Vääntöä teollisuusmaaleista

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
Ippe
GFF
Viestit: 2606
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Re: Vääntöä teollisuusmaaleista

Viesti Kirjoittaja Ippe »

Polyesterikitti imee vettä, epoksikitti taas ei, epoksi on tosin kalliimpaa kuin polyesteri, tarttumisen suhteen on myös eroa, polyesteri ei tartu yhtä hyvin kuin epoksi.

Ohennetun epoksimaalin päälle maalaaminen märkänä on aika hankala idea, kun siinä käy helposti niin että epoksin ohenne ei sitten pääse haihtumaan seuraavan kerroksen läpi, mikä todennäköisesti aiheuttaa ongelmia tartunnan kanssa, epoksit ovat myöskin tarkkoja sekoitussuhteesta, jos suhde on väärä, jää kovettuminen vaillinaiseksi.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Avatar
JaLLu
Viestit: 200
Liittynyt: 23.10.2007 21:39
Paikkakunta: Salo

Re: Vääntöä teollisuusmaaleista

Viesti Kirjoittaja JaLLu »

Mites, voiko akryylivärin vetää suoraan epoksipohjamaalin päälle vai tarviiko vetää hiomaväri väliin? Kyse on Trotonin pohjustustuotteista (epoksipohja ja tässä hiontaväri) ja akryylipintaväri tulee olemaan Mipan.
Fiat, petojen sukua - susi jo syntyessään.
https://garagekainola.kuvat.fi/kuvat/
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Vääntöä teollisuusmaaleista

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Kyllä se on game over jo siinä vaiheessa, kun se kitti pääsee imemään vettä, oli alla pohjamaalia tai ei. Hautomalla kosteus menee läpi ehjästäkin - tai ainakin sellaiselta näyttävästi - maalista. Siksikin autojen säilöminen tiiviiden pressujen alla on aika huono idea.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
jape
Viestit: 646
Liittynyt: 21.04.2005 21:07

Re: Vääntöä teollisuusmaaleista

Viesti Kirjoittaja jape »

on sitäkin kerrottu ettei kattoa tai konepeltiä kannata kitata koska niihin tulee lämpökuormaa ja se elävöittää kittiä....juu kitti vetää kosteutta puoleensa sen tiedän mutta : jos kittaan ehjälle paljaalle pellille kuivissa tiloissa ja annan kitin kuivua sekä teen maalaustyöt siihen päälle niin mistä se kosteus sinne kittiin sitten oikein menee ? juu mekaaninen rasitus maalille (kiven isku) tekee reiän maalin kalvoon ja siitä se etsii tiensä peltiin ja alkaa ruostuttaa....
kitissä ja maalissa kun ei ole ruosteen estoainetta joukossa niin pitäiskös sinne pohjalle aina ennen töihin ryhtymistä ruiskuttaa vaikka kotelosuojaa ????

nii ja sitten noiden kaikenlaisien polyesteri ja epoksi sekä lasikuitu kittien lisäksi on hiilikuitu kittiä joka oli ensialkuun markkinoille tullessaan aivan yyper hyvää tavaraa mutta sekin on jo keretty haukkua (itse en kerennyt tuohon käsiksi kun jo tuli mollia)

eikös noveroxia (mitenkä kirjoitettiin) ja ferrexiä pystynyt vetämään ruosteen päälle ohjeitten mukaan ?

juu onhan se pelti huokosta mutta ei se auton pelti kuitenkaan päästä sitä kosteutta sieltä taka puolelta läpi siihen kittiin tai jos päästää niin sieltä se kosteus tulee kunhan ruoste on raivannut tiensä ruosteen eston jälkeen maalin läpi aiheuttaen pellin puhki menemisen ja sen jälkeen on aivan sama vaikka se pelti olisi päällystetty kullalla sieltä ulkopuolelta niin jossain vaiheessa se kultauskin tippuu maahan kun sillä ei ole enää mitään johonka nojata ;)

sen possun kun hain nyt menneenä syksynä niin oli hauska huomata etuluukun alapinnan säilyneen täysin ruosteettomana vaikka oli molemmin puolin otettu pellille ja tämänhän oli ollut ulkosäilytyksessä maapohjaisessa pressulla vuoratussa "katoksessa" ja etu luukku oli ilman saranoita ilman tiivisteitä ja etuluukussa olevat pahvilaatikoissa olevat tavarat olivat kuivia possun osia
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Vääntöä teollisuusmaaleista

