Liikenteessä tapahtuu...
Liikenteessä tapahtuu...
Ajattelin laittaa tällaisenkin topicin, johon voi porukka lätistä liikenteessä sattuneista läheltäpiti -tilanteista ym., eli kaikennäköiset häiriökäyttäytymiset ym. mitkä ottaa aivoon.
Itse koin tänään "filminauha elämästä" -ilmiön, kun hirvi hyppäsi vesakosta y10 eteen. Ei tosin ollut ihan täysikasvuinen, mutta auton kokoon suhteutettuna ihan riittävän suuri. Kyllä tiehen aikapitkälti mustaa viivaa jää jo 80km/h nopeudesta jarrutellessa. Kyydissä oli vaimo ja poika, onneksi ei käynyt mitään...
Itse koin tänään "filminauha elämästä" -ilmiön, kun hirvi hyppäsi vesakosta y10 eteen. Ei tosin ollut ihan täysikasvuinen, mutta auton kokoon suhteutettuna ihan riittävän suuri. Kyllä tiehen aikapitkälti mustaa viivaa jää jo 80km/h nopeudesta jarrutellessa. Kyydissä oli vaimo ja poika, onneksi ei käynyt mitään...
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Liikenteessä tapahtuu...
Menneellä viikolla torstaiaamuna töihin ajellessani perääni tuli musta golffi (jostain syystä idiooteille myydään vain saksalaisia autoja tai ruåttalaisia ruumisvaunuja). Ajattelin että ohi se menee kun oli vauhdilla kauempaa tullut Bravon takaluukkua ihastelemaan. Ei mennyt ohitse vaan jäi tutkimaan Italomuotoilua noin 5 m:n päähän. Nopeus oli karvan verran yli sallitun satasen. Vihjeeksi pesin tuulilasia&lamppuja noin 200 m:n välein useita kertoja. Ainoa vaikutus oli että golffikuski naarmutti tuulilasiaan pyyhkijöillä seuraavat 10km.
Kun ei lasinkastelu auta, ehkä kivien rapina tuulilasissa huomauttaa perskärpästä pysymään kauempana, siispä ajamaan piennarviivaa pitkin. Ei auttanut. Bravon takaluukkuun ihastunut siirtyi hieman vasemmalle.
Tässä vaiheessa alkoi kasvaa sarvet päähän. Pieni jononpätkäkin oli rekan johtamana edessä. Nopeuden hidastuessa välimatka takanatulevaan pieneni entisestään. Tein pienen terävän jarrutuksen. Viimein kolopalloilija huomasi ajavansa liian lähellä. Välimatka oli laakista sellainen että liikennelaskija voi tavata sanan tur-va-vä-li 5 kertaa väärinpäin ennenkuin kloffi ohittaa laskentapaikan Bravon jo mentyä.
Välin säilymistä en jäänyt seuraamaan. Ohitin rekan jälkeläisineen ja jatkoin matkaa tutulla nopeudella, hieman yli rajoituksen.
Perskärpänen jäi ilmeisesti jäljittämään jonon viimeistä...
Kun ei lasinkastelu auta, ehkä kivien rapina tuulilasissa huomauttaa perskärpästä pysymään kauempana, siispä ajamaan piennarviivaa pitkin. Ei auttanut. Bravon takaluukkuun ihastunut siirtyi hieman vasemmalle.
Tässä vaiheessa alkoi kasvaa sarvet päähän. Pieni jononpätkäkin oli rekan johtamana edessä. Nopeuden hidastuessa välimatka takanatulevaan pieneni entisestään. Tein pienen terävän jarrutuksen. Viimein kolopalloilija huomasi ajavansa liian lähellä. Välimatka oli laakista sellainen että liikennelaskija voi tavata sanan tur-va-vä-li 5 kertaa väärinpäin ennenkuin kloffi ohittaa laskentapaikan Bravon jo mentyä.
Välin säilymistä en jäänyt seuraamaan. Ohitin rekan jälkeläisineen ja jatkoin matkaa tutulla nopeudella, hieman yli rajoituksen.
Perskärpänen jäi ilmeisesti jäljittämään jonon viimeistä...
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Liikenteessä tapahtuu...
Viime viikolla tuli leikittyä rekka-penaa taas vaihteeksi..
Ikaalisten liittymässä uudenkarhea neljän nollan volkkari alkoi kiemurtelemaan ja hidastelemaan. Köttyytti kävelyvauhtia rampistaan ohi ja pysähtyi sitten keskelle tietä, kääntyäkseen keltaisen viivan yli vastaantulijoiden ramppiin takavasemmalle. Onneksi noista kuorma-autoista löytyy kunnon torvet.
Ennen hämeenkyröä saatiin 3 rekan letkalla kiinni vihreä transportteri joka ajoi vajaa kahdeksaakymppiä. OLISI päässyt ohi kun olisi heti mennyt, mutta arvelin että jos tuli edellisestä risteyksestä, niin nopeus kasvaa kun olen rinnalla ja siinä sitä ollaan.
No, sehän sitten hiljensi viiteenkymppiin. Enää ei päässy ohi kun oli ylämäki, vaikka ohituskaista olisi ollutkin. Seuraavat kilometrit sitten mentiin 50-80km/h.
Seuraava ohituskaista tuli, ja siinä satasen rajoitus. Otin vauhtia ja rinnalle, niin folkkarista löytyi just se 90km/h, ajoin sitten kilometrin rajoittajaa vasten takanurkalla kunnes oli pakko luovuttaa. Sitten taas mentiin 50-80km/h seuraavalle ohituskaistalle.
Seuraava kaista siinä heti Töllinmäen liittymän jälkeen. Liittymässä skortteri hiljensi yhtäkkiä viiteenkymppiin juuri kun olin saanut kelattua ohitusvauhtia. Jarrut pohjaan ja sitten ohituskaista alkoikin ylämäkeen eikä enää saanut vauhtia takaisin.
Sitten piti mennä levähdypaikalle evästämään ja laskemaan verenpaineita.
En tajua miten noi rekkakuskit kestää henkilöautoilijoita vuodesta toiseen.. Lukemattomia sivuteiltä eteen köröttelijöitä riitti muitakin tällä reissulla. Tuntuu kesä tuoneen kaikki eläkeläiset auton rattiin. Motarillakin joku veti anjoviksella museoperäkärryä 60km/h.
<tähän sitten n. 100 kirosanaa oman maun mukaan>
Ikaalisten liittymässä uudenkarhea neljän nollan volkkari alkoi kiemurtelemaan ja hidastelemaan. Köttyytti kävelyvauhtia rampistaan ohi ja pysähtyi sitten keskelle tietä, kääntyäkseen keltaisen viivan yli vastaantulijoiden ramppiin takavasemmalle. Onneksi noista kuorma-autoista löytyy kunnon torvet.
Ennen hämeenkyröä saatiin 3 rekan letkalla kiinni vihreä transportteri joka ajoi vajaa kahdeksaakymppiä. OLISI päässyt ohi kun olisi heti mennyt, mutta arvelin että jos tuli edellisestä risteyksestä, niin nopeus kasvaa kun olen rinnalla ja siinä sitä ollaan.
No, sehän sitten hiljensi viiteenkymppiin. Enää ei päässy ohi kun oli ylämäki, vaikka ohituskaista olisi ollutkin. Seuraavat kilometrit sitten mentiin 50-80km/h.
Seuraava ohituskaista tuli, ja siinä satasen rajoitus. Otin vauhtia ja rinnalle, niin folkkarista löytyi just se 90km/h, ajoin sitten kilometrin rajoittajaa vasten takanurkalla kunnes oli pakko luovuttaa. Sitten taas mentiin 50-80km/h seuraavalle ohituskaistalle.
Seuraava kaista siinä heti Töllinmäen liittymän jälkeen. Liittymässä skortteri hiljensi yhtäkkiä viiteenkymppiin juuri kun olin saanut kelattua ohitusvauhtia. Jarrut pohjaan ja sitten ohituskaista alkoikin ylämäkeen eikä enää saanut vauhtia takaisin.
Sitten piti mennä levähdypaikalle evästämään ja laskemaan verenpaineita.
En tajua miten noi rekkakuskit kestää henkilöautoilijoita vuodesta toiseen.. Lukemattomia sivuteiltä eteen köröttelijöitä riitti muitakin tällä reissulla. Tuntuu kesä tuoneen kaikki eläkeläiset auton rattiin. Motarillakin joku veti anjoviksella museoperäkärryä 60km/h.
