Talviajo suomessa = auton teurastusta
Re: Talviajo suomessa = auton teurastusta
Mä käytin ihan Teboilin öljyä, tarjoustalo 9,90 4L, väitetään että puhtaasta mineraaliöljystä valmistettua. Nyt oon töhriny siveltimellä samalla tökötillä pulttien kierteet sun muut mitä akselistoa kasatessa tullut vastaan, jää nähtäväks missä toimii. Kunhan vähän kuivuu (mihin menee monta viikkoa) niin lisää päälle ja jos koittais joka vuosi sutia niin ehkä se kestää.
Mikähän rasva olisi parasta avoimissa paikoissa? Jotain halpis kings-molyrasvaa on tullut perinteisesti laitettua, mutta se ei kestä yhtään paljaana mikä tuli huomattua kun yritti irrottaa vaijerinpäitä käsijarruvivuista.
Tarjoustalossa oli jotain sitkastettua ja suolaveden kestävää crc-tuubirasvaa (kallista), ehkä sitä vois kokeilla.
Spraytölkissä olis avohammaspyörärasvaa mutta se on aika litkua ja sotkee kaiken, niukasti kokemusta kun lähinnä vaijereihin olen tuota laittanut.
Mikähän rasva olisi parasta avoimissa paikoissa? Jotain halpis kings-molyrasvaa on tullut perinteisesti laitettua, mutta se ei kestä yhtään paljaana mikä tuli huomattua kun yritti irrottaa vaijerinpäitä käsijarruvivuista.
Tarjoustalossa oli jotain sitkastettua ja suolaveden kestävää crc-tuubirasvaa (kallista), ehkä sitä vois kokeilla.
Spraytölkissä olis avohammaspyörärasvaa mutta se on aika litkua ja sotkee kaiken, niukasti kokemusta kun lähinnä vaijereihin olen tuota laittanut.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Talviajo suomessa = auton teurastusta
Avoimiin paikkoihin voisi olla hyvä kalsiumpohjaiset, sitkeät rasvat, mm. Teboilin Solid 2 tai Neste OH Grease. Tuolla kun täyttää mm. pallonivelet, niin ei tartte miettiä kuminkaan haljetessa loppuuko nivel milloin. Ei ihan heti lopu. Ei huuhtoudu pois.
Understeer is definitely a crime -Colin Mcrae
Re: Talviajo suomessa = auton teurastusta
mites olisi terva noihin kierreliitoksiin ?
Re: Talviajo suomessa = auton teurastusta
Niin onko kokemuksia tervasta? Siis kyllä se molyrasvakin kierteissä toimii, mutta noi paljaat pultin päät ja vaikka ne kässärivivuston liitokset pitäis saada kans kestämään suolassa uittamisen.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Talviajo suomessa = auton teurastusta
Pyöränpulteissa terva ainakin toimii tosi hyvin. Kaippa se muissakin pulteissa kuten käsijarrussa.
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: Talviajo suomessa = auton teurastusta
tuota tervaa on tullut hölvättyä kaikkiin mahdollisiin paikkoihin jotka on ollut jumissa ja sittemmin tempoamisen jälkeen saanut auki nyt en vaan muista mitä olis tarvinnut mennä aukomaan sen koomin kun olen remontin tehnyt eli uusinta avauksesta ei ole kokemusta/muistikuvaa ! ja jumittumisella tarkoitan sitä missä on ollut ruoste se jumittamisen syypää ! senkin vielä muistutan että valitsee käyttökohteen niin ettei terva kulkeudu kierteestä mihinkään öljyjen/nesteiden joukkoon !
Re: Talviajo suomessa = auton teurastusta
Pistelin tuonne vaijerin päähän ja satulan liukupaloihin CRC:n super adhesive grease eli "kylmää, kuumaa ja suolavettä kestävä sitkostettu litiumrasva". Oli se ainakin aika paksua.
Mitenkäs oletteko käyttäny ihan spraytervaa vai onko jotain tölkkikamaa? Tuolla mulla olis monta litraa aitoa hautatervaa jos se toimii, ja pyöränpultteihin tuli laitettua tervaa siihen tarkotetusta "bolt wax"-kupista kun niitä sain pari kokeeks. Joskus laitoin sisälokariin puijon tervan tervamaalia mutta ei se ainakaan ihmeitä tehny.
Mitenkäs oletteko käyttäny ihan spraytervaa vai onko jotain tölkkikamaa? Tuolla mulla olis monta litraa aitoa hautatervaa jos se toimii, ja pyöränpultteihin tuli laitettua tervaa siihen tarkotetusta "bolt wax"-kupista kun niitä sain pari kokeeks. Joskus laitoin sisälokariin puijon tervan tervamaalia mutta ei se ainakaan ihmeitä tehny.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Talviajo suomessa = auton teurastusta
Ma voin ostaa hautatervat pois kuleksimasta. Älä vaan kokeile.
Re: Talviajo suomessa = auton teurastusta
Ei kyllä välttämättä kannata hautatervoja autoon laittaa. Joku puuveneen omistaja olisi noista iloinen. ;P
Itse olen spraypurkkia käyttänyt. Siinä taitaa olla vähän muutakin kuin pelkkää tervaa?