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Itse pistäisin ruosteettomuuden vaikutteet tuohon järjestykseen:
1: teräksen laatu / sinkitys
2: pintojen puhtaus liasta ennen pinnoitusta
3: maalikerrosten ja muun suojauksen määrä
4: ruosteiden putsauksen perusteellisuus
5: pinnoitteiden laatu

eli en arvosta kovin korkealle sitä mitä sinne laitetaan, epoksia, priomatia taikka miranolia, enkä edes ruosteiden putsausta vaan kerrosten lukumäärä ja pohjassa kiveniskusuojaus on ykkönen jos teräksen laatu on päätetty jo tehtaalla. Sekä puhtaus ettei kuran päälle maalata. Mutta siinä en ole huomannut niin suurta vaikutusta, että hapotetaanko niitä viimeisiä ruosteita vai pyyhkäistäänkö vaan pahimmat, kunhan päälle tulee maalia se 3-4 kerrosta. Alustasuojat ei pysty korvaamaan maalikerroksia.

Jos olisi aikaa ja rahaa, niin ruiskuttaisin epoksipohjat koko autoon, sitten kittaus ja päälle autoon tarkoitetut pohjamaalit 2x ja pintamaalit 2x.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: Vääntöä teollisuusmaaleista

Viesti Kirjoittaja arpati »

Luigi ja jape: niin mun kantava itea on siis pellin säilyvyys vaikka auto jäisi huonolle hoidolle pitkäksikin aikaa. Varsinaiset maalaamot eivät sellaisesta piittaa kuten ei juuri kukaan muukaan. Mulle siis on ihan sama mitä sille maalille tapahtuu kunhan pelti ei häviä.

Kitti suoraan pellille, spreikalla vähän pohjamaalia ja ohkainen pintamaali niin tiedossa ei ole kovin kestävä lopputulos :lol: Toinen homma on että jos on huokoista peltiä ts reikiä niin kittaaminen ilman pohjamaalialustusta on ihan turhaa... Inertan vahva puoli siis on mielestäni sen kyky pysyä kiinni pellissä jolloin ruoste ei leviä siellä ehjän maalin alla vaikka tulisi koloja tai huokosia pellissä. Sitä en tiedä miten kauan se kestää eli en ole tehnyt varsinaista kestotestiä mutta kuitenkin havaintojeni perusteella melkoisen hyvin... Sitäkään en tiedä mihin tuo perustuu eli sinkkiin vai muihin myrkkyihin ja miten paljon tuo epoksin hyvä tartuntakyky vaikuttaa...

Sämpyn kanssa ollaan aika pitkälti samoilla linjoilla. Paksuilla maalikerroksilla on vaan se harmipuoli että lohkeamat tulevat varsin näkyviksi kun paksu kerros tuppaa murtumaan leveämmälti irti... Säänkestävyyttä kyllä tulee...

Japelle vielä sen verran että muitakin ruosteenestoaineita on olemassa kuin kotelosuoja-aine :mrgreen:
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: Vääntöä teollisuusmaaleista

Viesti Kirjoittaja arpati »

JaLLu kirjoitti:Mites, voiko akryylivärin vetää suoraan epoksipohjamaalin päälle vai tarviiko vetää hiomaväri väliin? Kyse on Trotonin pohjustustuotteista (epoksipohja ja tässä hiontaväri) ja akryylipintaväri tulee olemaan Mipan.
Oli mennyt ihan ohi tämä JaLLun kysymys.

Kyllä epoksipohjien päälle voi maalata suoraan akryylivärillä. Näin ihan merkkimaalienkin kanssa. Maalin viskositeetista riippuen ja millaisen jäljen saa aikaiseksi voi harkita hiooko välillä vai voiko vetää suoraan. Pohjamaalin valmistaja antaa ohjeet miten pian maalin voi ylimaalata ilman välihiontaa ja minkä ajan jälkeen pohjamaali on jo suositeltavaa hioa. Aika riippuu voimakkaasti lämpötilasta.

