Jääratakalusto
-
- Viestit: 173
- Liittynyt: 04.01.2007 00:20
Jääratakalusto
Tfp-motorsin Corollan innoittamana tämmöinen ketju.
Viime lauantaina savut ja mukavat jylinät/vihellykset ulos 240 volvosta:
Laittakaahan kuvia tulemaan!
Viime lauantaina savut ja mukavat jylinät/vihellykset ulos 240 volvosta:
Laittakaahan kuvia tulemaan!
Jäärakalustona toimii tulevana talvena Volvo 343 (juuri sillä ällöttävällä 1.7 rellun koneella)... Kuvaa voin heittää jos joskus saan sellaisen otettua...
Rivistä löytyis myöskin siihen hommaan fire koneinen uuno, mutta voi olla että volvo on takavetoisena hauskempi...
Rivistä löytyis myöskin siihen hommaan fire koneinen uuno, mutta voi olla että volvo on takavetoisena hauskempi...
Viimeksi muokannut kappa12, 19.12.2009 19:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Tuli valmistettua aura tuohon corollaan ja tänään saatiin rata auki. huomenna sitten kisat pystyyn ja kuvia corollan nykytilasta. Jäätä n.25cm, lunta 4cm.
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: Jääratakalusto
Tästä muutama fiiat harrastaja tietääkin. Onhan siinä vähän fiiattiakin seassa, vaikka ooppeli onkin. Ei ehkä ihan valmistu täksi jääratakaudeksi, mutta nyt edistyy hyvin. Saattaa kyllä olla että tuo nähdään kyllä enempi fiat/lancia ratapäivillä kuin ooppelien.Tuolla foorumilla on aika paljon tuningväkeä, joten kommentointi on osittain sen mukainen.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... &sk=t&sd=a
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... &sk=t&sd=a
Auto tykkää kun sillä ajetaan.
Re: Jääratakalusto
Hain tuollaisen 208 tkm ajetun -96 1.6 16V Bravan josta oli jo keulan peltiosat tarvittu erääseen kolhittuun HGT Bravoon. Ensiviikonloppuna on eräs miittinki johon ajateltiin tuo kärrätä (jos rata kunnossa) ja Jankos kävikin tänään jelppimässä auton laitossa HeikkiJ:ltä haettu rullaava Marea luovutti keulapellit ja konetilassa vielä luuranneen ohjaustehostimen pumpunkin kun Bravassa pumppu vuosi akselin juuresta(kiitokset Heikki! ). Koneeseen vaihtui Selenia Racing 10W60 öljyt (kiitokset Heikalle hyvistä arpajaispalkinnoista ) ja ricambi originali öljynsuodin joka löytyi ihan motonetista Jankos toi myös 14" vanhat piikkipyörät jotka laitettiin alle jo nyt että nähdään tuleeko tilan kanssa ongelmia mutta ei onneksi suurempia... Vielä pitäis vaihtaa vaihteistoon Esson torque fluid 62 ölpät ja kuskinoveen ehjä ulkokahva ym pikkufiksiä ja tietty tyhjätä parin auton tankista bensaa
Täytyypi huomenna ottaa kuvia kun tänään kerkes tulla jo pimeää ja koeajostakaan ei tullut mitään kunnon koitosta kun autoon ei ole ajovaloja...
Täytyypi huomenna ottaa kuvia kun tänään kerkes tulla jo pimeää ja koeajostakaan ei tullut mitään kunnon koitosta kun autoon ei ole ajovaloja...
Viimeksi muokannut arpati, 23.01.2011 20:35. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re:
Edelliset hukattu maailmalle ja uutta hankintaan... Seuraava on toista harrasteautomallia elikkä Veli Igor... Kone on jo hankittuna, koppaa huutais vielä, eli ei tälle talvea... Ehkä sitten ens talvena...kappa12 kirjoitti:Jäärakalustona toimii tulevana talvena Volvo 343 (juuri sillä ällöttävällä 1.7 rellun koneella)... Kuvaa voin heittää jos joskus saan sellaisen otettua...
Rivistä löytyis myöskin siihen hommaan fire koneinen uuno, mutta voi olla että volvo on takavetoisena hauskempi...
Mikko Koivusalo
Fiat 127&Panda jne.
Fiat 127&Panda jne.
Re: Jääratakalusto
Kaverin ja tämän veljen kanssa saatiin ilmaiseksi 240 volle talvikäyttöön, kummitäti olisi muuten toimittanut auton paaliin.
Nyttemmin on vaihteisto/kytkin saanut jotain kipeää kun ei liiku omin voimin eteenpäin. Pientä remppaa vielä siis tiedossa.
Koriltaan ja teknisesti lähes katsastuskunnossa, bensatankki vain vaihtui takakopaan asennetuun paatin tankkiin kun vanha vuosi saumastaan koko matkalta.
Tarvittis saada jostain kierros piikkirenkaita tohon...
Nyttemmin on vaihteisto/kytkin saanut jotain kipeää kun ei liiku omin voimin eteenpäin. Pientä remppaa vielä siis tiedossa.
