hors-sujet

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja wellu »

väisänen kirjoitti: Se on ylä ja alaasteen peruja toi ajattelu et matikassa tarttee jotain varsinaisesti laskea.
Ensimmäisen tunnin jälkeen opettaja kysyi "miltäs se maistui?".

Vastasin:
"muuten hyvä, mutta kaikki opittu on unohdettava ja alettava alusta." :mrgreen:
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
JPK
Viestit: 101
Liittynyt: 30.03.2005 13:12

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja JPK »

väisänen kirjoitti: Minä olen ite tyhmä kö saapas mut laskin tuon ikäisenä ite piille arvon kun koulussa eivät opettaneet. Laskin jotain solifeerin sylinteriä ja ajattelin että pakko olla joku arvo millä nämä jutut näkee.
Vaimo sanoi että kasilla tulee pii ja phytakooras ja opetetaan jo aikasemmin koodaamaan. Siis mitä täällä maailmassa oikein niinkö opetetaan. En kässää kyl :roll:
No et kyllä kovin tyhmä voi olla jos piille olet saanut arvon laskettua ala-asteella. Olis jäänyt minulla laskematta vaikka matikannumero olikin 10. :oops:
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Olihan se kun reksi tuli pitämään ala-asteella matikantuntia niin tunnin lopuksi piti päässälasku tenttauksen. Viittaamalla vastattiin. Vaikeita laskuja joten en viitannut. Lopuksi sitten kysyi 5-7= kuinkapaljon.
Ketään ei viitannut.
Minä sitten ujona sanoin että miinus kaksi se on.

Tällainen ei todista mitään älykkyydestä. Kuinka moni toinen ajatteli ko vastausta mutta ei kehdannut sanoa.
Jos mä laskin jollekin piille arvoa niin jokainen jos osaa kertoa ja käyttää samanverran aikaa mitä minä mopedin sylinterin ihmettelyyn niin osaa päätellä vaikka mitä ja keksii kyllä paljon asioita. En tiiä pyöritinkö sitä pyttyä viikkoja vai kuukausia siinnä huoneen pöydällä. Mulla muutakaan tekemistä ollu kun männän laitoin moposta paskaksi ja päässy ajamaan :ugeek:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

JPK kirjoitti:
väisänen kirjoitti: Minä olen ite tyhmä kö saapas mut laskin tuon ikäisenä ite piille arvon kun koulussa eivät opettaneet. Laskin jotain solifeerin sylinteriä ja ajattelin että pakko olla joku arvo millä nämä jutut näkee.
Vaimo sanoi että kasilla tulee pii ja phytakooras ja opetetaan jo aikasemmin koodaamaan. Siis mitä täällä maailmassa oikein niinkö opetetaan. En kässää kyl :roll:
No et kyllä kovin tyhmä voi olla jos piille olet saanut arvon laskettua ala-asteella. Olis jäänyt minulla laskematta vaikka matikannumero olikin 10. :oops:
Juu tyhmempi kuten minä mittasin sen arvon piille.

Se tehostaa opiskelua kummasti kun tahto ja kiinnostus on kova , kun on pakko pääsätä laskemaan se mopon uusi iskutilavuus , niin pakko se oli oppia .
Mä olen aina olluit sellanen itse opiskelija ja huomannut , et opiskelu maksaa opii sitten missä tahansa , itse opiskelu on vaan paljon kalliimpaa , mut paljon mukavampaa ja oppi menee paremmin selkärankaan.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Liittyen edelliseen niin isävainaa oli vähäsanainen mies.
Jos se ei ollut kiukkuinen tai kännissä niin sanoi aina asiaa.
Muistaisin että virkkoi mun sylinterin tuijoitteluista silleen että:
-poika se on ottanut elämäntehtäväkseen mopetin sylinterin ihmettelyn.
:lol:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja wellu »

Wesulius kirjoitti: Se tehostaa opiskelua kummasti kun tahto ja kiinnostus on kova , kun on pakko pääsätä laskemaan se mopon uusi iskutilavuus , niin pakko se oli oppia .
Mä olen aina olluit sellanen itse opiskelija ja huomannut , et opiskelu maksaa opii sitten missä tahansa , itse opiskelu on vaan paljon kalliimpaa , mut paljon mukavampaa ja oppi menee paremmin selkärankaan.
Tässä kiteytyy ajatus ja idea siihen, miksi en aio hommata yhdenyhtä pokemonkorttia enään esikoispenskalle. Ja samasta syystä olen muksuja ottanut autoremontteihin mukaan ja kysellyt vaikeita.

