Dremel kopiot ja kokemukset?

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
NesteHukka

Dremel kopiot ja kokemukset?

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Dremelin about 1:1 kopioita näkee nykyään jo alle kahdenkympin siellä ja täällä. Minkälaisia kokemuksia on kertynyt?

Itselläni on aito Dremel, Ferm merkkinen kopio (alle 20 euroa), Clas Ohlson akkumalli, Ferm Li-ion akulla oleva akkumalli ja koska tuosta Olssonin Klasun vehkeestä lakkas akku ottamasta virtaa, ja tiedustelin uutta akkua, niin tilaamalla, ja uus kone maksoi vähemmän, niin ostin sellaisen, joskin sitten tuli kotona huomattua, että se olikin verkkovirtamallia, mutta en ollut pettynyt.

Fermin ja Klasun verkkovirtamallit ovat eniten Dremelin vastaavan näköisiä. Ferm on tosin lyhyempi. Käänteisesti taas sitten Fermissä on 160W tehoa ja CO Techissä 135W. Käyntiäänessä on eroa, mutta yhteistä on että ovat varsin hiljaisia ja värinättömiä. Tämä Klasun malli oli vain 17 euroa!
Sitä en ole vielä ehtinyt kokeilemaan käytännössä, ainoastaan tyhjänä pyöritellyt.

Akkumalleissa sitten taas onkin menty metsään ja pitkälle (Huqsvarnalla tosin, ei näillä).
Fernin Li-ion malli oli kuulemma tullut myyntiin just, kun sen ostin, alta neljänkympin. Akku oli valmiiksi syväpurkautunut, eikä tointunut latausyrityksistä. Lisäksi koneen pääakseli oli auttamattoman kiero.
Kävin vaihtamaan koneen takuuseen, mutta ei paska pöyhimällä parane, samat viat. Akseli kiero ja akku mitääntekemätön. Kone on mulla jossakin purettuna odottamassa parempia päiviä jos sellaista tulee...

Klasun ladattava, punamusta, joka ei ole kylläkään enää myynnissä: edullinen, mutta vain yksi akku. Mitätön teho ja mitätön kapasiteetti. Tällä voi kiillottaa korvakoruja, jos jaksaa keskeyttää hommat välillä latausta varten.

Niin, orkkis Dremeli, olkoonkin että oli kovassa käytössä, kuori karanpään laakerin lopulta, ja vaihto on kuulemma vittumainen, niin en ole jaksanut asiaan perehtyä, kun näitä kopioita saa näin halvalla. Lisäksi tuo Fermin verkkovirtaversio yllätti laadullaan. On melkein parempi mitä Dremeli. Klasun verkkovirtaversio tuntuu yhtä luotettavalta, mutta kun olen tehnyt sillä jotakin, niin kerron sitten kokemukset siitä.

EDIT: Kuten Dremelissä, näissä kopioissa on yleensä kaulassa kierteillä oleva muovinen holkki, jonka paikalle Dremelissä kiinnitetään työkaluja.
En tiedä onko näille omia työkaluja kiinnitykseensä, sillä ihmettelin, kun huomasin että näissä on ihan eri kierre siinä.
CO Techille pointsit siitä, että ainakin Dremelin moottorisahan teräketjun teroitusohjain meni siinä kierteelle loppuun asti, ja ainakin riittävän liki on nousu, kun ei tullut mitään jälkiä kierteisiin. Voi olla täysin sama. Sensijaan Fermissä on tiheämpi kierre, eli Dremelin erikoistyökalujen sovittaminen siihen voi olla... ei este, mutta hidaste. :)
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Re: Dremel kopiot ja kokemukset?

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Mulla on verkkovirtakäyttöinen dremel-kopio, oliskohan merkki jollut joku Power-Craft (tai jotain muuta yhtä koomista).

Hyvin on kestänyt, vaikka kauankin oon vingutellut joskus kiertokankia kiillotellessa. Mutta ehkä tuo on sit vaan hyvä yksilö. Maksoi joskus aikoinaan parisen kymppiä joustoakselin kanssa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Dremel kopiot ja kokemukset?

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Mulla on tuo Fermin johdollinen malli, ja oikein tyytyväinen olen siihen ollut. On ollut jonkun verran käytössäkin, ja mitään merkkiä hajoamisesta ei vielä ole.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Re: Dremel kopiot ja kokemukset?

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Kuva

Biltemassa ja tuotenumero 15472. Hintaa 26,90€
Fiat Uno Turbo i.e -88
NesteHukka

Re: Dremel kopiot ja kokemukset?

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

UnoProjekti kirjoitti:Kuva

Biltemassa ja tuotenumero 15472. Hintaa 26,90€
Mulla on toistakymmentä vuotta vanha sininen samanlainen, aj maksanut silloin neljä kertaa enemmän kun oikein sai hakemalla hakea, että mistä löytyy... Käyttöä on loppujenlopuksi sille ollut aika vähän, niin on vieläkin kuin uusi. En muista merkkiä, olisikohan TammerDieselistä tullut ostettua.
NesteHukka

Re: Dremel kopiot ja kokemukset?

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

vvieri kirjoitti:Mulla on verkkovirtakäyttöinen dremel-kopio, oliskohan merkki jollut joku Power-Craft (tai jotain muuta yhtä koomista).

Hyvin on kestänyt, vaikka kauankin oon vingutellut joskus kiertokankia kiillotellessa. Mutta ehkä tuo on sit vaan hyvä yksilö. Maksoi joskus aikoinaan parisen kymppiä joustoakselin kanssa.
Ei jää kyllä joustoakselille paljon hintaa tuossa. Klasun koneessa oli kyllä tosi vähän mitään tarvikkeita mukana. Fermissä sentään oli oikein kantolaatikko ja ihan hyvä setti työkaluja.

Toivon kyllä että tuo klasu kestää, on se laadukkaan oloinen, ja klasun sähköhöylä on ollut aika hyvä peli ainakin. Vähän samanlainen fiilis niissä kun tutkiskelee.

Tällähetkellä jos kysyttäisiin, niin kokemukset ei ole muuttaneet mieltä, eli ostaisin vieläkin sekä Fermin että CO Techin verkkovirtakoneen.
Avatar
ose
GFF
Viestit: 285
Liittynyt: 17.08.2005 19:24
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Dremel kopiot ja kokemukset?

Viesti Kirjoittaja ose »

Mulla on myös Ferm ja hyvin se on toiminut. En kaipaa aitoa kun siitä ei ole lisäarvoa.
Osmo Keränen
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: Dremel kopiot ja kokemukset?

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Ferm taisi olla kanssa käytössä. Muuten hyvin kestänyt mutta ainakin joustoakselin istukka on kulunut vaikka sitä ei oo paljoa käytetty - vähän samaa vikaa myös itse koneessakin ehkäpä.

Onko tuo Biltsun malli 6mm akselilla oleville työkaluille?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Re: Dremel kopiot ja kokemukset?

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Ei kyllä tuo paineilmahärveli on myös 3mm vartisille...
Fiat Uno Turbo i.e -88
NesteHukka

Re: Dremel kopiot ja kokemukset?

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

UnoProjekti kirjoitti:Ei kyllä tuo paineilmahärveli on myös 3mm vartisille...
"myös"?? Meneekö bilteman koneeseen siis kuusmillisetkin? Toi mun on vain ja ainoastaan 3mm vartisille.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Dremel kopiot ja kokemukset?

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Dremelit ja fermit taitaa olla 3 mm. varrella myös...

Biltsun paineilmavinkuhärvelit on ollu helskutin hyviä oli malli sitten mikä tahansa!


Miten hitossa joku fermi voi toimia noin hyvin. :shock: Pitänee harkita. :D
NesteHukka

Re: Dremel kopiot ja kokemukset?

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Mulla on Bilteman paineilmavehkeitä, mutta ei niissä mielestäni ole kolmen millin karaa.

