Mantelitumakkeen toimintahäiriö: -86 Ford Sierra RS Cosworth
- Pikku-Taukka
- GFF
- Viestit: 303
- Liittynyt: 09.06.2008 15:48
- Paikkakunta: Mynämäki
Mantelitumakkeen toimintahäiriö: -86 Ford Sierra RS Cosworth
Aloitan tässä nyt "Off-topicina" projektikertomuksen 86-mallisesta Ford Sierra RS Cosworthista. Malli tunnettaneen automiesten keskuudessa paremmin "Siipicossuna". Seuraavassa lyhyt oppimäärä asiaan vihkiytymättömille:
RS Cosworthia valmistettiin 5542 kpl, joista 500 sai kunnian toimia RS 500 -erikoismallin pohjana. Suomeen siipicossuja laivattiin 20 kpl. Kolmeoviseen Sierran koriin istutettiin 204-hevosvoimainen 16-tappinen Cosworth YBB -moottori. Ahtaminen tapahtuu Garretin T3:lla, bensiininruiskutuksesta ja sytytyksestä vastaavat Weberin ja Marellin järjestelmät. Moottorin jatkoksi pultattiin Borg & Wagnerin T5 -aski ja vetarit sekä akselistot tehtiin hieman järeämmiksi kuin vakio-Riesassa. Pysäyttämisen hoitavat ABS-jarrut. Mieliinpainuvin piirre autossa on varmastikin takaspoileri, jota Fordin mukaan kehitettiin vuosia. Auto on matala ja aikakauden mukaiset helma- ja lokasuojalevikkeet lisäävät mataluuden tuntua. Sisustus on Riesan vakiokamaa tukevia Recaroita, sähköhelyjä, kattoluukkua ja nahkarattia lukuun ottamatta. Rengastus on inhimillinen 205/50 R15. Vanteina Cosworthia varten tehdyt RIAL:in alupallot.
Sitten asiaan:
Auto* on minulle entuudestaan tuttu, ostin sen tuttavaltani joka on omistanut sen 90-luvun puolivälistä lähtien. Tuolloin pääsin vajaa kaksikymppisenä kyytiin ja suorituskyky ja äänimaailma teki murinoineen ja suhinoineen lähtemättömän vaikutuksen. (Pakko linkittää tähän tämä klassikkopätkä: http://www.youtube.com/watch?v=VrjK-92Qa5E).
Eräänä päivänä sain päähäni että nyt tarvitsen siipicossun ja rimpautin edelliselle omistajalle. Hämmästyksekseni auto oli vielä tallessa ja kauppojen hieronta alkoi. Vuoden hieronnan jälkeen päästiin yksimielisyyteen ja ostin auton.
Autolla on ajettu 175 tkm ja auto on seissyt useamman vuoden. Syynä seisomiseen on se, että aikanaan autoa talliin ajettaessa öljypohja on kilahtanut autotallin lattiassa olevaan oven lukon vastakappaleeseen ja se on mennyt rikki. Auto on työnnetty talliin sillä periaatteella, että "laitan sen kuntoon ensi tilassa".
Auto on hyvinkin pitkälle alkuperäisenä säilynyt. Autossa ei ole (anteeksi Hifi-miehet) järkyttäviä stereoita ja moottorikin on "avaamaton". Suuttimet on vaihdettu niihin isompiin vihreisiin ja moottorinohjausyksikkö on "aavistuksen" järeämpi. Auton mukana tulleen dynolapun mukaan koneessa on 320 hp, joten kohtuullisen hätäisestä takatuupparista on kysymys. Kone on tarkoitus käydä läpi / remontoida ja pilata se entisöimällä. Iskaritolppien väliin on asennettu jäykkäri, jonka aion poistaa. Ruostetta on siellä täällä, mutta sitä en katso ongelmaksi. Pisteosiltaan kohtuullisen täydellinen ruosteinen auto on parempi kuin ruosteeton osapuutteellinen auto. Suurimmat puutteet ovat:
- Kuskin oven tavarasäilytyslokero
- Kojetaulussa oleva RS-logolla varustettu moottorinohjausyksikön suoja
- Ehjä hattuhylly
- Turbon lämpösuoja, joka on rikkoontunut
- Ohjekirjan nahkakotelo
- Alkuperäiset alupallot
Tänään hain auton verstaalle ja käyn sen kimppuun lähiviikkoina. Tällä hetkellä talli on varattu 66-malliselle Amazon GT:lle ja Racing-Mirafiorilleni joka on perä- ja vaihteistoremontissa. GT-Amukka on tuttavan auto, jota entisöidään pikkuhiljaa. Tarkoituksena ei ole enempää eikä vähempää kuin se mahdollisimman tarkka entisöinti. Aikataulua ei ole, auto tehdään rauhassa ja kunnolla.
