Melkein joutui kaasua painamaan

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
NesteHukka

Melkein joutui kaasua painamaan

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Tiputtelin tuossa ramppia alas motarille, ja katselin, että joku uudehko farkku tulee takana, mutta kerkiän edelle.
Hemmetti, se oli joku kisaaja, joka polkaisi välittömästi kaasua, kun näki vähän eksoottisemman näköisen vermeen.
Mulla oli nelonen sisässä, ja 3000rpm tienoilla koitin väännöllä päästä edelle, mutta kun se polkas, niin eipä tuo riittänyt. Mulla alkoi kiihdytyskaista loppua, ja ajattelin, että en prkl vedä liinoja kiinni, joten tempaisin kolmosen sisään ja petaalin lattiaan. Pääsin kyllä edelle, mutta piti samantien ohittaa edelläajava, joka alkoi siinä vaiheessa tulla "peruuttamalla vastaan".
Minä kun en tieliikenteessä ajele isommin ylinopeutta, niin vaihdoin kaistaa takaisin oikealle ja tiputin nopeutta, niin silloin se auto meni ohi. Kaikki sivulasit ja takalasit tummennettuja ja joku silmätarra takaluukussa. Vissiin joku nykyajan teiniauto, joten provohan se kiihdyttely varmaan oli...
Ottaa vaan päähän tuollainen motarin ramppien kohdalla. Itse väistän aina rampeilta tulijoita vasemmalle kaistalle, vaikka lain mukaanhan näin ei tarvitsisi tehdä.
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

Re: Melkein joutui kaasua painamaan

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

NesteHukka kirjoitti: Ottaa vaan päähän tuollainen motarin ramppien kohdalla. Itse väistän aina rampeilta tulijoita vasemmalle kaistalle, vaikka lain mukaanhan näin ei tarvitsisi tehdä.
Oliskohan peräti, ettei saa tehdä? No joo järkeväähän toi useimmiten on väistää vasemmalle kaistalle, itsekin harrastan.. Olisikohan lakisedät suuressa visaudessaan aatelleet, ettei huomion kiinnittyessä rampilta tulijaan huomattaisi takaa vasenta kaistaa jyrääviä nopeempia, ja torpattaisi niitten eteen, tiedä häntä, mutta muistaakseni autokoulussa näin opetettiin.

Muuten noilla teinituning kuskeilla tuntuu olevan pissiä päässä, no eihän ne tosin mitään nääkkään, kun penkki on makuuasennossa ja wunderwebat blokkaa loputkin näkökentästä :x
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
NesteHukka

Re: Melkein joutui kaasua painamaan

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

lanciay10 kirjoitti:
NesteHukka kirjoitti: Ottaa vaan päähän tuollainen motarin ramppien kohdalla. Itse väistän aina rampeilta tulijoita vasemmalle kaistalle, vaikka lain mukaanhan näin ei tarvitsisi tehdä.
Oliskohan peräti, ettei saa tehdä? No joo järkeväähän toi useimmiten on väistää vasemmalle kaistalle, itsekin harrastan.. Olisikohan lakisedät suuressa visaudessaan aatelleet, ettei huomion kiinnittyessä rampilta tulijaan huomattaisi takaa vasenta kaistaa jyrääviä nopeempia, ja torpattaisi niitten eteen, tiedä häntä, mutta muistaakseni autokoulussa näin opetettiin.

Muuten noilla teinituning kuskeilla tuntuu olevan pissiä päässä, no eihän ne tosin mitään nääkkään, kun penkki on makuuasennossa ja wunderwebat blokkaa loputkin näkökentästä :x
Heh, tästä tuli mieleen, että kun on tottunut pystyssä olevaan kuppipenkkiin, niin toimistotuolia ei saa säädettyä yhtä pystyyn! On tosi häiritsevää, kun asento tuntuu toimistotuolissa makaavalta :-)
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Muistelisin minäkin, että ei saisi väistää vasemmalle kaistalle. Ihan idioottimaista koska varmaan sen kaistan tyhjyys ennen kaistanvaihtoa tulee katsottua niin väistäessä kuin joku oikealla kaistalla ajeleva ohitettaessakin.

No - eipä ole ainoa typerä sääntö... :roll:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Fiiu
Viestit: 630
Liittynyt: 24.03.2003 15:48
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja Fiiu »

Kun penkki on makuuasennossa, niin luulisi tulevan selän aika kipeäksi...
Mutta ehkäpä niillä on selkä kasvanut kayräksi, tai civicin penkissä ei ole tarpeellisia säätöjä.
Toinen nuorten suosittu ajoasento tuntuu olevan muna-asento (ehkä näin päästään paljon paljon lujempaa).

Itsekin on tullut näitä tavattua ja ei voi kun ihmetellä...
-Jere-

Fiat Stilo 100 Active 3D -03
Fiat Argenta 120i.e -85
Fiat Argenta 2000 -82
Fiat 126 Bambino -76
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Hehee, totta. Joko ollaan sullouduttuna sinne missä on kuljettajan puolisen turvavyön rulla, tai sitten roikutaan keskellä autoa kojelaudan takana. :lol: :lol: :lol:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1744
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

vvieri kirjoitti: tai sitten roikutaan keskellä autoa kojelaudan takana. :lol: :lol: :lol:
Täälläpäin tuota kutsutaan jänistyyliksi ;)
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Antti
Viestit: 7
Liittynyt: 10.01.2003 23:37

Viesti Kirjoittaja Antti »

Meillä päin on tapana että penkki on melkeinpä vaakatasossa ja oikealla kädellä nojataan selkänojaan ja ollaan sen varassa :D
NesteHukka

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Sekin on hyvä tyyli, että on selkä irti selkänojasta, ja maataan ratin päällä kyynärvarsi siinä ratin päällä. :lol:
Mr.N
Viestit: 395
Liittynyt: 03.05.2003 16:16
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mr.N »

NesteHukka kirjoitti:Sekin on hyvä tyyli, että on selkä irti selkänojasta, ja maataan ratin päällä kyynärvarsi siinä ratin päällä.
Tuosta asennosta onkin varmaan helppoa väistää jotain rusakkoa tms. :roll:

Näkeehän noita asentoja, itse en ainakaan omaa kroppaani saa väännettyä moisiin asentoihin niin, että kykenisin liikennöimään edes jotenkin järkevästi..

Ja mitä tulee näihin kilpailuihin, niin itse huomaan jokapäiväisessä ajossa ajavani eniten kilpaa taksikuskien ym. bisnesmiesten kanssa :lol: . Taksareiden nupit taitavat kajahdella siinä vaiheessa, kun joku lähtee niitä ennen liikennevaloista jollain nivuspäristimellä tai Italian ihmeellä :P!
Avatar
sft
Viestit: 268
Liittynyt: 24.03.2003 17:09
Paikkakunta: Fiskars

Viesti Kirjoittaja sft »

Mieki oon huomannu, että kukaan ei kestä ajaa Ladan takana.
Avatar
ziki
Viestit: 27
Liittynyt: 24.03.2004 21:18
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja ziki »

No minä taas nään liikenteessä paljon hymyileviä ihmisiä :D
liekkö auto se joka herättää sympatiaa.
kyllä pompannapilla kerkiää jossei kiire oo
Avatar
sft
Viestit: 268
Liittynyt: 24.03.2003 17:09
Paikkakunta: Fiskars

Viesti Kirjoittaja sft »

ziki kirjoitti:No minä taas nään liikenteessä paljon hymyileviä ihmisiä :D
liekkö auto se joka herättää sympatiaa.
Joo no sympaattisen näkönen pelihän tuo on :)
Avatar
lanciay10
GFF
Viestit: 989
Liittynyt: 17.07.2003 09:07
Paikkakunta: Laihia, pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja lanciay10 »

Ykälläkin ajaessa huomaa, että pienemmästä on päästävä ohi hinnalla millä hyvänsä, vaikka olis vastaantulijoita :twisted:
Lanciat: Lybra 20v, Kappa 20vt sw, Y10 FIRE turbo ja sit vielä Abarth Punto Evo & Ducato & Ducati
Avatar
131rally
Viestit: 813
Liittynyt: 10.01.2003 13:45
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 131rally »

Tuosta väistämisestä. Itse ymmärrän ihan hyvin miksi tuo väistö on kielletty. Ihania tilanteita tulee tuolla liikenteessä kun ajaa hälytysajoa 165km/h 2000kg painavalla autolla, ja menee rampin ohi, niin joku urpo joka ei seuraa peilejä antaakin tietä rampilta tulijalle = tulee eteen 80km/h. Siitä voi kuvitella kuinka Sprintterin alimitoitetuilla jarruilla yrittää saada hidastumaan vauhdin.. :x
Marko

http://www.131abarth.com
http://www.facebook.com/pages/Fiat-131-Abarth-Rally-Corsa-g4/329158520540203
laita sähispostia:marko1vaisanen(atatat)gmail.com
__________________
Vastaa Viestiin