hors-sujet

Italomerkkeihin liittymätöntä keskustelua, aihe on vapaa.
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Taas hunteerattu korjaamon pitämistä. Tässä oikein tiijä jaksaako alkaa vääntämään mutta houkutus olis kova näin yli kymmenen vuoden jälkeen...
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Sinällään aika turha uutinen, mutta jokin tuossa särähti... 13 km/h yli ja 15 e sakkoja :roll: Mites meilläpäin :D

Piti vähän lisää katsoa tuosta Saksan rangaistuskäytännöstä:

"Saksassa ajokortti lähtee 8 virhepisteestä. Enintään 20 kilometrin ylinopeudesta pistetili ei kartu ja sakko on enintään 35 euroa. Liian hitaasta ohituksesta sakotetaan yli kaksinkertainen määrä ja yhdellä virhepisteellä. Sormimerkkien näyttely liikenteessä on myös lain silmissä rankemmin sakotettava rikos kuin ylinopeus. "

Saksassa täytyy porukkaa laota liikenteessä kun raatteentiellä konsanaan. Öhöm, eiku.. Suomessa menee noin 48 henkeä/miljoona asukasta, Saksassa vastaava luku on 41.

Suomessa penätään tiukempaa valvontaa ja lisää sakkoja, kuitenkin liikenneturvallisuuden kehittymisessäkin ollaan suoriuduttu vähän kehnosti. Mm. tuo ym. esimerkkimaa vetää paremmin.

Joku ei ny täsmää :roll:
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Avatar
wellu
Viestit: 6163
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja wellu »

Stefa kirjoitti:Sinällään aika turha uutinen, mutta jokin tuossa särähti... 13 km/h yli ja 15 e sakkoja :roll: Mites meilläpäin :D

Piti vähän lisää katsoa tuosta Saksan rangaistuskäytännöstä:

"Saksassa ajokortti lähtee 8 virhepisteestä. Enintään 20 kilometrin ylinopeudesta pistetili ei kartu ja sakko on enintään 35 euroa. Liian hitaasta ohituksesta sakotetaan yli kaksinkertainen määrä ja yhdellä virhepisteellä. Sormimerkkien näyttely liikenteessä on myös lain silmissä rankemmin sakotettava rikos kuin ylinopeus. "

Saksassa täytyy porukkaa laota liikenteessä kun raatteentiellä konsanaan. Öhöm, eiku.. Suomessa menee noin 48 henkeä/miljoona asukasta, Saksassa vastaava luku on 41.

Suomessa penätään tiukempaa valvontaa ja lisää sakkoja, kuitenkin liikenneturvallisuuden kehittymisessäkin ollaan suoriuduttu vähän kehnosti. Mm. tuo ym. esimerkkimaa vetää paremmin.

Joku ei ny täsmää :roll:
Suomen poliisijallitus.... anteeksi hallitus ei tajua, että turvallisuutta EI vaaranna kolmen auton possujunan ohitus 140km/h riittävällä marginaalilla.
Suomen poliisijallitus.... anteeksi hallitus ei tajua, että suurin riskitekijä on taajama-alueella törttöilevät kuljettajat (mennään rajoituksista välittämättä, ei vilkkua, punainen on viite jne...)

Minua henkilökohtaisesti vituttaa kaikki ohitustilanteessa "kirittäjät" niin perkeleesti, että yleensä sitten "katson" loppuun asti kenellä kantti kestää. Etenkin Bravolla saa ihan tosissaan ennakoida vauhtia, ettei kaikenmaailman volvohomot kerkeä kirimään rinnalla. Tuommoisessa tilanteessa jos poliisi minut pysäyttäisi ja syyttäisi liikenteen vaarantamisesta, saisin syytteen päällekarkauksesta ja pahoinpitelystä.