Ferm on vähän ristiriitainen merkki, mutta sitä korostan, että vaikka merkki on samankuuloisuutensa vuoksi usein yhdistetty GERN merkkisiin, niin näiden välillä on laadussa suuri ero Fermin eduksi. Mulla on Fermin perus porakone, yläjyrsin, toi suorahiomakone ja sitten se neljäs on se musta lammas, eli se li-ion akulla varustettu suorahiomakone, jossa ei ole mitään hyvää. Ferm on näistä halpiksista ihan kelpoinen.
eastfiatman
GFF
Viestit: 188
Liittynyt: 19.11.2004 11:04
Paikkakunta: IMATRA

Re: Dremel kopiot ja kokemukset?

Viesti Kirjoittaja eastfiatman »

nostellaas vanhaa topiccia minulla oli aito dremel joka ei kestäny vivosen hettuakaan joten ostin HALVAN KOPION black xxx jotain melkein yks yhteen dremelin kanssa jopa dremelin muut osat käy tähän kyseiseen laitteeseen ainut vika jonka olen havainnut on että karan kiristys ei toimi kunnolla
ehkä uusi holkki korjaa tilanteen kysymys kuuluu onko muilla ollut dremelin kanssa ongelmia itellä oli dremel 3000 taisi ollla vielä i olin todella pettynyt ostokseen ....
tai jos jollain on kokemuksia kopio laitteista saamyös laittaa jutun jatketta
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Dremel kopiot ja kokemukset?

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

No, ite ostelin dremelin, kun ferm:istä taipui runko vanhuuttaan eikä meinannut pyöriä, jollei hiukan puristanut sopivasta paikasta koko ajan. Muuten tuo olisi ollut melko kelvokas.
Kyllähän dremeli vakuutti laadullaan ja oliko se juuri tuo 3000 sarja jossa tuli käyttökelpoisia lisäosia. Itseasiassa homma mikä piti tehdä, niin katkaista viemäriputki muutaman sentin lattiapinnan alapuolelta ja siihen löytyi laitteet. Ja jatkoakseli on ihan ehdoton, se oli Fermissäkin ja Fermin hinta 20€ Dremelistä. Vaan ei tuo Dremel ainakaan äänen perusteella tunnu ihan huipputuotteelta, varmaan saa käräytettyä. Lisäosat vaikutti laadukkailta. Tuli tehtyä kyllä sisäänajo ohjeiden mukaan oliko se 5 minuuttia täysillä yhtäjaksoisesti tms ja jatkoakselille samantapainen juttu vapaana roikkuen?

Mulla on vieläkin laatikossa muistaakseni Maxicraft -merkkinen pienoispora. Tuota ei taideta valmistaa enää. Siihen on lisäosina pistosahaa, tasohiomakonetta ja pylväsporatelinettä eli yritti enemmän matkia oikeita työkaluja pienoiskoossa, lisäosat oli tukevaa alumiinia. Puuttui ehkä ne työkaluinnovaatiot jotka liittyy juurikin Dremeliin. Huonoja puolia oli vaan että toimi 12 voltilla eli piti aina raahata muuntajaa ja johto aika lyhyt, joten ei oikein sovi tallikäyttöön vaan enempi askartelupöydälle. Eikä siinä ollut kierrossäätöä ja lämpeni aika nopeasti että alkoi jopa kättä polttamaan. Mutta edelleen ihan toimiva laite.

Jossain taitaa olla Stichling-merkkinen laitekin, tuo taisi toimia samalla muuntajalla kuin Maxicraft. Sitten tuli Dremel ja nuo häipyi vähin äänin markkinoilta.

Edit: löytyi noista maxicrafteista melko tuoreen näköisiä kuvia, mutta kotisivua ei löytynyt.

tuollainen pistosaha on se 80-luvun malli:
Kuva
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
eastfiatman
GFF
Viestit: 188
Liittynyt: 19.11.2004 11:04
Paikkakunta: IMATRA

Re: Dremel kopiot ja kokemukset?

Viesti Kirjoittaja eastfiatman »

ei kuulu kyllä tänne mutta kysytään kuitenkin alumiinin työstöön on koneviilan teriä onko muilla kokemuksia muista valmistajista itellä wurthistä ostettuja malleja ei tainnut olla kuin kaksi nämä oli 6 mm karalla olisiko vaihtoehtoja tarjolla???? saa ehdottaa
Vastaa Viestiin