akku
akku
mitäs mieltä asiantuntijat ovat, joko tarvis alakaa varautuu uuven akun ostoon
toissa iltana unohin talliin kaikki ovet auki, joka ovessa käynti valot ja edessä ja takana sisävalot palo koko yön, nippanappa lähti seuraavana päivänä startista käyntiin ja kymmenen kilsan ajo ei muuttanut lataustilaa oikein mitenkään, mutta sitten ajoin reilun parikymmentä kilsaa niin sitten starttas jo niinku kuuluukin
tässä vielä kuva kyseisestä akusta
toissa iltana unohin talliin kaikki ovet auki, joka ovessa käynti valot ja edessä ja takana sisävalot palo koko yön, nippanappa lähti seuraavana päivänä startista käyntiin ja kymmenen kilsan ajo ei muuttanut lataustilaa oikein mitenkään, mutta sitten ajoin reilun parikymmentä kilsaa niin sitten starttas jo niinku kuuluukin
tässä vielä kuva kyseisestä akusta
Re: akku
Mitäs,jos tuon akun laittas vaikka yöksi lataukseen....eli latais sen ihan täyteen....Ei välttämättä tarvi uutta ostaa ...Se ei kuitenkaan siinä parinkymmenen kilsan matkalla täyteen lataudu,vaikka hyvin sen jälkeen starttaiskin
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: akku
juu latasin sitä n.6 tuntia pikkulaturilla 4,5A latas ensin ja putos kuuventunnin aikana 2A ja nyt laitoin aamulla taas lataukseen ja laturi lähti 2,5A:sta ja putos 15min 1,5A ja kaiketi latailen sitä vielä parisen tuntia, eiköhän se sitten riitä
mikäs tuollasen akun ikä mahtas olla kun tuossa on lappu jotta 11/2004
mikäs tuollasen akun ikä mahtas olla kun tuossa on lappu jotta 11/2004
Re: akku
Akkujen kestoa on vaikea määritellä/mahdoton....Toiset akut kestää yllättävänkin pitkään....Ja toiset hiipuu muutamassa vuodessa....Toki se minkälaisessa käytössä akku on,niin vaikuttaa myös siihen.....Ei muuta kun lataat sen kunnolla täyteen,ja sit takasin käyttöön....Kyllä se tapansa näyttää jos on jo ehtoopuolella
-fiat 127 Stella -82
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
-fiat ritmo 85cl
-seat malaga injection
-seat malaga injection (varaosina
-seat malaga 1,5 GL -86
-seat malaga 1,5 GLX -87
-seat malaga 1,5 GL -89
-seat malaga 1,5 GL -88
Fiat on enemmän kuin auto...se on ystäväsi
Re: akku
Tuosta n.6h latauksesta tulis noin keskisarvoksi (n.3A x6h) =18 Ah jos akku 60 Ah niin kauemmin yleensä saapi ladata. Ei tosiaan ajossa kovin helpolla lataudu täyteen. Ja jos latausvirta 1,5 A, niin 10:ssä tunnissa ladannut vain 15 Ah...Jollei akku ole sökö(joku kenno oikkarissa).
Viime talvena kävin Punton akun (44 Ah, vuoden vanha) kanssa liikkeessä, kun oli käynnistys vaikeuksia. Latasivat akkua yön(oli vajaa varaus) ja sen jälkeen on toiminut.
Viime talvena kävin Punton akun (44 Ah, vuoden vanha) kanssa liikkeessä, kun oli käynnistys vaikeuksia. Latasivat akkua yön(oli vajaa varaus) ja sen jälkeen on toiminut.
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Re: akku
juu näinhän latailin autossa 85A laturi ja akku on 88A kävin äsken kylillä ja kyllä tuntuu nyt pelaavan, oli kylläkin molemmat penkin istuimen ja selekänojan lämmittimet päällä, tarvii myöhemmin käyvä kyselee uutta banneria nesteellä mitä mahtas joutua maksamaanjuha66 kirjoitti:Tuosta n.6h latauksesta tulis noin keskisarvoksi (n.3A x6h) =18 Ah jos akku 60 Ah niin kauemmin yleensä saapi ladata. Ei tosiaan ajossa kovin helpolla lataudu täyteen. Ja jos latausvirta 1,5 A, niin 10:ssä tunnissa ladannut vain 15 Ah...Jollei akku ole sökö(joku kenno oikkarissa).
Viime talvena kävin Punton akun (44 Ah, vuoden vanha) kanssa liikkeessä, kun oli käynnistys vaikeuksia. Latasivat akkua yön(oli vajaa varaus) ja sen jälkeen on toiminut.
Re: akku
Akkuhan pitäisi aina olla täyteen ladattuna.
Vajaalla latauksella akun kennot sulffatoituvat ja varauskyky heikkenee merkittävästi.
Käynnistys akkuahan ei saisi koskaan purkaa edes 50%.
Syväpurkuakut ovat erikseen , mutta sama ilmö niissäkin, eivät vain ole niin herkkiä pilaantumaan.
Vajaalla latauksella akun kennot sulffatoituvat ja varauskyky heikkenee merkittävästi.
Käynnistys akkuahan ei saisi koskaan purkaa edes 50%.
Syväpurkuakut ovat erikseen , mutta sama ilmö niissäkin, eivät vain ole niin herkkiä pilaantumaan.
Re: akku
akun varauksen suuri alentuminenhan johtu muistamattomuudesta eikä tahallisesta purkamisestaWesulius kirjoitti:Akkuhan pitäisi aina olla täyteen ladattuna.
Vajaalla latauksella akun kennot sulffatoituvat ja varauskyky heikkenee merkittävästi.
Käynnistys akkuahan ei saisi koskaan purkaa edes 50%.
Syväpurkuakut ovat erikseen , mutta sama ilmö niissäkin, eivät vain ole niin herkkiä pilaantumaan.