Yhden moottorin olen tuhonnut, kun meni pasmat sekaisin kiilaajakirittäjän takia. Mazda-runkkari ajoi 100km/h rajoituksella 75-85km/h ja ohituskaistoilla 110km/h. Ohituspaikkoja ei kaistojen välissä ollut, joten kolmannella kaistalla totesin "sukka syyläriin". Kun kolmosvaihde tökkäs Volvolla rajoittajaan (145km/h) ja mazdan kuljettaja alkoi kiilaamaan, meni vahingossa kakkonen vaikka piti mennä nelonen. 2.3 volvon neloskone ja 12000rpm ei sovi yhteen...

Samalla Volvolla kerran lähdin aivan normaalisti ohituskaistalle 105km/h ohittamaan hitaampaa henkilöautoa. Tammikuu, -5°C ja loskaa, kauempana rekka. Henkilöauto, jota lähdin ohittamaan, päättikin pompata eteen noin kaksi metriä edempää 75-80km/h.
Vastaan tuli tukkirekka ja autojono. Sekunnin kymmenyksessä tuulilasi täysin mykäksi eteen pompanneen auton heittämästä loskapaskasta, et voi väistää mihinkään. Erittäin rauhallinen kaasun löysäys ja jarrutus (takaveto), valohoitoa ja torvea kusipäälle.
Seuraavalle levikkeelle piti pysähtyä ja pitää vartin tauko. Oli perhe kyydissä ja arkkutilaus oli liian lähellä. En pystynyt seisomaan jaloillani, pulssi oli jotain 160 ja silmissä sumeni jälleen. Seuraavasta tienhaarasta pikkuteille ja köröttelyä kotia...

Bravolla olen kerran joutunut kylmästi kattomaan kenellä kantti kestää. Uudempi volvo-homo perseili edessä jotain 30km. Jälleen kaistojen välissä ei ohituspaikkaa ollut, joten 1,7km:n kaistalle mentiin täysiä. 155km/h piti gps-nopeutta ottaa, että kyseinen seniili tajusi, että minä haluan ohi. Kummasti kaistan jälkeen jäi kilometrin matkalla 300-400m...

Kerran alkoi jälleen uudemman volvon kuljettaja pussittamaan minua, kun ohituskaistalla lähdin perään. Keskikaide ja jäi viimeisen rekan nupin rinnalle ajamaan tasan 85km/h. Vaihtoehtoina oli rutistua kaiteen ja scanian väliin, tai ajaa volvon kontista sisään. Kolmonen pesään, pitkät päälle ja torvi pohjaan. Väisti se lopulta, takanani tulleet paku ja henkilöauto tekivät lukkojarrutuksen...

Viimeksi tänään meinasi joku "somepäivityspakkotehdänythetijust" -volkkaripissis ajaa kylkeen. Täys jarrutus, väistö keskijakajaan ja torvisoolo. Ei pääkään kääntynyt. :evil:

Viime kesänä ajoin firman pakua (isoin sprinter mitä B-kortilla saa ajaa). Ajoin jyväskylän "rantaväylää" normaalia 70-72km/h gps-nopeutta (70 rajoitus). Rampilta tulee auto, jonka nopeus on jotain 30-40km/h (ko. rampilla tiukka mutka).
Se saatanan vatipää työnti eteen, kun mersun keula oli noin metrin taaempana kuin skodan koukku. Refleksinä lähti "127 slalom" -tyylinen väistöliike ja sit mentiin. Kaatosateen kastelema tie ja pitkä mersu, neljä-viisi vastaheittoa kolmen kaistan laidasta laitaan ja nippanappa sain pidettyä tiellä (suistuminen olisi mennyt kaiteen läpi 7m pudotuksen jälkeen junaraiteille). Torvelle torvea ja valohoitoa, alkoi ajamaan kaistojen välissä 50km/h.
Kääntyi samaan suuntaan kuin minä ja pääsin valoristeyksessä näkemään kuskin, siellä se päivitti/luki Facebookkia ajaessaan. Olin niin shokissa etten tajunnut mennä kuristamaan.
5km myöhemmin piti pysähtyä ja soittaa pomolle, että nyt kestää. Helvetinmoinen horkka päälle ja näkökenttä sumeni, kun tajusin kuinka lähellä tilanne oli... :evil:

Esimerkkejä/tarinoita olisi aivan helvetin monta, vaikken ole ajanut autolla kuin noin 500-600tkm (vasta) ja kortti ollut nyt reipas kuusi vuotta. En tosiaan jaksa muistaa saati kertoa kaikkea...


Rehellisesti ja rumasti sanoen; päivittäin näkemäni ja kuulemani perusteella ainakin 30-40% päivittäin autoilevista on saanut korttinsa jostain muropaketista. Minäminä-asenne ja oma napa on tärkeimmät. Tämmöisiltä kusipäiltä pitäisi takavarikoida ajo-oikeus ja rikoksentekoväline valtiolle useamman vuoden ajaksi elämäntilanteeseen katsomatta.

Siis alkaa jo pelkkä aihealueen miettiminen vituttamaan niin rankasti, että mielen täyttää erittäin kyseenalaiset suunnitelmat. :evil: PERKELE! Nykyään on suurimmassa osassa autoja jo vakionopeuden säädin, joissakin jopa tutkaohjattu semmoinen ja SILTI pitää perkele pumpata sitä ajonopeutta, roikkua perseessä, töhöillä kaistanvaihdoissa, unohtaa se vitun vilkku (mikä pitäisi olla jo joka auton vakiovaruste), kirittää jokapaikassa ja KIILATA eteen jos ei muuta voi.
Vittu, panssarisingolle olisi töitä. :evil: Kyllä vituttaa... :x
Minkä huollan, sen korjaan...
Avatar
vilppu
GFF
Viestit: 110
Liittynyt: 22.01.2004 00:51
Paikkakunta: Salo

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja vilppu »

tässä vaiheessa täytyy todeta wellulle et luojan kiitos et ajele päivittäin ykköstietä...

nimimerkillä ~1milj. km takana ja toivottavasti toiset edessä
Joku varmaan jossakin tietää jotakin!
- Risto Reipas
Avatar
wellu
Viestit: 6163
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja wellu »

vilppu kirjoitti:tässä vaiheessa täytyy todeta wellulle et luojan kiitos et ajele päivittäin ykköstietä...

nimimerkillä ~1milj. km takana ja toivottavasti toiset edessä
Joo, kuolisin vitutukseen...

Evoluutio on jokaiselle ihmiselle suonut aivot jotka voivat laskea miljoonia laskutoimituksia samanaikaisesti, sekä kääntyvän niskan. Silti näitä ei osata käyttää. :roll:
Minkä huollan, sen korjaan...
Vode131
GFF
Viestit: 1932
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

wellu kirjoitti: Esimerkkejä/tarinoita olisi aivan helvetin monta, vaikken ole ajanut autolla kuin noin 500-600tkm (vasta) ja kortti ollut nyt reipas kuusi vuotta. En tosiaan jaksa muistaa saati kertoa kaikkea...
Miten sulla noin paljon on kilometrejä kertynyt? Oletko ajanut taksia työksesi tai jotain jakeluautoa?
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Avatar
wellu
Viestit: 6163
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja wellu »

Vode131 kirjoitti:
wellu kirjoitti: Esimerkkejä/tarinoita olisi aivan helvetin monta, vaikken ole ajanut autolla kuin noin 500-600tkm (vasta) ja kortti ollut nyt reipas kuusi vuotta. En tosiaan jaksa muistaa saati kertoa kaikkea...
Miten sulla noin paljon on kilometrejä kertynyt? Oletko ajanut taksia työksesi tai jotain jakeluautoa?
127:lla tuli 9kk:n aikana 80tkm kun kortin sain. Alkuaikoina tuli porattua aika huolellisesti omillakin autoilla (Unollakin 5kk/50tkm, Tempra 6kk/40tkm) + kaikki muut ajot tuttujen autoilla yms. päälle.

Toki, ennen kortin saantia on tullut ajettua jo ~80tkm, tosin ei muiden näkyvillä. :lol:

Työkseni en ole koskaan mitään ajanut. Joitain satunnaisia pakukeikkoja firman autoilla.
Minkä huollan, sen korjaan...
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Eilen kävi illansuussa klassinen kauppias meillä. Itse olin tosin tallissa ja vaimo ei katsonut tarpeelliseksi multa kysellä.. Ilmakuvia olisi myynyt. Vaimo vaan kertoili tuosta tapauksesta ja aloin sitten kysellä vähän tarkemmin. Kaikki klassiset merkit oli:

- Mitään hintaa ei kerrottu mistään vaan leviteltiin taulut ja kuvat ympäri olohuonetta
- Hintoja ei mitään meinannut saada selville: seitsemänmömömömömömö
- Painostava ja lähestulkoon agressiivinen
- "naapuritkin on ostaneet" ja tabletilla oli tilauksia mitä esitteli
- Ei suostunut kertomaan miten kuvattu, ainoastaan, että ammattikuvaajan ottamia kuvia
- 10 vuoden päästä tulee seuraavan kerran
- 2 vuotta sitten kävi edellinen, mutta se toimija on kuulemma konkurssissa ja toinenkin toimija on lopettanut eli vaihtoehtoja ei ole
- Ei saanut yhteystietoja mitään vaan heti olisi pitänyt ostaa (= hankala perästäpäin valittaa tai kauppoja perua jollei tiedä kuka on myynyt..)
- Osamaksua tarjottiin jos jonkinlaista
- Lähestulkoon vihainen ja syyttävä kun ei kauppaa tullut vaikka hän kantoi nämä taulut sisälle ja joutuu ne keräämään pois jne
- Satasella olisi saanut A5 paperikuvan

jne jne

Olisi ollut ilmakuva talosta sellaiset 799 e.

Sääliksi käy jotain vanhempia ihmisiä. Etenkin jos kyse on jostain mistä ei oikein ymmärrä kuten juuri jotkin kattoremontit tai vastaavat.

Toisaalta olisi ihan hauska ollut päästä kaveria jututtamaan :twisted:
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
uk350
Viestit: 323
Liittynyt: 27.11.2014 09:11

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja uk350 »

joku 10v sitten tuli hemmo mesellä pihaan, oli kultasormusta ja kettinkiä kaulassa, lätkytti ärsyttävästi purkkaa jne. aattelin että mitähän ny, no joo ilmakuva ois pitännä ostaa, oli just tolleen hyökkäävä pakko-ostaa asenne. kerroin haluttomuuteni omistaa ko. taulua, kyseli onko rouva kotona, jos hän kiinnostuisi ostamaan..., lopulta ymmärsi lähteä.

pari vuotta sitten pyöri kopteri mökin ympärillä, satuin oleen pihalla ja näytin nyrkkiä ja monenlaisia sormimerkkejä. kopperi meni naapuriin häiriköimään ja minä pajaan, meni hetki niin eikös tullut takasi, näytin uudelleen sormimerkkejä...
kesänpäälle tulee tyyppi varovaisesti kaupustelemaan taulua, kerroin että en osta mutta näytä ny sitä kuvaa, oli editoitu nyrkkiä heilutteleva äijä pois kuvasta, myyjä tuli senverran varoivaisesti kaupille että oli varmaan maininta "vihaisesta asukkaasta" kuvan saatteena :D

Pitäis varmaan leikata nurmikkoon teksti "ei osteta ilmakuvia" :lol: :lol:
uk350
Viestit: 323
Liittynyt: 27.11.2014 09:11

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja uk350 »

Noi kattoremontin tarjoajat on kans oma lukunsa. viimesimmälle kaupustelialle tuumasin ihan asiallisesti "näyttikö tuo vasta remontoitu katto sun mielestä tarvitsevan remonttia". kaupusteli aikansa (turhanoloista) remonttia ja tuumasin uudestaan "nykynen katto on ja pysyy, ei tartte remonttia, ja sitten ku tarttee niin tehään kivijalasta asti uutta".

Ei tullut kauppoja...

Ihmetyttää tämä väkipakolla myynti.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Juu, tuokin kuvakauppias oli kysellyt josko se isäntä pitäisi hakea sieltä tallista, mutta oli vaimo ollut sitä mieltä, ettei taida auttaa ja että saattaisi suhtautuminen olla vielä vähän nihkeämpää :lol:

Eikä nuo kuvat olleet edes hyviä kun oli tavallaan talon päädystä otettu ja puolet kuvasta oli naapurin tonttia, joka on lievästi sanottuna luonnontilainen romuvarasto. Tuosta on joskus talo palanut, mutta on siinä vielä jokunen autonraato, asuntovaunu, pari traktoria, kaivuri ja vanha talli. Omistaja on aika persoona kun jokusen kerran olen tavannut kun on tuossa käynyt. Vähän olen varovasti kysellyt josko tuo tontti mahtaisi olla kaupan. Ehkä sen joskus saisi ostettua kun omistaja on totaalisen PA. On vaan sellainen kaveri jonka kanssa saa kuulemma hyvin helpolla riidan aikaan, niin olen aika varovasti tuota lähestymistä tehnyt. Tuon kaverin kanssa voi puhua kaksi tuntia helposti eikä itse tarvitse kun nyökytellä ja sen jutut seilaa sellaiset 30-vuotta saman lauseenkin sisällä :lol: En ole edes viitsinyt ehdotella jos siirtäisi noita romujaan pois tai vaikka jotenkin järjestykseen. Joskus nopeasti arvioin tuosta tontilta sellaiset 50..60 tonnia rautaa. Tosin ihan kaikki ei onneksi meille näy.

On jokunen kattokauppiaskin soitellut. Tuo meidän talo on 90-luvulta, mutta katto tehty uusiksi 2012 kun vanhasta pinnoite kuori irti. Jostain tuon rakennusvuoden perusteella kaivelevat kohteita.

Sitten on tietty vielä näitä ilmastointiröörien nuohoajia..

Juu, ei ole kauppoja tullut. Periaatteestakaan en osta tuollaisilta tarjoajilta vaikka jokin olisi ajankohtaistakin.

Yksi mitä olen vähän ihmetellyt on ettei ilmalämpöpumppuja ole kaupattu noin. Mielestäni tuo olisi kanssa passeli artikkeli tällaiseen. Äkkiäkös moisen torpan seinään pulttaisi :lol:
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8341
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Kumma kun eivät ole kovin sitkeästi yrittäneet kaupata remonttia, vaikka katto ja ulkovuoraus, rännit ja osa ikkunoistakin on vuodelta 1951... Talon maalauskin on 90-luvun alusta, odottelen edelleen että ed. omistajan pika-tuhot rapisis ittekseen kokonaan pois.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Itse alkaa olla sen ikäinen, että monet edellisen sukupolven sukulaiset alkaa eläköityä. Jotenkin hymyilyttää nuo stereotypiat.

- Sukututkimus. Tämä tuntuu olevan jokin pakko kun eläköityy. Käy melkein kenen luona vain, niin esitellään jotain vanhoja papereita miten joku jonkunpoika tai -tytär eli joskus jossain ja montako lasta oli kenelläkin ja kuka kuoli jo lapsena ja kuka sitten meni mihinkin tai ketkä kuoli sodassa.

- Kiire. Aina on hoppu johonkin. Saman huomaa vaikka lounaalla käydessä. Kun olet siinä lounasjonossa ja joku takoo tarjotinta omallansa siitä takana, niin se ei varmasti ole alta kuudenkymmenen.. Sama kaupan kassajonossa, kun joku toistuvasti takoo kärryllään selkään niin ei sekään kaupassa lounastauolla/työpäivän päätteeksi oleva duunari ole.. Tuskin ihan koordinaation heikkeneminenkään tuota selittää.

- Jumitus. Välillä ei ole kiire mihinkään ja miksi kellään muullakaan pitäisi olla. Useimmiten iskee liikenteessä tai jossain ruokakaupan hyllyjen välissä. Tukitaan kaikkien kulkeminen ja auta armias jos joku kehtaa huomauttaa aiheesta. Ne ostoskärryt missä on se kolme tavaraa laitetaan poikittain hyllyjen väliin ja itse seisotaan vielä vieressä tiiraamassa jotain makaroonin tuoteselostetta. Tai sitten minä voin ajaa tässä 80 alueella 70 kun varasin tähän 30 km matkaan tunnin aikaa. Olisivat nuo muutkin lähteneet ajoissa.

- Yleinen paheksunta. Ei silloin kun minä olin nuori ollut mitään älypuhelimia. Miksi kaikki muka pitää tehdä netissä. Lehdistä luettiin uutiset ja jos naapuriin oli asiaa, niin mentiin käymään. Kyllä minä muistan kun ensimmäinen puhelintelevisio tuli kylään, sitä silloin porukalla keräännyttiin katsomaan. Sinne taloon oli numero kolme ja sinne seitsemän. Ne numerot riitti silloin. Eikä sitä telkkaria avattu tai pidetty päällä jollei ensin selvitetty mitä ohjelmaa tulee. Kuitenkin sitten kotona pitävät telkkarit päällä suurinpiirtein 24/7 ja valittavat kun ei muuta katsottavaa tule kun Emmerdale.

- Sitten tietty nämä "sitten kun minulla on aikaa niin..":
- muutan maalle/järven rannalle/keskustaan/sinne nuoruuden maisemiin/johonkin muualle
- ostan sen 20v haavailemani auton tai moottoripyörän tai veneen tai jotain muuta vastaavaa
- lähden ulkomaille kiertelemään. Ja ainoaksi jää se 80-luvulla tehty pakettimatka Canarialle..

Jos ei eläkkeellä sitä aikaa ole, niin milloinkas sitten. Kun ne lapsenlapset kasvaa niin nopeasti jne. Puolessa vuodessakaan ei kuitenkaan mitään kovin oleellista todennäköisesti menetä..



Itselle tuli komento olla loppuviikko Vekaralla kertaamassa tornitouhuja. No intistä pääsin alkuvuodesta 2004 ja tähän asti eivät ole takaisin kyselleet, niin ajattelin, että käydään nyt sitten. Kuitenkin kuulemma nyt on jokin tehokoulutus päällänsä, niin jos vaikka saisi itsensä esteelliseksi keploteltuakin, niin pian tulisi perässä uutta komentoa.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8341
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

EI aikoinaan ainakaan ollut mitään esteellisyyssyytä, paitsi ehkä omat hautajaiset joka ois käytännössä kelvannut. Vaihtoehtona oli osoitettuun kertaukseen meneminen tai "maanpetturisivariksi" ryhtyminen. Hienoahan se on jos nykyään voi vaikka kohtuuttomat taloudelliset seuraukset (kuten firman konkurssi/työn menettäminen) auttaa ajankohdan siirtämisessä, kun ennen ei sellaisia tunnettu.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: hors-sujet

Viesti Kirjoittaja Stefa »

Kyllä jokunen kolleega on työnantajan kirjoittamalla lausunnolla saanut noista vapautuksia. Mutta käsitin, että ovat nyt noita tiukanneet taas. Joku oli saanut saanut anomuksesta bumerangin vaikka oli osoittaa buukatut lentoliputkin. Tiedä sitten riippuuko käsittelijästä. Kieltämättä harkitsin koittaa moista vaihtoehtoa, mutta toisaalta ei ole tällä hetkellä mitään mahdotonta hätä-paniikkia, joten samapa tuo itselle. Eivät tosiaan ole liikoja häirinneet, joten tämä tahti on mulle ihan ok :lol:
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
Vastaa Viestiin