Pelimannin jalkatyöskentelyä

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Cicatrix
Viestit: 364
Liittynyt: 07.07.2004 10:58
Paikkakunta: Kni

Pelimannin jalkatyöskentelyä

Viesti Kirjoittaja Cicatrix »

Hieno clippi rennon leppoisaa ajelua Alá Kankkunen.

http://www.youtube.com/watch?v=O_a2W1jy2MM

Tämähän on jo old schoolia keppivaihteineen :D

Tuosta poljennosta voisi pitää pienen luennon... mutta huomioikaa "heel and toe" välikaasu pykältäen pienemmälle samalla jarruttaen. Sitten toinen variaatio loppupuolella oikeanjalan jarrutuksella ja kytkimellä pieni "irroitus" pykältäessä. Pitkät mutkat mennään ammattilaisen itsevarmasti vasen jalka lepuuttajalla.
passato 4x600,850,2x131,3P,X1/9 e presente 2x600, Y10,AR156
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Tuon heel and toe:n oppii väkisinkin kun ajaa tarpeeks paskoilla autoilla jotka ei tahdo käydä joutokäyntiä tai muuten meinaa sammua kaasusta helpatessa :)
Fiat Uno Turbo i.e -88
NesteHukka

Re: Pelimannin jalkatyöskentelyä

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Cicatrix kirjoitti:Hieno clippi rennon leppoisaa ajelua Alá Kankkunen.

http://www.youtube.com/watch?v=O_a2W1jy2MM

Tämähän on jo old schoolia keppivaihteineen :D

Tuosta poljennosta voisi pitää pienen luennon... mutta huomioikaa "heel and toe" välikaasu pykältäen pienemmälle samalla jarruttaen. Sitten toinen variaatio loppupuolella oikeanjalan jarrutuksella ja kytkimellä pieni "irroitus" pykältäessä. Pitkät mutkat mennään ammattilaisen itsevarmasti vasen jalka lepuuttajalla.
Näistä tekniikoista alkoi jo hitusen jossakin vaiheessa saada onnistumisen iloa. Toimii joka vetotavalla soveltaen.
Onhan se toki hieman vaikeaa, eikä onnistu ihan kaikenlaisilla kengilläkään, mutta luulisin kyllä että jos "ovenkahva edellä" meneminen on ollut aina mieluisaa, niin vähintäänkin jokainen kolmekymppinen näistä osaa tuon jarrun ja kaasun samanaikaisen mutta eri liikerataisen käytön oikealla jalalla. :)

Ite sain joskus Mirafiorin vaihdelaatikon kulumaan vähän normaalia nopeammin, kun tapanani oli soralla ja lumella välikaasulla ja kaksoispoljennalla vetää liian pieni vaihde silmään kun tulin johonkin ysikymppiin. Käytin tuota pienen luiston aikaansaamiseen, jolla sain mukavan jyrkästi lähtevän vastaheiton aikaseksi, ja sitten olikin jo nokan ollessa oikeaan suuntaan, sopiva pykälä valmiiksi sisässä, ja ei kun läpät vaakatasoon ja heti perään isompaa silmään :D
Mazza
Viestit: 307
Liittynyt: 22.01.2009 00:07
Paikkakunta: Oulu

Re: Pelimannin jalkatyöskentelyä

Viesti Kirjoittaja Mazza »

NesteHukka kirjoitti: Ite sain joskus Mirafiorin vaihdelaatikon kulumaan vähän normaalia nopeammin, kun tapanani oli soralla ja lumella välikaasulla ja kaksoispoljennalla vetää liian pieni vaihde silmään kun tulin johonkin ysikymppiin. Käytin tuota pienen luiston aikaansaamiseen, jolla sain mukavan jyrkästi lähtevän vastaheiton aikaseksi, ja sitten olikin jo nokan ollessa oikeaan suuntaan, sopiva pykälä valmiiksi sisässä, ja ei kun läpät vaakatasoon ja heti perään isompaa silmään :D
Toimii myös Sierrassa, nimim. 2x menetetty 1. vaihde :lol:

Ja toimii muutenkin vallan mainiosti, paljon luontevampaa kuin tikun kiskominen.
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

UnoProjekti kirjoitti:Tuon heel and toe:n oppii väkisinkin kun ajaa tarpeeks paskoilla autoilla jotka ei tahdo käydä joutokäyntiä tai muuten meinaa sammua kaasusta helpatessa :)
Komppaan! :)

Vasenta jalkaa en kyllä jarruttamiseen ole koskaan käyttänyt. Enkä sen hyödyistäkään ole kovin vakuuttunut kun joskus noviisina tuli lumpparirallissa ratakettumoderaattorin Croman perässä ihmeteltyä kun ei Fiat kulje.. Ihmekös tuo kun jarrun päällä maattiin koko ajan..
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Vastaa Viestiin