Melkein joutui kaasua painamaan
Melkein joutui kaasua painamaan
Tiputtelin tuossa ramppia alas motarille, ja katselin, että joku uudehko farkku tulee takana, mutta kerkiän edelle.
Hemmetti, se oli joku kisaaja, joka polkaisi välittömästi kaasua, kun näki vähän eksoottisemman näköisen vermeen.
Mulla oli nelonen sisässä, ja 3000rpm tienoilla koitin väännöllä päästä edelle, mutta kun se polkas, niin eipä tuo riittänyt. Mulla alkoi kiihdytyskaista loppua, ja ajattelin, että en prkl vedä liinoja kiinni, joten tempaisin kolmosen sisään ja petaalin lattiaan. Pääsin kyllä edelle, mutta piti samantien ohittaa edelläajava, joka alkoi siinä vaiheessa tulla "peruuttamalla vastaan".
Minä kun en tieliikenteessä ajele isommin ylinopeutta, niin vaihdoin kaistaa takaisin oikealle ja tiputin nopeutta, niin silloin se auto meni ohi. Kaikki sivulasit ja takalasit tummennettuja ja joku silmätarra takaluukussa. Vissiin joku nykyajan teiniauto, joten provohan se kiihdyttely varmaan oli...
Ottaa vaan päähän tuollainen motarin ramppien kohdalla. Itse väistän aina rampeilta tulijoita vasemmalle kaistalle, vaikka lain mukaanhan näin ei tarvitsisi tehdä.
Hemmetti, se oli joku kisaaja, joka polkaisi välittömästi kaasua, kun näki vähän eksoottisemman näköisen vermeen.
Mulla oli nelonen sisässä, ja 3000rpm tienoilla koitin väännöllä päästä edelle, mutta kun se polkas, niin eipä tuo riittänyt. Mulla alkoi kiihdytyskaista loppua, ja ajattelin, että en prkl vedä liinoja kiinni, joten tempaisin kolmosen sisään ja petaalin lattiaan. Pääsin kyllä edelle, mutta piti samantien ohittaa edelläajava, joka alkoi siinä vaiheessa tulla "peruuttamalla vastaan".
Minä kun en tieliikenteessä ajele isommin ylinopeutta, niin vaihdoin kaistaa takaisin oikealle ja tiputin nopeutta, niin silloin se auto meni ohi. Kaikki sivulasit ja takalasit tummennettuja ja joku silmätarra takaluukussa. Vissiin joku nykyajan teiniauto, joten provohan se kiihdyttely varmaan oli...
Ottaa vaan päähän tuollainen motarin ramppien kohdalla. Itse väistän aina rampeilta tulijoita vasemmalle kaistalle, vaikka lain mukaanhan näin ei tarvitsisi tehdä.
Re: Melkein joutui kaasua painamaan
Oliskohan peräti, ettei saa tehdä? No joo järkeväähän toi useimmiten on väistää vasemmalle kaistalle, itsekin harrastan.. Olisikohan lakisedät suuressa visaudessaan aatelleet, ettei huomion kiinnittyessä rampilta tulijaan huomattaisi takaa vasenta kaistaa jyrääviä nopeempia, ja torpattaisi niitten eteen, tiedä häntä, mutta muistaakseni autokoulussa näin opetettiin.NesteHukka kirjoitti: Ottaa vaan päähän tuollainen motarin ramppien kohdalla. Itse väistän aina rampeilta tulijoita vasemmalle kaistalle, vaikka lain mukaanhan näin ei tarvitsisi tehdä.
