Liikenteessä tapahtuu...

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3372
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteessä tapahtuu...

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Wempula kirjoitti:voi vttu. :evil:
naikkonen veti suoraan eteen klonksvaakkenillaan kolmion takaa.
sanoi poliiseille " luulin ehtiväni"
Ajokorttiarpajaisissa käynyt tätsykän kohdalla tuuri, liikenteessäkin on onnella menty tuolla osaamisella.
Itselleni on autokoulussa kerrottu että kolmion takaa liitytään päätielle muuta liikennettä häiritsemättä. Päätiellä kulkijan ei tarvitsisi edes kaasua löysätä. Tai sitten klonkshärveli lähtee liikkeelle kuin purkka tukasta.

Jos kamaa kontissa, takavyöt kiinni. Jos takapenkillä, kamat laitetaan turvavöihin.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Wempula
Viestit: 22
Liittynyt: 18.01.2008 14:31
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikenteessä tapahtuu...

Viesti Kirjoittaja Wempula »

Muutenkin tuo tampereen alueen liikenne alkaa olemaan sekopäisyydessään aivan helvetin pelottavaa välillä.
Mennään välillä mistä mahtuu, oli se laillista/turvallista tai ei.
Nopeusrajoitukset vaikuttaisivat olevan korkeintaan ohjeellisia, ohikulkutiellä jos kuljet ~110km/h(gps-nopeutta) niin jäät jalkoihin. Ohitse vetävät niin merkonomimersut, perhehelvetti-citymaasturit ja perhehelvettitila-autot.
Ajossa:Fiat Bravo 100 elx vm 2001
Piaggio NRG Power D/D 2005
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8811
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Liikenteessä tapahtuu...

Viesti Kirjoittaja -HH- »

^Toi tampereen liikenne on kyllä p*rseestä... Ihme touhua tosiaan - paljon johdonmukaisempia liikennekäytäytyjiä ovat sen sijaan Pohjois-Italialaiset. Helpommin siellä hengissä liikenteessä pysyy kuin tampereella - mutta mitä muuta voikaan tamperelaisista odottaa kuin outoa käyttäytymistä... :mrgreen:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Liikenteessä tapahtuu...

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Niinpä..
Sämpy kirjoitti: Tampereella oli kuulemma aikoinaan kulttuuri, että jalankulkijat tuli alle miten sattu. Nyt on tainnu sama väki siirtyä auton rattiin, kun suojatiellä ei ole mitään suojaa. Töissä tulee oltua jalankulkijana ympäri eteläsuomea, mutta vain Tampereella suojatielle kävely tulee kaikille paikallisille yllätyksenä, vaikka olisi autoilla koko kortteli matkaa jarrutella. Muut jalankulkijat jää sinne jalkakäytävälle suu auki tuijottamaan että onko tuo ihan hullu, kävelee tuolla lailla autojen eteen. Kuskeillekin tuntuu valkenevan vasta viime tingassa että tuo itsemurhakandidaatti ei meinaakkaan poistua juoksemalla suojatieltä.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Lassin
Viestit: 91
Liittynyt: 23.02.2004 16:44
Paikkakunta: Kotka

Re: Liikenteessä tapahtuu...

Viesti Kirjoittaja Lassin »

Tampereella vv. 77-80 opiskelleena, silloin ei tarvinnut kuin näyttää jalkaa suojatielle, ja autot antoi tietä. Tytär asuu Messukylässä, pitääpä kysellä suojatiekäyttäytymisestä.
jape
Viestit: 646
Liittynyt: 21.04.2005 21:07

Re: Liikenteessä tapahtuu...

Viesti Kirjoittaja jape »

puolin ja toisin kun roikuin työmaakopilla parin tapauksen persiissä joista yhdeltä sain ilmatteeks lasinpesunesteet eli eikun vaan sähköä haaskasin sen verta et lasi kirkastu ! ja sit monessa kohtaa keräsin sellaista kymmenen auton letkaa ajaessani 5-10km alle rajoitusten (museo työmaakoppi 80km/h)
1300km ilman sakkoja joista emännys puikotti tuuloksesta vaasaan !
Avatar
Karpo
Viestit: 344
Liittynyt: 30.11.2006 14:49
Paikkakunta: Parainen

Re: Liikenteessä tapahtuu...