<tähän sitten n. 100 kirosanaa oman maun mukaan>
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Liikenteessä tapahtuu...
töllinmäestä tuli mieleen kun kymmenen vuotta sitten pohjoisesta tultaessa ajelin 4wd hiacella traileri perässä ja eteeni sattui just Sämpylle sattuneen kaltainen tapaus mutta siinä oli nainen henkilö auton kanssa liikkeellä ja aikani katsottua sen vatkaamista niin nojauduin hiacen rattiin kyynärpäillä niin että töötti oli pohjassa niin kauan kunnes alkoi tietä löytymään !
ja taas menneenä viikonloppuna käydessäni Äänekoskella oli matkalla paljon sunnuntai autoilijoita tietty vesisade saattoi aiheuttaa osansa tai sitten kun menovesi on jo melko tyyriin oloista niin ajetaan 10 alle rajoitusten tai miulla mirkun mittari näyttää sitten 100 vauhdissa 90 kymppiä ? en odotellut vaan gaasutin kaikella 75 hepalla ohi lukuisista autoista, kerta pierasulla meni paluu matkalla 3 henkilöautoa ja rekka samalla kertaa ! 2 anjovista ja 2 folkkaria muistan joutuneen ohituksen uhriksi muita en sen kummemmin tullut painaneeksi mieleen
ja taas menneenä viikonloppuna käydessäni Äänekoskella oli matkalla paljon sunnuntai autoilijoita tietty vesisade saattoi aiheuttaa osansa tai sitten kun menovesi on jo melko tyyriin oloista niin ajetaan 10 alle rajoitusten tai miulla mirkun mittari näyttää sitten 100 vauhdissa 90 kymppiä ? en odotellut vaan gaasutin kaikella 75 hepalla ohi lukuisista autoista, kerta pierasulla meni paluu matkalla 3 henkilöautoa ja rekka samalla kertaa ! 2 anjovista ja 2 folkkaria muistan joutuneen ohituksen uhriksi muita en sen kummemmin tullut painaneeksi mieleen
Re: Liikenteessä tapahtuu...
Muutama vuosi sitten samaisella välillä, matkalla Seinäjoelta Valkeakoskelle, ajeltiin kaverin avensiksella ensin aikansa yhden seatin peräs joka seilas satasen ja kahdeksankympin välillä ja kaistalla puolelta toiselle... Sitten kun siitä heilahti vauhdilla ohi ohituskaistalla niin eiköhän se lähtenyt perään ja rääkkä pohjas ajeli peräs valoja räpytellen(japsikipon mittarin mukaan mentiin jo ylinopeutta)... Lopuksi paloi hermot ja reilua ylinopeutta karjuun tuollaista hermoheikkoa, ties mitä olis tehny jos samalle huoltoasemalle olis pidätetty...
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Liikenteessä tapahtuu...
Ennenvanhaan varoiteltiin kuljettajasta jolla on henkselit ja lippalakki. Nyttemmin lienee suurin vaara kännykkään puhuvasta ns. heikompaa sukupuolta edustavasta autoilijasta. Kokemusta on kymmeniä kertoja.
Re: Liikenteessä tapahtuu...
Vaikka mä olen sämpyn kaa todella harvoin samaa mieltä (vaikka sitten periaatteesta )Sämpy kirjoitti:
En tajua miten noi rekkakuskit kestää henkilöautoilijoita vuodesta toiseen..
niin nyt veit jalat suusta.
Mä itse köröttelen rajoitin pelillä ja jengi ei sitä sitten millään ilveellä älyä.
Satasen alueella ohi ja 80 alueella ajetaan 70 kymppiä.
Miksihän mä tuuppaan 80 alueella ohittajasta edelle. Nii i se o vaikee tajuta se...
Re: Liikenteessä tapahtuu...
Mutta ei sekään ole kivaa, että kun ajaa todellista nopeutta 85-90km/h, näkyy scanian logo taustapeilissä. Suht yleistä tuossa nelostiellä.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Liikenteessä tapahtuu...
Ei ei ole kivaa.wellu kirjoitti:Mutta ei sekään ole kivaa, että kun ajaa todellista nopeutta 85-90km/h, näkyy scanian logo taustapeilissä. Suht yleistä tuossa nelostiellä.
Roikkuvia henkilöautojakin riittää kyllä.
Puskurissa roikkuvat nostattavat omaa verenpainetta varsinkin jos pikkuväki on kyydissä.
Re: Liikenteessä tapahtuu...
Paskaaks siinä verenpainetta nostelemaan, sovitat vaan ajonopeuden vastaamaan perässätulijan ylläpitämää turvaväliä.
Re: Liikenteessä tapahtuu...
Corsalla tuli erääseen linja-autoon kokeiltua. 35km/h 100alueella keskellä yötä. Ei lähtenyt ohi vaan ymmärsi yskän.kare kirjoitti:Paskaaks siinä verenpainetta nostelemaan, sovitat vaan ajonopeuden vastaamaan perässätulijan ylläpitämää turvaväliä.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Liikenteessä tapahtuu...
