Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Ilmeisesti runko on kunnossa? Sehän näistä yleensä loppuu ennen kuin kori tippuu tielle. Sen verran "fiksusti" osaavat ne tehtaalla koteloida että muheva kaalilaatikko syntyy jo muutamassa vuodessa.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Syksy on sienestysaikaa. Monet haluavat pitää vakituiset sieniapajansa salaisuutena, mutta itse voin sen verran paljastaa, että haperoita voi löytää japsiautoista.
Runko vaikuttaisi olevan varsin hyvässä kunnossa, niin taitaa olla korikin, lukuunottamatta noita paria kohdetta. Helmapellitkin soi oikein terveesti, kun koputtelin. Tuossa etujalkatilassa on vahvike korin kiinnitysten takia ja kolme peltiä päällekkäin, joten ei sillä oikein muuta mahdollisuutta ole, kuin ruostua. Joskus tehty ruostesuojaus on auttanut paljon, vaikka onkin tehty paikoin vähän hutiloiden. Ensi kesänä kun pesee pohjan ja runkopalkkien sisukset ja öljyää, niin kyllä tuolla monta vuotta puuta tullaan keräämään. Nyt on hitsailut tehty ja zingalla maalattu.Sämpy kirjoitti:Ilmeisesti runko on kunnossa? Sehän näistä yleensä loppuu ennen kuin kori tippuu tielle. Sen verran "fiksusti" osaavat ne tehtaalla koteloida että muheva kaalilaatikko syntyy jo muutamassa vuodessa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Kannattaa koputella runkoa siitä hytin ja lavan välistä missä runko tekee sen mutkan. Itsellä olleessa Beessä tuo oli ainoa pehmeä kohta ja se olikin sitten sen verran pehmeä, että oma mielenkiinto Matukkaa kohti lopahti...
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
^Ylä- vai alapuolelta? Pitääpä vielä vilkaista, mutta enpä ole huolissani, kun sen verran runkoa katselin kuskin jalkatilan alla könytessä.
Tuo kohta on kyllä japanilaisille jotenkin vaikea:
https://www.youtube.com/watch?v=gxK3vFNyYxQ" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=efNHP2yFGZU" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=GKRc_o9H8Ls&t=56s" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo kohta on kyllä japanilaisille jotenkin vaikea:
https://www.youtube.com/watch?v=gxK3vFNyYxQ" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=efNHP2yFGZU" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=GKRc_o9H8Ls&t=56s" onclick="window.open(this.href);return false;
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Lavan irroitus ei ole näissä japanin lava-autoissa paha homma....Eli ottasin lavan kokonaan irti, ja sit pääsee kunnolla tekemään runkopalkkeja, jos tarvetta on
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Koputteluihin vastasi vain metallinen kalahdus. Mikäli mitään ei tee, asiaan tulee kyllä nopeasti muutos, sen verran tömäkästi on jo ruostetta pinnassa.
Tiivistetty hitsailut Sikaflexillä, ja tulppahitsattujen peltien välit täytetty kotelosuojalla, sekä kasattu sisusta. Ja vaihdettu toisen peruutusvalon lamppu, kun alkuperäisestä polttimosta oli elämä karannut.
Tiivistetty hitsailut Sikaflexillä, ja tulppahitsattujen peltien välit täytetty kotelosuojalla, sekä kasattu sisusta. Ja vaihdettu toisen peruutusvalon lamppu, kun alkuperäisestä polttimosta oli elämä karannut.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Ei ne kaikki Beet ole huonoja. Meillä oli perheessä aiemmin vallan hyväkoppainen B2600 ja sitten isä puoliväkisin osti toisen kun siinä oli aika vähän kilometrejä. Olin tuolloin mukana ostoreissulla ja katsoin sen kyllä läpi että hapan on, mutta eihän se auttanut.. No ei se sitten kauaa ollut meillä. En tuosta kyseessä olevasta B2500:sta takuuseen uskalla mennä kun en sitä niin hyvin tunne, mutta yleisfiiliksenä hemmetin paljon parempi se on mitä vaikka tuo ym. B2600.