Viesti Kirjoittaja Karpo »

Mä en kohta uskalla lähteä liikenteeseen enää ollenkaan "ihmisten aikaan". :evil:

Noin 6-7km kotimatkaan mahtui tänään seuraavaa:
-Kolme autoilijaa, jotka ajoivat 40-50km/h ohi, kun olin pysähtyneenä suojatien eteen.
-Yksi autoilija jolla oli vasemmalle kääntyvien kaistalla vilkku oikealle (kääntyi kuitenkin vasemmalle).
-Yksi autoilija joka laittoi vasemmalla kaistalla vilkun päälle, katsoi että olen vieressä ja kiilasi suoraan kohti.
-XX määrä autoilijoita roikkumassa puolen metrin päässä takapuskurista, kun ajoin taajama-alueella mittarin mukaan ~5km/h yli rajoituksen.
-XX määrä autoilijoita, jotka ohittivat taajamassa vähintään 30km/h ylinopeudella.

Unohdinkohan vielä jotain...
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot
Avatar
wellu
Viestit: 6160
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Liikenteessä tapahtuu...

Viesti Kirjoittaja wellu »

^Meilkeinpä sama pelko täälläkin.

Tuossa viikko sitte olin Jyväskylän moottoritietä ajamassa semmoista 100-110km/h pohjoisesta kohti jyväskylää. Ajoin vasenta kaistaa kun huomasin, että palokan moottoritien rampista tulee rekka. Nooh, eihän se minua haitannut, rekalla oli hyvin tilaa tulla, minä olin tulossa vasenta pitkin ohi.
Mutta sitten... Rekan peräatä tulee ramppia alas nuori jätkä pallosalamalla lippis vinossa ja joku flikka vieressä ja päättää tiltata ooppelillaan sulkuviivojen yli kaistaa vaihtavan rekan ja minun väliin. Noh, rekka ei vonut enään väistää, loppui sillä tila kesken joten minun oli pakko pari lähes lukkojarrutusta tehdä.
Tämän jälkeen kyllä muutuin itse kyrväksi, ei se 1,6 obel kulje yhtään sen kovempaa kuin 1,2 8v punto...

Ja lauantaina tuli hieman hätä sairaalaan mökiltä kun pojalle iski kuin tyhjästä 40 -asteen kuume. No arvatkaapa mitä noin kolmekymppinen uudehkolla ökybmw:llä ajava nainen tekee kun Punto syöksyy kaikki pelissä ohi? Lähtee perään, vilkuttaa valoja ja loppujen lopuksi ohittaa minut vasemmalle kaartuvassa pitkässä kaarteessa ihan puskaa yipoen...
Että tulihan taas todettua erään automerkin valtaosan käyttäytymistä...
Minkä huollan, sen korjaan...
Wempula
Viestit: 22
Liittynyt: 18.01.2008 14:31
Paikkakunta: Tampere

Re: Liikenteessä tapahtuu...

Viesti Kirjoittaja Wempula »

Olinpas taas eilen menossa myllypurosta (tre) kotioni Nokian kautta. Pistän kiltisti vilkkua päälle ja aion vaihtaa kaistaa nokian suuntaan. Kaukana takana on moottoripyörä. Rattia kääntämään ja kaistanvaihtoa.
STANA!
Prkeleenmoinen pelästyminen kun ko. mp vain sujahtaa ohi (itelläni oli nopeutta n. 105km/h).
Eikä ole edes ensimmäinen kerta kun kaksipyöräiset ohittavat täysin mielipuolisella nopeudella ohikulkutiellä.
Mikä siinä on että tuo laite saa ajamaan niin hulluja nopeuksia. Varsinkin kun tietää (tai pitäisi ainakin tietää) että siinä vaiheessa kun jotain sillä sattuu niin ei ihan pelkillä mustelmilla pois kävellä. Jos sitten edes se henkiriepu säilyy.
Viikolla sain myös selitellä poliiseille kun olin liikenteessä työpaikan pakulla (pitkä-korkea transit) ja mp oli harrastanut splittaamista ja oli takakulman kohdalla, vaihdoin kaistaa rampille (päälle kävelynopeus, aamuryysis teiskontiellä) ja klopsis, mp nurin.

Jos on syynsä moottoripyöräonnettomuuksissa autoilijoilla, niin kyllä sieltä myös löytyy omaakin vikaa.
Ajossa:Fiat Bravo 100 elx vm 2001
Piaggio NRG Power D/D 2005
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Liikenteessä tapahtuu...

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Ei niillä vaan kykene ajamaan kiltisti. En tiedä mistä se johtuu, mutta itse tulin järkiini ja myin pyörän pois jo 90-luvulla kun alkoi pelottamaan. Pitäis ostaa semmoinen jossa on alle 40 heppaa.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3372
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: Liikenteessä tapahtuu...

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Jostain syystä saksalaisia autoja myydään idiooteille tai vain idiootit ostavat saksalalaisia "autoja".
Tälläkertaa transporterkuski jonka egolle ei sopinut vähentää nopeuttaan kun hidastin ja varoin ettei täti tule kylkeen päättyvältä kaistalta. Ja kun oli vielä pihalta tullessaan minua joutunut odottelemaan. Siitähän valohsow alkoi. Olipa kaivanut rekisterin perusteella puhelinnumeronkin esille. Rouva vastasi. Nyt on kuulema sakko tulossa, keskisormeakin olin kuulemma näyttänyt. :lol: :lol: :lol:

Omituisinta tässä on se että rekisteritietojeni piti olla salaiset.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Liikenteessä tapahtuu...

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Jos työkaverilla ei olisi Audia, laittaisin takalasiin tarran:
Vielä ei ole myöhäistä hakea apua: www.aivottomataudistit.fi

toinen variaatio olisi:
Tylsät harmaat kulkuvälineet tulevat Saksasta
Autot Italiasta
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8811
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Liikenteessä tapahtuu...

Viesti Kirjoittaja -HH- »

No merkkiin riippumatta 3-tiellä tampereen päässä tuntuu olevan tapana että jos takaa tulee nopeampi auto pitää mahd. aikasin mennä vasemmalle kaistalle että se saa ohittaa sen kaistaa vaihtaneen sitten oikealta. Mikä v*ttu noita tamperelaisia oikeen liikenteessä vaivaa?!? :o
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Liikenteessä tapahtuu...

Viesti Kirjoittaja väisänen »

^Pitäskös tuonne Tampereen suunnille lähteä porukalla opetusmateriaalit mukana.

No joo. Ihan sama missä sitä ajelee tonttuja kaikki tyynni.
Avatar
wellu
Viestit: 6160
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Liikenteessä tapahtuu...

Viesti Kirjoittaja wellu »

Pikkuhiljaa ruvennut ymmärtämään sanonnan "taksikuskit on idiootteja" merkitystä. :idea:
Tolpalla seistään kuin euroopan omistajat ja jokaista ohi kulkevaa katsotaan ihan perkeleen pahasti. Esim. Jyväskylän matkakeskukseen jos heität autolla jonkun, on se välillä vaikeaa kun "herra möhömaha" on parkeerannut taxinsa niin leveästi tolpalle, ettei ohi tahdo mahtua. Sitten siinä vain tuijotellaan ja ihmetellään kun änget väkisin ohi. Liikenteessä pitää aina kiihdyttää ja kiilata edelle. Muutenkin nopeudet suhteutetaan "hieman" yläkanttiin. Jalkateillä vejetään kuin viimeistä päivää rapun eteen jne... :roll:

Eihän ne kaikki o mulukkuja, tuskin edes puolet, mutta se toinen puoli pilaakin kaikkien maineen aika tehokkaasti! :mrgreen:
Minkä huollan, sen korjaan...
Vastaa Viestiin