Itse olen spraypurkkia käyttänyt. Siinä taitaa olla vähän muutakin kuin pelkkää tervaa?
Projektit:
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
-88 Uno 1.3 T.i.e -> 1.4 T.i.e
-82 Lada 1200 (VAZ-2101) "Nappisilmä"
-88 Lada 1200L (VAZ-21013) "Nappis"
Re: Talviajo suomessa = auton teurastusta
spray terva purkkia olen pitänyt kädessä ja tainnut suihkiakkin joskus (yli 5vuotta sitten) mutta ei siitä sen enempää ! sellainen 10 litran mehukannun punainen purkki tervaa (mitälie) avonaisena pyörinyt yli 15 vuotta pajan nurkissa josta olen tilaisuuden tullen ottanut tarpeeseen ! pyöränpultit tulee ensimmäisenä mieleen joita olen tervaamisen jälkeen aukonut....toivottavasti ei greenpeace tai työturvallisuus tantat hyökkä kun kimppuun kun tästä koneelta nousen
puijon terva maalin muistan kun sitäkin on ollut hyllyssä keltainen purkki jossa yksinkertaisella fontilla luki tuo puijon tervamaali > mitenkä maali sana liittyy tuotteeseen ? kaitpa tuollakin vois auton pohjan hölvät kunhan ensiksi kaikki muut asiat siellä on kunnossa (ehjät pellit ja "hyvät" maalit)
puijon terva maalin muistan kun sitäkin on ollut hyllyssä keltainen purkki jossa yksinkertaisella fontilla luki tuo puijon tervamaali > mitenkä maali sana liittyy tuotteeseen ? kaitpa tuollakin vois auton pohjan hölvät kunhan ensiksi kaikki muut asiat siellä on kunnossa (ehjät pellit ja "hyvät" maalit)
Re: Talviajo suomessa = auton teurastusta
Kertokaas hyvät immeeset kun en koskaan ole massaruiskua edes käjessä pitänyt, että käykö tämä massaruisku suoraan esim. ruiskutettavan pohjamassa-pullon kierteisiin?
Kun BIlteemas olis massaruisku jossa lukee "käy vakiosäiliöön", mikä soon??
Olisi Tempran kontissa nyt 3 litraa kiveniskumassaa, 2 litraa pohjamassaa, litra kotelosuoja-ainetta ja litra teräketjuöljyä. Huomenna pitää vielä hakea 2 neliötä peltiä, niin alkaa olemaan taisteluvalmiina...
Mitäs maalia tuollaisen paikan päälle kannattaisi laittaa? Minulla on jo bilteman ruostesuoja-maalia litra, mutta epoksi himoittaisi...
Toisaalta seiskan suojasin sinkkisprayllä ja kiveniskumassalla. Yhtään ei ole lähtenyt vielä ruostumaan. 8)
Kun BIlteemas olis massaruisku jossa lukee "käy vakiosäiliöön", mikä soon??
Olisi Tempran kontissa nyt 3 litraa kiveniskumassaa, 2 litraa pohjamassaa, litra kotelosuoja-ainetta ja litra teräketjuöljyä. Huomenna pitää vielä hakea 2 neliötä peltiä, niin alkaa olemaan taisteluvalmiina...
Mitäs maalia tuollaisen paikan päälle kannattaisi laittaa? Minulla on jo bilteman ruostesuoja-maalia litra, mutta epoksi himoittaisi...
Toisaalta seiskan suojasin sinkkisprayllä ja kiveniskumassalla. Yhtään ei ole lähtenyt vielä ruostumaan. 8)
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Talviajo suomessa = auton teurastusta
Käy suoraan niihin tölkkien kierteisiin. Ja sinkkispray pysyy vähän huonosti, et ennemmin epoksia tai jotain pohjamaalia. Liian silonen maali ei ole hyvä jos meinaa massata.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Talviajo suomessa = auton teurastusta
Mulla on nyt kokeilussa pensselöitävä sinkkimaali ja Miranol. Lisäksi oon kaikki alustan paikkaukset tehnyt sinkityllä pellillä. Spray-maaleja en noihin kohteisiin laita enää ikinä, sen verran huonot on kokemukset. Ainakin tavallinen spray-pohjamaali ja pintamaali ovat yhdistelmänä yhtä tyhjän kanssa vaikka miten olisi massaa päällä.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: Talviajo suomessa = auton teurastusta
Mä en lämmenny pensselöitävällekään sinkkimaalille, vaikka oli ammattikamaa olevinaan. Ehkä just kiveniskumassa vois olla paikallaan sinkkivärin päällä. Ulkona on kyl kestäny aika hyvin ihan paljaalla spraysinkillä, mutta ne ei tunnu kestävän yhtään talviajoa saati kolhuja, vaikka olisikin maalia ja massaa päällä.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Talviajo suomessa = auton teurastusta
Juu. Mä laitoin sinkkimaalin päälle tosiaan vielä pintamaalit ja massat. Täytyy seurata miten tilanne kehittyy.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -