hors-sujet

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Tossa toi pikkumestari veti perässää brion mustaa muurahaista ja huuteli että näin minä mulkkua käytän.
Aika kyllä söpöä ei sen mulkun takia vaan muuten kyllä kun ei kirjaimia vielä osata kunnolla lausua.

Mjaa no moottoreita olen muutamaan 1.6 stilettiin laittanu. Fiatin peruja on.
Yhdestä tosiaan puuttu puristusrengaskin männästä. Turkkilaisten kasaamia koneita.
Laatikoitakin 1.6 stileteistä porsii. Näissä on toi pikkuloota. Ei kestä oikein ristitappi nuorempien ajotyyliä.
Sitte tota sähkövikaa tuntuu olevan. Kyä ecujakin poja on näihi laitellu kunnostettuja ym.
Kaikki mitä laitettu ni alle 200 tkm ajettuja ovat olleet...

Että dieseli varmaan melko helmi bensaan verrattuna.

Sillon kun olivat uusia nämät bensapelit niin delttaan harkka kuskasi aika usein takuukorjaukseen kun hyytyilivät.
Arvakkaa vaan sainko fiat harrastajana asiasta kuulla :!:
Olen tästä aikasemminkin muinoin kirjoittanut...

Ajovalojen vaihto ei mun mielestä ollu kovin vaikeata. Senkun vaihdat ja homma valmis toisin kuin joku satunnainen moottorin sammuilu...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Rempoista jää karmeimmat mieleen. Erääseen Alfa 75:een vaihdoin takajarrupaloja räntäsateessa lammikossa maaten. Ja nämä palat eivät ole kaikista helpoimmassa paikassa :cry:
Stilosta jäi mieleen ajovalojen vaihto, joten ei paha.
Olihan siinä tuhkakuppi joka ei pysynyt kiinni, vilkkuviiksi vasemmalle-perinteinen ja takapuslat. Jäivät seuraavalle rikkinäisten kojelautavalojen ja vetarin suojakumin kanssa.
Uskollisesti aina käynnistyi ja kuljetti maallisen kasani haluamaani määränpäähän. Vedetty traileria ja asuntovaunua. Hinausyrittäjiä ei tämän auton kanssa vaivattu. Eikä kavereita: "sullahan on se vetokoukku..."
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Niinno vastaava dieseli on minulla nyttenkin joten aika näyttää kuinka toimiva on.
Ajattelin kaverin peltostiletistä ottaa romuun vähän osia ehkä mahd...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Onkohan jotain parempaa kanavaa myydä loppuunajettuja auton tapaisia kuin tämä nettiauto?
Harmi ettei pääse silmätysten kattomaan nettiauton modeja. Latoisin tauluun :ugeek:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja wellu »

väisänen kirjoitti:Onkohan jotain parempaa kanavaa myydä loppuunajettuja auton tapaisia kuin tämä nettiauto?
Harmi ettei pääse silmätysten kattomaan nettiauton modeja. Latoisin tauluun :ugeek:
Ihan täys chättiauto koko nettiauto. Ihmeelliseksi mennyt kaupanteko nykyään...

Tori.fi on muutoin hyvä, mutta porukka pyytää ihan kaikesta ihan liikaa ja seassa todella vanhoja ilmoituksia.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

On. Ja noit nettiauton modet vihaa minua :lol:

Minuutin max ehtii olla väärällä kuvalla ilmo. En kykene puhe-elimellä väsätä ilmoitusta (ja en ala aamuyöllä ilmoa laitella) vaan tästä kotikoneelta ja sitten perästä puhelimella kuva. Eipä onnistu kun tööttää messagea et heijei hylätty. Ja uudestaan samaa rekkaria ei tietty voi käyttää :ugeek:
Pölkkypäitä on monenmoisia. Valtaa seo pienikin valta :lol:

Eli kokeilen toria jos ei ala tokenemaan nettitsättiauto. :D
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja wellu »

väisänen kirjoitti:On. Ja noit nettiauton modet vihaa minua :lol:

