Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
- irrotettu keskustelusta http://www.fiatforum.fi/viewtopic.php?f ... &start=165 -
jumakauta missä kunnossa konehuone varsinki moottori ja muut sähkölaitteet
jumakauta missä kunnossa konehuone varsinki moottori ja muut sähkölaitteet
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Joo se oli kyllä likimain rikos, että suomen ainoa 131 Brava päästettiin tuohon kuntoon.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Miten tuossa muuten on onnistuttu? Säilötty ulkona pressun alla, tai jossain suolle perustetussa tiiviissä tuulettamattomassa pressutallissa?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Kyllä se on ihan bensakoneÄSSÄ kirjoitti:..moottori ja muut sähkölaitteet
Olisiko ennen seisottamista pesty jämäkällä pesuaineella ja huuhtelu jäänyt huonoksi. Emäs voisi tehdä jotain tuollaista.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Kyllä tuohon riittää ihan ulkona seisotus. Just tuossa oli yksi kohtuu tuore kottero tutulla, muistaakseni 1999 mallia mikä seisoi 3 vuotta pihalla ja sen jälkeen konehuone näyttikin melkein samalta kuin tuossa kuvassa vaikka lähtökohta olikin siisti konehuone.
Samalla myös pohja oli muuttunut kohtalaisesta korjauskelvottomaksi paskaksi. Kannattaa vaan ostaa niitä paskoja pihat ja nevetat väärälleen ja seisottaa, kyllä ne siitä paremmaksi muuttuu ajanmyötä.
Tämä siis yleisenä huomiona eikä tähän topikin yksilöön liittyen.
Samalla myös pohja oli muuttunut kohtalaisesta korjauskelvottomaksi paskaksi. Kannattaa vaan ostaa niitä paskoja pihat ja nevetat väärälleen ja seisottaa, kyllä ne siitä paremmaksi muuttuu ajanmyötä.
Tämä siis yleisenä huomiona eikä tähän topikin yksilöön liittyen.
Understeer is definitely a crime -Colin Mcrae
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Seisotuspaikka vaikuttaa ratkaisevasti miten pahaksi auto menee pihallakin. Mulla on kaksi raatoa ollut kokeeksi tuolla kalliolla metsässä ja ne on mädäntynyt aivan kamalaa tahtia. Pihassa taas tuuli käy melkein aina niin mätänemistahti on hirveästi hitaampi... Yksi bravakin jonka hain varaosiksi oli aivan kamala konetilastaan kun oli seissyt jossain marjapuskassa.
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
Kannattaa vaan ostaa niitä paskoja pihat ja nevetat väärälleen ja seisottaa, kyllä ne siitä paremmaksi muuttuu ajanmyötä.
eihän se kylmä navetan vintti paras oo valmiiksi ruosteiselle raadolle mutta eikös kuitenkin ole huomattavasti parempi kuin maapohjainen katos varsinkin jos navetan alakerroksesta ei tule enää ammoniakki "höyryjä" ?
eihän se kylmä navetan vintti paras oo valmiiksi ruosteiselle raadolle mutta eikös kuitenkin ole huomattavasti parempi kuin maapohjainen katos varsinkin jos navetan alakerroksesta ei tule enää ammoniakki "höyryjä" ?
Re: 131 Mirafiori mieleiseksi
vanha navetan vintti on suhteellisen hyvä säilytys paikka vanhalle autolle, varsinki jos navetan vintti tuulettuu hyvin takuulla parempi paikka kun alapäästä avoinna oleva pressutallijape kirjoitti:Kannattaa vaan ostaa niitä paskoja pihat ja nevetat väärälleen ja seisottaa, kyllä ne siitä paremmaksi muuttuu ajanmyötä.
eihän se kylmä navetan vintti paras oo valmiiksi ruosteiselle raadolle mutta eikös kuitenkin ole huomattavasti parempi kuin maapohjainen katos varsinkin jos navetan alakerroksesta ei tule enää ammoniakki "höyryjä" ?
Re: Keskustelua autojen säilytyksestä!
onko kukaan miettinyt vaikuttaako esim. akku jossa on kaapelit kiinni ni moottoritilan hapettumiseen? mulle on noita autoja tullut purkuun jos monenlaista ni osa on aika hapetuneita ja näissä on akku ollut kytkettynä.
Re: Keskustelua autojen säilytyksestä!
mun mielestä akun kiinni kytkentä vaikuttaa aika paljonki auton alumiini osien hapettumiseen varsinki siinä vaiheessa kun akun varaustila on nolla
Re: Keskustelua autojen säilytyksestä!
Samaa mieltä tuosta navetanvintin hyvyydestä - ei ollenkaan huno.
Välillä huomannut että ainakin etelemmässä nuo lauhat talvet on olleet aika myrkkyä alumiiniosille kun lämpötila on seilannut suht paljon.
Välillä huomannut että ainakin etelemmässä nuo lauhat talvet on olleet aika myrkkyä alumiiniosille kun lämpötila on seilannut suht paljon.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -