automaatti
automaatti
onko fiiatteja automaatti askilla saanu ollenkaan, kun ei kukaan ole kyselly automaatin toimivuudesta ja sen toimimattomuudesta sekä automaatin kunnostamisesta teese itse tyyliin
Re: automaatti
Olin aikoinaan kuskina 132/1800 Automatic Fiiatilla. Oli kolmiportaisella vieterillä, ja välitykset kuulemma loppu kesken 170/180 km/h paikkeilla.. Tykkäsin tuolla ajaan.
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Re: automaatti
Kyllä noita on melkeen joka mallia , ei vaan ole suomeen asti eksynyt, kuin muutama harva
Re: automaatti
ehkä vielä joskus valmistuu 131 Special automaatilla, alkuperäinen automaattiauto siis, askeja olisi 3kpl.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: automaatti
kenes valamistamia askit on, ettei vaan jaappanin pojjaan askeja ja tietysti kolomevaiheisiaSämpy kirjoitti:ehkä vielä joskus valmistuu 131 Special automaatilla, alkuperäinen automaattiauto siis, askeja olisi 3kpl.
onkos sulla niihin myös muuntimet ja vetolevyt
Re: automaatti
No Ritmoja on ainakin tullut Suomeenkin automaatilla....Olen jopa sellaisen livenä nähnytkin....Tosin autopurkaamolla
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: automaatti
Volkkarin merkki lootan kyljessä.stella kirjoitti:No Ritmoja on ainakin tullut Suomeenkin automaatilla....Olen jopa sellaisen livenä nähnytkin....Tosin autopurkaamolla
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: automaatti
Hydramaticeja on taka vetosissa laatikot.ÄSSÄ kirjoitti:kenes valamistamia askit on, ettei vaan jaappanin pojjaan askeja ja tietysti kolomevaiheisiaSämpy kirjoitti:ehkä vielä joskus valmistuu 131 Special automaatilla, alkuperäinen automaattiauto siis, askeja olisi 3kpl.
onkos sulla niihin myös muuntimet ja vetolevyt
- Matti-Pekka
- Viestit: 384
- Liittynyt: 24.10.2005 22:49
- Paikkakunta: Janakkala
- Viesti:
Re: automaatti
Wanhoissa takavetosissa on GM TH 180 automaatti. Wanhanliiton varma laatikko, käytetty vaikka missä ameriikan pelissä ja euroissa ainakin Peugeot, Fiat, Opel, jne. ja viimeksi Jaappanin joissain Suzuki malleissa (tuskin Suomeen tuotu..) Korjaus sarja taisi maksaa jotain 150..200 eur, ja viikonloppu sellaisen puhdistuksessa ja huollossa menee. Helppo ja vahva laatikko, sähköä ei ole sotkettu kun peruutusvalokytkimeen....vai oliko sitäkään...Tuollainen löytyy multa myös 60-mallisesta Simcasta Fiatin 2.0 TC:n perästä.
MATTI
Pur-valuja
http://www.elisanet.fi/ville-pekka
Pur-valuja
http://www.elisanet.fi/ville-pekka
Re: automaatti
juu, nuo korjaus sarjat ovat aika kattavia ja hiton edullisia, viimeeks kun itelle ostin molemmat pannat ja kaikki levyt sekä tiivisteet, maksovat yli 700€, kyseessä ei kylläkään ollut GM:laatikkoMatti-Pekka kirjoitti:Wanhoissa takavetosissa on GM TH 180 automaatti. Wanhanliiton varma laatikko, käytetty vaikka missä ameriikan pelissä ja euroissa ainakin Peugeot, Fiat, Opel, jne. ja viimeksi Jaappanin joissain Suzuki malleissa (tuskin Suomeen tuotu..) Korjaus sarja taisi maksaa jotain 150..200 eur, ja viikonloppu sellaisen puhdistuksessa ja huollossa menee. Helppo ja vahva laatikko, sähköä ei ole sotkettu kun peruutusvalokytkimeen....vai oliko sitäkään...Tuollainen löytyy multa myös 60-mallisesta Simcasta Fiatin 2.0 TC:n perästä.
Re: automaatti
Jos niissä tomaateissa ei ole vikaa ja kystyytvää . No oikeesti niitä on täällä vaan niin pirun vähän.