Toivottavasti palvelee käytössä hyvin ja pitkään. En muuten yhtään muistanut niitä kehvelin penkkejä mistä oli puhe. Jos tuntuu, että olisi tarvis, niin tarjous on edelleen voimassa.
Toivottavasti palvelee käytössä hyvin ja pitkään. En muuten yhtään muistanut niitä kehvelin penkkejä mistä oli puhe. Jos tuntuu, että olisi tarvis, niin tarjous on edelleen voimassa.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Kyllä se aika paljon taitaa riippua siitä, onko tehty jälkikäteen suojausta vaiko ei. Ohjekirjassa kyllä sanotaan korin olevan niin korkeatasoisesti suojattu, ettei minkäänlainen jälkikäsittely ole tarpeen. Kyllä tämä kovalta vaikuttaa, vaikka pintaruostetta rungosta löytyykin nyt pesun jälkeen reippaasti - ensi kesänä pesu ja öljyä pintaan, niin kyllä se siitä tokenee, kun uusii aina muutaman vuoden välein. Itse tämä ei ainakaan alustaansa öljyä, kuin kone ja koko voimansiirto on täysin tihkumattomia. Rungot näissä japsimerkkisissä näyttää olevan järkiään vain jollain ohuella varastomaalilla maalattuja tehtaan jäljiltä, mikä on hyvä tiedostaa, kun on tällaisia ostamassa. Samasta osoitteestahan se Fullbackikin tulee...
Nyt kun vielä Autodoc saisi paketin lähtemään, niin pääsisi vaihtamaan suodattimet ja jakoremmin. Penkithän tässä olikin ehjät, ei nyt taitaisi olla kiinnostusta alkaa niitä vaihtamaankaan. Selkäkin kesti ainakin ensimmäisen reissun.
Nyt kun vielä Autodoc saisi paketin lähtemään, niin pääsisi vaihtamaan suodattimet ja jakoremmin. Penkithän tässä olikin ehjät, ei nyt taitaisi olla kiinnostusta alkaa niitä vaihtamaankaan. Selkäkin kesti ainakin ensimmäisen reissun.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Eipä nyt sorruta yleistykseen. Ysärin ja 2000 -luvun alun japseja voi verrata mitenkään esim Fullbackiin, joka on pitkästi 2010 -luvulta. Ysärillähän ooppelit ja mersut ja japsit oli järkiään ruosteessa. Jotkut mersut vielä myöhemminkin ja sprinterit ja vitot näyttää monesti olevan yhä.Luigi kirjoitti:tihkumattomia. Rungot näissä japsimerkkisissä näyttää olevan järkiään vain jollain ohuella varastomaalilla maalattuja tehtaan jäljiltä, mikä on hyvä tiedostaa, kun on tällaisia ostamassa. Samasta osoitteestahan se Fullbackikin tulee...
Mutta esim Mazdan ruostumisherkkyys on todellakin menneen talven lumia. Ekat kutoset 2002-2005 olivat vielä pahempia ruostumaan, kuin edeltäjä 626. Niitähän korjattiin takuuseenkin. Mutta 2006:sta lähtien eivät enää. Ja Kutosen 2008-2012 -korimalli oli taas parempi.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Nojjaaa..... 2014 mallin kutoseen tai mihin lie olen vaihtanut takakontin avausnapin. Tai yritin, peltikehys tuli vanhan mukana ja paska lähti korikorjaamoon.jarikin kirjoitti:Eipä nyt sorruta yleistykseen. Ysärin ja 2000 -luvun alun japseja voi verrata mitenkään esim Fullbackiin, joka on pitkästi 2010 -luvulta. Ysärillähän ooppelit ja mersut ja japsit oli järkiään ruosteessa. Jotkut mersut vielä myöhemminkin ja sprinterit ja vitot näyttää monesti olevan yhä.Luigi kirjoitti:tihkumattomia. Rungot näissä japsimerkkisissä näyttää olevan järkiään vain jollain ohuella varastomaalilla maalattuja tehtaan jäljiltä, mikä on hyvä tiedostaa, kun on tällaisia ostamassa. Samasta osoitteestahan se Fullbackikin tulee...