Koriltaan ja teknisesti lähes katsastuskunnossa, bensatankki vain vaihtui takakopaan asennetuun paatin tankkiin kun vanha vuosi saumastaan koko matkalta.
Tarvittis saada jostain kierros piikkirenkaita tohon...
Ei. Kaikki on kielletty
http://kuvablogi.com/blog/3225/
http://kuvablogi.com/blog/3225/
Re: Jääratakalusto
kumppari kirjoitti:Kaverin ja tämän veljen kanssa saatiin ilmaiseksi 240 volle talvikäyttöön, kummitäti olisi muuten toimittanut auton paaliin.
Nyttemmin on vaihteisto/kytkin saanut jotain kipeää kun ei liiku omin voimin eteenpäin. Pientä remppaa vielä siis tiedossa.
Koriltaan ja teknisesti lähes katsastuskunnossa, bensatankki vain vaihtui takakopaan asennetuun paatin tankkiin kun vanha vuosi saumastaan koko matkalta.
Tarvittis saada jostain kierros piikkirenkaita tohon...
Olisko siinä priimat ovet? Voisin jotain maksaa hyvistä ja tuoda jonkinlaiset vaihdossakin jos värin ei ole väliä? Tuolla siis yksi farkku odottelee aikaa parempaa
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re: Jääratakalusto
Tässä vähän kuvasaastetta... Autoa ei siis ole tarkoitus tuhota vaan takavalot ja takapuskuri on irrotettu (JKiurun esimerkin mukaisesti) juuri siksi että ne säilyisivät ehjänä kotona Etupuskuria ei vielä olekaan, mutta mahdollisesti jonkinlainen on saatavana myöhemmin... Keulan designistä vastasi Jankos eli en ota kunniaa siitä
Perään ei varmaan kannata tulla tönimään jos haluaa pitää syylärin ehjänä. Luulisin että toi koukku tulee sen verran pitkälle...
Perään ei varmaan kannata tulla tönimään jos haluaa pitää syylärin ehjänä. Luulisin että toi koukku tulee sen verran pitkälle...
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re: Jääratakalusto
Ihan varmaksi ei muista, mutta mielestäni korkeintaan pintaruostetta. Ja neliovinen siis ja valkoinen.arpati kirjoitti:Olisko siinä priimat ovet?
Auto laitetaan nyt kuntoon ja koitetaan pistää keväällä tai syksyllä (paremmat rahat?) myyntiin, joten kokonaisena tuo hävitetään.
EDIT:Väärin muistettu, ovet ovat aika karmeassa kunnossa.
Ei. Kaikki on kielletty
http://kuvablogi.com/blog/3225/
http://kuvablogi.com/blog/3225/
Re: Jääratakalusto
LISSÄÄ KUVIA KIITOS!!! Vasta kuusi kuvaa blogissa ->HeikkiJ kirjoitti:Tästä muutama fiiat harrastaja tietääkin. Onhan siinä vähän fiiattiakin seassa, vaikka ooppeli onkin. Ei ehkä ihan valmistu täksi jääratakaudeksi, mutta nyt edistyy hyvin. Saattaa kyllä olla että tuo nähdään kyllä enempi fiat/lancia ratapäivillä kuin ooppelien.Tuolla foorumilla on aika paljon tuningväkeä, joten kommentointi on osittain sen mukainen.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... &sk=t&sd=a
http://kuvablogi.com/nayta/2921510/
Kaaret alkaa olla kiinnipäin? Tuosta taitaa tulla sellainen pitkäkeula... 8) Kohta täytyy varmaan lähtee katsomaan livenä Ainakin siinä vaiheessa kun yhdistät tuon punton etupään ja omegan, vai tuliko keula kokonaan putkituentaisena? Takaputkiin tullee ristikko vielä?
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re: Jääratakalusto
Niin juu Bravaa on kiusattu 60 km jääradalla ja hiukan tossa metsätielläkin ja vaurioina ainoastaan vasemmalla viimeisen takajarruputken katkeaminen juuresta kun jääpala väänsi putken ja letkun välisen kannakkeen ylös ja eilen sitten meni jarrupainesäätimen päältä putki rikki ihan ilman enempiä osumia eli korroosiovaurio No parempi nyt kuin hätäjarrutuksessa liikenteessä... Kattelin että varaosamareassa oli nuo takaputket vaihdettu jo kuparisiin joten ei vielä tarvitse kauppaan lähteä mutta varoen täytyy toimia kun noi pitkät putket edestä taka-akselille ei ole yhtään sen paremmat tuolta takapäästä ts vaihtoon menee nekin
GFF 1518 - 050 354 9376
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
What each of us calls our 'necessary expenses' will always grow to
equal our incomes unless we protest to the contrary - G.S. Clason
Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin - Koivisto
Re: Jääratakalusto
Tuohon ei ole tullu paljoa lisää kuvattavaa. Laskeskelin ettei takapäähän tarvi enää kuin viitisen putkea hitsailla, eteen toinen mokoma. Etupää tulee putkirunkoiseksi ja pintapellit tulee ihan omaa valmistetta. Sitten kun tulee...
Auto tykkää kun sillä ajetaan.