Noissa Cromissa/Themoissa oli ZF:n lootaa, japseja ei taida ihan hirveesti olla? No jos Lankiset tähän sekaan laitetaan niin Kapan 2.4 :sen kaverina Aisin on. Oliko muita?
Noissa Cromissa/Themoissa oli ZF:n lootaa, japseja ei taida ihan hirveesti olla? No jos Lankiset tähän sekaan laitetaan niin Kapan 2.4 :sen kaverina Aisin on. Oliko muita?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: automaatti
Jos Lanciat lasketaan mukaan, niin Thesiksistä taitaa suurin osa olla automaatteja. Niiden vaihteistot ovat Aisineja. Muista uudemmista (minulle kaikki 2000-luvulla tehdyt autot ovat uusia) ainakin Fiat 500 on hinnoiteltu Suomessakin automaattina. Hiuksia jos halotaan, niin se on robottivaihteisto. Vaan niin kauan kuin kuljettajan ei tarvitse korkeimman omakätisesti hämmentää vaihteita, minä sanon sitä automaatiksi teknisestä toteutuksesta riippumatta. Hämärähkön mielikuvan mukaan samaa laatikkoa olisia Lineaankin saanut Suomessa, mutta tuosta en ole ollenkaan varma.
Niin joo, ja edelleen Lancioista Musa, Ypsilon ja Lybra. Tosin ainakaan Lybrassa automaattia ei ole saanut dieselin kanssa.
Niin joo, ja edelleen Lancioista Musa, Ypsilon ja Lybra. Tosin ainakaan Lybrassa automaattia ei ole saanut dieselin kanssa.
Re: automaatti
Ja selecta-vaihteistoahan tässä ketjussa ei ole mainittu ollenkaan. On sen verran outolintu tuo variaattorisysteemi että toisessa topikissa mainittu Punton jauhekytkin oli täysin uusi tuttavuus. Öljykylpy lamellikytkimiä näissä lienee alunperin ollut.
Unossa tuo esiteltiin lehdistölle lokakuussa 1983 ja tuli tuotantoon vuoden 1984 aikana.
En ole ihan varma miten tuon lootan kehitystyö nyt meni, Fiat ja Van Doorne tuon sanotaan kehittäneen, mutta tuon Van Doornen jatkokehitelmän jossa hihna työntää eikä vedä osti myös Subaru ja Ford, joten taitaa olla lähes täysin Van Doornen eikä Fiatin tekele. Ainakin Puntoon tuota on saanut ja olikos Panda II:seen?
Audi versio on edelleen vetävää mallia vaan lieneekö syynä vääntömomentin kesto? Tosin taitaa paras kesto tällä hetkellä olla silti työntävällä versiolla ja liikutaan jossain 250nm tietämillä eli isoon autoon ei edelleenkään tällainen sovi.
Unossa tuo esiteltiin lehdistölle lokakuussa 1983 ja tuli tuotantoon vuoden 1984 aikana.
En ole ihan varma miten tuon lootan kehitystyö nyt meni, Fiat ja Van Doorne tuon sanotaan kehittäneen, mutta tuon Van Doornen jatkokehitelmän jossa hihna työntää eikä vedä osti myös Subaru ja Ford, joten taitaa olla lähes täysin Van Doornen eikä Fiatin tekele. Ainakin Puntoon tuota on saanut ja olikos Panda II:seen?
Audi versio on edelleen vetävää mallia vaan lieneekö syynä vääntömomentin kesto? Tosin taitaa paras kesto tällä hetkellä olla silti työntävällä versiolla ja liikutaan jossain 250nm tietämillä eli isoon autoon ei edelleenkään tällainen sovi.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: automaatti
Jatcon tekemät CVT:t (Selecta) nyt ainakin. Alfoista löytyy Selespeediä, joka on jonkun sortin robottivaihteisto sekin.-HH- kirjoitti:Jos niissä tomaateissa ei ole vikaa ja kystyytvää . No oikeesti niitä on täällä vaan niin pirun vähän.
Noissa Cromissa/Themoissa oli ZF:n lootaa, japseja ei taida ihan hirveesti olla? No jos Lankiset tähän sekaan laitetaan niin Kapan 2.4 :sen kaverina Aisin on. Oliko muita?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: automaatti
Eikä varmaan pidä unohtaa sitäkään, että eikös 130 ollut ensimmäinen eurooppalainen auto jossa oli vakiovarusteena automaattilaatikko