Onhan se kiva jotta on jokin mieleinen keräilyharrastus, mutta noita kortteja on jo +300, ainakin 1/3 samanlaisia (markettikortteja) ja niitä lahjoitellaan/vaihdellaan kavereille.

Nyt toivoi jotain autot-RC autoa...


...ostin kaverilta 1:10 (vai 1:8) RC-auton. Neliveto, akkukäyttö, säädettävä alusta, säädettävä ohjaus, vaihdettava koppa ja aivan kipeä kulkemaan.


Katotaan miten naama vääntyy, kun paketissa ei olekkaan taas 100€:n rihkamapaska, vaan oikea lelu.


Jokatapauksessa, pää ei kehity jos sitä ei käytä.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Mielestäni joulukuussa ei ole ulkosalla kukinta-aika.
Sprintteri on kuitenkin erimieltä ja haluaa väkisinkin puhjeta kukkaan.

Siinä taas meiliä kattelin.
Kysytään että mitähän maksaisi primeran airbägi vikavalon korjaus.
Pirullisempi voisi kysyä että tiedättekö mahdollisesti onko vikailmaisimen polttimo kenties palanut.
En jaksa vaivautua edes piruilemaan.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Miksi joka h*vetin härvelin pitää piipata olemassaolostaan?
Lämmitän mikrolla sapuskaa. Kapineen valmistaja ilmeisesti luulee etten tiedä milloin pariminuuttia on kulunut. Voisi laittaa piipityksen: Hei sun eväät olleet lämmityksen jälkeen täällä jo pari minuuttia.
Pesukone piippaa kun pesu on tehty. Totta meisselissä tiedän että pyykit on koneessa kun ne jokin aikaa sinne laitoin. Huuda sitten jos et pese.
Tiskikone huutaa kun asiat on pesty. Juu, tiedän että on pesty kun koneen minuuttilaskuri on nollilla ja on hiljaista. Enkä laita likaisia sisään ennenekuin puhtaat on kaapissa.

Miksi tätä laitteiden raportointipiipittelyä pitää kuunnella? :twisted:
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Nipa kirjoitti:Miksi joka h*vetin härvelin pitää piipata olemassaolostaan?
Lämmitän mikrolla sapuskaa. Kapineen valmistaja ilmeisesti luulee etten tiedä milloin pariminuuttia on kulunut. Voisi laittaa piipityksen: Hei sun eväät olleet lämmityksen jälkeen täällä jo pari minuuttia.
Pesukone piippaa kun pesu on tehty. Totta meisselissä tiedän että pyykit on koneessa kun ne jokin aikaa sinne laitoin. Huuda sitten jos et pese.
Tiskikone huutaa kun asiat on pesty. Juu, tiedän että on pesty kun kone on hiljaa. Enkä laita likaisia sisään ennenekuin puhtaat on kaapissa.

Miksi tätä laitteiden raportointipiipittelyä pitää kuunnella? :twisted:
Juu samaa mieltä , nykypäivän autot ovat yks helvetin keksintö.
Paina kakella ovet auki piip, avaat oven istut sisään ja käännät virrat päälle piip, pakki päälle piip , lahet ajamaan piip , ovi on auki vead oven kokonaan kiinni , ilman vyötä piip piip piip, laitat vyön kiinni, piip ilmoittaa , että on pakkasta , ajat auton sisälle sammutat piip, no laita käsijarrun päälle , avaat oven piip haluaa P päälle, piip haluaa valot pois , nouset ylös piip haluaa avaimet virtalukosta, no kävelet autosa vähän kauemmas piip haluaa oven kiinni , laitat oven kiinni ja ovet lukkoon , etteivät valot pala koko huollon ajan piip. Vittu miten rasittavia vehkeitä. :evil:
Avatar
wellu
Viestit: 6144
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja wellu »

