KÄSISSÄNI ON!...

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
NesteHukka

KÄSISSÄNI ON!...

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

GC:n uusittu limited edition "punainen raamattu"! Käykö kateeks! :P

392 sivua päivitettyä matskua!

Ei sillä, että hemmetinmoinen sijoitushan tuo oli. Hinta oli jotain ihan muuta, mitä edellisellä, ja millään kirjalla yleensäkään...
Noh, pakkohankinta mitä pakkohankinta!

Tätä painosta on vain 500 kirjaa!
Liitteet
Fiatbible 1.jpg
Fiatbible 1.jpg (143.32 KiB) Katsottu 5780 kertaa
NesteHukka

Re: KÄSISSÄNI ON!...

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Senverran tässä selailin, että kirja ei ole tosiaankaan pelkkä "supplement", vaan uusi kirja samasta aiheesta. Näyttäisi löytyvän enemmän myös 16V asiaa ja jopa SOHC...

Painolaadusta sanon senverran, että tähän on varmaan valittu kallein ja paras paperilaatu, ja värikuvat ovat erittäin tarkkoja!
Jos todella voi sanoa harrastavansa näitä koneita, niin pistäkää nyt Croftilta tilaukseen tämä uusi kirja. Se maksaa paljon, mutta se on kyllä sen arvoinen, ja takuulla saa omansa pois, jos haluaa joskus myydä. Tosiaan, viimeisiä viedään jo kohta ja näitä ei ole myynnissä missään muualla kun Guy Croftin itsensä kautta.

Kulut 136 puntaa rahteineen..., ja tämä oli vielä alennuksella, kun on kuljetusvaurioinen (en tosin kyllä näe, missä siinä on mitään pintanaarmua)...
kapaleino
Viestit: 75
Liittynyt: 20.04.2006 07:54
Paikkakunta: Heinola

Re: KÄSISSÄNI ON!...

Viesti Kirjoittaja kapaleino »

Voisitko laittaa linkin mistä tuota raamattua vois ostaa olisin kiinnostun kyseisestä opuksesta ?
Kaikkea sitä rakentas jos olis aikaa ja rahaa
Avatar
viiat
Viestit: 343
Liittynyt: 28.10.2004 16:16
Paikkakunta: Jkl

Re: KÄSISSÄNI ON!...

Viesti Kirjoittaja viiat »

Paas skannaten :mrgreen:
Mitä isompi vika, sitä isompi leka!
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: KÄSISSÄNI ON!...

Viesti Kirjoittaja vvieri »

kapaleino kirjoitti:Voisitko laittaa linkin mistä tuota raamattua vois ostaa olisin kiinnostun kyseisestä opuksesta ?
Tää itse heppu taitaa olla ainoa myyjä: http://www.guy-croft.com/

BTW, käsketäänkö kirjassa TC:n kanava portata nykyään katosta vai lattiasta materiaalia poistaen? :wink:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
TfP-Motors
GFF
Viestit: 1566
Liittynyt: 22.02.2003 10:20
Paikkakunta: Suonenjoki

Re: KÄSISSÄNI ON!...

Viesti Kirjoittaja TfP-Motors »

vvieri kirjoitti: BTW, käsketäänkö kirjassa TC:n kanava portata nykyään katosta vai lattiasta materiaalia poistaen? :wink:
Sama oli mulla muistissa muistaakseni "x1/9 t16":n kirjoittamana :mrgreen: Minä ainakin olen vielä odottavalla kannalla, vaikuttaako kirjan omistaminen kuitenkaan mahtavien tc-moottorien jalostukseen, valmistumiseen ja näkymiseen tapahtumissa? vanhemmassa kirjassa kuitenkin oli sporttisempi kone kannessakin :roll: sen pdf versio näkyy minultakin löytyvän...
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: KÄSISSÄNI ON!...

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Niin, tuosta 8v TC:n kannen porttaamisestahan mies sai erään Australiassa vaikuttavan tyypin kanssa erittäin mehevän tappelun aikaiseksi sikäläisellä foorumilla. Piikittely jatkuu käsittääkseni edelleen.

Ensimmäisessä oppaassahan käsketään poistamaan materiaalia kanavan pohjasta, mikä nykykäsityksen mukaan ei ole se oikea tapa...

Hankala foorumi rekisteröityä, ei hyväksy näemmä gmail-osoitteita... Kaipa tuollainen opus pitää kirjahyllyä koristamaan tilata. Kyllähän siinä ensimmäisessäkin oli arvokasta informaatiota, ei sitä käy kieltäminen, ja onhan noita hieno lueskella vaikkei mitään aikaiseksi saisikaan. :lol:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vode131
GFF
Viestit: 1932
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Re: KÄSISSÄNI ON!...

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Tästähän oli topicci jo aiemmin: http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t ... estamentti

Croftin kanssa ei välttämättä ole niin helppo olla kaveria. Miehellä on niin jyrkät mielipiteet ja jos vähänkin oot vastaan = olet väärässä.

Musta tuntuu että mies haluaa tappaa bisneksensä liian tiukilla mielipiteillä ja kurilla esim. fooruminsa suhteen. Nythän sieltä ei näy edes kuvat, jos et ole rekisteröitynyt. Kuka ylipäätään haluaa rekisteröityä moiselle foorumille mihin ei saa juuri mitään kirjoittaa? :roll: On kuitenkin olemassa foorumeita missä todelliset alan asiantuntijat saa ja voi esittää mielipiteitään ja kokemuksiaan ihan vapaasti.

Sitä en kiistä etteikö mies osaa hommiaan ja tekee tinkimätöntä laatua mistä plussaa.