Minuutin max ehtii olla väärällä kuvalla ilmo. En kykene puhe-elimellä väsätä ilmoitusta (ja en ala aamuyöllä ilmoa laitella) vaan tästä kotikoneelta ja sitten perästä puhelimella kuva. Eipä onnistu kun tööttää messagea et heijei hylätty. Ja uudestaan samaa rekkaria ei tietty voi käyttää :ugeek:
Pölkkypäitä on monenmoisia. Valtaa seo pienikin valta :lol:

Eli kokeilen toria jos ei ala tokenemaan nettitsättiauto. :D
Kun myin 128:n, yritin laittaa ilmoa nettiautoon. Auto oli täysin ajokuntoinen ja liikkumiskykyinen (muistaakseni videokin missä auto käynnissä ja liikkuu). jarrut, moottori yms. kaikki pelasi. Oli vain jäänyt katsastamatta takaiskareiden yläpäiden ruosteen vuoksi (ruosteiset muttei täysin mädät, ajokuntoinen).

*Ilmoitus on poistettu nettiautosta sääntöjen vastaisena (nettiauto.com on vain ajokuntoisille autoille)*

Ylläpidolle asiasta raportoin, vastasivat. Perustelin kantani, sain vittuilua takaisin (tyyliin jos ei nyt lopu, tunnus passivoituu).

Otin sitten nettiautosta parin tunnin selailulla 400 ajoneuvoa tietoineen ylös, jotka olivat katsastamattomia/ajokunnottomia. Lähetin ko. listan ylläpidolle ja kerroin tehneeni hieman työtä heidän puolesta "olkaa hyvä". Jos nämä saa olla, saa olla minunkin.

Noh, puoli vuotta oli tunnus passiivisena. Torin kautta myin ko. kipon. :lol:
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

wellu kirjoitti: Kun myin 128:n, yritin laittaa ilmoa nettiautoon. Auto oli täysin ajokuntoinen ja liikkumiskykyinen (muistaakseni videokin missä auto käynnissä ja liikkuu). jarrut, moottori yms. kaikki pelasi. Oli vain jäänyt katsastamatta takaiskareiden yläpäiden ruosteen vuoksi (ruosteiset muttei täysin mädät, ajokuntoinen).

*Ilmoitus on poistettu nettiautosta sääntöjen vastaisena (nettiauto.com on vain ajokuntoisille autoille)*

Ylläpidolle asiasta raportoin, vastasivat. Perustelin kantani, sain vittuilua takaisin (tyyliin jos ei nyt lopu, tunnus passivoituu).

Otin sitten nettiautosta parin tunnin selailulla 400 ajoneuvoa tietoineen ylös, jotka olivat katsastamattomia/ajokunnottomia. Lähetin ko. listan ylläpidolle ja kerroin tehneeni hieman työtä heidän puolesta "olkaa hyvä". Jos nämä saa olla, saa olla minunkin.

Noh, PUOLI vuotta oli tunnus PASSIIVISENA. Torin kautta myin ko. kipon. :lol:
:lol:
Asiallinen veto nuille tsättiauton nutipäille.
Noh mä en nyt laittanu heille palautetta ja ilmot sisällä.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Stefa »

3 v poika halusi aamupäivällä ajella mikroautollaan. Olen tuossa pitänyt noin 0,5 bar rengaspaineita että renkaat vähän joustaa ja on hyvin pitoja. Tuossahan on sellaiset karkeat lumilingon renkaat. Nyt nostin paineet takaa 1,5 bariin kun ajattelin jos olisi "hauskempi" ajaa kun tykkää rinkejä pyöritellä jne. Ajoi kerran talon ympäri ja tuli valittamaan, että on jotain vikaa kun luiruaa koko ajan :lol: On se tarkkaa hommaa jo tuossa iässä :D
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja wellu »

Yritän tässä miettiä mahdollisimman selkää ja yksinkertaista työhakemus-sähköpostia.

Nykyinen oppisopimuspaikka ei kykene tarjoamaan täysin koulutuksen vaatimia työtehtäviä ja pari korjaamoa jo hiukan kiinnostui aiheesta.