Pur/akryyliuretaani pohjamaalia (hiontamaalit) ei kannata maalata märkää märälle päälle tai ainakin yhden merkkisestä on aika huonoja kokemuksia eikä sitä varsinaisesti taidettu kyllä suositellakkaan. Kokemuksia tuli sen takia kun silloin ei ollut ohjeita joita olis lukenut :lol:

Homman voipi tehdä niin että suihkii pellille tasaisen epoksikerroksen eikä hulluttele kerrosvahvuudessa, sitten ohjeen mukaisen haihdunta-ajan jälkeen hiontamaali suoraan päälle ja sitten kun se on kuiva niin hionta ja pintamaalaus. Jos pellit ovat suorat eikä ole kittauksia niin hiontamaaliakaan ei kannata liikoja vetää. Kun vielä yrittää pitää molemmat maalikerrokset ehjänä hioessa niin voi olla aika varma että maalauksesta tulee pitkäikäinen. Mikäli tulee lipsauteltua puhki niin epoksilla paikkaukset ennen maalausta. Pienet nurkkapuhkeamat voi olla paras korjata siveltimellä, tikulla tai lastalla paikka kostuttaen/uittaen koska ruiskun kanssa touhutessa tulee helposti "karvoja" eli kuivaa sumua sivuille noilla epoksipohjamaaleilla... Nuo uitetut paikat siis hukkuvat hienosti pintamaalatessa eli itte kokeiltu niksi ;)

Hiontamaalia voi myös sävyttää yleensä jos maalinvalmistaja siihen antaa ohjeen eli tippa esim samaa pintamaalia sekaan millä vedetään yli. Jos siis vetää useamman kerroksen hiontamaalia niin joka kierros vähän enemmän sävytettynä niin hioessa tietää miten pitkälle on mennyt... Ekaan kerrokseen ei tartte laittaa ollenkaan ja seuraaviin sitten tippa ja taas pari tippaa enemmän. Pienetkin sävyerot näkyvät hyvin hioessa. Itse olen sekoittanut hiontamaalia kovetteineen ensin ohjeen mukaan riittävästi ja tipan pintamaalia eri purkkiin omalla sekoitussuhteellaan niin että ehtii reagoida ennen sävytystä varmasti.

Trotonin hiontamaalin ja mipan pintamaalin sekoituksesta en uskalla sanoa. Monet maalit kyllä toimii samalla kovetteella mutta ne on niitä omalla vastuulla tehtäviä kokeiluja... :mrgreen: Omasta kokemuksesta tiedän sanoa että PPG kovete ainakin on toiminut monen merkkisen pintamaalin kanssa eli muistaakseni mipan, sikkenssin ym. :mrgreen: Mitään vastuuta en toki ota mistään mutta joku muu mullekkin tuon on kertonut eli en ole itse keksinyt... :lol: Kuitenkin jos sävytät pohjamaalia niin kokeile että se pintamaali kovettuu sillä pohjamaalin kovetteella (tippakoe ei tarvi suuria määriä)... Toinen vaihtoehto on toki että jos pohjamaalin valmistaja tekee samanpohjaista pintamaalia niin ostaa jotain halpaa perussävyä tipan niin ei tarvi pelätä (mikäli valmistaja tuon ohjeessaan hyväksyy).
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
jape
Viestit: 646
Liittynyt: 21.04.2005 21:07

Re: Vääntöä teollisuusmaaleista

Viesti Kirjoittaja jape »

Luigi ja jape: niin mun kantava itea on siis pellin säilyvyys vaikka auto jäisi huonolle hoidolle pitkäksikin aikaa. Varsinaiset maalaamot eivät sellaisesta piittaa kuten ei juuri kukaan muukaan. Mulle siis on ihan sama mitä sille maalille tapahtuu kunhan pelti ei häviä.

ok tuohon pellin kestävyyteen se idea varmasti kantaa onhan se epoksi kovaa tavaraa ja siitä saa paksun kalvon ruiskuttettaessa ! siinä tapauksessahan muun ulkonäön tulevaisuus on ihan sama ? tietty huolellinen pitää olla joka tuotteen kanssa edelleen kuivatukset, karhennukset, puhdistukset ennen seuraavaa "vetoa"
juu ei ne ammatti maalaamot käyttökinneriden teossa välitä kuin että "takuu ajan" kestää se tehty työ

Kitti suoraan pellille, spreikalla vähän pohjamaalia ja ohkainen pintamaali niin tiedossa ei ole kovin kestävä lopputulos :lol:

kitti suoraan pellille juu näinhän se kuuluukin (sitten ei voi enää epoksia käyttää) mutta tuo on tosiaan tuhoon tuomittu että spreikalla maalauksia !spray tuotteitta tulee vältää kaikessa mikä viittaa maalaukseen ! ja ohut pintavärin yrittäminen on myöskin tuhoon tuomittu jos lapanen ei riitä sen tekemiseen (ei onnistu itseltäkään ) mutta yritys paksuun pinta väriin voi johtaa jossain vaiheessa katasrofiin (maalauksen valahtaminen maalin halkeilu....)

Toinen homma on että jos on huokoista peltiä ts reikiä niin kittaaminen ilman pohjamaalialustusta on ihan turhaa...

tässä kohtaa se projekti on jo mennyt vituiksi koska ne kraateroituneet /puhki menneet pellit olisi pitänyt korjata !!

juu sen tiedän että ruosteen ehkäisyyn on olemassa muitakin aineita kun kotelo-suoja mutta pointtini oli aikaisemmassa se että pitäiskös vaikka sitä kotelosuojaa levittää siihen pellille ennenkuin aloittaa ne maalaus hommien teon koska siinä kitissä ei ole sitä ruosteen estoa eikä nämä tavalliset pohjamaalitkaan sitä pysty ehkäisemään ! kovin olisi mennyt maalaustyöt jo tässävaiheessa reisille jos "rasvatun" pellin päälle alettaisiin puuhaamaan...
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: Vääntöä teollisuusmaaleista

Viesti Kirjoittaja arpati »

jape kirjoitti:ok tuohon pellin kestävyyteen se idea varmasti kantaa onhan se epoksi kovaa tavaraa ja siitä saa paksun kalvon ruiskuttettaessa ! siinä tapauksessahan muun ulkonäön tulevaisuus on ihan sama ? tietty huolellinen pitää olla joka tuotteen kanssa edelleen kuivatukset, karhennukset, puhdistukset ennen seuraavaa "vetoa"

kitti suoraan pellille juu näinhän se kuuluukin (sitten ei voi enää epoksia käyttää) mutta tuo on tosiaan tuhoon tuomittu että spreikalla maalauksia !spray tuotteitta tulee vältää kaikessa mikä viittaa maalaukseen ! ja ohut pintavärin yrittäminen on myöskin tuhoon tuomittu jos lapanen ei riitä sen tekemiseen (ei onnistu itseltäkään ) mutta yritys paksuun pinta väriin voi johtaa jossain vaiheessa katasrofiin (maalauksen valahtaminen maalin halkeilu....)

Toinen homma on että jos on huokoista peltiä ts reikiä niin kittaaminen ilman pohjamaalialustusta on ihan turhaa...

tässä kohtaa se projekti on jo mennyt vituiksi koska ne kraateroituneet /puhki menneet pellit olisi pitänyt korjata !!

juu sen tiedän että ruosteen ehkäisyyn on olemassa muitakin aineita kun kotelo-suoja mutta pointtini oli aikaisemmassa se että pitäiskös vaikka sitä kotelosuojaa levittää siihen pellille ennenkuin aloittaa ne maalaus hommien teon koska siinä kitissä ei ole sitä ruosteen estoa eikä nämä tavalliset pohjamaalitkaan sitä pysty ehkäisemään ! kovin olisi mennyt maalaustyöt jo tässävaiheessa reisille jos "rasvatun" pellin päälle alettaisiin puuhaamaan...
Tarkoitan että vaikka se maali olisi naarmuilla ts pilattu jotenkin niin pelli säilyy inertalla maalattuna jotakuinkin sellaisena että selviäisi vain hionnalla ja ehkä kevyellä hapotuksella peltiin asti tulleiden jälkien kohdilta jos vielä joku joskus viitsii nähdä vaivaa. Jos pohjat on tehty ilman ruosteenestolisäaineistettua epoksipohjamaalia (tai myrkkyhappista) niin ei se paljoa kestä huonoa käsittelyä ja sen jälkeistä seisotusta...

Ei kittiä suoraan pellille! (Eipäs juupas... :lol: )

Kraateroituneen pellin saa kyllä säilymään jos sen hiekkapuhaltaa tai hapottaa ja käsittelee sen ohuella pohjamaalilla molemmin puolin ja sitten muut käsittelyt päälle eli pintamaalaus + kotelosuoja.. En toki tarkoita että kantavia rakenteita tai suuria vaurioita tehtäis näin mutta paikoissa millä ei ole sinällään merkitystä lujuuden suhteen en pitäisi tuota mitenkään ongelmana - toimii myös hitsisauman osalta jos jää huokosia... Jos siis pellissä on maalipeitto läpi huokosen niin ei se siitä mihinkään lähde ruostumaan ainakaan inertan kanssa.

Kotelon sisäpuolella voi käyttää myös muita pohjamaaleja eli vaikka NORmaalin Paja-pohjaa josta on hyviä kokemuksia ihan pellillä ilman mitään pintamaalausta, pihassa on pari kestotestiä menossa + veljen golffissa ja Heikin uunossakin ollut joku kolhu tuolla paikattuna jo pitkään... Kestää siis ilmastorasitusta aikas hyvin muttei sovi pintamaalauksen alle kun on alkydipohjainen. Suunnitteilla hakea tuota perusmaalia joka on lähes väritöntä ja sävyttää se itse ja maalata joku käyttis pelkästään paja-pohjalla - ei siis maksa paljoa ja sais jonkun muun värisen mattalintan kuin mustan... :lol:

ÖÖ siis menee vähän ohi miksei epoksia voi vetää kitin päälle?

Kyl inertassa on ruosteenestoon jotain aineita ja luulempa että automaalifirmojen epokseissakin jotain on... Tärkeintä on toki että se maali pysyy kiinni eli pohjustus tehty hyvin. On hirveä ero hiotun ja hapotetun pellin karheudessa. Tuon voi itse koittaa esim sudilla maalia levittämällä hapotettuun ja vain hiottuun pintaan... ;) Hapot vaan eivät ehkäise sitä ruostumista (ellei tuotemerkissä ole jotain muita mömmöjä) eli sopivat vain karhennukseen, ruosteen poistoon tai ruosteen muuntamiseen...

Niin siis en vieläkään käsitä miksi sää meinaat sitä kotelosuojaa laittaa siihen peltiin ennen kittiä? :shock: En ole mielestäni tälläsiä ehdotellut missään vaiheessa. Ei rasva tai vaha ole ainoa ruosteenestoaine. Ongelma kiteissä siis mielestäni se että ruoste etenee pellin ja kitin välissä jota se ei tee esim inertan kanssa... En todellakaan tiedä johtuuko se siitä ettei niissä ole ruosteenestoaineita vai huokoisuudesta vai mistä mutta niin paljon on katsellut kupruilevia kittejä etten itse sellaisia virityksiä tee enää...
Viimeksi muokannut arpati, 03.02.2013 16:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: Vääntöä teollisuusmaaleista

Viesti Kirjoittaja arpati »

Ippe kirjoitti:Polyesterikitti imee vettä, epoksikitti taas ei, epoksi on tosin kalliimpaa kuin polyesteri, tarttumisen suhteen on myös eroa, polyesteri ei tartu yhtä hyvin kuin epoksi.

Ohennetun epoksimaalin päälle maalaaminen märkänä on aika hankala idea, kun siinä käy helposti niin että epoksin ohenne ei sitten pääse haihtumaan seuraavan kerroksen läpi, mikä todennäköisesti aiheuttaa ongelmia tartunnan kanssa, epoksit ovat myöskin tarkkoja sekoitussuhteesta, jos suhde on väärä, jää kovettuminen vaillinaiseksi.
Tuo märkää märälle systeemi on teollisuusmaaleissa vähän vähemmän kuvaava systeemi eli lämpötilasta riippuen inerta sopii ilman välihiontaa maalattavaksi huomattavan pitkään ja itsellään sen voi maalata vielä pidempään kunhan pinnat ovat puhtaat.

Epoksit kannattaa sekoittaa jo hyvissä ajoin ennen maalausta eli vaikka puolen tuntia ennen maalausta - sekoitussuhteiden kanssa sopii olla tarkkana kaikkien 2k mömmöjen kanssa. Epoksit myös säilyvät hyvin pitkään ruiskussa/suljetussa purkissa kovettumatta - pakkasessa vaikka kuinka pitkään... Paikassa missä oli enemmän maalareita tuota ppg dp40 epoksipohjamaalia sekoitettiin aamulla satsi ja sitä oli ruiskussa koko päivän...
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Vääntöä teollisuusmaaleista