eBaystä olen ostanut alkuperäisen käyttämättömän ensiapulaukun ja huuto.net:stä löytyi alkuperäinen hyväkuntoinen ohjekirja. Tarrasarjakin on jo valmistettu ulkomaisten Cosworth-miesten suosiollisella avustuksella. Alkuperäiset alupallot sain ostettua edullisesti nettivaraosa.com :sta. Yksi olikin valmiina tavaratilassa varapyörässä. Toisilla renkailla on uudemman Cosworthin 15" vanteet.
Tuossa on nyt projektin lähtökohta, palaan asiaan tuonnempana.
*Autolla takoitetaan tässä ja tulevissa viesteissä projektin kohteena olevaa Ford:ia
RS Cosworthia valmistettiin 5542 kpl, joista 500 sai kunnian toimia RS 500 -erikoismallin pohjana. Suomeen siipicossuja laivattiin 20 kpl. Kolmeoviseen Sierran koriin istutettiin 204-hevosvoimainen 16-tappinen Cosworth YBB -moottori. Ahtaminen tapahtuu Garretin T3:lla, bensiininruiskutuksesta ja sytytyksestä vastaavat Weberin ja Marellin järjestelmät. Moottorin jatkoksi pultattiin Borg & Wagnerin T5 -aski ja vetarit sekä akselistot tehtiin hieman järeämmiksi kuin vakio-Riesassa. Pysäyttämisen hoitavat ABS-jarrut. Mieliinpainuvin piirre autossa on varmastikin takaspoileri, jota Fordin mukaan kehitettiin vuosia. Auto on matala ja aikakauden mukaiset helma- ja lokasuojalevikkeet lisäävät mataluuden tuntua. Sisustus on Riesan vakiokamaa tukevia Recaroita, sähköhelyjä, kattoluukkua ja nahkarattia lukuun ottamatta. Rengastus on inhimillinen 205/50 R15. Vanteina Cosworthia varten tehdyt RIAL:in alupallot.
Sitten asiaan:
Auto* on minulle entuudestaan tuttu, ostin sen tuttavaltani joka on omistanut sen 90-luvun puolivälistä lähtien. Tuolloin pääsin vajaa kaksikymppisenä kyytiin ja suorituskyky ja äänimaailma teki murinoineen ja suhinoineen lähtemättömän vaikutuksen. (Pakko linkittää tähän tämä klassikkopätkä: http://www.youtube.com/watch?v=VrjK-92Qa5E).
Eräänä päivänä sain päähäni että nyt tarvitsen siipicossun ja rimpautin edelliselle omistajalle. Hämmästyksekseni auto oli vielä tallessa ja kauppojen hieronta alkoi. Vuoden hieronnan jälkeen päästiin yksimielisyyteen ja ostin auton.
Autolla on ajettu 175 tkm ja auto on seissyt useamman vuoden. Syynä seisomiseen on se, että aikanaan autoa talliin ajettaessa öljypohja on kilahtanut autotallin lattiassa olevaan oven lukon vastakappaleeseen ja se on mennyt rikki. Auto on työnnetty talliin sillä periaatteella, että "laitan sen kuntoon ensi tilassa".
Auto on hyvinkin pitkälle alkuperäisenä säilynyt. Autossa ei ole (anteeksi Hifi-miehet) järkyttäviä stereoita ja moottorikin on "avaamaton". Suuttimet on vaihdettu niihin isompiin vihreisiin ja moottorinohjausyksikkö on "aavistuksen" järeämpi. Auton mukana tulleen dynolapun mukaan koneessa on 320 hp, joten kohtuullisen hätäisestä takatuupparista on kysymys. Kone on tarkoitus käydä läpi / remontoida ja pilata se entisöimällä. Iskaritolppien väliin on asennettu jäykkäri, jonka aion poistaa. Ruostetta on siellä täällä, mutta sitä en katso ongelmaksi. Pisteosiltaan kohtuullisen täydellinen ruosteinen auto on parempi kuin ruosteeton osapuutteellinen auto. Suurimmat puutteet ovat:
- Kuskin oven tavarasäilytyslokero
- Kojetaulussa oleva RS-logolla varustettu moottorinohjausyksikön suoja
- Ehjä hattuhylly
- Turbon lämpösuoja, joka on rikkoontunut
- Ohjekirjan nahkakotelo
- Alkuperäiset alupallot
Tänään hain auton verstaalle ja käyn sen kimppuun lähiviikkoina. Tällä hetkellä talli on varattu 66-malliselle Amazon GT:lle ja Racing-Mirafiorilleni joka on perä- ja vaihteistoremontissa. GT-Amukka on tuttavan auto, jota entisöidään pikkuhiljaa. Tarkoituksena ei ole enempää eikä vähempää kuin se mahdollisimman tarkka entisöinti. Aikataulua ei ole, auto tehdään rauhassa ja kunnolla.
eBaystä olen ostanut alkuperäisen käyttämättömän ensiapulaukun ja huuto.net:stä löytyi alkuperäinen hyväkuntoinen ohjekirja. Tarrasarjakin on jo valmistettu ulkomaisten Cosworth-miesten suosiollisella avustuksella. Alkuperäiset alupallot sain ostettua edullisesti nettivaraosa.com :sta. Yksi olikin valmiina tavaratilassa varapyörässä. Toisilla renkailla on uudemman Cosworthin 15" vanteet.
Tuossa on nyt projektin lähtökohta, palaan asiaan tuonnempana.
*Autolla takoitetaan tässä ja tulevissa viesteissä projektin kohteena olevaa Ford:ia
Marko "Pikku-Taukka" Hannula
Mynämäki
Mynämäki
Re: Mantelitumakkeen toimintahäiriö: -86 Ford Sierra RS Cosw
Lisää tarinaa! Ehdottomasti säästämisen arvoinen Fordi. Vielä en ihan ymmärtänyt miksi se moottori pitää "detunata". Eikös noihin kaikkiin vaihtunut ne suuttimet ja ohjelma suurinpiirtein heti kun ne ajettiin kaupasta ulos? Olisi enemmän aikakautensa mukainen vähän piristettynä...
No bodykits, no stereos, no bullshit...
1 x 156 V6
6 x Alfa 75
1 x 156 V6
6 x Alfa 75
Re: Mantelitumakkeen toimintahäiriö: -86 Ford Sierra RS Cosw
jknracing kirjoitti:Lisää tarinaa! Ehdottomasti säästämisen arvoinen Fordi. Vielä en ihan ymmärtänyt miksi se moottori pitää "detunata". Eikös noihin kaikkiin vaihtunut ne suuttimet ja ohjelma suurinpiirtein heti kun ne ajettiin kaupasta ulos? Olisi enemmän aikakautensa mukainen vähän piristettynä...
Word.
Saahan ne suuttimet, ECUt sun muut vaihdettua takaisin, kun 30v tulee täyteen?
Re: Mantelitumakkeen toimintahäiriö: -86 Ford Sierra RS Cosw
Ehdottomasti entisöimisen arvonen prokkis . ei noita siipikossuja enää oikein missään meinaa nähdä :/ . noite sedan tekniikanvaihto virityksiä tuntus olevan jotenkin liikaa. mut pistetään tää seurantaan 8) . onko mitää edistystä tapahtunu?
- Pikku-Taukka
- GFF
- Viestit: 303
- Liittynyt: 09.06.2008 15:48
- Paikkakunta: Mynämäki
Re: Mantelitumakkeen toimintahäiriö: -86 Ford Sierra RS Cosw
Edistystä on tapahtunut sen verran, että osia olen saanut hankittua. Purkua en ole vielä päässyt aloittamaan kun Racing vie tällä hetkellä nosturipaikan tallista. Perämurikan remontti on edelleen kesken. Ensi viikolla pitäisi laakerit saapua postissa, joten muutaman viikon päästä voisin päästä Cossua purkamaan.
Marko "Pikku-Taukka" Hannula
Mynämäki
Mynämäki
Re: Mantelitumakkeen toimintahäiriö: -86 Ford Sierra RS Cosw
Kattos, hieno peli! Onnea omistajalle.