Tuo kyllä yleensä tehoaa...wellu kirjoitti:Corsalla tuli erääseen linja-autoon kokeiltua. 35km/h 100alueella keskellä yötä. Ei lähtenyt ohi vaan ymmärsi yskän.kare kirjoitti:Paskaaks siinä verenpainetta nostelemaan, sovitat vaan ajonopeuden vastaamaan perässätulijan ylläpitämää turvaväliä.
Mopolla liikkues tuntuu välillä olevan näkymätön liikentees, vaikka luulis että tälläisen n.187cm ja 110kg möltin näkis kun alla on moottoripyörä, mutta ei... Viimeviikolla seinäjoella itikanmäen liikennevalois yks mameli päätti skoodalla vaihtaa kaistaa, ja just kun mä olin kohdalla menos toista kaistaa, teki mieli potkaista etuoveen, onneksi jäi tilaa sen verran katukivetyksen väliin että siitä mahtui menemään ohi...
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Liikenteessä tapahtuu...
Jos ajelen yksin ja joku vaihtaa kaistaa kiilaten, niin antaa tulla vaan. Ei oo mulla niin pitkä penni kiinni näissä "romuissa" etten voisi sen uuden -11 vuosimallin auton ovipokkauksia muotoilla uusiksi.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Liikenteessä tapahtuu...
Eilen ajelin epätasaista nopeutta laidasta laitaan seilaavan kanssaautoilijan perässä ja kun ei siitä ajamisesta näyttänyt tulevan mitään, edes moottoritien rampilla, niin tempaisin ohi heti tilaisuuden tullen. No, keski-ikäinen nainenhan siinä ajoi kovin keskittyneenä, KIRJAANSA ja vielä korvakuulokkeet päässä EI JUMALAUTA, mitä tuollaisen päässä oikein liikkuu...
Ja yöllä sitten katsoin ihmeissäni, kun joku anjovis, tms. tuli motarilta Helsingin suunnasta ramppia alas 10-tielle kohti Lahtea ja heti sen jälkeen suoraan 2+2 kaistaisen 10-tien yli ja lähtikin perääni kohti Turkua Kun olisi ajanut yhden rampin pidemmälle, niin olisi päässyt samaan lopputulokseen ilman moisia manööverejä. Oli vaan melko jännittävää, kun yhtäkkiä rupeaa jojotan keula tulemaan keskikaiteen välistä kohti omaa kaistaani... Tuli sitten vielä melkoisella vauhdilla takakonttiin roikkumaan, mutta Ratasniityn liittymän jälkeen ymmärsi(?) ettei kaikkia välttämättä kannata hiillostaa ja yrittää roikkua aivan puskurissa kiinni noissa rampeissa
Ja yöllä sitten katsoin ihmeissäni, kun joku anjovis, tms. tuli motarilta Helsingin suunnasta ramppia alas 10-tielle kohti Lahtea ja heti sen jälkeen suoraan 2+2 kaistaisen 10-tien yli ja lähtikin perääni kohti Turkua Kun olisi ajanut yhden rampin pidemmälle, niin olisi päässyt samaan lopputulokseen ilman moisia manööverejä. Oli vaan melko jännittävää, kun yhtäkkiä rupeaa jojotan keula tulemaan keskikaiteen välistä kohti omaa kaistaani... Tuli sitten vielä melkoisella vauhdilla takakonttiin roikkumaan, mutta Ratasniityn liittymän jälkeen ymmärsi(?) ettei kaikkia välttämättä kannata hiillostaa ja yrittää roikkua aivan puskurissa kiinni noissa rampeissa
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Re: Liikenteessä tapahtuu...
Tuossa on molemmilla ainekset jo liikenteen vaarantamiseen josta ei taida ilman sakkoa selvitä.kappa12 kirjoitti:Tuo kyllä yleensä tehoaa...wellu kirjoitti:Corsalla tuli erääseen linja-autoon kokeiltua. 35km/h 100alueella keskellä yötä. Ei lähtenyt ohi vaan ymmärsi yskän.kare kirjoitti:Paskaaks siinä verenpainetta nostelemaan, sovitat vaan ajonopeuden vastaamaan perässätulijan ylläpitämää turvaväliä.
Mopolla liikkues tuntuu välillä olevan näkymätön liikentees, vaikka luulis että tälläisen n.187cm ja 110kg möltin näkis kun alla on moottoripyörä, mutta ei... Viimeviikolla seinäjoella itikanmäen liikennevalois yks mameli päätti skoodalla vaihtaa kaistaa, ja just kun mä olin kohdalla menos toista kaistaa, teki mieli potkaista etuoveen, onneksi jäi tilaa sen verran katukivetyksen väliin että siitä mahtui menemään ohi...