Uusin Mobilisti
Uusin Mobilisti
Luin tuossa tuoreen Mobilistin pääkirjoituksen (jotka ovat poikkeuksetta olleet erittäin hyviä), niin tässä kyllä sanottiin taas asiat niin helvetin hyvin ja todenmukaisesti siitä miten autoilijan asiat on. En ala siteeraamaan tässä, mutta jos ei ole kyseisen perussivistykseen kuuluvan autoharrastuslehden tilaaja, niin kannattaa jossakin lukea tai ostaa edes irtonumero. Samalla huomaa, että mikä lehti on parempi mitä moni muu.
Re: Uusin Mobilisti
Kunpa saisi valituksitulevat kansanpellet lukemaan mobiilin pääkirjoitukset. Järkitekstiä.
Hiton hyvä lehti, joskin kalliinpuoleinen.
Hiton hyvä lehti, joskin kalliinpuoleinen.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Uusin Mobilisti
Mutta onpahan kyllä painavempikin kuin TM...Nipa kirjoitti:Kunpa saisi valituksitulevat kansanpellet lukemaan mobiilin pääkirjoitukset. Järkitekstiä.
Hiton hyvä lehti, joskin kalliinpuoleinen.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Uusin Mobilisti
Mä nyt tietysti kykenen aina olemaan kaikkien kanssa eri mieltä joka asiasta, mutta pääosin ne Moblan pääkkärit mitä olen lukenut on kyllä olleet sellaista aika linjatonta hurskastelua itsestäänselvyyksillä. Monta kertaa olen oikein jäänyt ihmettelemään, että mitäköhän siinä taas yritettiin loppujen lopuksi oikein sanoa. Aika vähiin on kyllä jäänyt ko. aviisin lukeminen avoimen japsi-/italovastaisen perussävyn takia. Täytyy tietysti muistaa, että kyse on kaupallisesta julkaisusta jolloin asenteellinen tekotapa saksalaisen ja amerikkalaisen kaluston kritiikittömine ylistyksineen on varmasti taloudellisesti kannattavaa.
Re: Uusin Mobilisti
Eräs kilpaileva lehti kritisoi, jotta pöpilistissä ei ole koskaan ollut positiivista pääkirjoitusta. Mutta niin sen pitääkin olla, ketä kiinnostaa että kesä tulee ja ajopelit tulee taas talleista, jee että meillä on mukavaa!
Asenteesta puheenollen, sai Pandakin kyykytystä jotta lyömätön peli, jos tuo italianpaska satttuu vaan toimimaan.
Asenteesta puheenollen, sai Pandakin kyykytystä jotta lyömätön peli, jos tuo italianpaska satttuu vaan toimimaan.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Uusin Mobilisti
Olihan se ainakin yhteen väliin ihan tavaramerkki, että pääkirjoituksessa syydettiin omaa pahaa oloa lukijoiden niskaan ja yleisönosastossa pilkattiin vielä erikseen lehteä kritisoineita lukijoita nenäkkäillä (mutta varmasti omasta mielestä nokkelilla) vastineilla. Tuli sitä lehteä lukiessa aika helposti sellainen vähän kiusaantunut fiilis.
On siellä semmoisia "Pannaan me vaan bensaa tankkiin" -pääkirjoituksiakin ollut. Taidettiin samassa pääkkärissä kehoittaa jättämään tyhjänpäiväinen tutkimustyö museovirastolle. Auttoi kyllä ymmärtämään miksi lehti on nykyisellään niin pinnallinen. Pintapuolisen selailun perusteella en ole menettänyt oikeastaan mitään kun ole lehteä enää 10 vuoteen tilannut.
On siellä semmoisia "Pannaan me vaan bensaa tankkiin" -pääkirjoituksiakin ollut. Taidettiin samassa pääkkärissä kehoittaa jättämään tyhjänpäiväinen tutkimustyö museovirastolle. Auttoi kyllä ymmärtämään miksi lehti on nykyisellään niin pinnallinen. Pintapuolisen selailun perusteella en ole menettänyt oikeastaan mitään kun ole lehteä enää 10 vuoteen tilannut.
Re: Uusin Mobilisti
Enpä ole minäkään koskaan ko. lehteä tilannut, joskus harvoin irtonumeron ostanut kun on ollut joku tosi kiinnostava artikkeli.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Uusin Mobilisti
Kestotilaaja olen, ja olen tulevaisuudessakin. Saa lueskella tilaajan mielenkiintoisia lisäsivujakin. 8)
Mitä tuohon italomerkkien kyykytykseen tulee, niin onneksi on vielä vapaus muodostaa omat mielipiteet.
Mitä tuohon italomerkkien kyykytykseen tulee, niin onneksi on vielä vapaus muodostaa omat mielipiteet.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: Uusin Mobilisti
Jos ei ole kiinnostunut merkkikorjaamon lypsylehmistä (uusista autoista)on suomenkielinen lehtitarjonta niukkaa. Vaihtoehtoina on Mobilisti ja Klassikot. Mobiilin kestotilasin ennen Klassikoiden perustamista, enkä ole nähnyt tarvetta autolehden vaihtoon.
Jotenkin Klassikoista on jäänyt harrastelijamainen tuntuma, vaikka tiedän toimituksessa asiantuntemusta olevankin.
Jotenkin Klassikoista on jäänyt harrastelijamainen tuntuma, vaikka tiedän toimituksessa asiantuntemusta olevankin.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Uusin Mobilisti
Joo kestotilauksessa on mobilisti, klassikot eka numerosta saakka ja vanhat koneet. Kyllä niistä sitä inspiraatiota saa kaikista,jopa syvällisemmällä lukemisella eikä vain sillä kuuluisalla "15 sekunnin fiilis"-selailuperiaatteella. Moblan lentokone ja laivajutut on ihan ykkösiä, menee mielenkiinnossa ohi monista autoartikkeleista. Ja siitä olen tyytyväinen ettei periaate ole semmoinen kuin yksi lukija palstalla toivoi, että esitellään joka numerossa kuplavolkkareita ja museokoppaeskoja..
Klassikot parantaa koko ajan, mutta ei se silti koskaan ole sama. Siihen verattuna mobla on täydellisen epäkaupallinen ja rohkea oman linjan lehti, vaikka toivottavaa siinäkin olisi. Molemmissa on samaa oiretta, eli soljuvaa teksitä 20 riviä sisältäen yhden tietoasian ja loput itsestäänselvyyksiä. Mutta Klassikoissa vielä paljon enemmän. Siis vähemmän taustatyötä, joten kirjoitellaan tyyliin "mallissa oli vielä klassinen takavetoratkaisu joka lienee ollut ostajakunnan mieleen, perinteiselle takavetoiselle oli markkinoilla varma kysyntä" tai jotain muuta yhtä tyhjänpäivästä.
Mutta katselin tuossa juuri tänään S-marketin lehtihyllyä ja siinä ulkomaisia autolehtiä. Jokaikisessä oli jokin takuumyyvä sporttimalli kannessa. B-ryhmän ascona jne. Ja mitä on pöpilistissä? Bresnevin naamakuva
Klassikot parantaa koko ajan, mutta ei se silti koskaan ole sama. Siihen verattuna mobla on täydellisen epäkaupallinen ja rohkea oman linjan lehti, vaikka toivottavaa siinäkin olisi. Molemmissa on samaa oiretta, eli soljuvaa teksitä 20 riviä sisältäen yhden tietoasian ja loput itsestäänselvyyksiä. Mutta Klassikoissa vielä paljon enemmän. Siis vähemmän taustatyötä, joten kirjoitellaan tyyliin "mallissa oli vielä klassinen takavetoratkaisu joka lienee ollut ostajakunnan mieleen, perinteiselle takavetoiselle oli markkinoilla varma kysyntä" tai jotain muuta yhtä tyhjänpäivästä.
Mutta katselin tuossa juuri tänään S-marketin lehtihyllyä ja siinä ulkomaisia autolehtiä. Jokaikisessä oli jokin takuumyyvä sporttimalli kannessa. B-ryhmän ascona jne. Ja mitä on pöpilistissä? Bresnevin naamakuva
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Uusin Mobilisti
En ite ole huomannut ainakaan Fiat kielteisyyttä. On tuossa monia malleja esitelty vuosien varrellla ja kuviakin ollut. Tilannut -91 alkaen...
