hors-sujet

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
wellu
Viestit: 6164
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja wellu »

Hysteriaa ei ole havaittavissa kuin tiedotusvälineissä ja prismassa (maskit naamalla).

Tosin, kuulin tänään kun erään oppilaitoksen vanhempi opettaja ripitti jotain talouspäällikköä asiasta. Koronan takia on käsihygieniasta kuulutettu ja opettajia vaadittu pitämään asiasta info, mutta vesipisteillä ei ole käsisaippuaa/käsidesiä, koska kilpailutus on kesken.

Pakko myöntää, sisäinen mulkkuni hymyili kun itsetärkeän p*skan argumentit loppuivat kesken ja alahuuli kääntyi mutruun. :lol:
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Ihan jos paniikkia ja kaaosta halutaan katsoa että missä on niin pörssit on seonneet.
Saudit heittivät vettä mylluun taantuvaan talouteen sopivasti koronan aikaan. Nyt herrat saavat ostettua edullisesti herkullisia osakkeita ja lainapapereita ym millä sortaa köyhään nousussa lisää :lol:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Öljyn hinnanlaskusta että miksi hyvä asia aiheuttaa markkinoilla kaaosta. Eli oikeastaan kaikki keinoittelu nojaa hintojen nousuun. Nyt kun saudit tyrkkää edullista öljyä maailmalle niin jenkkien kallis liuskelitku ei käy kaupaksi ja siihen sijoittaneen pankit ja sijoittajat alkavat köhiä. Eli piensijoittajat kärsivät ja isot kuorivat kermaa voivotellen kaaoksessa kuinka tulisi sijoittaa vakaasti hintakehitykseltään nouseviin kohteisiin :lol:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Ai se meni jo tänään sata puhki. Noh pannaan kolme sataa sunnuntaihin. Siitä viikonpäähän veikkaisin reilusti yli tuhatta.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
wellu
Viestit: 6164
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja wellu »

Itteä vituttaa, kun julkisuudessa ei kerrota tervehtyneistä mitään. Miksi? Miksi ei?

Minusta tuo luo joukkohysteriaa. Tottakai teitty osa porukasta tulee näihin tauteihin aina kuolemaan, mutta nyt kun ei kerrota tervehtyneistä mitään, voi tulla mielikuva 100% varmuudella tappavasta taudista.

Itellä oli 2018 mahatauti, joka vei todella huonoon kuntoon. Onneksi sitten vaimo pakotti pienen räyhäämisen säestämänä juomaan mehua ja vettä. Oksensin melkein heti melkein kaiken pois, mutta kyllä se jossain vaiheessa meni pikkuhiljaa alas ja olotila alkoi paranemaan samointein. Olo oli niin heikko jo kolmen päivän juomattomuuden ja vesiripulin jälkeen, etten kyennyt edes puoli-istuvaan asentoon. Henki olisi varmaan tuostakin lähtenyt, ilman nesteytystä.

2016 sain silloisen minkälie influenssan. Lyhyesti sanoen, alkoi aamulla nousemaan kuume ja 800mg buranoista huolimatta kun astelin päivystykseen kello 15:57, oli lämpöä korvasta mitaten 43.2°C. Voin sanoa, että palvelu pelasi tuon jälkeen, tuli nuorta naishoitajaa riisumaan allekirjoittaneen alasti, tuomaan puhaltimia jne. :mrgreen:
Jahka kanyylit saatiin paikoilleen, katkeaa muistikuvat. Ne jatkuvat noin vuorokauden päästä eristyshuoneessa, kun avaruuspukuun sonnustautunut hoitaja herättelee ja kertoo tilanteen. Eristyshuone, minimi kolme vuorokautta. Hetken päästä tuli lääkäri, joka olikin oikein mukava hieman tukeva nainen. Nauraa röhötti "On sinulla saatanan sitkeä sydän kun ei suostunut lopettamaan, kiitä onneasi". Hapetus oli alle 60, verenpaineet 62/70, pulssi 200, lämpö sen 42-43 kun taju meni.

Silti minusta ei paniikkiin ole syytä. Täällä pohjan perukoillakin on ihmisiä kuollut jo ihan pienestä haavasta saatuun verenmyrkytykseen. Tottakai huoli ja hätä on perussairaiden kanssa aiheellinen, mutta silti hysteriaan ei ole mitään syytä. Tämmöstä tämä evoluutio on ollut jo miljoonia vuosia, emmekä sille mahda mitään.

Heh, kun ensimmäinen uutinen koronasta aikanaan luki jossain, tuumasin koulukaverin kanssa "vähän epäilyttävältä vaikuttaa, saas nähdä, milloin se on täällä". Nuoremmat koulukaverit pitivät meitä pöhköinä, "tuomiopäivän" pelkääjinä. Noh, nyt tilanne on se, että nuoret ovat kauhusta kankeana aina jonkun aivastaessa, koska paniikki.