Kirja kannattaa kuitenkin ostaa pian, kun niitä vielä saa. En usko että sen arvo paljoa laskee, jos toteaa että sisällöstä ei ole hyötyä itselle. Itse olen tuota monesti lukenut viime aikoina, ja kyllä siitä ihan iltalukemiseksi on.

Itse kirjan fyysisestä laadusta vielä hiukan. Mulla on nyt hyllyssä noin 60 erilaista auto / virityskirjaa (osa jo 80-luvulta) ja niistä yksikään ei ole niin kehnolaatuinen kansiensa osalta. Tämä kirja oli ihan mutkalla jo uutena. Tosin kyllä siitä asia selkiää, mutta hintaan nähden sais pysyä suorana tuolla kirjahyllyssä. Sai varmaan halvalla sieltä itä euroopasta... :lol:
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: KÄSISSÄNI ON!...

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Paljonko Mr. rofti sieltä 8 tappisesta tc:stä on sitten voimoo vaparina kaivanut ?
Avatar
Ippe
GFF
Viestit: 2606
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Re: KÄSISSÄNI ON!...

Viesti Kirjoittaja Ippe »

väisänen kirjoitti:Paljonko Mr. rofti sieltä 8 tappisesta tc:stä on sitten voimoo vaparina kaivanut ?

Ei ehkä kuitenkaan se tehon määrä, vaan se montako kilpailua on voitetty GC:n tekemillä moottoreilla.
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80 ja 126 - 76
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: KÄSISSÄNI ON!...

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Ei minun ole croftin juttuja tarkoitus aliarvioida ei tod.
Mutta.
Jos intohimona on viritys niin eikö silloin se tehonkin määrä yritetä touhuta isommaksi mitä muilla.
Kilpakone ja sellattis max tehon luovuttava kone on mun mielestä aivan eri juttuja.
Onhan nuilla ritmo abarteillakin voitettu monia kisoja ilma rofteja.

Nyt kun tämäkin topikki meni mun takiani vituiksi niin jatkampa lisää :mrgreen:

Jos rofti olisi kaivanut sen kannen oikein ja olisi saanut padoistaan vielä enempi lyöntiä niin olisiko koneet sitten pysyneet läjässä.
Oliko syy "väärin" avartamiseen kuitenkin juurikin se että fiatin kone ei kaipaakkaan sitä max virtaavaa kantta...


Jos joku tilaa niin voisin tulla kimppaan (laskee rahoja)...
Avatar
x1/9 T16
Viestit: 1586
Liittynyt: 09.09.2003 11:42
Paikkakunta: Boostlandia

Re: KÄSISSÄNI ON!...

Viesti Kirjoittaja x1/9 T16 »

Onkos siinä mitään juttua oikeasta VOIMAN tuottamisesta n.250hv(+400hv)/1000cc? Valitettavasti olen suuresti mieltynyt turboahtamiseen :twisted:
Tosiaan vanhassa kirjassa kanavan lattian pudottaminen tuntui oudolta. Tosin paikallinen porttaaja löysi siitäkin juonen että virtaus vedetään tavallaan venttiilin läpi eli ei käännetä kanavan suuntaiseksi :D
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: KÄSISSÄNI ON!...

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Niin, kanavan suuntaan pitäisi vaan näkyä mahdollisimman iso poikkipinta seetin läpi jos aattelee että seos jatkaa suoraan eteenpäin eikä kanavan suuntaisesti.

Näkyy olevan Croft ainakin hyvin varovainen rekisteröitymisten suhteen, varmaan kyllästynyt kaikenlaisiin spämmibotteihin mikä tuntuu kyllä hyvin tutulta. Samoin rekisteröitymismailista päätellen saanut osakseen muutakin vihamielisyyttä. :roll:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
NesteHukka

Re: KÄSISSÄNI ON!...

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Vode131 kirjoitti:Tästähän oli topicci jo aiemmin: http://fiatforum.fi/viewtopic.php?f=2&t ... estamentti

Croftin kanssa ei välttämättä ole niin helppo olla kaveria. Miehellä on niin jyrkät mielipiteet ja jos vähänkin oot vastaan = olet väärässä.
Tämä on tullut huomattua kantapään kautta, mutta sitten kolikon kääntöpuoli, jos kirjoittaa vanhanaikaisesti etiketin mukaan "sincerely" "best regards" yms. niin mies on oikein otettu siitä ja vastaa oikein kohteliaasti. Meitin suomalaisten pitää muistaa, että kaikissa kansallisuuksissa ei olla niin epäkohteliaita ja töksähteleviä. Smalltalk on ärsyttävintä mahdollista, mutta jos se helpottaa asioiden edistymistä, niin ei se niin vaikeaa ole :)
NesteHukka

Re: KÄSISSÄNI ON!...

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Millä sivulla se kanavan alapuolen pudottaminen on vanhassa kirjassa? Minä kun en muista mitään sellaista, paitsi kanavan alemman säteen loiventamista siinä ennen venttiilinohjuria.

Pitää myös muistaa se, että palotilatyypillä on paljon vaikutusta siihen, miten kanavaa pitää muokata. TC:n kanavamuotoilu ei toimi samallatavalla SOHC kanssa, koska ammepalotilaisissa kanavassa pitää olla venttiiliin nähden offsettiä, että virtaus suuntautuu pyörteellä venttiilin välistä sinne, missä on eniten tilaa, eli sinne missä palotilan seinämä ei ole estämässä. TC:ssä taas käsittääkseni pitää kanavan muoto saada sellaiseksi, että saadaan mahdollisimman suuri virtaus venttiilin koko alueelta ja antaa squishbandin hoitaa seoksen tasajakoistuminen.
Vastaa Viestiin