hors-sujet
Re: hors-sujet
Jahas, minulle tultiin jälleen mainostamaan sähköauton paremmuutta.
Kun totesin rangen tippuvan pakkasilla, vastaus oli "älä ole mukavuudenhaluinen ja pue päälle!".
öööötota.... mitä vittua? Saatanan idiootit.
Kun totesin rangen tippuvan pakkasilla, vastaus oli "älä ole mukavuudenhaluinen ja pue päälle!".
öööötota.... mitä vittua? Saatanan idiootit.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: hors-sujet
Jos sähköauton omistaisin, niin alkaisin kyllä varsin vakavasti tutkimaan löpölämmittimen asennusta. Ei ole mitään järkeä käyttää muutenkin kortilla olevaa akkukapasiteettia lämmöntuottoon. Taitaísi kokonaishyötysuhdekin olla parempi, kuin akulla lämmittäessä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: hors-sujet
Ministeriöt ja lobbaajat on pohtineet satojen kampaviinereiden voimin, kuinka Suomen autokanta saataisiin uudistettua käymään sähköllä. Yksi lopputulema on ollut, että sähköauton tulee näyttää kuluttajalle paremmalta, edullisemmalta valinnalta. Nyt onkin tullut aika huomioida sähköautot verokohtelussa:
https://www.is.fi/autot/art-2000005941684.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.is.fi/autot/art-2000005941684.html" onclick="window.open(this.href);return false;
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: hors-sujet
Olen edelleen sitä mieltä, että pohjoisissa olosuhteissa ainoa järkevä uudistus autoteknologiaan olisi pienellä kapasiteetilla oleva sarjahybridi, jonka polttomoottori käy vain tasakierroksilla tuottaen sähköä (generaattori).
+ Nopea "lataus" (tankkaaminen)
+ Toimii myös kylmissä olosuhteissa
+ sekä päästöt, että kulutus optimoitavissa todella paljon paremmin kuin perinteisellä polttomoottorilla
+ Jakeluinfra olemassa
Tommosen kun pistää pörisemään biopolttoaineella, niin on tasan ekologisempi kuin yksikään sähköauto.
+ Nopea "lataus" (tankkaaminen)
+ Toimii myös kylmissä olosuhteissa
+ sekä päästöt, että kulutus optimoitavissa todella paljon paremmin kuin perinteisellä polttomoottorilla
+ Jakeluinfra olemassa
Tommosen kun pistää pörisemään biopolttoaineella, niin on tasan ekologisempi kuin yksikään sähköauto.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: hors-sujet
Ostetaan sähköauto päästöjen takia. Ja asennetaan polttoainekäyttöinen lämmitin joka tuuppaa kaasut suodattamattomana pihalle.Luigi kirjoitti:Jos sähköauton omistaisin, niin alkaisin kyllä varsin vakavasti tutkimaan löpölämmittimen asennusta. Ei ole mitään järkeä käyttää muutenkin kortilla olevaa akkukapasiteettia lämmöntuottoon. Taitaísi kokonaishyötysuhdekin olla parempi, kuin akulla lämmittäessä.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Re: hors-sujet
Mielellään ladataan vielä aurinkohiilivoimalla....Nipa kirjoitti:Ostetaan sähköauto päästöjen takia. Ja asennetaan polttoainekäyttöinen lämmitin joka tuuppaa kaasut suodattamattomana pihalle.Luigi kirjoitti:Jos sähköauton omistaisin, niin alkaisin kyllä varsin vakavasti tutkimaan löpölämmittimen asennusta. Ei ole mitään järkeä käyttää muutenkin kortilla olevaa akkukapasiteettia lämmöntuottoon. Taitaísi kokonaishyötysuhdekin olla parempi, kuin akulla lämmittäessä.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: hors-sujet
Kyllä noiden hybridienkin päästöt on suurempia , jospa mietti vaikka talvella kun kylmää konetta käynnistellään ... jaa nii nehän käy kokoajan talvella tuottaen lämpöä ja tämän järjestelmän kokonaishyötysuhde hyötysuhde oli mikä?wellu kirjoitti:Olen edelleen sitä mieltä, että pohjoisissa olosuhteissa ainoa järkevä uudistus autoteknologiaan olisi pienellä kapasiteetilla oleva sarjahybridi, jonka polttomoottori käy vain tasakierroksilla tuottaen sähköä (generaattori).
+ Nopea "lataus" (tankkaaminen)
+ Toimii myös kylmissä olosuhteissa
+ sekä päästöt, että kulutus optimoitavissa todella paljon paremmin kuin perinteisellä polttomoottorilla
+ Jakeluinfra olemassa
Tommosen kun pistää pörisemään biopolttoaineella, niin on tasan ekologisempi kuin yksikään sähköauto.
Re: hors-sujet
Genu varsinkin bensakoneen perässä on varmasti taloudellisempi mitä pelkkä bensakone jos bensakoneen käydessä ladataan samalla akkuja.
Osakuorman hyötysuhde on bensakoneen kompastuskivi.