Minulla on nyt köhä, mutta eilisellä itsensä palelluttamisella ei liene mitään merkitystä. Korona se on ja me kuollaan kaikki...
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Tervehtyneistä on vaikea kertoa kun ei vielä tiedetä. Siinä tertte vittu vituttaa kokoajan.
Se voi kestää vahvemmilla viisikin viikkoa ennenkuin kuolet.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
wellu
Viestit: 6164
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja wellu »

väisänen kirjoitti:Se voi kestää vahvemmilla viisikin viikkoa ennenkuin kuolet.
Tuossa näkyy juuri se hysteria.
Se voi kestää heikommalla useammankin viikon oireetta, kunnes tervehdyt.

Tervehtyneitä alkaa olemaan jo kymmeniä tuhansia, mutta eeeeiihän nyt mitään voida kertoa julkisuuteen. Se jos mikä minua vituttaa, koska varautua pitäisi jokaisen henkilökohtaisesti.


Meillä perheessä odotetaan vain, että onko ensimmäisena mukula vai minä. Mukulat on tuossa 1400 oppilaan paskakompleksissa päivittäin ja itse olen kansainvälisessä koulussa. Sitten ollaan se 2vk kotona, mutta noita tervehtymis yms. tietojakin pitäisi levittää sen vuoksi, että osaisi varautua.

Siitä 2016 influenssasta oli tieto, että vaarallinen reilu 20 vuotiaille miehille ja oliko yli 60 vuotiaille naisille. Se vaikutti päätökseeni lähteä päivystykseen (tai oikeastaan vaimon päätös, minen tajunnu mitään siinä tilassa). Sen saman taudin sairasti muu perhe pyyhkimällä nenää paperilla aina välillä ja kiroten kun korvat oli lukossa. Minulla toipuminen kesti yli kuukauden.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Lääketieteessä "selvisi hengissä" ei ole vielä sama, kuin "parantunut." Tällä hetkellä terveydenhuollon resurssit epidemia-alueilla kohdistuu sairastuneiden pitämiseen hengissä, eikä siihen, että tarkastetaan onko parantunut. Se on niin, että jos hengittää ilman apulaitteita, ja pystyy jotenkuten huolehtimaan itsestään, niin kotiin ja sillä sipuli. Suomessa taas on ollut vielä aikaista lähteä uutisoimaan parantuneista, koska niitä on ollut niin vähän, kun sairastumisetkin alkoi vasta hiljattain. Tietosuojajuttuja, sitten aletaan uutisoimaan, kun tapauksia on sen verran enemmän, että ei enää voi naapurit yhdistellä.

Kyllä niitä todettuja parantuneitakin on:
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps ... 7b48e9ecf6" onclick="window.open(this.href);return false;

Kyllä meistä suurin osa tulee tuon sairastamaan. Torjuntatoimet on siksi, että kaikki ei sairastuisi samanaikaisesti.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Luigi
Viestit: 9538
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Luigi »

väisänen kirjoitti:Se voi kestää vahvemmilla viisikin viikkoa ennenkuin kuolet.
Joillakin menee useita kymmeniä vuosia, vahvimmilla yli sata.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Juu punainen on väri.

Sotaratsu eli rintteri teki tepposet ja ei ota käynistyäkseen. Starttaa iloisesti ja saattaa hörähtääkin. Sulakkeita rönkkimällä herää välillä käymäänkin. Abc aseman pihalta autoin hörähdystä pidemmäksi cliinerillä ja pääsin jatkamaan matkaa. Käynnissä siis pysyy.
Vaihdoin nyt summamutikassa virtalukonpohjan ja kampiakselin tunnistimen, ei vaikutusta.

Tuo voi olla ecivika tai sitten startatessa ecu ei saa virtaa mutta auton käydessä laturi syöttää uupuvan jännitteen. Voi helvata mikä souvi ja savotta tähänkin sitten.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Horonanpoikaa oli tuossa naapuripitäjän eli laitilan tokmannin työntekijällä. Eli liki liippaa ja alkaapi petiin porukkaa kaatua täällä varsinaissuomessakin.
Viinaavaan paljon kaappiin ja lapsille ruokaa.

Rintterin romua en saanut kuntoon. En ehtinyt kyllä syventyäkään mutta kohta on varmasti aika korjata jos ei ite sairastu :lol: pelit ja pensselit kuntoon ennen uutta kasvupyrähdystä :lol:

Ainiin ja käsidesit on kaikki myyty. Wyrtin myyjä sanoi että 2 viikkoa sitten olivatten jo loppu :lol:
Ihan olisin tarvinnut tulehtuneisiin kohteisiin kuten finnit, varpaat, haavat ja sensemmoiset. Mutta selviän minä sitten sisäiselläkin voitelulla.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Repisin töissä iltapäivän harjakoneen nostimen laakerointia nostinlinjan sisällä auki. Olin että ei tässä paljon mitään pölyä voi olla ja olin ilman hengityssuojainta :thumb: noh nekin on kyllä loppu :lol:

Toinen savotta on ollut jarruttoman peräkärrin pyörän laakerointi. Ei saanut mistään tai hoovaraosa kauppasi sellasta mutta väärinhän se meni. Leikkelin akselin irti teliheilurista ja luokkahitsasin uuden akselin paikoilleen. Meinasin että pääsen kärristä eroon kolmen viikon pihalla seisottamisen jälkeen. Hehee enpä pääse. En saanut kolmeen muuhun pyörännapaan sisempää laakeria sitten eli lisää seisoo kärri pihalla. Pirskatin noloa alkaa olla. Ihme ettei asiakas ole jo soittanut että mitähän kummaa laitoitko malmikoiran kolme viikkoa sitten mynämäenkarjalan mettiin vai mitä helvettiä taliaivo oikein hommaat kun yksi kärry tule kuntoon.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Hauska kun laitoimme vanhempaan hondaan laturin. En ihan tiiö mitä oli hondassa käynyt mutta laturi ei toiminut ihan kuten pitää. Joten vaihtoon ja hommassa etiäpäi. Vanhempi mukava ja vitsikäs rouva omistaa auton. Noh homma valmis ja ilmoitin että olisi noudettavissa ja näin.
Parisen tuntia ja halliin porhaltaa pyylevä kaljupää tentaten korjaamovastaavalta ensimmäiseksi että:
-Mitä teit.

-Öööh anteeksi että mikähän auto kysee

-Honda

-Okei no joo siis laturi sieltä oli mennyt ja vaihdoimme uuden kosk

-Ti-mies olisi korjannut vanhan. Hiilet oliko hiilet menneet ja ankkuri korjataan myös ja bla bla bla

Kuuntelin sivusta ja kiilasin väliin ja otin hiljalleen itse ripitystä niskaan enemmän.

Ai että mitä pellehermanneja on vaan suomi täysi. Näiden apidoiden kanssa on oikeasti kiva painia. Luullaan aidosti että 190 euron laturi kannattaa korjaamolla korjata ja luullaan myös etten minä korjaa latureita itse vaan kerrotaan kuinka korjaamo vaan vaihtaa uutta tilalle. Eikä siinä. Bossin peruslaturi on helppo muttakun remyyn laturi ei purkaannu ihan tostanoivaan ja minä en ole ti-mies vaan tarvitsen palkan laturin korjaamisesta.
Sitten tuli myös legendaarinen motonetista olisi saanut halvemmalla. Juu kyllä mutta latureista ja starteista noin 25 prossaa on surkeata ja saa tehdä takuuna joten ei valita sitä halvinta.

Olisiko se siinä sitten taas :ugeek:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

väisänen kirjoitti:Hauska kun laitoimme vanhempaan hondaan laturin. En ihan tiiö mitä oli hondassa käynyt mutta laturi ei toiminut ihan kuten pitää. Joten vaihtoon ja hommassa etiäpäi. Vanhempi mukava ja vitsikäs rouva omistaa auton. Noh homma valmis ja ilmoitin että olisi noudettavissa ja näin.
Parisen tuntia ja halliin porhaltaa pyylevä kaljupää tentaten korjaamovastaavalta ensimmäiseksi että:
-Mitä teit.

-Öööh anteeksi että mikähän auto kysee

-Honda

-Okei no joo siis laturi sieltä oli mennyt ja vaihdoimme uuden kosk

-Ti-mies olisi korjannut vanhan. Hiilet oliko hiilet menneet ja ankkuri korjataan myös ja bla bla bla

Kuuntelin sivusta ja kiilasin väliin ja otin hiljalleen itse ripitystä niskaan enemmän.

Ai että mitä pellehermanneja on vaan suomi täysi. Näiden apidoiden kanssa on oikeasti kiva painia. Luullaan aidosti että 190 euron laturi kannattaa korjaamolla korjata ja luullaan myös etten minä korjaa latureita itse vaan kerrotaan kuinka korjaamo vaan vaihtaa uutta tilalle. Eikä siinä. Bossin peruslaturi on helppo muttakun remyyn laturi ei purkaannu ihan tostanoivaan ja minä en ole ti-mies vaan tarvitsen palkan laturin korjaamisesta.
Sitten tuli myös legendaarinen motonetista olisi saanut halvemmalla. Juu kyllä mutta latureista ja starteista noin 25 prossaa on surkeata ja saa tehdä takuuna joten ei valita sitä halvinta.

Olisiko se siinä sitten taas :ugeek:
JUU hänen kannattaa kuluttajana itse hakea motonetista koska saa sen halvemmall akuin korjaamo.

Sama juttu renkaissa EUROMASTERILLA kuluttajalle misukan x ice 4 78€ jälleenmyyjälle 135€ - 30% eli vajaa 95€. että silleen.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Onhan tuossa misukassa sitten ihan hyvä kate.
Premiun renkailla ei ns normi korjaamo pysty mitenkään kilpailemaan renkulaliikkeiden kanssa ja sehän lienee selvääkin. Halpiksissakaan oikein pysty kun tokmannit myy jo kaikenmaailman paskarenkaita ja hintaa verrataan aina halvimpaan (no joo ei aina). Mulla on noit kumhot 275 35 18 torissa niin ääliöt ei tajua että neo alle oston jo nyt :lol:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Vastaa Viestiin