Ostin:

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
eastfiatman
GFF
Viestit: 188
Liittynyt: 19.11.2004 11:04
Paikkakunta: IMATRA

Re: Ostin:

Viesti Kirjoittaja eastfiatman »

davies craig ewp 80 vesipumppu saapui eilen :thumb:
Avatar
matti
GFF
Viestit: 456
Liittynyt: 27.02.2004 00:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Ostin:

Viesti Kirjoittaja matti »

eastfiatman kirjoitti:davies craig ewp 80 vesipumppu saapui eilen :thumb:
:thumb:
pessimisti ei pety.
eastfiatman
GFF
Viestit: 188
Liittynyt: 19.11.2004 11:04
Paikkakunta: IMATRA

Re: Ostin:

Viesti Kirjoittaja eastfiatman »

Hei wellu yleensä laatu maksaa...
Ja luulis tänä päivänä osaputkan tilaavan sitä mitä asiakas haluaa
Ainakin itse olen saanut sitä mitä pitikin ihan paikallisesta ehkä vähän kalliimpaa kuin mätänetiss mut sinne on edestakaisin matkaa 75km ei ihan joka päivä viitti käydä
Ja kun ostat paikallisesta liikkeestä tuet samalla koti kuntasi verotuloja ja työllisyyttä netistä olen tilannut yleensä sellaista mitä täältä ei saa tai ei ole järkevää pitää hyllyssä
Kyllä olen saanut paikallisessa kaupassa erinomaista palvelua ehkä siitä syystä olen käyttänyt tätä liikettä jo reilun 25vuotta
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ostin:

Viesti Kirjoittaja wellu »

eastfiatman kirjoitti:Hei wellu yleensä laatu maksaa...
Ja luulis tänä päivänä osaputkan tilaavan sitä mitä asiakas haluaa
Ainakin itse olen saanut sitä mitä pitikin ihan paikallisesta ehkä vähän kalliimpaa kuin mätänetiss mut sinne on edestakaisin matkaa 75km ei ihan joka päivä viitti käydä
Ja kun ostat paikallisesta liikkeestä tuet samalla koti kuntasi verotuloja ja työllisyyttä netistä olen tilannut yleensä sellaista mitä täältä ei saa tai ei ole järkevää pitää hyllyssä
Kyllä olen saanut paikallisessa kaupassa erinomaista palvelua ehkä siitä syystä olen käyttänyt tätä liikettä jo reilun 25vuotta
Oli miten suomalainen myyjä hyvänsä, ei 50% kate ole järkevä.

Edes 30% kate ei ole mitenkään järkevä.

Suomalainen kusettaa, aina. Tuossa juuri kaveri tilasi omaan autoonsa kytkimen, vauhtipyörän, vetoakselin ja jotain tiivisteitä ison läjän. Suomessa sama kasa ~3500€ ja ihan tismalleen samat osat ulkomailta kotiin toimitettuna 1300€. "Tue suomalaista", en näillä hinnoilla.
Minkä huollan, sen korjaan...
hkn
GFF
Viestit: 350
Liittynyt: 29.03.2008 20:41
Paikkakunta: Vilppula

Re: Ostin:

Viesti Kirjoittaja hkn »

Tuskin 50prossan katetta näissä ole? Jos kaikki ostetaan netistä niin hetken päästä kotikylässä/maassa ole yhtään kauppaa eli saat kaiken sit tilata jenkeistä....vanha sanonta et jos viimeisellä niin aina kallista :)
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Ostin:

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

hkn kirjoitti:Tuskin 50prossan katetta näissä ole? Jos kaikki ostetaan netistä niin hetken päästä kotikylässä/maassa ole yhtään kauppaa eli saat kaiken sit tilata jenkeistä....vanha sanonta et jos viimeisellä niin aina kallista :)
Kyllä se valitettavasti on niin , että varaosia tuovilla maahantuojilla kate ei ole 50% eikä 30% vaan kyllä se on 250% ja jälleen myyjällä 100% valitettavasti jo koko paskan poäälle vielä 24% alvia.
Eli 10€ osa maksaakin 86.80€ ja se ikävä kyllä on totta, sitten ihmetellään miksi palkka ei riitä ja miksi ei ole varaa palkata.
Se tavara ei ole sen laadukkaampaa vaikka siitä maksaisi 500% enemmän.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Ostin:

Viesti Kirjoittaja wellu »

Wesulius kirjoitti:
hkn kirjoitti:Tuskin 50prossan katetta näissä ole? Jos kaikki ostetaan netistä niin hetken päästä kotikylässä/maassa ole yhtään kauppaa eli saat kaiken sit tilata jenkeistä....vanha sanonta et jos viimeisellä niin aina kallista :)
Kyllä se valitettavasti on niin , että varaosia tuovilla maahantuojilla kate ei ole 50% eikä 30% vaan kyllä se on 250% ja jälleen myyjällä 100% valitettavasti jo koko paskan poäälle vielä 24% alvia.
Eli 10€ osa maksaakin 86.80€ ja se ikävä kyllä on totta, sitten ihmetellään miksi palkka ei riitä ja miksi ei ole varaa palkata.
Se tavara ei ole sen laadukkaampaa vaikka siitä maksaisi 500% enemmän.
Juuri näin.

Minua yksinkertaisesti vituttaa näiden varaosaostosten kanssa se, että suomessa on kartelli. "helppo reitti" olisi perustaa itse tukkuri, mutta empä taida, ehkä tulevaisuudessa.

Ihan täysin järjenköyhää, että vaikka joku anturi on suomessa halvimmillaan 160€ alennuksien kanssa, kun saman tuotteen samalta valmistajalta saa ulkomailta 80 €uroon...

Tai täällä(kin) manaamieni LPR-jarrujen hinnalla saa ulkomailta jotkut "oikeat" osat.

Olen jo oppirahat siitä maksanut, ettei halvin kannata. Suomessa tuntuu se laatukin olevan hiukan kiven alla. Tai ainakaan sitä ei tarjota missään suoraan, vaan ensin yritetään tyrkyttää sitä B-osaa samaan hintaan.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: Ostin:

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/ ... oneuvo=791" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.autodoc.fi/ridex/7999146" onclick="window.open(this.href);return false;

Vaikka tässä 500 jarrupalat eteen toisen hinta vain vaatimattomat 216%
Ja molemmat on jälleen myyjiä.
Avatar
75 ELX
Viestit: 424
Liittynyt: 12.05.2004 13:57
Paikkakunta: Vilppula

Re: Ostin:

Viesti Kirjoittaja 75 ELX »

Tallinnasta kun tilaa osia niin välillä tulee kahan ja koivusen tarroilla tai laatikoissa ja hinnat on n. puolet motonetin hinnoista
ePER (YV jos ei toimi)
Myydään Punto 55/60/75 & Bravx 1.2/1.4/1.6/1.8 osia
3x 176
5x 182
2x 192
188
9K9A+1Z5+P12+206
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Ostin:

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Heitän hatusta tähän varaosa juttuun.
Kahalla pitäisi olla Eestissä tukkukauppa. koivusesta en tiijä mutta veikkaisin samaa.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Jarkko
GFF
Viestit: 520
Liittynyt: 20.12.2002 13:07
Paikkakunta: Raisio

Re: Ostin:

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

väisänen kirjoitti:Heitän hatusta tähän varaosa juttuun.
Kahalla pitäisi olla Eestissä tukkukauppa. koivusesta en tiijä mutta veikkaisin samaa.
Juu koivusella on ollut jo pitkään tuolla tukkukauppa.
Jarkko
GFF
Viestit: 520
Liittynyt: 20.12.2002 13:07
Paikkakunta: Raisio

Re: Ostin:

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Ja onhan Motonetillakin kauppa Tallinnassa, http://www.motonet.ee" onclick="window.open(this.href);return false;
mivot
Viestit: 377
Liittynyt: 01.03.2006 11:27
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Re: Ostin:

Viesti Kirjoittaja mivot »

Itse olen nyt nettitilaillut varaosat Venäjälle ja noutanut ne sitten tosta rajan takaa.
Monesti jos osa motonetista 100€, Saksasta 60€, niin Venäjällä voi olla samanmerkkinen 35€.
Toi esimerkki summa sattui vielä viikko sitten käymiini Subarun takaiskareihin, paitsi tilasin Venäjältä Monroet tolla hinnalla.
Chevyyn dayco moniurahihna, suomi 60€, venäjä 10€
, bensasuodatin 33€ vs 3€, jne.

Ja viimeksi ostin halliin 120cm 20w lediloisteputket, 3€/kpl, entiset oli normaalit 35wattiset, ja voi hyvä jumala miten kirkastui muuten autotalli!
Autonvaraosat24 tilauksissa ottaa päähän lopullinen toimitusaika, joka aina ollut 10päivää, vaikka "lähetämme 24h sisään". Venäjän netistä nään milloin tavara noudettavissa paikallisesta kaupasta, noin yleensä päivä tai kaksi menee.

Muuten ei kyllä tuolta jaksais käydä ostamassa ja nuohan on vain omaan käyttöön.
Viimeksi muokannut mivot, 05.03.2018 14:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
124 Spider 2200 20vt -77
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: Ostin:

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Juu halpaa on venäjällä.
Mä olen taas myynyt suomesta venäjälle suomi+ hinnoilla. Kjäh kjäh.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
eastfiatman
GFF
Viestit: 188
Liittynyt: 19.11.2004 11:04
Paikkakunta: IMATRA

Re: Ostin:

Viesti Kirjoittaja eastfiatman »

Kjyllä toverilla hjalpaa on... Mutta toveria ei kannata kjusettaa voi ottaa hjapan kjaali sjaattaa kjävely vaikeutua oleellisesti
Vastaa Viestiin