PS: Löytyis uusi takakaaren levike kuskin puolelle, jos kiinnostaa.
PS: Löytyis uusi takakaaren levike kuskin puolelle, jos kiinnostaa.
- Pikku-Taukka
- GFF
- Viestit: 303
- Liittynyt: 09.06.2008 15:48
- Paikkakunta: Mynämäki
Re: Mantelitumakkeen toimintahäiriö: -86 Ford Sierra RS Cosw
Kiitos, Hermo. Laita yv:tä tulemaan niin keksitään levikkeelle sopiva hinta.Hermo kirjoitti:Kattos, hieno peli! Onnea omistajalle.
PS: Löytyis uusi takakaaren levike kuskin puolelle, jos kiinnostaa.
...
Koska Racing varaa vieläkin tallipaikan, olen keskittynyt osien hankkimiseen. Ostin ebaystä Cossun alkuperäisen grammarin vahvistimella:
Marko "Pikku-Taukka" Hannula
Mynämäki
Mynämäki
- Pikku-Taukka
- GFF
- Viestit: 303
- Liittynyt: 09.06.2008 15:48
- Paikkakunta: Mynämäki
Re: Mantelitumakkeen toimintahäiriö: -86 Ford Sierra RS Cosw
Siipicosa on nyt ajettu talliin ja purku on pikkuhiljaa aloitettu. Lapset ovat isovanhemmilla hoidossa ja sain vaimonkin auttamaan purkamisessa. Onko parempaa "laatuaikaa" kuin isännän kanssa tallilla vanhan paskan Fordin kimpussa? Vastaan heti kaikille itse ja sanon "kyllä". Voin väittää, että vaimoni(kin) mielestä on mukavampaa viettää laatuaikaa vanhojen Fiatien parissa.
Purkuvaiheessa tulee yleensä aina ikäviä yllätyksiä, eikä tämäkään projekti ollut se kuuluisa poikkeus, joka vahvistaisi säännön. Ruostetta löytyi juuri sen verran kun sitä kuvittelinkin löytyvän. Lokasuojan kaaria ei ole ja ruostereikiä on varapyöräkotelon pohjalla jne. Suuren v***tuksen aiheuttaa taas edellinen "tein-itse-ja-säästin" -korjaaja. Cosaan on vaihdettu jossain vaiheessa etulokasuojat ja takalokasuojan kaaret. Cosan lokasuojan kaarissa on alunperin neliskanttiset reijät, joihin lokasuojalevikkeet laitetaan kiinni. Kaaria ja lokasuojia uusittaessa ei ole viitsitty tehdä edes pyöreitä reikiä, vaan lokasuojalevikkeistä on rälläkällä leikattu kiinnityskorvakkeet huitin tuuttiin ja levikkeet on kiinnitetty possuliimalla. Pitää, pysyy ja on kaunis. Entisöintiä ajatellen tuollaisten alkuperäisten (lue: kalliiden) lokasuojalevikkeiden rikkominen on todella ikävää. Alkuperäisiä ei saa juuri mistään ja mitään jälkiasennuslasikuituvirityksiä en millään raaskisi Cosaan laittaa.
Vaimo muuten purki itsekseen koko Cosan keulan korjaamokäsikirjan ohjeiden perusteella. Aika kehityskelpoinen yksilö, eikös? Parin tiukan ruuvin vääntämisessä kaipasi hieman apua mutta muuten meni hienosti.
Minulla on mahdollisuus saada alkuperäiset levikkeet malliksi, joten kysynkin nyt viisaammiltani seuraavaa: Saako lasikuidulla korjattua siististi muovista lokasuojalevikettä. Tämä muovilaatu on hyvin joustavaa ja pehmeää, melkeinpä kumia. Jos tuota korjaa jäykällä lasikuidulla, niin tuleekohan ikinä kestämään? Epäilen. Tietääkö joku jotakin muuta korjauskonstia? Olisin kiitollinen vinkeistä.
Purku jatkuu seuraavat viikot ja kuukaudet. Pidän tässä tätä projektipäiväkirjaa aina kun jotakin tapahtuu.
