Ostin:
Re: Ostin:
Mitään tiedä, mutta äkkiä miettisin, että jos 1000 l/min pitäisi irrota 6 bariin, niin silloin 150 l säiliössä pitäisi paine nousta esimerkiksi 5,5 -> 6,5 bar noin 9 sekunnissa. Eli 1000 l/min / 60 s, niin saadaan 16,667 l/s ja siitä 150 l / 16,667 l/s = 9 s. Tai voit laskea myös vain 1000 l/min / 150 l ja saat 6,667 1/min ja siitä 60 s / 6,667 1/min = 9 s taas. Ehkä tapa 1 on loogisempi.
Moisella kompuralla alkaa jo pärjätä puhallushommissakin Itsellä on tallissa muistaakseni noin 400-litrainen. Kyllä tuollakin jo pienet puhallushommat tekee. Kotipuolessa oli taannoin noin 300-litrainen ja tuo oli vähän nafti jos jotain yritti puhaltaa. Ihan uudella ja pienellä suuttimella meni, mutta heti kun kului vähän niin paineet romahti. Hommattiin sitten pikkuvikainen (kaadettu) 11 kW noin 1500-litrainen ja sillä sai jo hiekka kyytiä.
Moisella kompuralla alkaa jo pärjätä puhallushommissakin Itsellä on tallissa muistaakseni noin 400-litrainen. Kyllä tuollakin jo pienet puhallushommat tekee. Kotipuolessa oli taannoin noin 300-litrainen ja tuo oli vähän nafti jos jotain yritti puhaltaa. Ihan uudella ja pienellä suuttimella meni, mutta heti kun kului vähän niin paineet romahti. Hommattiin sitten pikkuvikainen (kaadettu) 11 kW noin 1500-litrainen ja sillä sai jo hiekka kyytiä.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Ostin:
11Kw tai no 7.5kw kin on niin iso ettei piänet päänaulat riitä.Stefa kirjoitti:Mitään tiedä, mutta äkkiä miettisin, että jos 1000 l/min pitäisi irrota 6 bariin, niin silloin 150 l säiliössä pitäisi paine nousta esimerkiksi 5,5 -> 6,5 bar noin 9 sekunnissa. Eli 1000 l/min / 60 s, niin saadaan 16,667 l/s ja siitä 150 l / 16,667 l/s = 9 s. Tai voit laskea myös vain 1000 l/min / 150 l ja saat 6,667 1/min ja siitä 60 s / 6,667 1/min = 9 s taas. Ehkä tapa 1 on loogisempi.
Moisella kompuralla alkaa jo pärjätä puhallushommissakin Itsellä on tallissa muistaakseni noin 400-litrainen. Kyllä tuollakin jo pienet puhallushommat tekee. Kotipuolessa oli taannoin noin 300-litrainen ja tuo oli vähän nafti jos jotain yritti puhaltaa. Ihan uudella ja pienellä suuttimella meni, mutta heti kun kului vähän niin paineet romahti. Hommattiin sitten pikkuvikainen (kaadettu) 11 kW noin 1500-litrainen ja sillä sai jo hiekka kyytiä.
Mulla on 4kw pienempi ja isompi 7.5kw , yleensä käytän vain pienempää jos enempi tarvii ilmaa niin sitte isompaa , tosin mietin jo jospa siihen laittaisi 13hp bensakoneen ja tekisi kärryn alle niin saisi vietyä perässä minne haluaa.
Se vaan on kun dyno ottaa max 8kw , sorvi 4kw , jyrsimet cnc 8kw ja manuaali 9kw , jos vielä vesipumppu 3kw tai lämpöpumput tai mikätahansa muu ottaa virtaa yhtä aikaa tulee pimeys kun kompura tärähtää käymään.
Tietysti rahalla saa isompaa naulaa tauluun , mutta ei halua turhasta maksaa.
Re: Ostin:
Vaatteita. Inhoan rättikaupassa käyntiä sovittamisineen. Farkut, 2 collegea. Mustana tietenkin. 95€, aikaa meni noin 10 min. Myyjän kanssa todettiin vaateostosten sujuneen varsin kivuttomasti.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: Ostin:
Tuo 11 Kw lähtee kyllä 35 propuilla. Käsittääkseni voi pärjätä jopa 25 propuilla. Tietty piuhat ja pohjakuorma jne jo vaikuttaa, mutta tutuilla on hakkureita moisilla koneilla. Saa noita paukkuja jo itsekin miettiä kun on lämpöpumppu yhdessä vaiheessa ja 9 kW tallilämppäri sekä vesipumppu jne.Wesulius kirjoitti:11Kw tai no 7.5kw kin on niin iso ettei piänet päänaulat riitä.