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Re: Uusin Mobilisti
Epäkaupallinen? Minun silmääni se näyttää nimenomaan levikkioptimoidulta kaupalliselta tuotteelta. Lehteä tehdään liian pienen ja leipääntyneen toimituskunnan voimin. Formaatti on vähitellen liukunut ulkomaisten klassikkolehtien suuntaan ja sillisalaattiaviisista on tullut liimaniskainen kiiltokuvakokoelma. Julkaistujen valokuvien määrä on varmaan murto-osa siitä mitä se oli 90-luvulla ja varsinkin vanhan kuvan määrä on romahtanut. Perusformaattia on maustettu sopivuuden rajoissa kevyellä boheemiudella, mutta samalla varotaan ärsyttämästä lukijoita kun varsinkin ne lentskarijutut ärsyttää niitä jotka kuvittelevat tilanneensa autolehden. Siinä sivussa on sitten menetetty juuri se, mikä vanhassa KLB:n toimittamassa Moblassa oli sitä kaikkein aidointa: sisällönsuunittelusta ei ollut tietoakaan ja kaikki mitä käteen sattui työnnettiin vaan kylmästi lehteen lukijoiden ihmeteltäväksi.Sämpy kirjoitti:Siihen verattuna mobla on täydellisen epäkaupallinen ja rohkea oman linjan lehti, vaikka toivottavaa siinäkin olisi.
Re: Uusin Mobilisti
Uusimmassa juttua Vaaran (600) Abarth vuosista.
-Juha-
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
-16Valve vuodesta 2000-
Tipo 1,6 E-torQ HB -18 1/23-
Ex.Grande Punto 1,4-16V 3D -07 2014-23
Ex.Punto 80 ELX 5D -00 (2000-2014 256 tkm)
Ex.Punto 75 5D -94 1998-00
Ex.Uno 60i.e. 3D -92 1996-98
Ex.Regata 85 CLS -88 1994-96
Ex.Uno 55 5D -85 1990-94
Re: Uusin Mobilisti
Mites se peruskoulun äidinkielenopettaja pohjustikaan runojen laatimista harjoitukseen: "älkää kirjoittako ´kevät tuli, lumi suli, puro sanoi puli puli' "... Yltiöpäinen positiivisuus käytännössä tarkoittaa sitä, että jotakin "lakaistaan maton alle", ja asioista ei puhuta niiden oikeilla nimillä.Sämpy kirjoitti:Eräs kilpaileva lehti kritisoi, jotta pöpilistissä ei ole koskaan ollut positiivista pääkirjoitusta. Mutta niin sen pitääkin olla, ketä kiinnostaa että kesä tulee ja ajopelit tulee taas talleista, jee että meillä on mukavaa!
Re: Uusin Mobilisti
Kritiikki on aina paikallaan, mutta nyt kyllä minusta tuntuu, että olet ihan täysin hakoteillä.kare kirjoitti:Epäkaupallinen? Minun silmääni se näyttää nimenomaan levikkioptimoidulta kaupalliselta tuotteelta. Lehteä tehdään liian pienen ja leipääntyneen toimituskunnan voimin. Formaatti on vähitellen liukunut ulkomaisten klassikkolehtien suuntaan ja sillisalaattiaviisista on tullut liimaniskainen kiiltokuvakokoelma. Julkaistujen valokuvien määrä on varmaan murto-osa siitä mitä se oli 90-luvulla ja varsinkin vanhan kuvan määrä on romahtanut. Perusformaattia on maustettu sopivuuden rajoissa kevyellä boheemiudella, mutta samalla varotaan ärsyttämästä lukijoita kun varsinkin ne lentskarijutut ärsyttää niitä jotka kuvittelevat tilanneensa autolehden. Siinä sivussa on sitten menetetty juuri se, mikä vanhassa KLB:n toimittamassa Moblassa oli sitä kaikkein aidointa: sisällönsuunittelusta ei ollut tietoakaan ja kaikki mitä käteen sattui työnnettiin vaan kylmästi lehteen lukijoiden ihmeteltäväksi.Sämpy kirjoitti:Siihen verattuna mobla on täydellisen epäkaupallinen ja rohkea oman linjan lehti, vaikka toivottavaa siinäkin olisi.
Jutuista paistaa läpi tietynlainen maalaisasenne, ja koska minä olen maalta, niin minulle se on täydellisyyttä.