Muutama otos:
Purkuvaiheessa tulee yleensä aina ikäviä yllätyksiä, eikä tämäkään projekti ollut se kuuluisa poikkeus, joka vahvistaisi säännön. Ruostetta löytyi juuri sen verran kun sitä kuvittelinkin löytyvän. Lokasuojan kaaria ei ole ja ruostereikiä on varapyöräkotelon pohjalla jne. Suuren v***tuksen aiheuttaa taas edellinen "tein-itse-ja-säästin" -korjaaja. Cosaan on vaihdettu jossain vaiheessa etulokasuojat ja takalokasuojan kaaret. Cosan lokasuojan kaarissa on alunperin neliskanttiset reijät, joihin lokasuojalevikkeet laitetaan kiinni. Kaaria ja lokasuojia uusittaessa ei ole viitsitty tehdä edes pyöreitä reikiä, vaan lokasuojalevikkeistä on rälläkällä leikattu kiinnityskorvakkeet huitin tuuttiin ja levikkeet on kiinnitetty possuliimalla. Pitää, pysyy ja on kaunis. Entisöintiä ajatellen tuollaisten alkuperäisten (lue: kalliiden) lokasuojalevikkeiden rikkominen on todella ikävää. Alkuperäisiä ei saa juuri mistään ja mitään jälkiasennuslasikuituvirityksiä en millään raaskisi Cosaan laittaa.
Vaimo muuten purki itsekseen koko Cosan keulan korjaamokäsikirjan ohjeiden perusteella. Aika kehityskelpoinen yksilö, eikös? Parin tiukan ruuvin vääntämisessä kaipasi hieman apua mutta muuten meni hienosti.
Minulla on mahdollisuus saada alkuperäiset levikkeet malliksi, joten kysynkin nyt viisaammiltani seuraavaa: Saako lasikuidulla korjattua siististi muovista lokasuojalevikettä. Tämä muovilaatu on hyvin joustavaa ja pehmeää, melkeinpä kumia. Jos tuota korjaa jäykällä lasikuidulla, niin tuleekohan ikinä kestämään? Epäilen. Tietääkö joku jotakin muuta korjauskonstia? Olisin kiitollinen vinkeistä.
Purku jatkuu seuraavat viikot ja kuukaudet. Pidän tässä tätä projektipäiväkirjaa aina kun jotakin tapahtuu.
Muutama otos:
Marko "Pikku-Taukka" Hannula
Mynämäki
Mynämäki
- Pikku-Taukka
- GFF
- Viestit: 303
- Liittynyt: 09.06.2008 15:48
- Paikkakunta: Mynämäki
Re: Mantelitumakkeen toimintahäiriö: -86 Ford Sierra RS Cosw
Moro! Olen yrittänyt lähettää yv:tä mutta en tiedä lähtevätkö ne mihinkään. Jää ainakin tuonne lähtevät kansioon ikiajoiksi. Paiskaa mailia marko(ättä)hannulat(piste)com niin jutellaan lisää.Hermo kirjoitti:Kattos, hieno peli! Onnea omistajalle.
PS: Löytyis uusi takakaaren levike kuskin puolelle, jos kiinnostaa.
Marko "Pikku-Taukka" Hannula
Mynämäki
Mynämäki
Re: Mantelitumakkeen toimintahäiriö: -86 Ford Sierra RS Cosw
Toihan on enemmän kuin kehityskelpoinen yksilö! *kade*
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Mantelitumakkeen toimintahäiriö: -86 Ford Sierra RS Cosw
Tästä "internet-kytkyimen" vierestä tokaistiin, kun katsoin loksuojankaaria, että "kannattaako muka tuota korjata?" Meinasin kyllä tukehtua pullaan kun katsoin mitä noista siipicossuista nykyään huudetaan. -ehdottomasti korjaamisen arvoinen laite. Tämä projekti kannattaa viedä kunnolla läpi eli itse soodapuhaltaisin kokonaan puhtaaksi koko korin, unohtaisin KAIKEN virittämisen, ottaisin jopa nykyisen virityksen pois, että auton alkuperäinen moottori ja laatikko kestäisi. Itse ryhtyisin ostamaan internettiä tyhjäksi alkuperäisistä osista.
Tässä autossa on käynyt juuri niin että ne jotka parikymppisenä kuolasi "siipi-cossua" on nyt keski-ikäisiä ja senverran rahoissaan ettei raha ole este haaveen toteuttamiseen.
Tässä autossa on käynyt juuri niin että ne jotka parikymppisenä kuolasi "siipi-cossua" on nyt keski-ikäisiä ja senverran rahoissaan ettei raha ole este haaveen toteuttamiseen.