Mulla on 4kw pienempi ja isompi 7.5kw , yleensä käytän vain pienempää jos enempi tarvii ilmaa niin sitte isompaa , tosin mietin jo jospa siihen laittaisi 13hp bensakoneen ja tekisi kärryn alle niin saisi vietyä perässä minne haluaa.
Se vaan on kun dyno ottaa max 8kw , sorvi 4kw , jyrsimet cnc 8kw ja manuaali 9kw , jos vielä vesipumppu 3kw tai lämpöpumput tai mikätahansa muu ottaa virtaa yhtä aikaa tulee pimeys kun kompura tärähtää käymään.
Tietysti rahalla saa isompaa naulaa tauluun , mutta ei halua turhasta maksaa.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
-
- Viestit: 1914
- Liittynyt: 09.04.2012 14:39
Re: Ostin:
KTM 250 EXC valkokilpinen kuramopo.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sheivaa mun dekkii.
Re: Ostin:
Albea. Pojalle kun sen mondeo hajosi. Mihinkähän sitä tuli sotkeuduttua...
Jyrki
Punto -04 ja -06. Pojilla...
Punto -04 ja -06. Pojilla...
Re: Ostin:
Puntoon, josta on suurimmat Punton munaukset karsittu pois.jiipee62 kirjoitti:Albea, mihinkähän sitä tuli sotkeuduttua...
- Sähköinen ohjaustehostin
- takakontin puute
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: Ostin:
Eikös tuo Albea ole pikemminkin uudelleen puettu Uno? Alustarakenne ainakin näyttäisi unomaiselta.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Ostin:
Ennemmin Palio? Joka toki seurasi Unon jalanjälkiä esim. tavarakoppi/avolava konstruktioilla.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Ostin:
TM aikanaan testissä kehui vuolaasti. Varmaan parhaimmat arviot TM:ltä saanut Fiat. Penkit oli kuulemma hyvät, en oo ite istunut.jiipee62 kirjoitti:Albea. Pojalle kun sen mondeo hajosi. Mihinkähän sitä tuli sotkeuduttua...
Re: Ostin:
Osien saatavuus on ollut lievä ongelma, kun ei listat tahdo tuntea mallia. Mulla pitäisi olla kaupassa jarrulevyjä, kun taisi olla samat kuin Lancia beta tms..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Ostin:
Eli Sienahan(=porrasperäinen Palio) tuo on, tyrkkää valmistenumero Eperiin niin kertoo malliksi Sienna Extra Europe Restyling. Eperihän ei tunne koko Albea nimeä. Ei tuossa ole mielestäni mitään suurempaa sukua Unoon tai ainakaan Puntoon.Sämpy kirjoitti:Osien saatavuus on ollut lievä ongelma, kun ei listat tahdo tuntea mallia. Mulla pitäisi olla kaupassa jarrulevyjä, kun taisi olla samat kuin Lancia beta tms..
Eli se on totta että tukkurien listat ei suoraan tunne koko peliä eli asianosaava varaosamyyjä pitää olla tiskin takana ja osannumerot pitää hakea pääsääntöisin Eperistä tai Partslinkistä. Suurinosa nostaa varmaan tuossa vaiheessa käden ylös ja käskee lähteä ostoksille merkkiliikkeeseen. Oe-numerolla kun hakee osat niin suurimman osan osista saa Motonetista tai tukkureilta. Pakoputki oli muinoin sellainen mitä tukkureilta ei saanut, mutta nykyisin niitäkin on ainakin Motonetissä. Tankki on vielä ruostuvaa peltiä ja jossain ne ovat jo menneet puhki. Etutukivarret esim. on samat kuin 1-koppaisessa Doblossa eli niitäkin saa tukkureilta. Etulevyt on samat kuin Bravo/a eli ihan peruskamaa jne....
Re: Ostin:
Jep, kiitoksia kommenteista. Tuon EPERin mallitiedon jo huomasinkin. Tarvitsee tosiaan vähän tehdä esitöitä kun jotain tarvitaan, esim Motonetin lista on varsin vähäinen tuolle mallille. Mutta reippaasti alta tonni, alta 140tkm -07 leimassa oleva auto jolla toivottavasti poika pääsee töihin jonkin aikaa.
Ja onhan se hienoa italialaista muotoilua
"Albea voi jonkun silmissä näyttää oudolta, mutta tarkempi tutkailu paljastaa, että siinä on kaikki mitä kulkuvälineeltä vaaditaan."
(TM:n 7/07 koeajo)
Ja onhan se hienoa italialaista muotoilua
"Albea voi jonkun silmissä näyttää oudolta, mutta tarkempi tutkailu paljastaa, että siinä on kaikki mitä kulkuvälineeltä vaaditaan."
(TM:n 7/07 koeajo)
Viimeksi muokannut jiipee62, 24.02.2018 11:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jyrki
Punto -04 ja -06. Pojilla...
Punto -04 ja -06. Pojilla...