automaatti

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
ÄSSÄ
Viestit: 442
Liittynyt: 11.12.2012 08:46

automaatti

Viesti Kirjoittaja ÄSSÄ »

onko fiiatteja automaatti askilla saanu ollenkaan, kun ei kukaan ole kyselly automaatin toimivuudesta ja sen toimimattomuudesta sekä automaatin kunnostamisesta teese itse tyyliin ;)
Avatar
juha66
GFF
Viestit: 1851
Liittynyt: 20.08.2004 13:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: automaatti

Viesti Kirjoittaja juha66 »

Olin aikoinaan kuskina 132/1800 Automatic Fiiatilla. Oli kolmiportaisella vieterillä, ja välitykset kuulemma loppu kesken 170/180 km/h paikkeilla.. :D Tykkäsin tuolla ajaan.
-Juha-

-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: automaatti

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Kyllä noita on melkeen joka mallia , ei vaan ole suomeen asti eksynyt, kuin muutama harva
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: automaatti

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

ehkä vielä joskus valmistuu 131 Special automaatilla, alkuperäinen automaattiauto siis, askeja olisi 3kpl.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
ÄSSÄ
Viestit: 442
Liittynyt: 11.12.2012 08:46

Re: automaatti

Viesti Kirjoittaja ÄSSÄ »

Sämpy kirjoitti:ehkä vielä joskus valmistuu 131 Special automaatilla, alkuperäinen automaattiauto siis, askeja olisi 3kpl.
kenes valamistamia askit on, ettei vaan jaappanin pojjaan askeja ja tietysti kolomevaiheisia :)
onkos sulla niihin myös muuntimet ja vetolevyt :roll:
stella
Viestit: 2016
Liittynyt: 06.12.2007 22:38
Paikkakunta: kuusankoski

Re: automaatti

Viesti Kirjoittaja stella »

No Ritmoja on ainakin tullut Suomeenkin automaatilla....Olen jopa sellaisen livenä nähnytkin....Tosin autopurkaamolla :roll: :lol:
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: automaatti

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

stella kirjoitti:No Ritmoja on ainakin tullut Suomeenkin automaatilla....Olen jopa sellaisen livenä nähnytkin....Tosin autopurkaamolla :roll: :lol:
Volkkarin merkki lootan kyljessä.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
dunaaja
GFF
Viestit: 1802
Liittynyt: 24.03.2004 23:48

Re: automaatti

Viesti Kirjoittaja dunaaja »

ÄSSÄ kirjoitti:
Sämpy kirjoitti:ehkä vielä joskus valmistuu 131 Special automaatilla, alkuperäinen automaattiauto siis, askeja olisi 3kpl.
kenes valamistamia askit on, ettei vaan jaappanin pojjaan askeja ja tietysti kolomevaiheisia :)
onkos sulla niihin myös muuntimet ja vetolevyt :roll:
Hydramaticeja on taka vetosissa laatikot.
Avatar
Matti-Pekka
Viestit: 384
Liittynyt: 24.10.2005 22:49
Paikkakunta: Janakkala
Viesti:

Re: automaatti

Viesti Kirjoittaja Matti-Pekka »

Wanhoissa takavetosissa on GM TH 180 automaatti. Wanhanliiton varma laatikko, käytetty vaikka missä ameriikan pelissä ja euroissa ainakin Peugeot, Fiat, Opel, jne. ja viimeksi Jaappanin joissain Suzuki malleissa (tuskin Suomeen tuotu..) Korjaus sarja taisi maksaa jotain 150..200 eur, ja viikonloppu sellaisen puhdistuksessa ja huollossa menee. Helppo ja vahva laatikko, sähköä ei ole sotkettu kun peruutusvalokytkimeen....vai oliko sitäkään...Tuollainen löytyy multa myös 60-mallisesta Simcasta Fiatin 2.0 TC:n perästä.
MATTI

Pur-valuja
http://www.elisanet.fi/ville-pekka
ÄSSÄ
Viestit: 442
Liittynyt: 11.12.2012 08:46

Re: automaatti

Viesti Kirjoittaja ÄSSÄ »