Re: Mantelitumakkeen toimintahäiriö: -86 Ford Sierra RS Cosw
Aivan saman tyyppisen heiton kuulin itsekin tuota katsellessa. Mitä siihen sitten vastaan on väittämistä (ja piste)unknown kirjoitti:Tästä "internet-kytkyimen" vierestä tokaistiin, kun katsoin loksuojankaaria, että "kannattaako muka tuota korjata?"
Re: Mantelitumakkeen toimintahäiriö: -86 Ford Sierra RS Cosw
Minulla on mahdollisuus saada alkuperäiset levikkeet malliksi, joten kysynkin nyt viisaammiltani seuraavaa: Saako lasikuidulla korjattua siististi muovista lokasuojalevikettä. Tämä muovilaatu on hyvin joustavaa ja pehmeää, melkeinpä kumia. Jos tuota korjaa jäykällä lasikuidulla, niin tuleekohan ikinä kestämään? Epäilen. Tietääkö joku jotakin muuta korjauskonstia? Olisin kiitollinen vinkeistä.
Moottoripyörän katteen korjaukseen tarkoitettu liima vois olla yks vaihtoehto.
-
- GFF
- Viestit: 1245
- Liittynyt: 09.08.2005 10:27
- Paikkakunta: Iisalmi
Re: Mantelitumakkeen toimintahäiriö: -86 Ford Sierra RS Cosw
Entäs samanlaisen muovin hitsaaminen siihen levikkeeseen? Tai sitten juurikin muovinkorjaus "liima" 2k-kamaa tms, lasikuitu ei kyllä tule kestämään.viatmies kirjoitti:Minulla on mahdollisuus saada alkuperäiset levikkeet malliksi, joten kysynkin nyt viisaammiltani seuraavaa: Saako lasikuidulla korjattua siististi muovista lokasuojalevikettä. Tämä muovilaatu on hyvin joustavaa ja pehmeää, melkeinpä kumia. Jos tuota korjaa jäykällä lasikuidulla, niin tuleekohan ikinä kestämään? Epäilen. Tietääkö joku jotakin muuta korjauskonstia? Olisin kiitollinen vinkeistä.
Moottoripyörän katteen korjaukseen tarkoitettu liima vois olla yks vaihtoehto.
GFF 1738
- Pikku-Taukka
- GFF
- Viestit: 303
- Liittynyt: 09.06.2008 15:48
- Paikkakunta: Mynämäki
Re: Mantelitumakkeen toimintahäiriö: -86 Ford Sierra RS Cosw
Kiitoksia vinkeistä. Puskureita on markkinoilla ja ne on valmistettu samasta muovista. Josko tuosta adoptoituja muovinriekaleita saisi kuumailmapuhaltimella muotoiltua ja liimattua levikkeen kylkeen kiinni tuollaisella muoviliimalla? Hyvä puoli tässä on se, että levikkeet on rikki sisäpuolelta ja saumat eivät jäisi näkyviin.TrooPerkele kirjoitti:Entäs samanlaisen muovin hitsaaminen siihen levikkeeseen? Tai sitten juurikin muovinkorjaus "liima" 2k-kamaa tms, lasikuitu ei kyllä tule kestämään.viatmies kirjoitti:Minulla on mahdollisuus saada alkuperäiset levikkeet malliksi, joten kysynkin nyt viisaammiltani seuraavaa: Saako lasikuidulla korjattua siististi muovista lokasuojalevikettä. Tämä muovilaatu on hyvin joustavaa ja pehmeää, melkeinpä kumia. Jos tuota korjaa jäykällä lasikuidulla, niin tuleekohan ikinä kestämään? Epäilen. Tietääkö joku jotakin muuta korjauskonstia? Olisin kiitollinen vinkeistä.
Moottoripyörän katteen korjaukseen tarkoitettu liima vois olla yks vaihtoehto.
Rahamiehet ostaisivat tuosta levikkeet...
Halpaa kuin saippua, eikös? Jos Racingin levikkeet ovat jonain päivänä yhtä arvokkaita, olen rikas mies. Mulla on noita Racingin levikkeitä ja etuspoilereita ainakin viisi kierrosta varstossa.
Marko "Pikku-Taukka" Hannula
Mynämäki
Mynämäki