Nipa kirjoitti:Miksi joka h*vetin härvelin pitää piipata olemassaolostaan?
Lämmitän mikrolla sapuskaa. Kapineen valmistaja ilmeisesti luulee etten tiedä milloin pariminuuttia on kulunut. Voisi laittaa piipityksen: Hei sun eväät olleet lämmityksen jälkeen täällä jo pari minuuttia.
Pesukone piippaa kun pesu on tehty. Totta meisselissä tiedän että pyykit on koneessa kun ne jokin aikaa sinne laitoin. Huuda sitten jos et pese.
Tiskikone huutaa kun asiat on pesty. Juu, tiedän että on pesty kun koneen minuuttilaskuri on nollilla ja on hiljaista. Enkä laita likaisia sisään ennenekuin puhtaat on kaapissa.

Miksi tätä laitteiden raportointipiipittelyä pitää kuunnella? :twisted:
Yhdyn raivoisasti.

Että tuo vituttaa! Pesukoneen ääni varsinkin on semmonen saatanan "tingelitong!!!" joka kuuluu helvetti taloyhtiön hissiin asti.

"Hiljainen suoravetomoottori,
JA ÄÄNIMERKKI PESTYLLE PYYKILLE!!!!" :evil:


Nuo nykyajan autot nyt ovat ihan hanurista olleet jo kauan. En tykkää, olen yksinkertainen ja tykkään yksinkertaisista asioista.
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Eikö se piipitys sitten ole tarpeeksi yksinkertaista?
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Jeepistä irrotin ensimmäisenä sen piipparin, ei vaan jaksanut kuunnella. Metsässä kun pitää vähän väliä hypätä autosta ulos rupeaa tuo jatkuva piipittäminen ottamaan päähän...
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Repesin verokoiran saadessani.
Kustannan omalle puljulleni sellaiset 55 tonnia 8 kuukaudelta.
Itse saan palkkaa (4kk vanhalta tästä työnantajalta) semmosen 20 tonttua vuoteen käteen.
Halpaa on :lol:
Tuon 55 tonttua kun laittaa kokovuoden kehykseen niin 60 kyrsää menee puhki.
Sen kun saisi kätöseen per vuosi ja laittaisi puolet 5 prossan korolla porisemaan niin ei tarttis kauaa töitä tehä. Onneksi on tehty niin ettei tällainen taatelinpotkija leppoisaan elämään pääse käsiksi. Siinähän voisi kristitylle tulla hätä kun ei ole kelle tehdä. Ryyppäämään varmaan ratkeasin jos ei olisi joka aamuista puuhamaata ja tarkoitusta elämällä.
Tarkoitusta :lol:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Btw.
Unkarissa on aika ok mielenosoitukset.
Päättivät että entisen 250h vuosiylityötunnin sijaan saisi painaa 400h.
Arvostelijat osoittavat mieltään siihen että näin hivutetaan 6 päiväinen työviikko ns normaaliksi entisen 5 päiväisen sijaan.
Unkarissa ammattiliitot ovat heikkoja.
Palkat pyöreästi noin kolmanneksen mitä saksassa. Ja saksassakin alimmat liksat on oikeasti todella paskat.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Leffoista.
Siellä olisi kaksi mielenkiintoista suomileffaa.
Juicen elämäkerta.

Hotakaisen ihmisen osa.
Hannu Pekka Björkman olisi ns pääosissa.
Helvetin hyvä näyttelijä ja mielenkiintoinen ihminenkin. Jos näette jossain sen näköisenä et on toimeton niin menkää juttelemaan. Turpaan se varmaan vetää mutta se on sen väärti.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Vastaa Viestiin