Matti-Pekka kirjoitti:Wanhoissa takavetosissa on GM TH 180 automaatti. Wanhanliiton varma laatikko, käytetty vaikka missä ameriikan pelissä ja euroissa ainakin Peugeot, Fiat, Opel, jne. ja viimeksi Jaappanin joissain Suzuki malleissa (tuskin Suomeen tuotu..) Korjaus sarja taisi maksaa jotain 150..200 eur, ja viikonloppu sellaisen puhdistuksessa ja huollossa menee. Helppo ja vahva laatikko, sähköä ei ole sotkettu kun peruutusvalokytkimeen....vai oliko sitäkään...Tuollainen löytyy multa myös 60-mallisesta Simcasta Fiatin 2.0 TC:n perästä.
juu, nuo korjaus sarjat ovat aika kattavia ja hiton edullisia, viimeeks kun itelle ostin molemmat pannat ja kaikki levyt sekä tiivisteet, maksovat yli 700€, kyseessä ei kylläkään ollut GM:laatikko ;)
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: automaatti

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Jos niissä tomaateissa ei ole vikaa ja kystyytvää :mrgreen: . No oikeesti niitä on täällä vaan niin pirun vähän.

Noissa Cromissa/Themoissa oli ZF:n lootaa, japseja ei taida ihan hirveesti olla? No jos Lankiset tähän sekaan laitetaan niin Kapan 2.4 :sen kaverina Aisin on. Oliko muita?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
Isola
Viestit: 250
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: automaatti

Viesti Kirjoittaja Isola »

Jos Lanciat lasketaan mukaan, niin Thesiksistä taitaa suurin osa olla automaatteja. Niiden vaihteistot ovat Aisineja. Muista uudemmista (minulle kaikki 2000-luvulla tehdyt autot ovat uusia) ainakin Fiat 500 on hinnoiteltu Suomessakin automaattina. Hiuksia jos halotaan, niin se on robottivaihteisto. Vaan niin kauan kuin kuljettajan ei tarvitse korkeimman omakätisesti hämmentää vaihteita, minä sanon sitä automaatiksi teknisestä toteutuksesta riippumatta. Hämärähkön mielikuvan mukaan samaa laatikkoa olisia Lineaankin saanut Suomessa, mutta tuosta en ole ollenkaan varma.
Niin joo, ja edelleen Lancioista Musa, Ypsilon ja Lybra. Tosin ainakaan Lybrassa automaattia ei ole saanut dieselin kanssa.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: automaatti

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Ja selecta-vaihteistoahan tässä ketjussa ei ole mainittu ollenkaan. On sen verran outolintu tuo variaattorisysteemi että toisessa topikissa mainittu Punton jauhekytkin oli täysin uusi tuttavuus. Öljykylpy lamellikytkimiä näissä lienee alunperin ollut.
Unossa tuo esiteltiin lehdistölle lokakuussa 1983 ja tuli tuotantoon vuoden 1984 aikana.

En ole ihan varma miten tuon lootan kehitystyö nyt meni, Fiat ja Van Doorne tuon sanotaan kehittäneen, mutta tuon Van Doornen jatkokehitelmän jossa hihna työntää eikä vedä osti myös Subaru ja Ford, joten taitaa olla lähes täysin Van Doornen eikä Fiatin tekele. Ainakin Puntoon tuota on saanut ja olikos Panda II:seen?
Audi versio on edelleen vetävää mallia vaan lieneekö syynä vääntömomentin kesto? Tosin taitaa paras kesto tällä hetkellä olla silti työntävällä versiolla ja liikutaan jossain 250nm tietämillä eli isoon autoon ei edelleenkään tällainen sovi.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: automaatti

Viesti Kirjoittaja Luigi »

-HH- kirjoitti:Jos niissä tomaateissa ei ole vikaa ja kystyytvää :mrgreen: . No oikeesti niitä on täällä vaan niin pirun vähän.

Noissa Cromissa/Themoissa oli ZF:n lootaa, japseja ei taida ihan hirveesti olla? No jos Lankiset tähän sekaan laitetaan niin Kapan 2.4 :sen kaverina Aisin on. Oliko muita?
Jatcon tekemät CVT:t (Selecta) nyt ainakin. Alfoista löytyy Selespeediä, joka on jonkun sortin robottivaihteisto sekin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
A Bart
Viestit: 903
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: automaatti

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Eikä varmaan pidä unohtaa sitäkään, että eikös 130 ollut ensimmäinen eurooppalainen auto jossa oli vakiovarusteena automaattilaatikko
Vastaa Viestiin