melkein tunti meneekin huoltoihin eli puoli päivää menee ajokeikassa äkkiä.
Itse tuli eilen tehtyä huoltoa omaan enskapärrään ja pojan crossimopoon. Pesujen jälkeen perus suodattimien vaihtoa, ketjujen kiristelyä ja rattaan vaihtoa, vähän karburaattorin ropaamista ja pyöränlaakeria. Öljyt jäi vielä vaihtamatta. Kovin menee aikaa tuohonkin puuhaan. Pari tuntia jos ajaa, niin matkoineen haukkaa helposti kolme ja sitten melkein tunti meneekin huoltoihin eli puoli päivää menee ajokeikassa äkkiä.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Itse vaihtelin eilen kasiin vähemmän vuotavan lämppärin kennon, ja liimailin tuulilasin vähän paremmin kiinni.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Yllättävän helposti. Hieman tarvittiin kaverin apua. Oli kunnon vääntö meillä neljän porukalla ollut jo useamman kierroksen, ja minä tulin ensimmäisenä oikealle kaartuvaan mutkaan, ja takapyörien pito irtosi. Sain otettua takaisin hanskaan, mutta kaveri oli ulkokaarteen puolelta tulossa ohi (kun minulta luiston takia vauhti tipahti) ja leikkasi eteen hieman nopeammin kuin osasin odottaa. Minun etupuskuri osui kaverin takapyörän sivuun oikein kunnolla, ja se sai oman auton kallistumaan sopivasti ulkokaarteen puolelle päin. Kaarteessa kun oltiin, niin siitähän se sitten lähti. Sen verran nopeasti kaikki käy, ettei siinä paljon kerkiä reagoimaan vastaohjauksilla. Lensin vielä kaveria päin ja katkaisin kai siinä vaiheessa kylkiluun, ja vasen polvi otti tietysti ensimmäisenä kontaktin radan pintaan. Kaatumista kun ei ole osannut kovin todennäköisenä pitää, niin ei ollut panostettu kypärän (joka mulla vielä avomallia, ei enää jatkossa) lisäksi muihin suojiin, kuin nahkatakkiin ja työhanskoihin.Stefa kirjoitti:^ Miten moinen onnistuu? Oliko ponttoonit jne?
Nahkatakkikin nousi sen verran ylös, että samalla sai mahaan kunnon asvaltti-ihottumat. Polvesta näkyi luukalvot reiän pohjalla ja nahka pois reilun viiden sentin läpimitalta. Tikkejä pariin kerrokseen. Ehkä siinä on joku idea, että näissä karkeloissa käytetään suojavarusteita.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Onni lie onnettomuudessa ettei pahemmin käynyt, vaikka kyllähän noidenkin naarmujen parantelussa varmasti oma aikansa menee.
Taannoin kun työporukalla kartingia ajeltiin niin etenkin alkuerissä oli touhu kyllä todella hurjaa kun jotkut piti tuota kontaktilajina. Pomppuja tuli, muttei onneksi sen pahempia. Finaalissa sitten ajo olikin jo reilusti siistimpää.
Taannoin kun työporukalla kartingia ajeltiin niin etenkin alkuerissä oli touhu kyllä todella hurjaa kun jotkut piti tuota kontaktilajina. Pomppuja tuli, muttei onneksi sen pahempia. Finaalissa sitten ajo olikin jo reilusti siistimpää.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Kävin aamulla kirjoittamassa nimen työsopimukseen ja irtisanouduin nykyisestä työstä. 4 viikkoa ja sitten uusiin tehtäviin.
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Onneksi ei kuitenkaan pahemmin käynyt. Jokunen vuosi sitten tuttavapiiristä kuoli yksi autoharrastaja, kun kippasi kartingautonsa.
Ensimmäistä kertaa ajoi, eikä edes kovaa. Pieni ajatusvirhe ja juuri kanssakuskin autosta pomppu katolleen rengasvalliin. Ei auttanut täyskypärä, niskat nurin.
Ensimmäistä kertaa ajoi, eikä edes kovaa. Pieni ajatusvirhe ja juuri kanssakuskin autosta pomppu katolleen rengasvalliin. Ei auttanut täyskypärä, niskat nurin.
Minkä huollan, sen korjaan...
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Kyllä fiiattien sähköjen kanssa pärjää kun on tarpeeksi kalj......eiku tupak......eiku aikaa.....tai jos on tehnyt homman kolmesti jo aiemmin
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
^^Nykyisin niskatukikin taitaa olla pakollinen kaikissa sarjoissa.
Tämän päivän merkittävin aikaansaannos taisi olla työpäivä. Hissillä kaikki kerrosten väliset siirtymät. Ja kotipaikalta hain vanhan Honda HR194-leikkurin koneen, kun kuvittelin olevan tuon 200-kuutioisen kloonin (josta olen rakennellut kart-konetta) kanssa samaa luokkaa tilavuudeltaan, mutta olikin vain 120-kuutioinen. No, täältä saa osia moiseen, jos joku tarviaa. Vauhtipyörä puuttuu.
Tämän päivän merkittävin aikaansaannos taisi olla työpäivä. Hissillä kaikki kerrosten väliset siirtymät. Ja kotipaikalta hain vanhan Honda HR194-leikkurin koneen, kun kuvittelin olevan tuon 200-kuutioisen kloonin (josta olen rakennellut kart-konetta) kanssa samaa luokkaa tilavuudeltaan, mutta olikin vain 120-kuutioinen. No, täältä saa osia moiseen, jos joku tarviaa. Vauhtipyörä puuttuu.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
kiitos tomi päivä pelastettu.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
TfP-Motors kirjoitti:
Kyllä fiiattien sähköjen kanssa pärjää kun on tarpeeksi kalj......eiku tupak......eiku aikaa.....tai jos on tehnyt homman kolmesti jo aiemmin
Ainakin akkuja näyttää piisaavan..
pessimisti ei pety.