Olen vain vissiin yksi suomen huononpia kirjoituskielellä asian ilmaisevia tyyppejä. Vitun nykyaika...
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Olisiko näistä apua?
http://ansioluettelo.net/ty%C3%B6hakemus/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://tyohakemus.org/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nyt voi kehua itseään surutta. Kukaan muu ei sitä tee.
Ja laita muutama lukemaan hakemus ennen lähetystä. Ulkopuoliset huomaa virheet paremmin.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja wellu »

Juu siis onhan näitä tullut kirjoiteltua.
Nyt olisi tarkoitus lähettää muutamaan firmaan joihin olen soittanut/käynyt paikanpäällä ja ovat kiinnostuneita, tiivistelmä kuka olen, mitä osaan ja mitä haen.

Reipas vuosi sitten kun tein samaa, piti kehua itseään. Nyt minulla on nykyisen esimieheni suositukset, ei tarvi kehua (joku toinen sen tehnyt jo).

Hassua, tuo paoerilappunen taitaa olla kultaakin kalliimpi.

Mutta eipä tarvitsekkaan kirjoitella. Tietokoneen näyttis sanoi juuri tattismoro ja se siitä sitten.
Minkä huollan, sen korjaan...
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Onkos foorumilla konesahaajia? Olen tässä harkinnut moottorisahan ostoa kun olisi jonniin verran tuollaista sekalaista ryteikön raivausta. On kyllä saha nytkin, mutta tuntuisi, että tuossa hommassa pärjäisi vähemmälläkin kun 55:llä kuutiolla :roll: Vaikka tuon kanssa saa kyllä ainakin sen nykyään paljon puhutun hyötyliikunnan irti :mrgreen:

Vähän olen katsellut siis jotain pientä ja kevyttä "kakkossahaksi". Muutamia kävin hypistelemässä ja sellaiset vaakasylinterimallit tuntuivat aika mukavilta käteen ja sellaiset 35 cc varmaan riittää tuollaisiin käsivarren paksuisiin vallan hyvin. Näissä vissiin Stihlin 201 olisi SE kone, mutta ei oikein kiinnosta liki 700e laittaa sahaan omaan harrasteluonteiseen käyttöön. Harrastemalli 193 tuntui vähän lelulta, muovia ja todella kapea (1,1 mm) ketju. Huskalla on 439, mutta tuo vaikutti aika "avaruussahalta". Koloa, läppää, uloketta ja vipua joka puolella. Arveluttaa. Johan nuo karisee pitkin metsää jollei koko saha ole jossain risukossa jumissa.

Paikallisessa oli myös vaihtokoneena tullut 200 Stihli. Kuulemma maatilakäytöstä eikä mahdottomia ajettu. Ei se ainakaan hirveän elämää nähneen oloinen ollut. Jotenkin tuo jäi kiinnostamaan eniten. Olisi ihan metallirunkoinen ammattisaha ja hintakin jokseenkin järkevä. Kai tuo jonkinsortin legendakin on mitä lueskellut.

Uskaltaisikohan tuollaisen käytetyn investoida?
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
4d60elx
Viestit: 444
Liittynyt: 12.09.2007 23:23
Paikkakunta: Lapinlahti

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja 4d60elx »

Terve,mulla on tuo Huskin 439,laatu menny huonoksi,sain takuuseen vuoden sisällä uuden,kevyellä käytöllä mulla,metrisen halon pätkimistä pönttöuuniin sopiviksi.
Toisena sahana Stihlin M5 180C,tuo ollut jo useamman vuoden eikä mitään vikoja ilmenny.
Kyllä käytetynkin uskaltaa ostaa,paljon näkee päältäpäin miten on pidetty.
-03 Chrysler Voyager 3.3 SE
-05 Fiat Panda 60
-95 Fiat Tempra 1.6 STW
-97 Fiat Coupe 2.0 20 V T
-88 Fiat Uno Tbo 4d
-89 Fiat Uno 60 S
-89 Laika Laserhome 57
-89 Lancia Y10
-89 Lancia Y10 Turbo
-02 Fiat Punto 60 elx
-02 Fiat Brava 1.6 elx
pminetti
GFF
Viestit: 1247
Liittynyt: 31.10.2004 19:36
Paikkakunta: vilppula

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja pminetti »

mulla jonsered 2240 hyvin on toiminut ja menee vähän paksumpikin puu nurin.
Vastaa Viestiin