Liikenteessä tapahtuu...

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Liikenteessä tapahtuu...

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

kumma kun työmaan kohdalla tullaan melkein takaluukusta sisään jarrut kirskuen, mutta sitten työmaan jälkeen jäädään kuin tikku p****aan eikä ollutkaan kiire mihinkään. Varsinaisia "aina 90km/h" -ihmisiä.. haukutaan moottoritiellä kaahaajia mutta sitten ei osata hidastaa kun siihen olisi oikeasti syytä.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteessä tapahtuu...

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Olipa mukava kotimatka töistä. Ensin Korean IhmeAjolaite oli tulla kylkeen motarilla. Kannattaa varmistua sivullaolevista muutenkin kuin siitä onnettomasta meikkipeilistä. Tai eihän sitä ehdi kun pitää keskittyä puhelimen pysymiseen korvalla.
Puolestani höpisköön kalikkaansa mutta jos se vaikuttaa ajamiseen, suosittelen ajamisen lopettamista.

30 km myöhemmin joku valopää päätti ohittaa traktorin 100km/h alueella vaikka tulin vastaan. "Eihän se haittaa jos vähän olen siunun kaistalla, vaikka puolen auton verran".
Koko matkan satoi kuin Esterin per..., tiedättehän. Näkyvyys oli sen mukainen.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
ose
GFF
Viestit: 285
Liittynyt: 17.08.2005 19:24
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Liikenteessä tapahtuu...

Viesti Kirjoittaja ose »

Se on kyllä ihmeellistä miten erilaista kohtelua tienpäällä saa. Työmitsulla 5-hengen koppi ja lavamaasturi; kaikki possuttaa ohi vaikka kuin vedän itsekkin rajotusten mukaan. Bravolla kun olen liikkeellä niin monet aja ohi ja jää nokan eteen, varsinkin audit. Marealla saa ajella rauhassa, se ei tunnu provosoivan ketään. Mutta sitten se suurin ihmetys, traktori; kuinka kaikki unohtaa liikennesäännöt traktorin nähdessään? Keltainen viiva ja vastaantulija ei ole mitään. 40 rajoituksella vedetään tukka putkella ohi vaikka tr kulkee oikeasti yli 40. Ykköspyöräinen pienempi tr ei rekkamiehiä hidasta. Isompi ja leveillä paripyörilläoleva saa rekkamiehenkin hiljentämään. Eikö ihmiset tajua että se tr on siellä tiellä vain tarpeen mukaan. Enkä oo jyväjemmari, tarvitsen traktoria töissäni.
Osmo Keränen
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteessä tapahtuu...

Viesti Kirjoittaja Nipa »

ose kirjoitti:Bravolla kun olen liikkeellä niin monet aja ohi ja jää nokan eteen, varsinkin audit.
Olen huomannut saman. Bravo näyttää olevan sakukinnereiden kiukkumagneetti.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
ose
GFF
Viestit: 285
Liittynyt: 17.08.2005 19:24
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Liikenteessä tapahtuu...

Viesti Kirjoittaja ose »

Nipa kirjoitti:
ose kirjoitti:Bravolla kun olen liikkeellä niin monet aja ohi ja jää nokan eteen, varsinkin audit.
Olen huomannut saman. Bravo näyttää olevan sakukinnereiden kiukkumagneetti.
Joskus kun on sopivasti joku vedättämässä niin saa olla ihan melkoinen sakukinneri että Multijetti jää:)
Osmo Keränen
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
jape
Viestit: 646
Liittynyt: 21.04.2005 21:07

Re: Liikenteessä tapahtuu...

Viesti Kirjoittaja jape »

tutustuin lauantaina vaihteeksi kotimaan liikenteeseen, kotoa keski-suomeen ja takaisin. kulkineena laina maxi ducato kymppivuotta vanha ja traileri perässä. menomatkalla hondamies citymaasturilla mäkisellä ja mutkaisella tiellä ajeli tasaisella 80 alueella ihan ok nopeutta mutta mäissä pudotti nopeuttaan parikymppiä ja miulla nopeus tippui 50 kymppiin.....onneksi olin tutulla tiellä eikä risteykseen josta pitui kääntyä ollut kuin luokkaa 5km joten en rankaissut !
Vastaa Viestiin