Mutta esim Mazdan ruostumisherkkyys on todellakin menneen talven lumia. Ekat kutoset 2002-2005 olivat vielä pahempia ruostumaan, kuin edeltäjä 626. Niitähän korjattiin takuuseenkin. Mutta 2006:sta lähtien eivät enää. Ja Kutosen 2008-2012 -korimalli oli taas parempi.
Helmat ja pohja oli jo pirun vahvassa ruskeassa taka-akselin ympäriltä. Tämä tapahtui 2017...
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Omassa B2600:n runkoa leimalla katsurin kanssa katseltiin ja koputeltiin kyllä. ihan kovalta tuo silloin vielä vaikutti, mutta muutaman metsäreissun venyttelyjen jälkeen olikin runko aivan eri näköinenLuigi kirjoitti:Koputteluihin vastasi vain metallinen kalahdus. Mikäli mitään ei tee, asiaan tulee kyllä nopeasti muutos, sen verran tömäkästi on jo ruostetta pinnassa.
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
No, sittenhän sen näkee, kun isketään lavalle kantavuuden verran tavaraa ja paritonninen kärri perään, että onko jossain heikko kohta.
Yksi on kyllä tiedossa. Tuossa koneessa ei takuulla ole kaikki 86hv kotona. Epäilen, että on syötöt joskus jääneet pienelle savutusmittauksien jälkeen. Katsotaan leiman jälkeen. Eilen sai suojattua etupyöräkotelot ja paikattua etulokasuojien takareunat. Lasikuitukitillä. Ei maksa vaivaa alkaa hitsailemaan, kun uudet siivet saa muutamalla kympillä.
Yksi on kyllä tiedossa. Tuossa koneessa ei takuulla ole kaikki 86hv kotona. Epäilen, että on syötöt joskus jääneet pienelle savutusmittauksien jälkeen. Katsotaan leiman jälkeen. Eilen sai suojattua etupyöräkotelot ja paikattua etulokasuojien takareunat. Lasikuitukitillä. Ei maksa vaivaa alkaa hitsailemaan, kun uudet siivet saa muutamalla kympillä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Vaikka tuo runko on tuon näköinen, niin tuohan on kuitenkin helppo korjattava....Toki pitää löytää tuostakin se alue, jossa alkaa terve runko .....Keltsi kirjoitti:
Omassa B2600:n runkoa leimalla katsurin kanssa katseltiin ja koputeltiin kyllä. ihan kovalta tuo silloin vielä vaikutti, mutta muutaman metsäreissun venyttelyjen jälkeen olikin runko aivan eri näköinen
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
No joo, helppo ja helppo... Kun molempien runkopalkkien kaikki neljä nurkka on auki murtuneena yli puolen metrin matkalta siten, että repeämät alkaa hytin alta ja jatkuvat lavan alle, niin ei siitä ihan pikkutyöllä hyvää ja kestävää saa tehtyä Kaikki repeämät eivät siis näy tuossa kuvassa Vasta kuvan ottamisen jälkeen rupesin tutkimaan asiaa ja hitsaamaan väliaikaisia vahvikkeita kulmaraudasta ja latasta.
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: Mitäpä olet saanut tänään aikaseksi?
Helppoja ne on tehdä jos vaan nostaa lavan tai kopan pois ja polttoainesäiliökin usein edessä. Mutta esivalmistelu voi ottaa aikaa.
Mä laitoin tuossa viimmekesänä noin 10 vuotiasta nissanin navaraa niin useamman metrin saumaa ja 8mm plootua vanhan rungon päälle. Aivan hirveitä paskoja on olleet kaikki rungolliset pelit paitti yksi nissani. Siihen oli vanhaisäntä öljyä ruikkinut runkoon uudesta pitäen. Oli siinä silti ruostetta kun kattelin tarkemmin...
Mä laitoin tuossa viimmekesänä noin 10 vuotiasta nissanin navaraa niin useamman metrin saumaa ja 8mm plootua vanhan rungon päälle. Aivan hirveitä paskoja on olleet kaikki rungolliset pelit paitti yksi nissani. Siihen oli vanhaisäntä öljyä ruikkinut runkoon uudesta pitäen. Oli siinä silti ruostetta kun kattelin tarkemmin...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.