Osakuorman hyötysuhde on bensakoneen kompastuskivi.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: hors-sujet
Siis parempi? Kuten mainitsin, optimointi. Kone rakennettaisiin lähtöjään pyörimään tasan tietyllä kierrosalueella "maksimikuormalla". Ajoakusto olisi lähinnä huipputehon tilanteisiin tai todella vähäkuormaiseen tasaiseen ajamiseen.Wesulius kirjoitti:Kyllä noiden hybridienkin päästöt on suurempia , jospa mietti vaikka talvella kun kylmää konetta käynnistellään ... jaa nii nehän käy kokoajan talvella tuottaen lämpöä ja tämän järjestelmän kokonaishyötysuhde hyötysuhde oli mikä?wellu kirjoitti:Olen edelleen sitä mieltä, että pohjoisissa olosuhteissa ainoa järkevä uudistus autoteknologiaan olisi pienellä kapasiteetilla oleva sarjahybridi, jonka polttomoottori käy vain tasakierroksilla tuottaen sähköä (generaattori).
+ Nopea "lataus" (tankkaaminen)
+ Toimii myös kylmissä olosuhteissa
+ sekä päästöt, että kulutus optimoitavissa todella paljon paremmin kuin perinteisellä polttomoottorilla
+ Jakeluinfra olemassa
Tommosen kun pistää pörisemään biopolttoaineella, niin on tasan ekologisempi kuin yksikään sähköauto.
Perus polttomoottorin ongelma on tosiaan osakuormat.
Minkä huollan, sen korjaan...
Re: hors-sujet
Akkukaupustelun liitoskohdista poliittiseen eliittiin olisi mielenkiintoista lukea...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: hors-sujet
Ja kohta meillä on maailmassa niin monta ydinongelmavoimalaitosta , että on todennäkisempää , että tapamme itsemme niillä , kuin , että tuhoaisimme ilmakehän niin pahasti.
Olihan se dieselkin vielä 5 vuotta sitten pop. Vag teki siitä ongelman.
No pääasia et kokoajan tulee uutta ja ministereiden bisnis luistaa..
Olihan se dieselkin vielä 5 vuotta sitten pop. Vag teki siitä ongelman.
No pääasia et kokoajan tulee uutta ja ministereiden bisnis luistaa..
Re: hors-sujet
toisaalta mä edelleen ihmettelen miten se katalysaattori pysyy hybrideissä kokoajan lämpimänä jos niitä bensakoneita ja dieseleitäkin ajetaan vain max kuormalla.wellu kirjoitti:Siis parempi? Kuten mainitsin, optimointi. Kone rakennettaisiin lähtöjään pyörimään tasan tietyllä kierrosalueella "maksimikuormalla". Ajoakusto olisi lähinnä huipputehon tilanteisiin tai todella vähäkuormaiseen tasaiseen ajamiseen.Wesulius kirjoitti:Kyllä noiden hybridienkin päästöt on suurempia , jospa mietti vaikka talvella kun kylmää konetta käynnistellään ... jaa nii nehän käy kokoajan talvella tuottaen lämpöä ja tämän järjestelmän kokonaishyötysuhde hyötysuhde oli mikä?wellu kirjoitti:Olen edelleen sitä mieltä, että pohjoisissa olosuhteissa ainoa järkevä uudistus autoteknologiaan olisi pienellä kapasiteetilla oleva sarjahybridi, jonka polttomoottori käy vain tasakierroksilla tuottaen sähköä (generaattori).
+ Nopea "lataus" (tankkaaminen)
+ Toimii myös kylmissä olosuhteissa
+ sekä päästöt, että kulutus optimoitavissa todella paljon paremmin kuin perinteisellä polttomoottorilla
+ Jakeluinfra olemassa
Tommosen kun pistää pörisemään biopolttoaineella, niin on tasan ekologisempi kuin yksikään sähköauto.
Perus polttomoottorin ongelma on tosiaan osakuormat.
Jokainen käynnistys on aina osittainen kylmäkäynnistys ainakin pakokaasun puhdistus laitteille.
Jaa niin näitähän ei lasketa mukaan päästöihin , kun ei lentokoneitakaan.
Re: hors-sujet
Ydinvoima ei ole likikään hiilineutraalia puhumattakaan akkujen valmistuksesta. Että ihan on se co2 edelleen ongelma oli bensat tai akut.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Re: hors-sujet
No milläs me sitten sähköä tehdään näille NIKKO autoile?väisänen kirjoitti:Ydinvoima ei ole likikään hiilineutraalia puhumattakaan akkujen valmistuksesta. Että ihan on se co2 edelleen ongelma oli bensat tai akut.
Tuulimyllyillä joihin puhalletaan ilmaa(pakokaasua) Rolls-Royce Trent 972/B suihkuturbiinilla , eikös se silloin ole egolookista , vai mitä vihreät?
Lentokoneen moottori on hyvä vaihtoehto koska se ei saastuta läheskään samoin kuin esim mun 1.6 tdci diesel kone.
Re: hors-sujet
Tuulivoima on juu aikas oikeasti jo vihreätä.
Harmillisesti "meidän" kuluttaminen on lähtenyt lapasesta joten tuulivoima ei riitä.
Eli ihan sama millä me tehdään sähkömme jos ei populaatiota vähennetä lisääntymiskiellolla.
Harmillisesti "meidän" kuluttaminen on lähtenyt lapasesta joten tuulivoima ei riitä.
Eli ihan sama millä me tehdään sähkömme jos ei populaatiota vähennetä lisääntymiskiellolla.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.