Tulikivenkatkuinen palaute koneita.com:iin

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
NesteHukka

Tulikivenkatkuinen palaute koneita.com:iin

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

En säästellyt sanoja kun laitoin tänään koneita.com:iin palautetta heidän hienosta tuotteestaan, ja kun luette sen, niin varmaan ymmärrätte, minkätakia vähän hermot kyrvähti:


"Jos kukaan ei ole teille häpeissään kehdannut kertoa, miten PASKAA tavaraa ovat teiltä ostaneet, niin antakaas kun minä valoitan vähän tätä asiaa.

Ostinpa teiltä kerran Nova 623 sorvi/jyrsin yhdistelmän, ja sitä päivää olen katunut sittemmin katkerasti!

Koko sen ajan, mitä sorvi on minulla ollut, en ole saanut sillä tehtyä mitään, koska laite ei pysy kasassa edes yhden akselin sorvaamisen aikaa.

Seuraavat saatatte muistaa:

- heti alkuun katkesi vetohihna. Lähetitte uuden (mistään muualta ei sellaista hihnaa ole löytynytkään).
- tuo vetohihna kesti hieman pitempään, jos ei käyttänyt ollenkaan hihnan kiristintä. Sen akseli nähkääs oli vinossa, jotenk se rullasi hihnan kierrokselle
- jyrsintä kokeillessa siitä meni heti pari hammasta muovirattaasta. Lähetitte metalliset tilalle. Toistaiseksi ehjä.

Tämän jälkeen:

- vaihdoin sorvin voimansiirron, koska katkeilevat epästandardit hihnat raivostuttivat. Samalla huomasin että sorvin moottori ei ole 750 wattinen, kuten sorvin kilvessä lukee, vaan 550 wattinen.
- sorvatessa tulee koko ajan sutta ja sekundaa. Yritän kaikenlaista tuloksetta.
- ajattelin kokeilla kärkisorvausta, ja sen jälkeen en enää ikinä saanut pakkaa keskittämään. Suoran pakkaan kiinnitetyn akselin heitto 10 sentin päässä pakasta on noin 2mm.
- Purin pakan ja puhdistin ja voitelin. Ei muutosta. Huomasin samalla, että miksi ja kuka ja missävaiheessa on pahoinpidellyt kierreliitosta niin, että siihen on tarvinnut porata uusi reikä ja kierteet pakan lukitsemiseen.
- Edelleen on heittoa. Pakan kierreliitos on väljä, eikä keskitä.
- Kokeilin taas kärjen kanssa, ja siinäkin on silminnähden heittoa. Nyt alkoi jo sitten tosissaan vituttaa!
- otin voimansiirron pois ja pyörittelin sorvin pääakselia. Rahinaa!!!
- Otin koko paskan irti rungosta ja aloin tutkia. Hitto siellä saatanan pääakselin rungossa on varmaan pari desiä VALUHIEKKAA, mikä on mennyt öljyä tiputellessa sitten suoraan laakereihin ja ne laakerit on nyt sitten varmasti sököt! Samantien en tiedä, että onko koko pääakseli kiero ja mikä on pakan tilanne, mutta yhtäkaikki pelkkää sontaa koko värkki. Sanoitte minulle aikaisemmin, että Ladan hinnalla ei saa Mersua, mutta kyllä sen Ladankin pitää olla Ladan hinnalla käyttökelpoinen, kun uuden ostaa!!!

Olen nyt niin saatanan vihainen, että en tiedä mitä odotan teiltä, odotanko mitään, mutta kunhan jaan kaiken tämän helvetin kalliin paskafiiliksen teidän kanssanne.
Uranus tuonti (lausuttuna "ur anus") on kyllä mielestäni hemmetin osuva nimi tällaista kuraa myyvälle firmalle! (toim. huom. sellainen nimi sillä on)

"
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Tulikivenkatkuinen palaute koneita.com:iin

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Tuohan oli suorastaan selkeä ja asiallinen palaute! Oma itsehillintä ei tahdo riittää noin hyvän ja selkokielisen viestin tuottamiseen vastaavissa tilanteissa.
Ja, elikkäs, tänne hankittu "Optimum" -sorvi lienee ihan laatukamaa kun on hoitanut hommansa, vaikkei runko olekaan riittävän jämerä mihkään laakerikaulojen sorvailuun niin juurikin karkeehommat hoituu kuten Ladalla pitääkin. Tuota taitaa myydä työkalutukku tms Turussa ja huolto/takuu on pelannut hyvin. Sorviin ei ole tarvinnut mitään mutta porajyrsin rikkoi kerran vaihteiston heti alkuun ja lisäksi poksautti fetit aina jos jäi vähän jumiin. Tuokin korjaantui kun toinenkin kortti vaihdettiin ja nyt pelannut kolme vuotta moitteetta. Suurin syy on se että kukaan ei enää käytä Gernin pylväsporaa vaan poraa tuolla jyrsimellä 10mm+ reikiä metalliin vaikkei sitä ole semmoiseen tarkoitettu. Saman merkkinen vannesaha ei ole mennyt rikki kertaakaan.

Tämä siis täällä töissä. Käyttö ei ole jokapäiväistä mutta käyttäjätkään ei ole ammattilaisia...
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Jokari
Viestit: 668
Liittynyt: 19.07.2007 22:17
Paikkakunta: Kymenlaakso™

Re: Tulikivenkatkuinen palaute koneita.com:iin

Viesti Kirjoittaja Jokari »

Odotan innolla mitä vastaavat. Kaksi vaihtoehtoa: joko joku ottaa herneen nokkaan tai sitten syntyy jonkinlainen yhteistyö. Veikkaan ensimmäistä. :D

http://www.koneita.com/metallisorvit/me ... va_623.htm

Myyntipuhe on ainakin vakuuttava. :)
Understeer is definitely a crime -Colin Mcrae
NesteHukka

Re: Tulikivenkatkuinen palaute koneita.com:iin

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Hassu yhteensattuma, että mulla on niinikään Gern pylväsporakone, joka on sekin niinikään seissyt siitälähtien, kun tämä yhdistelmäkone tuli. Se jyrsin/pora osa on toiminut hyvin sen alkuremontin jälkeen. Jossain erillisessä jyrsimessä oli samankokoiset rattaat metallisena, niin ne tuli sinne, ja samalla tein siitä öljytiiviin, eli on vaihteistoöljyt sisässä. Täytyy vaan toivoa ettei sielläkin ole valuhiekkaa, mutta luulen että olisin huomannut, kun se oli täysin purettuna.
Sorvipuolen ollessa jatkuvasti romuna, olen joitakin sisäsorvauksia tehnytkin jyrsintä käyttäen, kun mulla on siihen se pyörivä pöytä. Mikähän se on ammattikielellä?

Vähän tuntuu siltä, että tuo malli 623 on tarkoituksella suunniteltu niin, että ostajan huomio kiinnittyy siihen jyrsinyksikköön ja ei katso sorvipuolta niin tarkasti. Johteet, syöttö ja X/Y kelkat... ei mitään sanomista niissä, mutta voimansiirrolla ja sorvin pääakselilla runkoineen saa heittää vesilintua. :evil:

Tota on paranneltu itse jo niin paljon, että en ala sinne viestimään, tyyliin "tulkaa hakeen romunne pois". Siitä saa hyvän, kun näkee vaivaa perkeleesti, mutta sehän siinä onkin että sapettaa se, että on maksanut "tee-se-itse"-rakennussarjasta auton hinnan!

Onneksi on tuossa eläkkeellä oleva metallikonkari tukena (rakensi itse oman sorvinsa).

Hakusessa olis muuten sitten hinta/laatu-suhteeltaan hyvä 125-160mm kokoinen nelileukapakka tai/ja samankokoinen kolmileukapakka. Erityisesti uudehkot venäläiset kiinnostaa. Harmittaa kun edellisen sorvin mukana meni hemmetin hyvä venäläinen 100mm kolmileukapakka. Olis pitänyt vaihtaa siihen tän Novan pakka tilalle :twisted:


Sämpy: itsehillinnästä yritin pitää kiinni, mutta voimasanoja tuli väkisinkin :) Jos palautteeni siis oli asiallinen, niin haluaisin nähdä esimerkin todella epäasiallisesta palautteesta :D Pyörähuollossa kyllä sain kerran kuunnella korvat punaisena erään naisen raivoa, kun jouduin ilmoittamaan, että maahantuoja ei suostu maksamaan takuuseen Gagiva Miton koneremppaa, koska asiakkaan poika on omatoimisesti poistanut kuristukset pakoputkesta ja kaasarista, ymmärtämättä vaihtaa pääsuutinta täystehoisen vaatimaan kokoon! (mäntä ja sylinteri vaihtoon, ja koko kone piti halkasta. Jos nyt muistan oikein, niin alumiinisilppu tuhos petilaakeritkin) :roll:
Vastaa Viestiin