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Noista huokosista niin valitettavan paljon olen korjannut pikkureikiä ja muita huonoja kohtia vähemmällä käytöllä olevista autoista ihan vain raapaisemalla massat ja irtoavat moskat ruuvitaltalla, perään lian puhdistus teräsharjalla ja päälle jotain epoksia tai alkydipohjaa yks kerros, sormella lasikuitukittiä huokosiin ja reikiin ja toinen kerros maalia ja sitten alustasuojaa. (niin alkydin päälle ei saa kitata mutta en kertonut sitä kitille)
Hämmästyttävän hyvin ovat kestäneet vaikkei ole takapuolta välttämättä käsitelty mitenkään. Jos olisi käyttänyt saman ajan hitsipaikan turaamiseen niin että olisi osittain kiinni ruosteisessa pellissä jolloin sisäpuolelta palaa suojaukset eikä olis laittanut vahaa taakse niin luulen että olisivat mädäntyneet paljon pahemmin.
Hyvin kannattaisi aina hitsailla ja suojailla mutta pointti on että likimain hyvin kitattu on parempi kuin huonosti histattu ja maali tosiaan väliin huonoihin paikkoihin koska sen saa pensselillä sullottua noihin huokosiin ja läpirei'istä takapuolellekin jonkin verran mikä ei kitillä onnistu.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
jape
Viestit: 646
Liittynyt: 21.04.2005 21:07

Re: Vääntöä teollisuusmaaleista

Viesti Kirjoittaja jape »

ei kerkee nyt perkele tuomaan itseään esiin väännössä joutuu lähtee toteuttamaan jotain konkreettista
Avatar
jukkizz
Viestit: 282
Liittynyt: 24.05.2003 07:08
Paikkakunta: nousiainen

Re: Vääntöä teollisuusmaaleista

Viesti Kirjoittaja jukkizz »

No mitäs porukat suosittelee kun pitäs ton vagin helmoja alkaa parsimaan hitsaukset tietty huolella mut toi maalauspuoli tähän lääkkeeksi ostin teknoplastin primer 3. 18e litra oli muuten hinta kun Rtv:stä kävin hakemassa inertaakin olisi ollut mutta 10l pytyissä.
Eli asiaan, tässähän on muoviset"tuninki"helmat siis ihan uutena ja tarkoitus pitää jatkossakin aikamoiset paskankerääjät ne on mutta siistit näköset noin muuten. Näähän on tökerösti laitettu kun helmaan on ensin on vedetty kumi/muovikalvo ja siihen päälle ruuvattu noi muovit. Hitsaamista ei paljoa ole mutta noi helmapokkaukset aiheuttaa päänvaivaa kun ne on vääntynyt päin helvettiä. Kampe kun on laskettu niin tonttiin ettei pysty nostamaan kun haitaritunkilla. Eikä noi helmat semmosta kestä kun vähän huolimattomasti nostetaan ja väärästä kohtaa vielä. Pistän vielä noista helmoista kuvaa vielä huomenna niin saa vähän paremmman kuvan hommasta. Tämänkin olisi voinut hyvin pistää tonne maailman huonoin auto thrediin.
Avatar
arpati
GFF
Viestit: 2818
Liittynyt: 03.03.2003 20:26
Paikkakunta: Punkalaidun

Re: Vääntöä teollisuusmaaleista

Viesti Kirjoittaja arpati »

Eikös toi 3 ole kanssa "inertaa" mutta 5 on hienommalla jauhatuksella (maalikaupan setä sanoi niin) ja suositellaan sekä karhennetulle alumiinille että sinkitylle toisinkuin 3...

http://www.teknos-group.com/tseloste.ns ... penElement

http://194.100.44.55/tseloste.nsf/($All ... penElement
GFF 1518 - 050 354 9376

What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason

Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Avatar
jukkizz
Viestit: 282
Liittynyt: 24.05.2003 07:08
Paikkakunta: nousiainen

Re: Vääntöä teollisuusmaaleista

Viesti Kirjoittaja jukkizz »

Nostellaas tätäkin aihetta taas, sain aikaseksi otettua muutaman kuvan niin näkee koko "komeuden".
Tässäkään raadossa ei ole muuta laitettavaa enää kun pohjan laitto, valot kuntoon ja takajarrujen herkistely niin olis valmis leimalle.
http://i1308.photobucket.com/albums/s61 ... 97779b.jpg
http://i1308.photobucket.com/albums/s61 ... a23895.jpg
Vastaa Viestiin