Muuten noilla teinituning kuskeilla tuntuu olevan pissiä päässä, no eihän ne tosin mitään nääkkään, kun penkki on makuuasennossa ja wunderwebat blokkaa loputkin näkökentästä
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Re: Melkein joutui kaasua painamaan
Heh, tästä tuli mieleen, että kun on tottunut pystyssä olevaan kuppipenkkiin, niin toimistotuolia ei saa säädettyä yhtä pystyyn! On tosi häiritsevää, kun asento tuntuu toimistotuolissa makaavaltalanciay10 kirjoitti:Oliskohan peräti, ettei saa tehdä? No joo järkeväähän toi useimmiten on väistää vasemmalle kaistalle, itsekin harrastan.. Olisikohan lakisedät suuressa visaudessaan aatelleet, ettei huomion kiinnittyessä rampilta tulijaan huomattaisi takaa vasenta kaistaa jyrääviä nopeempia, ja torpattaisi niitten eteen, tiedä häntä, mutta muistaakseni autokoulussa näin opetettiin.NesteHukka kirjoitti: Ottaa vaan päähän tuollainen motarin ramppien kohdalla. Itse väistän aina rampeilta tulijoita vasemmalle kaistalle, vaikka lain mukaanhan näin ei tarvitsisi tehdä.
Muuten noilla teinituning kuskeilla tuntuu olevan pissiä päässä, no eihän ne tosin mitään nääkkään, kun penkki on makuuasennossa ja wunderwebat blokkaa loputkin näkökentästä
Muistelisin minäkin, että ei saisi väistää vasemmalle kaistalle. Ihan idioottimaista koska varmaan sen kaistan tyhjyys ennen kaistanvaihtoa tulee katsottua niin väistäessä kuin joku oikealla kaistalla ajeleva ohitettaessakin.
No - eipä ole ainoa typerä sääntö...
No - eipä ole ainoa typerä sääntö...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Kun penkki on makuuasennossa, niin luulisi tulevan selän aika kipeäksi...
Mutta ehkäpä niillä on selkä kasvanut kayräksi, tai civicin penkissä ei ole tarpeellisia säätöjä.
Toinen nuorten suosittu ajoasento tuntuu olevan muna-asento (ehkä näin päästään paljon paljon lujempaa).
Itsekin on tullut näitä tavattua ja ei voi kun ihmetellä...
Mutta ehkäpä niillä on selkä kasvanut kayräksi, tai civicin penkissä ei ole tarpeellisia säätöjä.
Toinen nuorten suosittu ajoasento tuntuu olevan muna-asento (ehkä näin päästään paljon paljon lujempaa).
Itsekin on tullut näitä tavattua ja ei voi kun ihmetellä...
-Jere-
Fiat Stilo 100 Active 3D -03
Fiat Argenta 120i.e -85
Fiat Argenta 2000 -82
Fiat 126 Bambino -76
Fiat Stilo 100 Active 3D -03
Fiat Argenta 120i.e -85
Fiat Argenta 2000 -82
Fiat 126 Bambino -76
Tuosta asennosta onkin varmaan helppoa väistää jotain rusakkoa tms.NesteHukka kirjoitti:Sekin on hyvä tyyli, että on selkä irti selkänojasta, ja maataan ratin päällä kyynärvarsi siinä ratin päällä.
Näkeehän noita asentoja, itse en ainakaan omaa kroppaani saa väännettyä moisiin asentoihin niin, että kykenisin liikennöimään edes jotenkin järkevästi..
Ja mitä tulee näihin kilpailuihin, niin itse huomaan jokapäiväisessä ajossa ajavani eniten kilpaa taksikuskien ym. bisnesmiesten kanssa . Taksareiden nupit taitavat kajahdella siinä vaiheessa, kun joku lähtee niitä ennen liikennevaloista jollain nivuspäristimellä tai Italian ihmeellä !
Tuosta väistämisestä. Itse ymmärrän ihan hyvin miksi tuo väistö on kielletty. Ihania tilanteita tulee tuolla liikenteessä kun ajaa hälytysajoa 165km/h 2000kg painavalla autolla, ja menee rampin ohi, niin joku urpo joka ei seuraa peilejä antaakin tietä rampilta tulijalle = tulee eteen 80km/h. Siitä voi kuvitella kuinka Sprintterin alimitoitetuilla jarruilla yrittää saada hidastumaan vauhdin..
Marko
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________