Talviajo suomessa = auton teurastusta
Re: Talviajo suomessa = auton teurastusta
3M Kotelosuojaa (kellertävä) ja Alustamassaa musta(karkea) 3+3l ruiskuteltiin Punton koteloihin ja pohjaan eilen,purin sisäloksutkin pois että saatiin joka koloseen tavaraa uitettua.
Jari Salmensuo
Re: Talviajo suomessa = auton teurastusta
Ei kenelläkään olisi sellaista tallitilaa, missä saisi käydä suojaamassa oman auton pientä korvausta vastaan? Kun omalla tallilla kyllä on paineilma, mutta muut harrastekulkineet siinä ympärillä tekevät hommasta riskialtista. Tutulla taas on talli muttei paineilmaa...
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Talviajo suomessa = auton teurastusta
Moon ainakin tehnyt nuo ruiskutettavat suojaukset ihan pihalla...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Re: Talviajo suomessa = auton teurastusta
Kuten myös. Tarkoitus oli tehdä nyt viikonloppuna, mutta flunssa piti äijän kurissa. Tämä on toinen ruiskuteltavista, viime viikolla tuli puhallutettua rusketukset pois:
http://kuvablogi.com/nayta/3240586/
Teurastus jatkuu ensi talvenakin.
http://kuvablogi.com/nayta/3240586/
Teurastus jatkuu ensi talvenakin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Talviajo suomessa = auton teurastusta
Ja pari auton alustaa myöhemmin...
Hän näytti tältä
Kertakäyttövaatteet on käteviä, varsinkin kun tuo oma seos on aika juoksevaa.
Hän näytti tältä
Kertakäyttövaatteet on käteviä, varsinkin kun tuo oma seos on aika juoksevaa.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Talviajo suomessa = auton teurastusta
Oikein haitekkiä... Nuo meidän autot puhaltanut laittoi alkuun vaan kuulo- ja hengityssuojaimen, mutta sitten haki suojalasitkin. Aurinkolasit nimittäin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Talviajo suomessa = auton teurastusta
Tullu parina päivänä ruiskittua auton kotelot ja pohjaa, eli asiakkaan kesäauto lada 1200L valkoinen väriltään. Ensin kävin kaikki kotelot läpi dinitrol ML:llä ja sitten samalla tavaralla ruiskin pohjan AMA (sweden/öljyruiskutyyppinen vintage tms. kirpparilöytö ) ruiskulla johon laitoin fiatin nylon tms bensaputkea jatkoksi (n.50 cm pätkä) , ei sumuttanut niin hirveesti vaan pisaroi ja sai lähemmäs pohjaa. Kostutin siis vanhan massan ja myös pesussa paljastuneet pohjamaalissa olevat peltipinnat. Päälle sitten seuraavana päivänä sitä dinitrolin 49xx alustamassaa jota ohensin vähän juoksevammaksi - tässä kun oli aika hyväkuntoinen pohja ja vain kesäajoa. Alkuun noista pohjamaalipintaisista ML käsitellyistä paikoista valui pois mutta laitoin sitten lisää massaa, saa nähdä vieläkö on roikkunut yön aikana mutta korjataan sitten vielä kerran. Pääasia kuitenkin että on tota kostuketta pellissä - hiekkaa tai suolaa kun tämä auto ei onneksi tule saamaan - ainakaan nykyisellä omistajalla...
No ny pitäis kuitenkin olla kotelot ja pohja suojattuna ettei ihan heti ruostu - tuo on vm -88 joten aika hyvin oli säilynyt yhdellä suojauksella muttei kilometrejäkään ole mittarissa kuin 48 tkm. Aikaa meni ja mömmöjäkin kaikki mitä varasin eli olis voinut olla pari litraa molempia lisää - pitääpi laskea vielä montako purkkia meni Jaa niin helmat kyllä maalasin ensin kun oli tullut kukkia ja paikoitellen maalit irronneet ruuvien kohdilta... Maalinpoistolaikalla ensin irtonaiset ja ruosteet pois ja sudin 2% fosforihappoa lämmitettyyn peltiin, pyyhintä ja taas lämmitys, epoksipohjamaalia (inerta 5) ja päälle teknoduria ja lopuksi päälle sävytettyä pintamaalia. Katsotaan ny vieläkö tuo auto tulee laitettavaksi myöhemmin niin saisi tutkia kättensä jälkiä ja miten ovat säilyneet.
No ny pitäis kuitenkin olla kotelot ja pohja suojattuna ettei ihan heti ruostu - tuo on vm -88 joten aika hyvin oli säilynyt yhdellä suojauksella muttei kilometrejäkään ole mittarissa kuin 48 tkm. Aikaa meni ja mömmöjäkin kaikki mitä varasin eli olis voinut olla pari litraa molempia lisää - pitääpi laskea vielä montako purkkia meni Jaa niin helmat kyllä maalasin ensin kun oli tullut kukkia ja paikoitellen maalit irronneet ruuvien kohdilta... Maalinpoistolaikalla ensin irtonaiset ja ruosteet pois ja sudin 2% fosforihappoa lämmitettyyn peltiin, pyyhintä ja taas lämmitys, epoksipohjamaalia (inerta 5) ja päälle teknoduria ja lopuksi päälle sävytettyä pintamaalia. Katsotaan ny vieläkö tuo auto tulee laitettavaksi myöhemmin niin saisi tutkia kättensä jälkiä ja miten ovat säilyneet.
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto